Mikä nykyajan miehiä vaivaa?

kirsikka-ananas

Miksei miehet tee enää niin usein aloitetta, vaan odottavat naisen tulevan ensin juttusille?

Lähinnä tarkoitan baareja ym., mutta sama pätee myös kaveripiirissä tai esim. työpaikalla.

Mies on selkeästi kiinnostunut, mutta ei saa niitä muutamaa sanaa suustaan: hei, lähettäiskö joskus kahville? Tai jotain muuta millä herättää naisen huomio ja kertoa olevansa itse halukas tutustumaan paremmin.

Ja se on sitten ihan naisesta kiinni johtaako kahvit sänkyyn tai muuhun.

Mutta ylipäätään ihmettelen puuttuuko suomalaisilta miehiltä itseluottamusta vai eikö nykyajan uroot enää tiedä, että se on miehen homma tehdä aloite ja muutenkin olla se "aktiivisempi" osapuoli suhteen alussa.

Mikään ei ole niin epämiehekästä kuin vaikeasti tavoiteltavan esittäminen ja odottaminen, että nainen ottaa yhteyttä ja miettii tapaamiset sun muut valmiiksi. Kun naisesta ei kuulu mitään, ja kiinnostuskin ehkä jo lopahtunut, nämä miehenpuolikkaat soittelevat ja ihmettelevät miksi nainen on jatkanut elämäänsä hänet unohtaen?

Turha on surkutella, jos kaikki hyvät naiset löytävät jonkun tosimiehen, joka haluaa osoittaa kiinnostustaan ja tehdä kaikkensa pitääkseen naisen omanaan.

Aktiiviset ja reippaat miehet nappaavat parhaat naiset ja passiivisille odottelijoille jää ne vähemmän hyvät.

53

11996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllästyy...

      Kun saa tarpeeksi monta kertaa pakit vaikka asiallisesti asiat esittää. Vika ei ole siinä etteikö miehet tekisi aloitteita vaan siinä että arvon neidit voisivat opetella alkeelliset käyttäyttymistavat niin ehkä sitten kiinnostaisi teitä taas kahville pyydelläkkin. Enkä puhu nyt mistään kännilähetymisistä!

      Mutta kerro sinä nyt vastaavasti että mikä estää teitä suurinta osaa naisia näin hienona tasa-arvon aika lähestymästä miestä vaikka sitten kahville pyynnön seurauksena?? Äläkä sitten vetoa mihinkään keskiaikaisiin tapoihin!

      • Ei vakuuta

        että onkohan toi semmonen miäs joka osaa pitää mua kuin kukkaa kämmenellä, jossei se edes viitti kävellä mun luokse ja tehdä aloitetta.


      • arvaan?
        Ei vakuuta kirjoitti:

        että onkohan toi semmonen miäs joka osaa pitää mua kuin kukkaa kämmenellä, jossei se edes viitti kävellä mun luokse ja tehdä aloitetta.

        Sä olet aivan selvästi keski-ikäinen tai lähelle oleva nainen joka ihmettelee kun miehet ei lähesty??

        Se ei ole kultapieni aloitteesta tai sen tekijästä kiinni osaako se mies pitää sua kuin kukkaa kämmenellä vai ei, maanpinta kutsuu HOI!


      • Härskä
        arvaan? kirjoitti:

        Sä olet aivan selvästi keski-ikäinen tai lähelle oleva nainen joka ihmettelee kun miehet ei lähesty??

        Se ei ole kultapieni aloitteesta tai sen tekijästä kiinni osaako se mies pitää sua kuin kukkaa kämmenellä vai ei, maanpinta kutsuu HOI!

        On totta että ajat muuttuvat, mutta seuran tarve ei muutu. Miehillä, samoin kuin naisillakin, tavat muuttuvat ajan mukana. Keski-ikäinen on jo käytännössä unohtanut tai luokitellut nuoruuteen kuuluvaksi monet asiat, jotka ovat osa tuota lähestymistä, ellei ole koko ajan ollut oravanpyörässä mukana. Lapset tulevat sukukypsiksi entistä aikaisemmin ja heille jo parikymppinen on "kalkkis" joka ei ymmärrä todellista rakkautta.

        Kysymys on vain pukeutumisestasi ja käyttäytymisestäsi, opettele tekemään ne oikein ja hyvällä maulla soveltamaan omaan ikäluokkaasi ja löydät kumppanin siinä kuin ennenkin. Silmien käyttö ja katsekontaktit ovat tärkeitä miehelle. Jos etsit jonkinlaista palvontaa, niin sinun toki pitää ensin osoittaa olevasi sen arvoinen. Miehestä kuin miehestä astuu esiin salonkileijona tiettyjen naisten läsnäollessa. Miksikö? Siinä naisessa on sitä jotakin.


      • punapaa
        Härskä kirjoitti:

        On totta että ajat muuttuvat, mutta seuran tarve ei muutu. Miehillä, samoin kuin naisillakin, tavat muuttuvat ajan mukana. Keski-ikäinen on jo käytännössä unohtanut tai luokitellut nuoruuteen kuuluvaksi monet asiat, jotka ovat osa tuota lähestymistä, ellei ole koko ajan ollut oravanpyörässä mukana. Lapset tulevat sukukypsiksi entistä aikaisemmin ja heille jo parikymppinen on "kalkkis" joka ei ymmärrä todellista rakkautta.

        Kysymys on vain pukeutumisestasi ja käyttäytymisestäsi, opettele tekemään ne oikein ja hyvällä maulla soveltamaan omaan ikäluokkaasi ja löydät kumppanin siinä kuin ennenkin. Silmien käyttö ja katsekontaktit ovat tärkeitä miehelle. Jos etsit jonkinlaista palvontaa, niin sinun toki pitää ensin osoittaa olevasi sen arvoinen. Miehestä kuin miehestä astuu esiin salonkileijona tiettyjen naisten läsnäollessa. Miksikö? Siinä naisessa on sitä jotakin.

