menestysteologia ja homot

minun mielestäni jokainen kukka saa kukkia en ole tuomitsemassa nyt ketään sillä tavoin en tahdo olla osallisena siihen mitä palstalla muuten on.
Enkä luultavasti ajattele menestysteologiaa samoin kuin Jukka joka alempana miettii sitä jonkun Ruotsalaisen kautta.
Minusta menestysteologiaa on se kuinka papit ja jokainen riviuskova povaa(profetoi)kullekkin kyseessä olevalle loistavaa tulevaisuutta ja ongelmien ratkaisun löytymistä Jeesuksen kautta.
Homojen ongelma on ympäristö koska toisistaan he ei voi löytää sitä...ongelmaa.
Hekin kun ovat ihmisiä joita Jumala rakastaa aivan samoin kuin meitä muita niin silloinhan menestysteologian voi ajatella olevan suoraan saatanasta.
Joku homo voi olla nyt kuoleman kipeä. Eikö hänelle edes ryövärin armo riitä?
Näin ajatellen minkälaisessa valossa sitä helluntailaiset nyt esiintyy?
Vastuutaan pakoilevilta, sillä tällaiset jäävät aika yksin.
Kumpa asia ei olisi niin.
Jos saan edes yhden viestin takaisin lepyn varmasti. en haluaisi ajatella helluntailaisista muuta kuin hyvää.

11

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nette SS

      Homoihin suhtauu nimenomaan menestysteologia erittäin kielteisesti, ei minusta perinteiset helluntaiseurakunnat.

      • Tämän palstan kirjoittelevat ovat antaneet minulle ehkä väärän kuvan.
        Kiitos kun vastasit.


      • frihet
        auroraboreallis kirjoitti:

        Tämän palstan kirjoittelevat ovat antaneet minulle ehkä väärän kuvan.
        Kiitos kun vastasit.

        Vai kaipaat vastausta?

        Tässä mun vastaus lyhykäisyydessään: Jumala vihaa syntiä, siis Jumala, ja rakastaa syntistä ihmistä, eli ihmistä.

        Kun ihminen tunnustaa syntinsä katuen, on Jumala armollinen antamaan synnit anteeksi, kun ihminen on myös valmis luopumaan synnistä.

        Eli ei tän kummempaa tällä kertaa, kun en tunne kovin mennareita ja homotkin ovat vähemmistönä "sisarus-parvessa".

        Käväsin "lomailemassa" koto-Suomessa, mutta kroppa esitti omat jarrunsa, eli olin ainoastaan Keski-Suomessa enoni luona, jossa tilalla olen syntynyt, eli ihan omilla tonteilla saunoin ja Ison-Kirjan maillakin eräänä aamu-päivänä käväisin, et sillai meni tämä pika visiitti, mut katsellaan iloisin mielin tuleviin.

        Hyvää kesän jatkoa sinulle, kuten muillekin palstalaisille, ihan poikalasta unohtamatta, kehoittaahan Jumala meitä rakastamaan kanssamatkaajaa, kuten itseään.

        Tosin muistetaan, että Jeesus ensin ja sit muut.


      • frihet kirjoitti:

        Vai kaipaat vastausta?

        Tässä mun vastaus lyhykäisyydessään: Jumala vihaa syntiä, siis Jumala, ja rakastaa syntistä ihmistä, eli ihmistä.

        Kun ihminen tunnustaa syntinsä katuen, on Jumala armollinen antamaan synnit anteeksi, kun ihminen on myös valmis luopumaan synnistä.

        Eli ei tän kummempaa tällä kertaa, kun en tunne kovin mennareita ja homotkin ovat vähemmistönä "sisarus-parvessa".

        Käväsin "lomailemassa" koto-Suomessa, mutta kroppa esitti omat jarrunsa, eli olin ainoastaan Keski-Suomessa enoni luona, jossa tilalla olen syntynyt, eli ihan omilla tonteilla saunoin ja Ison-Kirjan maillakin eräänä aamu-päivänä käväisin, et sillai meni tämä pika visiitti, mut katsellaan iloisin mielin tuleviin.

        Hyvää kesän jatkoa sinulle, kuten muillekin palstalaisille, ihan poikalasta unohtamatta, kehoittaahan Jumala meitä rakastamaan kanssamatkaajaa, kuten itseään.

