Missä äänieristystä autoon

vantaalla?

Tietääkö kukaan missäpäin vantaata voisi antaa ammatilaisten hoidettavaksi äänieristää auton niin että renkaanmelut ja ym melut saisi kohtuullisesti eristettyä?

10

4290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 157db

homma tehdä itsekkin.ostat parikymmentä pulloa uretaania ja ruiskutat sitä auton oviin ja muihinkin koloihin ja onkaloihin,niin eiköhän hiljene.

• Sössi se itse -mies

Samalla vaivalla kannattaa valaa auto täyteen betonia ja paketoida sukkahousuihin.
        Sillä uretaanilla saa kyllä koslan ruostumaan jos ei muuta.

• .,,,,,,,,,-
    • osta uusi

Äänieristys on sellainen asia joka autoon joko on suunniteltu tai sitten ei. Jos sitä ei ole tehtaan jäljiltä on sellaisen lisääminen jokseenkin mahdotonta enää jälkikäteen ellei koko autoa pureta alkutekijöihinsä.

Valitettavan monesta nykyautosta tuo puuttuu täysin (pahin nykyään focus) mutta eivätpä suomalaiset näytä äänieristyksestä välittävän koska ranskalaisten autojen myynti on aina ollut marginaalista riisipusseihin ja saksalaisiin verrattuna.

Paljaaseen peltiin sorateillä hakkaavien kivien ropinaa voi helpottaa lokareilla (jos ei vielä ole) sekä paksulla ruostesuojamassalla jota ruiskutetaan pyöräkoteloihin ja pohjaan.

• sulla on?

Mä oon ajanut kerran corollalla hiekkatiellä, korvat soi viikon sen jälkeen.
      Biltemasta saa kait jotain eristemattoa, jota voit liimailla corollan pyöräkoteloihin.

• ......................

Liikkeistä en tiedä, mutta Autohifiharrastajana on tullut useampikin auto äänieristettyä ns. oikeaoppisesti. Ensimmäisellä kertaa siinä meni kolme pvää, lähinnä johtuen siitä, että se oli ensimmäinen kerta, kun otin sisustusta yms irti (ja laitoin takaisin). Toinen kerta meni kaksi päivää ja yhden viikonlopun homma se edelleen on. Vaimennusmateriaaleja (mattoja, massoja) löytyy alan liikkeistä, mikäli haluat itse tehdä. Hintaa itsellä tulee n. 1000 € per kerta. Täten voisin sanoa, että ammattilaiset tekevät sen myös päivässä-parissa (mikäli ei massata alustaa ja pyöräkoteloita, tämä tuo myös hintaa reilusti) ja hinta pyörinee 2000 € tienoilla. Puhdas veikkaus. Ja voihan olla niin, että ne ammattilaiset eivät tee yhtä perusteellista eristystä kuin itse teen, joten nopeampi ja halvempi. Omista eristyksistä voin sanoa, että ensimmäisen kerran jälkeen teen sen nykyään kaikille autoilleni. Sen verran mukavempi peli tuli ajaa. Myös monelle kaverille tehnyt maksua vastaan. Kannattaa tehdä hinta-laatu-vertailu tuollaisten äänieristysliikkeiden ja autohifiliikkeiden välillä. Hifiliikkeissä on myös rakennus/asennuspalveluja usein.

• lisää

Kyllähän sitä haluaisi itse laittaa matot(vibroplast) mutta taitoa esim. irroittaa penkit, paneelit ja ym. puuttuvat. Aikaahan on koska tämä koko kuun olen lomilla ja sääproffatkin lupailevat kaunista säätä joten 1/3 autoa per päivä-pari ei ole paha.
        Miten olet itse asennettuna saanut sijoitettua 1000e autoon? Niitä vibroplast mattoja kun laskeslin niin about 10pakettia riittäisi ja ehkä halvemmallakin pääsisin jos moottorin konepeltiin laittaisin vain bilteman äänieristyslevyn.