        Sivusta keskustelua seuranneena totean että ei ole helppoa aloitteen tekevällä naisellakaan. Laitoin mielenkiintoiselle miehelle viestiä "mennäänkö joskus kahville?" eikä herra voinut edes vastata mitään. Ei edes "kiitos kutsusta, mutta en ole kiinnostunut." Pistää vaan miettimään, että kannattaako aloitteen tekeminenkään kun toinen ei voi antaa edes kieltävää vastausta. Ole tässä nyt sitten nainen ja rohkea! Ensi kerralla en varmasti kysy enää mitään...


      • outoa?
        punapaa kirjoitti:

        Sivusta keskustelua seuranneena totean että ei ole helppoa aloitteen tekevällä naisellakaan. Laitoin mielenkiintoiselle miehelle viestiä "mennäänkö joskus kahville?" eikä herra voinut edes vastata mitään. Ei edes "kiitos kutsusta, mutta en ole kiinnostunut." Pistää vaan miettimään, että kannattaako aloitteen tekeminenkään kun toinen ei voi antaa edes kieltävää vastausta. Ole tässä nyt sitten nainen ja rohkea! Ensi kerralla en varmasti kysy enää mitään...

        Ymmmärrän kyllä että huonoa käytöstähän tuo on ja sait pakit mutta mies ei ollut kiinnostunut!

        Itse olen miehenä törmännyt naisissa vastaavanlaiseen käytökseen kymmeniä kertoja ja joka kerta se vituttaa mutta ei voi valittaa vai voiko? Sitä paitsi näistä viesteistä puheenollen jos siirrytään tänne nettimaailmaan ja vaikka S24Treffeihin niin tuo vastaamattomuus vasta yleistä onkin!

        Mitä mieltä sinä olet, pitäisikö minunkin nyt sanoa vastaavasti: "Ole tässä nyt sitten mies ja rohkea! Ensi kerralla en varmasti kysy enää mitään..." Eikö kuulosta hieman lapselliselta??


      • Härskä
        outoa? kirjoitti:

        Ymmmärrän kyllä että huonoa käytöstähän tuo on ja sait pakit mutta mies ei ollut kiinnostunut!

        Itse olen miehenä törmännyt naisissa vastaavanlaiseen käytökseen kymmeniä kertoja ja joka kerta se vituttaa mutta ei voi valittaa vai voiko? Sitä paitsi näistä viesteistä puheenollen jos siirrytään tänne nettimaailmaan ja vaikka S24Treffeihin niin tuo vastaamattomuus vasta yleistä onkin!

        Mitä mieltä sinä olet, pitäisikö minunkin nyt sanoa vastaavasti: "Ole tässä nyt sitten mies ja rohkea! Ensi kerralla en varmasti kysy enää mitään..." Eikö kuulosta hieman lapselliselta??

        Todennäköisyys, että saat myönteisen palautteen on melko pieni joka tapauksessa. Ehdotuksen muotoilu tulee aivan erityisen tärkeäksi jos haluat tuota todennäköisyyttä nostaa. Heitetään hatusta vaikkapa yksi kymmenestä. Tuo sinun ehdotuksesi muotoilu on niin neutraali, että se on helppo tulkita vain muodolliseksi heitoksi, johon ei välttämättä edes odoteta vastausta.

        En yritäkään kertoa, mikä on "paras tapa" koska tilanteet vaihtelevat ja ihmiset ovat (onneksi) vähän erilaisiakin. Viestin pitäisi minusta sisältää vähän huumoria, vähän arvoitusta ja vertauksenomaisen ehdotuksen. Huumori on helppo tapa päästä ikäänkuin sisään, etenkin jos siihen liittyy jotakin yhteistä.


      • Harm
        Härskä kirjoitti:

        Todennäköisyys, että saat myönteisen palautteen on melko pieni joka tapauksessa. Ehdotuksen muotoilu tulee aivan erityisen tärkeäksi jos haluat tuota todennäköisyyttä nostaa. Heitetään hatusta vaikkapa yksi kymmenestä. Tuo sinun ehdotuksesi muotoilu on niin neutraali, että se on helppo tulkita vain muodolliseksi heitoksi, johon ei välttämättä edes odoteta vastausta.

        En yritäkään kertoa, mikä on "paras tapa" koska tilanteet vaihtelevat ja ihmiset ovat (onneksi) vähän erilaisiakin. Viestin pitäisi minusta sisältää vähän huumoria, vähän arvoitusta ja vertauksenomaisen ehdotuksen. Huumori on helppo tapa päästä ikäänkuin sisään, etenkin jos siihen liittyy jotakin yhteistä.

        "Tuo sinun ehdotuksesi muotoilu on niin neutraali, että se on helppo tulkita vain muodolliseksi heitoksi, johon ei välttämättä edes odoteta vastausta."

        No, Härskä, lähdetäänkö kahville?

        (Ei se varmasti paras iskurepliikki ole mutta olet idiootti jos et vastaa siihen MITÄÄN.)

        Itseasiassa täydellinen tapa tutkia onko jossakin oikeasti ainesta on juuri sellaiset neutraalit viestit joihin toinen jos ei reagoi osoittaa että häntä pitää lämmitellä eli että hänen kiinnostuksensa on matalaa tai toisaalta että hän on huonokäytöksinen kusipää (mies tai nainen) johon aikaa ei kannata tuhlata jos etsii yhtään vakavampaa juttua.


      • Härskä
        Harm kirjoitti:

        "Tuo sinun ehdotuksesi muotoilu on niin neutraali, että se on helppo tulkita vain muodolliseksi heitoksi, johon ei välttämättä edes odoteta vastausta."

        No, Härskä, lähdetäänkö kahville?

        (Ei se varmasti paras iskurepliikki ole mutta olet idiootti jos et vastaa siihen MITÄÄN.)

        Itseasiassa täydellinen tapa tutkia onko jossakin oikeasti ainesta on juuri sellaiset neutraalit viestit joihin toinen jos ei reagoi osoittaa että häntä pitää lämmitellä eli että hänen kiinnostuksensa on matalaa tai toisaalta että hän on huonokäytöksinen kusipää (mies tai nainen) johon aikaa ei kannata tuhlata jos etsii yhtään vakavampaa juttua.

        Tottakai, voin jopa tarjotakin. Ajankohtaa voi sitten joutua hieman viilaamaan, mutta sekin saadaan sopimaan kun sovitetaan. Liikun nimittäin aika paljon ja käyn risteilyillä alkaen taas syksyllä, sekä Turusta, että Helsingistä. Minä kun olen misokydistien listalla varmasti aivan loppupäässä, enkä ole vielä naista säikähtänyt. Saat kuvankin jos sinulla on Skype-yhteys.


      • Harm
        Härskä kirjoitti:

        Tottakai, voin jopa tarjotakin. Ajankohtaa voi sitten joutua hieman viilaamaan, mutta sekin saadaan sopimaan kun sovitetaan. Liikun nimittäin aika paljon ja käyn risteilyillä alkaen taas syksyllä, sekä Turusta, että Helsingistä. Minä kun olen misokydistien listalla varmasti aivan loppupäässä, enkä ole vielä naista säikähtänyt. Saat kuvankin jos sinulla on Skype-yhteys.

        Uskotko että tuolla irtoaisi?

        Jos en olisi heteroseksuaalinen mies niin voitaisiin tapaaminen sopiakin enkä liiku juuri siellä päin valitettavasti että edes kahville juuri nyt pääsisin. Skype on minulle täysin tuntematon väline myöskin.


      • ei lopu ihmettely!
        punapaa kirjoitti:

        Sivusta keskustelua seuranneena totean että ei ole helppoa aloitteen tekevällä naisellakaan. Laitoin mielenkiintoiselle miehelle viestiä "mennäänkö joskus kahville?" eikä herra voinut edes vastata mitään. Ei edes "kiitos kutsusta, mutta en ole kiinnostunut." Pistää vaan miettimään, että kannattaako aloitteen tekeminenkään kun toinen ei voi antaa edes kieltävää vastausta. Ole tässä nyt sitten nainen ja rohkea! Ensi kerralla en varmasti kysy enää mitään...

        Peräti kerranko olet itse ollut aloitteentekijä??:D


      • .......
        Harm kirjoitti:

        "Tuo sinun ehdotuksesi muotoilu on niin neutraali, että se on helppo tulkita vain muodolliseksi heitoksi, johon ei välttämättä edes odoteta vastausta."

        No, Härskä, lähdetäänkö kahville?

        (Ei se varmasti paras iskurepliikki ole mutta olet idiootti jos et vastaa siihen MITÄÄN.)

        Itseasiassa täydellinen tapa tutkia onko jossakin oikeasti ainesta on juuri sellaiset neutraalit viestit joihin toinen jos ei reagoi osoittaa että häntä pitää lämmitellä eli että hänen kiinnostuksensa on matalaa tai toisaalta että hän on huonokäytöksinen kusipää (mies tai nainen) johon aikaa ei kannata tuhlata jos etsii yhtään vakavampaa juttua.

        "Itseasiassa täydellinen tapa tutkia onko jossakin oikeasti ainesta on juuri sellaiset neutraalit viestit joihin toinen jos ei reagoi osoittaa että häntä pitää lämmitellä eli että hänen kiinnostuksensa on matalaa tai toisaalta että hän on huonokäytöksinen kusipää (mies tai nainen) johon aikaa ei kannata tuhlata jos etsii yhtään vakavampaa juttua."

        Syy voi myös olla ujous ja/tai huono itsetunto, ettei uskalla näyttää kiinnostustaan heti.


      • Harm
        ....... kirjoitti:

        "Itseasiassa täydellinen tapa tutkia onko jossakin oikeasti ainesta on juuri sellaiset neutraalit viestit joihin toinen jos ei reagoi osoittaa että häntä pitää lämmitellä eli että hänen kiinnostuksensa on matalaa tai toisaalta että hän on huonokäytöksinen kusipää (mies tai nainen) johon aikaa ei kannata tuhlata jos etsii yhtään vakavampaa juttua."

        Syy voi myös olla ujous ja/tai huono itsetunto, ettei uskalla näyttää kiinnostustaan heti.

        pääsi tuossa ajatuksissa unohtua kirjoittaa se. Tuo on se kolmas vaihtoehto mikä vaatii samaa kuin ensimmäinen eli lämmittelyä mutta sitä voi olla noista kahdesta edellisestä todella vaikea tunnistaa senhän takia naisen olisi hyvä vaikka ujo olisikin niin näyttää vähän merkkiä.

        Ei se miehellekään ole helppoa välttämättä lähestyä ja kynnys koko ajan kasvaa jos toinen vain vetäytyy.


      • Härskä
        Harm kirjoitti:

        Uskotko että tuolla irtoaisi?

        Jos en olisi heteroseksuaalinen mies niin voitaisiin tapaaminen sopiakin enkä liiku juuri siellä päin valitettavasti että edes kahville juuri nyt pääsisin. Skype on minulle täysin tuntematon väline myöskin.

        Tuskinpa tuo suhde olisi kehittynyt kahvinjuontia pidemmälle, mutta voin kyllä kuvitella ilmeet...