        Tosin muistetaan, että Jeesus ensin ja sit muut.

        ja siunaat häntä on se mun mielestä hyvä merkki, sillä julmaahan ois ajatella itse pelastuvansa toisen(poikalapsen)jäävän sitä ilman, koska ei pysty olosuhteitaan muuttamaan.
        Pelastus on kuitenkin asia jonka Jumala päättää eikä kukaan ihminen ja taitaa todella olla niin ettei siihen, missä kukakin elää pystytä vaikuttamaan.
        En voi sietää ihmisiä jotka esiintyvät tuomareina Jumalan asemasta.
        Armo on jokaiselle luvattu.
        Eikähän jumala inhoa sitä syntiä jokaisessa eikä vain homoissa.
        Yhtään täydellistä uskovaista en ole vielä nähnyt....oletko sinä?
        ...Hyvä jos käynti enon mailla otti onnistuakseen.
        Hyvä kuulla.


      • frihet
        auroraboreallis kirjoitti:

        ja siunaat häntä on se mun mielestä hyvä merkki, sillä julmaahan ois ajatella itse pelastuvansa toisen(poikalapsen)jäävän sitä ilman, koska ei pysty olosuhteitaan muuttamaan.
        Pelastus on kuitenkin asia jonka Jumala päättää eikä kukaan ihminen ja taitaa todella olla niin ettei siihen, missä kukakin elää pystytä vaikuttamaan.
        En voi sietää ihmisiä jotka esiintyvät tuomareina Jumalan asemasta.
        Armo on jokaiselle luvattu.
        Eikähän jumala inhoa sitä syntiä jokaisessa eikä vain homoissa.
        Yhtään täydellistä uskovaista en ole vielä nähnyt....oletko sinä?
        ...Hyvä jos käynti enon mailla otti onnistuakseen.
        Hyvä kuulla.

        Enhän minäkään hyväksy syntiä, mikä minun lihassani asuu.

        Sanakin sanoo, että liha sotii Jumalan tahtoa vastaan loppuun asti, mutta ei se merkitse, että meidän henkemme sen hyväksyisi, eli kuoletetaan lihan himot Hengellä.

        Olin tosin enoni ja itseni mailla, koska meillä on jakamaton maa-tila siellä Keski-Suomessa.

        Jarruna, oli vain tuo lonkka, joka on vikoillut kohta kuukauden.

        Tosin Suomessa oli myös ajankohtaan ajatellen melko viileää, joten nyt olen hiukan lämpimimmissä oloissa ja sekös on mieleeni.

        Muista sinäkin, ettet koskaan puolusta syntejä, muuten olet siirtynyt "sarvipään" riveihin, sillä siellä yritetään vesittää Jumalan tahto ja syntikin yritetään siunatuksi tehdä.


    • Pentecostal.1

      sinun mielestäsi jokaisen kukan pitäisi kukkia?

      • pente.
        Jokainen kukka saa kukkia, mä oon päättänyt niin koska se on viisainta. En osaa selittää.


    • kuules nyt!

      Mistä moinen nimitys ensinnäkin, menestysteologia?

      Kannattaisiko sinun kysyä vaikka mesellä Elämän Sana seurakunnan pastorilta , että mitkä ovat heidän uskonsa perusteet?

      • mutta sitä menestysteologiaa on liian paljon vähän joka paikassa.
        Masentunut ja väsynyt ei saisi olla enää. Se on itsesäälissä kieriskelyä ja synti, niin mulle on joskus opetettu helluntaiseurakunnassa.
        Ihan kuin jumala rakastaisi vaan niitä joilla menee hyvin.
        Toisin päinhän se on! Mutta jos sitä ei tajuta niin sille voi vaikka antaa nimityksen eli sitä sanotaan menestysteologiaksi. Toiv.osasin vastata kysymykseesi.
        Jos kuulut elämänsanaan ja siellä on sellaista niin vaihda kirkkoa.


    • marco

      Yhdyn tohon kirjoitukseen, siinä on asiat ilmaistu ihan ok.
      Mä olen sitä mieltä et menestysteologia on ihan ihmisten keksimä juttu, josta ollaan tehty väännös ja aika usein mukana on kateus.
      Ei siinä mitään pahaa ole jos Jumala siunaa yltäkylläisesti.
      Mut toinen juttu on jos uskosta tulee keino ansaita toisen kustannuksella ja monet sen takia ahdistuvat ja useat jopa luopuvat uskosta, koska rahasta on tullut päämäärä ja tarkoitus.
      Kyllä olen samaa mieltä et kaikkien kukkien tulee saada kukkia, eikä sitä tarttee edes selitellä, vaan se on Jumalan tarkoitus myös. Niinhän luonnossakin tapahtuu...Siunausta valitsemallesi tielle

      • on surullista jos rahasta tulee se pääasia.
        Kristus ennen kaikkea"niin kaikki tämä teille annetaan"..eiköhän niin lue Sanassakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe