joku vertasi jehovantodistajiin...

Pohjan-Akka

On minullakin äyny mielessä, että jotain yhtymäkohtia. Ulkopuolisen silmin on yhteistä se, että ottavat uskonnon tosissaan.Yhteistä lienee myös seurakunnan merkityksen korostuminen. Sekin on yhteistä, että ovat kiinnostuneita niistä viimeisistä päivistä ja raamatun ilmestyskirjasta.

Ei minusta muuta yhteistä ole.

Jehovantodistajien uskonto on syntynyt Amerikassa, lestadiolaisuus Tornionlaaksossa.Jehovat yrittävät jotenkin tieteellisesti selittää raamattua.He käyttävät tiedettä asioiden selittämisessä. He eivät kuitenkaan usko luomisteoriaan...en tiedä miten lestadiolaiset. Se on tavallaan aika amerikkalaista, siis tieteisen tutkiminen. heillä naisetkin "saarnaa", johdossa taitaa olla kumminkin mies aina. He eivät äänestä, eivätkä käy armeijaa. lestadiolaiset ovat luterilaisia ja haluavat osallistua tässä ajassa.

Jehovatkaan eivät pidä pahana rahaa sinänsä, he kait voivat olla bisnesmiehiäkin.

Mielenkiintoisinta jehovalaisissa on se, että he uskovat paratiisin rakentuvan maan päälle, että osa ihmisistä palaisi maan päälle. Mitenköhän lestadiolaiset ajattelevat sen asian. Koulun uskontotunneilla, ei oikeastaan otettu kantaa paratiisiasioihin, että millainen se olisi ja missä.

Millainen se paratiisi sitten on?

40

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohjan-Akka

on niitä "ei mitään"-tiloja. Oikeastaansellaiset asiat tuovat mieleen, että se taivas voisi ollakin...jokin toinen olomuoto.

• Tunnustan..

Halusin vertauksellani herätellä kysymystä siitä, kun lestadiolaiset ovat kansankirkon jäseniä. tuntuu monesti että jehovalaisetkin ovat kirkkoa lähempänä..

• Lompakkovaras

Jos nykymeno jatkuu kansankirkossamme, niin veikkaan, että myö nostamma kytkintä siitä pumpusta.

• Pohjan-Akka

muuten kuin, että sama kirja.

• Lompakkovaras kirjoitti:

Jos nykymeno jatkuu kansankirkossamme, niin veikkaan, että myö nostamma kytkintä siitä pumpusta.

Luulin ennen, että viimeistään siinä vaiheessa lestadiolaiset lähtee, kun naispapit tulee, mutta erehdyin..

Tuot pitäisin askeleena oikeaan suuntaan..

• Pohjan-Akka
        Lompakkovaras kirjoitti:

että voisi tulla KIRKKOONKIN homoparien vihkiminen. Se on selvä, että tulee ajolähtö silloin. Se kun on näin uskonnottomastakin hurja juttu.

• Pohjan-Akka kirjoitti:

muuten kuin, että sama kirja.

Tarkoitukseni olikin herättää ajattelua, entä jos?

• Pohjan-Akka
        Devoit kirjoitti:

Luulin ennen, että viimeistään siinä vaiheessa lestadiolaiset lähtee, kun naispapit tulee, mutta erehdyin..

Tuot pitäisin askeleena oikeaan suuntaan..

lestadiolainen vai "kirkkouskovainen"?

• Pohjan-Akka kirjoitti:

lestadiolainen vai "kirkkouskovainen"?

Kumpikaan..

• Pohjan-Akka

eivät usko.

• Emmalia.

Mutta tunnen heitä, ja kyllä lämpimästi muistankin.

Kun perheessämme oli surua, niin ilman minkäänlaista tuputusta olivat valinneet lohduttavaa kirjoitusta Jumalasta. Siinä ei siis ollut mitään muuta kun tukea siihen suruun, ja kerrottiin rakastavasta Jumalasta.

Ensi kosketus vl-ihmisiin oli se, että he olivat pitkään miettineet miten kertoa minulle, että ovat vl-uskovaisia. Jotenkin olin ihmeissäni, että miksi he tekivät asiasta niin vaikean ja salamyhkäisen. Mutta nyt kun tiedän enemmän vl-opista, niin ymmärrän kyllä heitä miksi uskosta puhuminen on heille vaikeaa.

Tässä ainakin huomasin yhden selkeän eron Jehovalaisuuden ja vl-liikkeen välillä. Ja ihankun vl-ihmisiltä puuttuisi myötätunto kokonaan surun keskellä, ei siis kai saa sitä lohtua mitä eniten tarvitsisi surun keskellä.

• Niinpäs olikin, aivan oli unohtunut.
        Kun suuri suru minua kohtasi, vierailevat jehovalaiset eivät tuputtaneet uskoaan, vaan kuuntelivat myötäelävästi ja hakivat lohduttavia Raamatunkohtia. suuri kiitos vielä näin vuosien jälkeen. Lestadiolaisia ei muuten lohduttamassa näkynyt, tosin muita kyllä..

• Pohjan-Akka

he ovat kirjansa lukeneet, kuten sanotaa.

Olenhan mie tietenki niitäkin joskus uteliaisuuttanikin lukenut. Se on liian hurja ero maailmasta, täysin irti.

Mutta kyllä heillä mielenkiintoisia "juttuja" on. olen alkanut epäillä, että enkeleitä ja niitä mustiaenkeleitäkin on. Siksi olen välttänyt ennustajia yms. Se vaikutus on ollut niillä lehdillä. Se tuntuu jotenkin todelta, ne enkeliasiat...että heitä olisi.

• Pohjan-Akka
        Devoit kirjoitti:

Niinpäs olikin, aivan oli unohtunut.
        Kun suuri suru minua kohtasi, vierailevat jehovalaiset eivät tuputtaneet uskoaan, vaan kuuntelivat myötäelävästi ja hakivat lohduttavia Raamatunkohtia. suuri kiitos vielä näin vuosien jälkeen. Lestadiolaisia ei muuten lohduttamassa näkynyt, tosin muita kyllä..

Useimmat varmaan ovat fiksuja, mutta olen niistä tuputtajistakin kuullut.

• Emmalia.
        Pohjan-Akka kirjoitti:

"Useimmat varmaan ovat fiksuja, mutta olen niistä tuputtajistakin kuullut."

Meillä on oven takana käynnyt "eukkoja", niin olen sanonut miehelle, että mene ovelle ja sano, että "uskon asiat on kunnossa". Minä kun en kehtaa kai niin suoraan sanoa, niin täytyy laittaa mies asialle:)

Tädit ei ole jäänneet sen enempää sitten kirjasiaan esittelemään, vaan ovat tyytyneet suoraan vastaukseen.

• Pohjan-Akka kirjoitti:

Kun en ole tavannut kuin fiksuja jehovalaisia.
        Alkaako pian todellisuus heistä hämärtyä?

• Emmalia.
        Pohjan-Akka kirjoitti:

he ovat kirjansa lukeneet, kuten sanotaa.

Olenhan mie tietenki niitäkin joskus uteliaisuuttanikin lukenut. Se on liian hurja ero maailmasta, täysin irti.

Mutta kyllä heillä mielenkiintoisia "juttuja" on. olen alkanut epäillä, että enkeleitä ja niitä mustiaenkeleitäkin on. Siksi olen välttänyt ennustajia yms. Se vaikutus on ollut niillä lehdillä. Se tuntuu jotenkin todelta, ne enkeliasiat...että heitä olisi.

"Siksi olen välttänyt ennustajia yms. Se vaikutus on ollut niillä lehdillä. Se tuntuu jotenkin todelta, ne enkeliasiat...että heitä olisi."

Ennustajalla. Enään en mene, koska kyseinen ennustaja on tiennyt sellaisia asioita joita ei kukaan voinnut tietää etukäteen. Sanoi vielä minulle, että jos minulle tulee jotain, niin ei tarvitse pelästyä niitä asioita, vaan ota rohkeasti ne vastaan.

Kyseinen ennustaja ei ollut mikään huijari, eikä rahastaja, ei ennustanut mitään suuria rikkauksia eikä rakkauksia, hän vain oli omallatavallaan liian aito.

• Pohjan-Akka
        Emmalia. kirjoitti:

"Siksi olen välttänyt ennustajia yms. Se vaikutus on ollut niillä lehdillä. Se tuntuu jotenkin todelta, ne enkeliasiat...että heitä olisi."

Ennustajalla. Enään en mene, koska kyseinen ennustaja on tiennyt sellaisia asioita joita ei kukaan voinnut tietää etukäteen. Sanoi vielä minulle, että jos minulle tulee jotain, niin ei tarvitse pelästyä niitä asioita, vaan ota rohkeasti ne vastaan.

Kyseinen ennustaja ei ollut mikään huijari, eikä rahastaja, ei ennustanut mitään suuria rikkauksia eikä rakkauksia, hän vain oli omallatavallaan liian aito.

niistä asioista. Jotenkin minusta tuntuu, että perimätietoa noidista sun muista on aikalailla pohjolan perillä. ja jos on "niitä", on enkeleitäkin.