      • punapaa
        ei lopu ihmettely! kirjoitti:

        Peräti kerranko olet itse ollut aloitteentekijä??:D

        tarvetta tehdä aloitetta useammin. Olen ihan uusi näillä parisuhdemarkkinoilla (takana viidentoista vuoden parisuhde, alkoi kun olin 17 jos nyt jotain kiinnostaa) ja nyt sitten pitäisi tehdä jotain... ja ei ole helppoa työkaverille heittää mitään muuta kuin "mennäänkö joskus kahville", minusta siitä on hyvä aloittaa. Tutkia vähän maaperää kun ei voi olla toisesta ihan varma. Se on vielä helppo kuitata jotenkin, tosiaan kun työkavereita ollaan ja usein ollaan tekemisissä.


      • nyt,
        punapaa kirjoitti:

        tarvetta tehdä aloitetta useammin. Olen ihan uusi näillä parisuhdemarkkinoilla (takana viidentoista vuoden parisuhde, alkoi kun olin 17 jos nyt jotain kiinnostaa) ja nyt sitten pitäisi tehdä jotain... ja ei ole helppoa työkaverille heittää mitään muuta kuin "mennäänkö joskus kahville", minusta siitä on hyvä aloittaa. Tutkia vähän maaperää kun ei voi olla toisesta ihan varma. Se on vielä helppo kuitata jotenkin, tosiaan kun työkavereita ollaan ja usein ollaan tekemisissä.

        työkaveriin koskaan sorru.


      • näin se on
        Ei vakuuta kirjoitti:

        että onkohan toi semmonen miäs joka osaa pitää mua kuin kukkaa kämmenellä, jossei se edes viitti kävellä mun luokse ja tehdä aloitetta.

        Toki sitä ujostuttaa mennä juttelemaan muijalle. Mutta ne kerrat, kun menee juttelemaan niin tuntuu että ensimmäiset kaksi lausetta nainen esittää kiinnostunutta( eli ei ole niin väliä millä lauseella alkaa keskustelu). tämän jälkeen naisella onkin sitten yleensä kiire muualle tai ei vastavuoroisesti osaa esitää yhtään kysymyslausetta tai kertoa jotain omaa juttua. Näin käy 95% tapauksista ja se ruokkii sitä, että kynnys jutustelemaan tulemisesta nousee tai pysyy korkealla.


      • näin se on
        näin se on kirjoitti:

        Toki sitä ujostuttaa mennä juttelemaan muijalle. Mutta ne kerrat, kun menee juttelemaan niin tuntuu että ensimmäiset kaksi lausetta nainen esittää kiinnostunutta( eli ei ole niin väliä millä lauseella alkaa keskustelu). tämän jälkeen naisella onkin sitten yleensä kiire muualle tai ei vastavuoroisesti osaa esitää yhtään kysymyslausetta tai kertoa jotain omaa juttua. Näin käy 95% tapauksista ja se ruokkii sitä, että kynnys jutustelemaan tulemisesta nousee tai pysyy korkealla.

        enkä todellakaan heilu paarissa missään 2 promillen jurrissa, niinkuin monet suomalaiset miehet.


      • Ei vakuuta
        arvaan? kirjoitti:

        Sä olet aivan selvästi keski-ikäinen tai lähelle oleva nainen joka ihmettelee kun miehet ei lähesty??

        Se ei ole kultapieni aloitteesta tai sen tekijästä kiinni osaako se mies pitää sua kuin kukkaa kämmenellä vai ei, maanpinta kutsuu HOI!

        kun arvaukses ei voi enempää pieleen mennä. Etkö oikeasti parempaa vasta-argumenttia keksinyt, kuin että naisen joka haluaa miehen tekevän aloitteen, on pakko olla keski-ikäinen.

        Olen 25-vuotias, nätti ja normaalivartaloinen nuorinainen, mutta silti arvostan miehiä jotka uskaltavat tehdä aloitteen. Aina ei jutustelu johda mihinkään, jos huomaan ettei kemiat kohtaa ja niissä tapauksissa kerron sen suoraan, mutta ystävällisesti. Joskus taas treffataan ja asiat etenee pidemmälle.

        Ja maanpinnalle ehtii myöhemminkin =)


      • selityksesi!
        Ei vakuuta kirjoitti:

        kun arvaukses ei voi enempää pieleen mennä. Etkö oikeasti parempaa vasta-argumenttia keksinyt, kuin että naisen joka haluaa miehen tekevän aloitteen, on pakko olla keski-ikäinen.

        Olen 25-vuotias, nätti ja normaalivartaloinen nuorinainen, mutta silti arvostan miehiä jotka uskaltavat tehdä aloitteen. Aina ei jutustelu johda mihinkään, jos huomaan ettei kemiat kohtaa ja niissä tapauksissa kerron sen suoraan, mutta ystävällisesti. Joskus taas treffataan ja asiat etenee pidemmälle.

        Ja maanpinnalle ehtii myöhemminkin =)

        Ei oli kyllä heti uskonut että olet 25v kun ajatusmaailma on kuin viiskymppisellä vanhalla piialla!

        Olet nätti ja niin pois päin sitä sun tätä mutta kerro sinä miksi minun pitäisi tehdä aloite naisille?? Itse kyllästyin teikäläisiltä saamaan käytökseen ja kohteluun lopullisesti... Mutta sitten tapahtui se mitä ihmettelen, eräs nainen teki aloitteen minulle, OHO!! Nyt sitten pidän tätä naista kukkaa kämmenellä ja naureskelen sun pasiivisuudelles niin että voin sanoa sinua lainataksesi että "Aktiiviset ja reippaat naiset nappaavat parhaat miehet ja passiivisille odottelijoille jää ne vähemmän hyvät."

        Niin ja maanpinnalle kannattaa tulla tarpeeksi ajoissa ennen kuin putoaminen tapahtuu kolinalla ja vammaksi jää katkeruus, mutta onnea valitsemallesi tielle! =)


      • yläpuolelta, niin

        onnistuu paremmin.