• ex-Mosse
        lisää kirjoitti:

Kyllähän sitä haluaisi itse laittaa matot(vibroplast) mutta taitoa esim. irroittaa penkit, paneelit ja ym. puuttuvat. Aikaahan on koska tämä koko kuun olen lomilla ja sääproffatkin lupailevat kaunista säätä joten 1/3 autoa per päivä-pari ei ole paha.
        Miten olet itse asennettuna saanut sijoitettua 1000e autoon? Niitä vibroplast mattoja kun laskeslin niin about 10pakettia riittäisi ja ehkä halvemmallakin pääsisin jos moottorin konepeltiin laittaisin vain bilteman äänieristyslevyn.

Jos haluaa olla perusteellinen niin jokaiselle peltipinnalle sitä Vibroakin on laitettava tai jos haluaa hieman paremman materiaalin, mutta lähes tupla hintaisen niin Dynamatilla kun tekee tuon eristyksen niin hyvä tulee.
        Sitten tarvitaan vielä muita eristeitä, kun pelkkä raskasmatto ei kaikkea huminaa vaimenna. Erilaisia mömmöjä on olemassa joilla saadaan toisenlaisiakin taajuuksia vaimennettua kuin mitä raskasmatolla ja sitten ihan 'lumppueriste' on hyvää monessa paikassa verhoilun sisässä.

Kyllä noihin eristeisiin helposti saa sen 1000€ uppoamaan (pienemmissä autoissa toki pääsee halvemmalla) jos pyrkii parhaaseen mahdolliseen tulokseen. Tosin kun noita on tehnyt useamman kerran niin yleensä alkavat nuo liikkeet antaa joa alennusta noista tarpeista, niin hinta voi pudota niiden myötä melkoisesti.

Itse olen tähän mennessä tehnyt 4 uuteen autoon eristyksen ja aina on tullut keksittyä uusi parempi tapa vaimentaa melua uuden auton myötä.

Jos haluaa helpottaa työtä niin oman automallin korjausopas yleensä kertoo miten sisustan saa parhaiten purettua osiin. Ja jos urakan laajuus aluksi pelottaa niin voit aloittaa tekemällä erityksen vaikka lokareihin yksi kerrallaan tai tehdä eristys aluksi takakonttiin (useissa autoissa takaosassa on huomattavasti huonompi eristys) tai etuosaan. Kaikkea autossa ei tarvitse eristää jos haluaa vain hieman hiljaisemman auton, mutta usein nälkä kasvaa projektin edetessä :)

Niin 9 pakettia Vibroplastia riitti juuri ja juuri pakettiauton ohjaamon ja lokarien eristämiseen. Tavaratilaa en pakettiautosta alkanut eristämään kalliilla materiaalilla vaan asennutin siihen paremmin eristetyn väliseinän ja tavaratilan seinät on vaneroitu ja siellä alla on solumuovia ja kivivillaa.

• ...................
        lisää kirjoitti:

Nimim ex-Mosse tuossa kiteytti asioita aika hyvin. Lisävinkkinä vielä, jos aiot itse tehdä, että netistä löytyy aika paljon hifiharrastajien ja muiden ottamia otoksia rakennusprojekteista, joissa vaimennus on myös hyvin dokumentoitu. Itsekin ensimmäisellä kerralla otin mallia niistä.

• käydä
        ................... kirjoitti:

Nimim ex-Mosse tuossa kiteytti asioita aika hyvin. Lisävinkkinä vielä, jos aiot itse tehdä, että netistä löytyy aika paljon hifiharrastajien ja muiden ottamia otoksia rakennusprojekteista, joissa vaimennus on myös hyvin dokumentoitu. Itsekin ensimmäisellä kerralla otin mallia niistä.

ostamassa muutama paketti noita vibroplastia ja rohkeasti kokeilla takakonttiin ensin ja jos homma sujuu laulaen(eikä kiroilen) niin kipinkapin liikkeeseen ostaa lisää mattoja auton muihin pintoihin.
        Kiitoksia vihjeistä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      3098
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1157
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1045
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      997
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      791
    Aihe