- työpaikalle osoitetiedon perusteella 65 km --> verotuksessa tyämatkavähennyksen ansiosta tuloillani säästää 5000 €/vuosi.
- työpaikan osoite eri kuin todellinen työntekopaikka --> työnantaja maksaa verottomia matkakorvauksia 2 vuoden ajan 6 000 €/vuosi, sitten osoite taas vaihtuu jne.
- oikeasti teen etätyötä kotona (makkarista työhuoneeseen 30 m)
11 000 € /vuosi ekstraa ja ihan vain siksi, että osaan hoitaa työmatka-asiani. Tuolla summalla saa bensaa mukavasti omiin ajoihin.
Kuinkas teillä?
Km-korvaukset ja etätyö :D
4
1080
Vastaukset
- juhism82
Kyseessä on varsin tökerö asiavirhe: Jos saat 5000e/v matkavähennystä, ei se sitä tarkoita, että summa jää käteen! Käteen jäävä summa on karkeasti 5000e*veroprosentti = eli normituloisilla siellä reilun tonnin.
Toki tuollaista bluffausta voi harrastaa, mutta jos verottaja tietäisi touhusi, tulisi roima veronkorotus. - Auton omistaja
Ei kannata täällä netissä tuollaisilla kehuskella, voit vielä "päästä" arvioverotuksen piiriin.
- Öykkärien liiton puoluejohtaja
Kyllä täällä voi turvallisesti ja paromuulivallillisesti kertoa että muut sitten osaavat varoa! Eihän nykyisin kenenkään ip-osoite jää mihinkään... eihän?
- Laitonta ja puppua
Vielä, kun hankit Hummerin, niin säästät vielä enemmän. Tosin tämä kertomasi (tai valehtelemasi) työmatkavähennys "koplinki" on laitonta ja harva (lain mukaan toimiva) yritys voi tai uskaltaa ryhtyä tähän, kun työhönottopaikka ja koti ovat vähän eri asioita. Mikäli olet tällaisen etuuden itsellesi järjestänyt älä sillä kovasti kuitenkaan leveile, maksu saattaa tulla vastaan. Vrt. telakan komennusmisten päivärahat ja kilometrikorvaukset.
Ps. Oikeat päälliköt maksattavat bensansa firmalla saavat muitakin etuja, joten lienetkö oikea päällikkö ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m804424Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513150
- 402638
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222332- 232036
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715