    • tavat muuttuu

      Ei oikeastaan kannata naisia iskeä, miellyttävän usein tapaa, kun lopettaa väkinäisen iskemisen.

      Annan naisten tehdä nykyään aloitteita, sitten ainakin tietää että tämä on kiinnostunut.

      Ei paskan vertaa kiinnosta ne vaikeasti tavoiteltavat naiset, ne on usein niitä joihin ei kannata edes tutustua.

      Kun on elämä muuten mallillaan, ei siihen naista aina riesaksi edes halua.

    • *.*.*

      Oma miehinen näkemykseni puolestaan on se, etteivät naiset ikäluokassa 20-30 vee osaa oikein kunnolla flirttailla.

      Asenne esim. yökerhoissa on useasti se että pöydässä istutaan, asenne jo valmiiksi torjuvana ja kehonkielestä voi helposti tulkita: boooooooring!

      Miehen kiinnostuksen herättämiseen ei mielestäni paljoa tarvita: puhuttelevia pitkiä katseita ja vienoja aitoja hymyjä, niillä pääsee jo pitkälle.

      Sillä:

      It takes 2 to tango!

      • totta...

        Koska itsekkin olen tuon ikäryhmän puoleenväliin kuuluva mies niin valitettavasti on myös sanottava että 100 prosenttisesti totta tuo tekstisi... Mutta ei se minua haittaa kun en enään baareissa pyöri, leikkikööt siellä ihan vapaasti!


    • Trondheim

      Olet taas yksi niistä jotka ovat sitä mieltä että miehen kuuluu tehdä kaikki ja nainen liihottelee suhteeseen joka on hänelle tehty valmiiksi.

      Kultapieni. Sä olet täysin väärässä tässä asiassa.

      "kaikki hyvät naiset löytävät jonkun tosimiehen, joka haluaa osoittaa kiinnostustaan ja tehdä kaikkensa pitääkseen naisen omanaan."

      Entä mistä mies löytää sellaisen naisen joka haluaa tehdä tämän saman, eli parisuhdevalmiin ja sitoutumishalukkaan joka vieläpä on päättänyt tehdä ko. asiat juuri minun kanssani?

      Vai onko asia sitten niin että naisilla ei ole mitään tasoa vaan kaikki limanuljaskatkin kelpaa kunhan ovat valmiita "tekemään kaikkensa"?

      Mikä nykyajan naisia vaivaa? Te ette enää ole alistettuja vaan te olette täsmälleen tasa-arvoisia miesten kanssa. Se tarkoittaa että miesten on voitava luottaa teidän arvostelukykyynne ja osaamiseenne parisuhteen luomisessa täsmälleen yhtä paljon kuin mitä te haluatte miesten tekevän teille. Se tarkoittaa että nainenkin voi - ja naisten pitää - tehdä aloitteita ja että nainsen pitää olla valmis kantamaan oma osuutensa suhteesta.

      Ellei tämä onnistu ei minua - nykyaikaista hyvää ja oman arvoni tuntevaa miestä - kertakaikkiaan kiinnosta sellainen nainen. Minä haluan onnistua ja nähdäkseni sitä onnistumista ei voi tapahtua jos minulla on valjaat joilla kiskon sitä rekeä jossa nainen istuu; väärin - valjaita on kahdet ja silloin reki on kevyt.

      Minua ei siis vaivaa mikään muu kuin selkäranka ja itsetietoisuus jotka kertovat kuka naisista on minun arvoiseni. Jos sellaisia ei ole niin sitten teen jotain muuta.

      • Härskä

        Parisuhteen perussääntö on antaa kumppanille sitä, mitä itse eniten haluaa. Tähän perustuen raamit ovat jo varsin selkeät. Löytääksesi miehen, joka arvostaa sinua, sinun pitää vain löytää mies jota sinä arvostat. Tasokaskin mies löytyy, kunhan olet itse sitä.

        Jos olet keskittynyt etsimään miehestä vikoja ja puutteita, voin tässä ja nyt luvata että niitä tulet myös löytämään. Etsi sensijaan jotakin arvostettavaa ja sitäkin löydät. Nykyiseen maailman aikaan ei enää ole se kuuluu miehelle tai se kuuluu naiselle, vaan se kuuluu meille kummallekin.

        Kolmeen tai neljäänkymppiin saakka sinkkuna elelleellä ovat erittäin huonot mahdollisuudet selviytyä parisuhteessa, sillä mukautuminen sillä iällä on vähäisempää ja kun molemmat ovat samaa kaliiperia, kyllä siinä on kestämistä.


      • sanat suustani
        Härskä kirjoitti:

        Parisuhteen perussääntö on antaa kumppanille sitä, mitä itse eniten haluaa. Tähän perustuen raamit ovat jo varsin selkeät. Löytääksesi miehen, joka arvostaa sinua, sinun pitää vain löytää mies jota sinä arvostat. Tasokaskin mies löytyy, kunhan olet itse sitä.

        Jos olet keskittynyt etsimään miehestä vikoja ja puutteita, voin tässä ja nyt luvata että niitä tulet myös löytämään. Etsi sensijaan jotakin arvostettavaa ja sitäkin löydät. Nykyiseen maailman aikaan ei enää ole se kuuluu miehelle tai se kuuluu naiselle, vaan se kuuluu meille kummallekin.

        Kolmeen tai neljäänkymppiin saakka sinkkuna elelleellä ovat erittäin huonot mahdollisuudet selviytyä parisuhteessa, sillä mukautuminen sillä iällä on vähäisempää ja kun molemmat ovat samaa kaliiperia, kyllä siinä on kestämistä.

        Tää on kyllä niin taivaan tosi. Mihin on unohtunut toisen ihmisen kunnioitus? Että ihmiset ovat erillaisia? Miksi odotetaan että jonkun ihmisen pitäisi olla "täydellinen"? Omista vioista viis, nehän on niin mitättömiä. Absurdia!


    • Suvereeni

      Toivottavasti tämä oli vain provokaatio mielessä kirjoitettu.

      Itse en jaksa lähteä naisia iskemään, sanan varsinaisessa merkityksessä. Kuten tässä ketjussa onkin jo todettu niin tuo pariutuminen on kaksipuolinen juttu. Itse voin lähestyä tai voin olla lähestymättä, mutta kahville en kyllä ketään tule suoraan pyytämään.

      Esimerkiksi jos minä naista lähestyn ja alan juttelemaan hänelle niin hänen pitää alkaa myös aktiivisesti juttelemaan minulle eikä vain vastailla kysymyksiin ja esittää vaikeasti tavoiteltavaa. Tällaiseen lasten leikkiin en jaksa enää lähteä kovinkaan usein.

      Nimittäin jos suhteen lähtökohta on jo se, että toinen vonkaa ja toinen katsoo mitä viitsii suhteeseen antaa niin tuossa suhteessa ei ole mitään tasa-arvoista. Minä en ala ketään vonkaamaan taikka kenenkään persettä nuoleskelemaan. Jos sen kahville pyynnön haluaa niin saa sen kyllä sitten ansaita.

      Todettakoot vielä, että nirppanokkaisia prinsessoja olen nähnyt jo ihan liikaa, jotta jaksaisin kiinnostua heistä. Onneksi elämä opettaa ja jalat palaavat vielä maan pinnalle mahdollisesti. Toivottavasti ei liian myöhään.

      • ......

        Jos nainen ei osallistu aktiivisesti keskusteluun ja vastailee vain kysymyksiin ja on enemmän tai vähemmän vaitonainen, hän ei todennäköisesti ole kiinnostunut miehestä. Hän on vain kohtelias eikä torju suoraan miestä. Hän olettaa, että mies ymmärtää hienovaraisemman viestin. Harvat nykyajan naiset esittävät vaikeasti tavoiteltavaa, jos mies on heidän mielestä aidosti kiinnostava.

        Terv. eräs nainen


      • Suvereeni
        ...... kirjoitti:

        Jos nainen ei osallistu aktiivisesti keskusteluun ja vastailee vain kysymyksiin ja on enemmän tai vähemmän vaitonainen, hän ei todennäköisesti ole kiinnostunut miehestä. Hän on vain kohtelias eikä torju suoraan miestä. Hän olettaa, että mies ymmärtää hienovaraisemman viestin. Harvat nykyajan naiset esittävät vaikeasti tavoiteltavaa, jos mies on heidän mielestä aidosti kiinnostava.

        Terv. eräs nainen

        Entä jos nainen kuitenkin jatkuvasti haluaa että kiinnitän huomioni häneen eikä halua lähteä seurastani ja käskee minua jäämään. Ja itseasiassa myöhemmin hyppää sänkyyni. Ja näitä tapauksia on tullut nähtyä useampia kuin yksi.


      • !!!!
        ...... kirjoitti:

        Jos nainen ei osallistu aktiivisesti keskusteluun ja vastailee vain kysymyksiin ja on enemmän tai vähemmän vaitonainen, hän ei todennäköisesti ole kiinnostunut miehestä. Hän on vain kohtelias eikä torju suoraan miestä. Hän olettaa, että mies ymmärtää hienovaraisemman viestin. Harvat nykyajan naiset esittävät vaikeasti tavoiteltavaa, jos mies on heidän mielestä aidosti kiinnostava.

        Terv. eräs nainen

        Sanopaakapa suoraan vain, sitä ainakin meikäläinen miehenä arvostaa, rehellisyyttä. Vaikka se joitakin saattaa kiukuttaa, mutta rehellisyys se maan perii.


    • Ananasvakuuttaja

      on selvitetty, että nykyajan ruoasta saa enemmän estrogeenia kuin aikoihin, mikä tekee miehistä myös enemmän naisellisia, näin ollen eivät ole niin aktiivisia pokaamaankaan.

      Mutta toki tasa-arvon nimissä, puollan myös sitä, että molempien tulisi tehdä aloitteita yhtä paljon xD EI naisten tule olla aloitetta odottavia osapuolia, mutta ei miestenkään.

    • Toimikaa!

      Jos näet selvästi kiinnostuneen miehen ja hän kiinnostaa sinua, niin mikset mene ja tee aloitetta??? Ei ole mikään ihme, että miehet mahdollisesti kymmenien "painu vittujen" tai ylipäätään vain monien pakkien jälkeen
      eivät enää jaksa uskoa mihinkään hyvään.(siitäkin huolimatta että on joskus jopa onnistanut).
      Jos itse olisit kokenut saman, et takuulla ihmettelisi!

    • :-) :-) :-) :-) :-)

      "tulkaa tytöt takaisin ja olkaa niin kuin ennenkin,pankaa meikit menemään tai kuolen ikävään"

    • mmmmmmmmmmm

      Kyllä mä sanoisin, että mitä todennäköisimmin nykyajan miehiä ei vaivaa yhtään mikään, vaan ihan samalla tavalla vonkaavat kuin ennenkin. Ei sitä pillua muuten saa kuin vonkaamalla, paitsi tuurilla.

      Nettimaailmassa tämän näkee erityisen hyvin... Väitän, että laadukas naisprofiili saa heti kättelyssä kymmeniä vastauksia, kun taas miesprofiileilla voi olla tiukkaa saada yksi vastaus silloin ja toinen tällöin, eli hyvin harvakseltaan.

      • saa mitä vaan

        kymmeniä vastauksia..... niimpä mutta millaisilta limanuljaskoilta. Väitämpä että naisen on yhtä vaikea löytää laadukasta seuraa, kuin miehenkin.


      • xxxxxxxxxxxxxxxxx
        saa mitä vaan kirjoitti:

        kymmeniä vastauksia..... niimpä mutta millaisilta limanuljaskoilta. Väitämpä että naisen on yhtä vaikea löytää laadukasta seuraa, kuin miehenkin.

        Olet väärässä. Naisen ei ole yhtä vaikeaa löytää laadukasta seuraa kuin miehen, vaan huomattavasti helpompaa.

        Naisistahan nyt ensinnäkin 50% sairastaa keskivartalolihavuutta Suomessa. Miehistä vain noin 30%. Siinä sulle jo näkökulmaa kerrakseen.


    • eivät kannusta

      Miksi miehen pitäisi lähteä tekemään aloitetta kun tässä maassa ei miesten ja naisten välinen kommunikointi oikein tunnu pelaavan?

      Eihän ole mitään järkeä lähteä työpaikalla lirkuttelemaan naisia kun takaapäin kuuluu sen jälkeen pelkkää panettelua.

      Unohda koko juttu.

    • Sinä flirttailet kaikkien kaksi lahkeisten kanssa siellä työpaikalla. niin voi olla että se juippi vaan on tehnyt siitä sitten omia johtopäätöksiä vai onko sulla mahdollisesti vielä oma kulta kotona odottamassa ?

    • Minua vaivaa perkeleesti

      Että nykyisin mies ei ole kumppaniehdokas vaan asiakaspalvelija ainakin naisten mielestä. Naiset haluaa suhteeseen jossa he ovat asiakkaina ja odotus on tasoa "Saan sitä mitä tilaan tai menen muualle".

      No mene. Minä en ole asiakaspalvelijasi. En ikinä.

      Eli mikä miehiä vaivaa?

      Se että emme ole sellaisia kuin naiset tahtovat/kuvittelevat/vaativat meidän olevan - vaan me olemme...

      Miehiä.

    • Suomi-ämmän

      katse ei houkuta flirttiin!

    • Iiro Itälä

      Itselläni aloitteettomuus johtuu, paradoxaalista kyllä, siitä että sain lapsuudessa & nuoruudessa feministi-äitin kasvatuksen sekä elämän, josta tyystin puuttui miehen malli.

      Siispä naisen iskeminen (eritoten seksuaalisessa mielessä) on mielestäni tunnetasolla edelleen tasa-arvon vastaista ja ennen kaikkea naisen esineellistämistä ja täyttää itsessään jo seksuaalisen häiriköinnin määritelmän.

      En vieläkään, edes terapian jälkeen, osaa tehdä luontevia aloitteita tai nähdä miehen isku-yritystä hyväksyttävänä asiana, vaikka tiedän, että nainen miehen tästä palkistee.

      Yritän edelleen oppia.
      Nykyään vaikutan ahkerasti sen eteen, että pojat saisivat olla poikia ja miehet miehiä.
      Tätähän naiset sitten pohjimmiltaan kuitenkin haluavat eivätkä mitään feministihömpötystä..

      • totta,

        minun tapauksessani lähtökohtia rasittaa vielä se, että isäkin on sellainen tasa-arvomies, joka ei koskaan sanonut ääneen mitään naisten haluttavuuteen liittyviä kommentteja ja jolta ei ikinä ole saanut mitään aloitteellisuuden mallia.


    • JesusK

      Olen ilmeisemmin suht komea kaveri joka pitää vartalonsa kunnossa, pukeutuu siististi eikä juo itseään humalaan. Silti en saa naisilta huomiota. Sama tuleeko naisia vastaan baarissa tai kadulla niin yrityksestä huolimatta en saa heiltä edes katsekontaktia. Vastaantullessa katse käännetään jo kaukana maahan tai katsotaan totisennäköisenä kaukaisuuteen. Eilen baarissa kiinnitin oikein huomion tähän asiaan, yritin katsoa tyttöjä silmiin mutta en saanut vastakaikua, saatika kukaan ei tullut minulle mitään puhumaan. Viime vkl, yritin jutella kahdelle tytölle mutta vastaanotto oli melko jäätävä. Molemmat sanoivat seurustelevansa, mitä vittua sitä baareissa edes kuljetaan jos seurustellaan niin vakavasti ettei voi muille edes puhua??

      Toisaalta olen omahyväisen tyytyväinen koska tiedän mitä nämä nokkapystyssä kulkevat naikkoset jäävät paitsi. Varmasti monen korkkareissa ja mikroshortseissa kulkevan pakkelinaamaruiskurusketuskorkokenkäihmeen elämä on erittäin tyhjää ja tylsää sekä loppuu sillä hetkellä kun he baari-illan jälkeen laahustavat 20 neliöiseen Kallion yksiöönsä :)

      Joten oisko jo aika murtaa raja-aitoja? Tytöt vaan rohkeasti juttusille jos näette kiinnostavan näköisen jatkän nojaamassa kaiteeseen.

      • vvnbnmbmvnvmnbnbm

        Naisten iskeminen on numeropeliä... Jos masennut heti ensimmäisestä takapakista, niin sulla on aika paljon opittavaa miehen roolista tässä yhteiskunnassa.

        Sama pätee netin treffipalstoillakin.. Et sä miehenä voi valkata palstoilta YHTÄ naista johon otat yhteyttä, vaan sun on otettava yhteyttä KAIKKIIN mielenkiintoisiin naisiin, niin hyvällä tuurilla saatat jopa yhdeltä saada vastauksenkin.


    • logiikkakukkanen

      "Miksei miehet tee enää niin usein aloitetta, vaan odottavat naisen tulevan ensin juttusille?"

      Mistä tiedät, että ennen on ollut toisin? Kysymykseesi vastaan, että jos on saanut todella monet pakit, voi olla vaikea enää lähestyä vastakkaista sukupuolta, kun ennakoi pakkeja jotka voivat joskus tulla tylystikin.

      "Ja se on sitten ihan naisesta kiinni johtaako kahvit sänkyyn tai muuhun."

      Tai sitten se voi olla myös kahden kauppa.


      "Mutta ylipäätään ihmettelen puuttuuko suomalaisilta miehiltä itseluottamusta vai eikö nykyajan uroot enää tiedä, että se on miehen homma tehdä aloite ja muutenkin olla se "aktiivisempi" osapuoli suhteen alussa."

      Parisuhteessa ainakin itsearvostus on paljon tärkeämpi tekijä kuin itseluottamus. Näillä kahdella taas ei ole välttämättä mitään tekemistä keskenään.

      Miksi juuri miehen pitäisi olla se aktiivisempi osapuoli?

      Jotkut naiset pitävät siitä, että ovat se aktiivisempi osapuoli. Jotkut naiset pitävät myös siitä, että mies on ujo. Ja jotkut naiset pitävät sopivasti pitkitetystä kissa-hiiri-leikistä kun kumpikin aluksi tunnustelee ilmapiiriä.

      Jäin miettimään, miksi mielestäsi on hyvä asia, että mies on alussa se aktiivisempi osapuoli, mutta olet kuitenkin sitä mieltä, että nainen yksin päättää mihin kahvit päättyvät?


      "Mikään ei ole niin epämiehekästä kuin vaikeasti tavoiteltavan esittäminen ja odottaminen,"

      Niin, sinun mielestäsi. Joidenkin naisten mielestä on mukava "metsästää" miestä.


      "Turha on surkutella, jos kaikki hyvät naiset löytävät jonkun tosimiehen, joka haluaa osoittaa kiinnostustaan ja tehdä kaikkensa pitääkseen naisen omanaan."

      Jotkut miehet osoittavat kiinnostuksensa hieman ujommin, vaatimattomammin ja vähäeleisemmin. Nämä viestit pitää vain huomata. Tällainen ujompi tyyli ei tarkoita sitä, etteikö mies olisi valmis tekemään kaikkensa suhteen eteen.


      "Aktiiviset ja reippaat miehet nappaavat parhaat naiset ja passiivisille odottelijoille jää ne vähemmän hyvät."

      Tai sitten passiiviset odottelijat tutustuvat samankaltaisiin naisiin ja aloite syntyy yhteisesti, hitaasti mutta syntyy kuitenkin.

      Tai sitten aktiiviset ja reippaat naiset iskevät nämä passiiviset odottelijat.

      Ihmisiä ne miehet ovat siinä missä naisetkin. Myös miehet ovat ujoja, pelkäävät kolhuja itsetuntoon jne. Se on inhimillistä; annetaan miesten olla ihmisiä jookos.

    • tasa-arvosta

      Vuosikymmeniä aloitteiden teko on ollut miesten harteilla. Nyt miehet ovat vihdoin ymmärtäneet, että nainen saa tehdä aloitteen jos kiinnostaa.

      • Ti.

        Tasa-arvo (tasa-arvoisuus eli samanarvoisuus) tarkoittaa erityisesti kaikkien ihmisten yhtäläistä arvoa yksilöinä ja yhteiskunnan jäseninä.

        Eli ei silti tarkoita, että sukupuolet lakkaavat olemasta tai että biologia muuttuu kun ollaan tasa-arvoisia. Miehet ovat luonnostaan "hyökkäävämpi" sukupuoli ja siksi heidän tulisi tehdä aloite. Ei mies voi edelleenkään synnyttää, eikä nainen siittää. Eikä silti ole kyse epätasa-arvosta.

        Tasa-arvo ei ole sitä että naiset ovat miehiä tai toisinpäin. Se on sitä että molempien työtä, rooleja ja asemaa arvostetaan yhtä paljon.

        On toki naisia, jotka haluat tehdä aloitteen ja suurimman osan suhteen eteen tehtävistä asioista ja on miehiä, jotka haluat kaiken valmiiksi kannettuna.

        Mutta haluan rohkaista niitä miehiä, jotka tuntevat samoin kuin minä eli kaikista vastoinkäymisistä huolimatta: tehkää aloite, jos olette kiinnostuneita. Älkää välittäkö tämän ketjun viesteistä, joissa jotkut haluavat naisen tavoittelevan itseään. Olkaa rohkeasti miehiä, jos siltä tuntuu.

        Muut miehet voivat jatkaa hyväksi havaitsemallaan metodilla ja ootella =)


    • Anonyymi

      Mukava purkaa paineet kerran kuussa maksullisiin naisiin ku aina saa muuten vain pettyä ja vihan tunne kasvaa.

      T. Mies 35v eronnut korona ajan yrittänyt tinder jne jne.. OK näköinen ja hyvässä työssä.

    • Anonyymi

      Pakko todeta sivusta että kaikki naiset jotka ovat minut iskeneet, ovat olleet minun elämässä pidempään ja meillä on ollut hyvät parisuhteet. Valitettavasti samaa ei voi sanoa niistä jotka olen iskenyt. Selkeästi isken naisia jotka eivät ole riittäviä minulle, ja eronnut muutamien kuukausien jälkeen. 😂

      Passiiviseksi olen tullut, kun taka raivossa kummittelee että valitsen väärin. 😂

    • totta

      • PoikaNeitoon olisi ihana tutustua......


    • Anonyymi

      Naiset on paremmassa asemassa mitä tulee parin hakuun ja seksiin. Heillä on enemmän mistä valita. Siinä sitä tasa-arvoa saatana. Turha vinkua ettei miehet lähesty tai seuraa ei löydy.

      M38

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2851
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      178
      1694
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1555
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      144
      1542
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1269
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      329
      1090
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      994
    8. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      85
      966
    9. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      92
      918
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      910
    Aihe