• Emmalia.
        Pohjan-Akka kirjoitti:

niistä asioista. Jotenkin minusta tuntuu, että perimätietoa noidista sun muista on aikalailla pohjolan perillä. ja jos on "niitä", on enkeleitäkin.

"ja jos on "niitä", on enkeleitäkin."

Tavallaan oli ennustaja, niin ehkä minä kuitenkin pidän häntä enemmän enkelinä.

Hänellä on ollut sellaisia asioista kerrottavana missä ystäväni tarvitsevat lohtua ja tukea.

• tarkoittaa
        Emmalia. kirjoitti:

"hän vain oli omallatavallaan liian aito." ?

Hämmentä ilmaus liian aito! Minusta aito on parasta mitä voi olla, vai onko tämä joku sellainen ilmaisu, jolla on sellainen merkitys, ettei se kaikille aukea.

• Emmalia.
        tarkoittaa kirjoitti:

"hän vain oli omallatavallaan liian aito." ?

Hämmentä ilmaus liian aito! Minusta aito on parasta mitä voi olla, vai onko tämä joku sellainen ilmaisu, jolla on sellainen merkitys, ettei se kaikille aukea.

"Minusta aito on parasta mitä voi olla, vai onko tämä joku sellainen ilmaisu, jolla on sellainen merkitys, ettei se kaikille aukea."

On parasta mitä voi olla. Ja nimenomaan siksi juuri tämä vanha nainen oli niin ihana.

Mutta voin tunnustaa, että minä en ollut koskaan uskonut ennustajiin, vaan pidin heitä silloin vähän niinkuin "huijareina". Mutta se sai itseni ajattelemaan asioita toisin, koska tämä nainen oli aito, ja hän ei ollutkaan huijari.

Siksi sanoin etten enään mene, koska jotenkin se pelottaa, että joku tietää asioita etukäteen ihan aidosti. Ja kun sellainen tilanne tulee sitten vastaan mitä se ennustaja on sanonut, niin on ystävääkin vaikea lohduttaa kun itse tietää ja totuuden, ei siis edes voi antaa mitään toiveita toiselle, koska se olisi sitten valehtelua. Mutta ne asiat joita on tullut eteen, on olleet kuitenkin aina ystäväni parhaaksi, totuus on vain paljastunut.

• he ovat..
      • Pohjan-Akka

Mitä uskoa hän nyt sitten on? En lukenut vielä loppuun. Niin, että olisi "parempia" joukossa....niin, niin.

• Pohjan-Akka

ai hurja, ai hurja...

• Pohjan-Akka

sekoittaa eri uskontojakin...Tämä tais olla vitsi.

Pohjan-Akka kirjoitti:

Mitä uskoa hän nyt sitten on? En lukenut vielä loppuun. Niin, että olisi "parempia" joukossa....niin, niin.

"olkaa täydelliset niin kuin Taivallinen Isä on taydellinen". Kristuksen papit, pyhät ja vanhurskaat. 144 erilaista täydellisyyden typpiä, yksilöitä enemmän; nollia perään sitä kuvamaan.

• on..
        Pohjan-Akka kirjoitti:

sekoittaa eri uskontojakin...Tämä tais olla vitsi.

..uskontoja korkeampi. "Kaikki ovat opettaneet samaa" -lause ärsyttää kirkon kannattajia.

• Pohjan-Akka
        *** kirjoitti:

"olkaa täydelliset niin kuin Taivallinen Isä on taydellinen". Kristuksen papit, pyhät ja vanhurskaat. 144 erilaista täydellisyyden typpiä, yksilöitä enemmän; nollia perään sitä kuvamaan.

Nuo jutut meni loppua kohden magian puolelle. Joku juksuttelee pakanatätiä nyt.

Pohjan-Akka kirjoitti:

ai hurja, ai hurja...

horoskoopeista tulee tuo maaginen luku 144.

• Pohjan-Akka
        *** kirjoitti:

horoskoopeista tulee tuo maaginen luku 144.

hah hah

• olemme
        Pohjan-Akka kirjoitti:

Nuo jutut meni loppua kohden magian puolelle. Joku juksuttelee pakanatätiä nyt.

..näin erilaisia, on hyvä osoitus jälleensyntymästä. Miksi Jumala loisi joitain ihmisiä ateisteiksi suuntautuviksi ja joitakin joksikin muuksi vaikka kehitysvammaisiksi.

• Emmalia.
        Pohjan-Akka kirjoitti:

hah hah

Horoskoopit ovat hölkäsenpöläystä, höpöhöpöä. Ehkä yksilöllisesti laadittu horoskooppi kertoo ihmisestä jotan. Mutta yleiset ei kerro mitään. Samalla päivämäärällä syntyneet ihmiset saattavat olla täysin erilaisia, se niistä horoskoopeista!

• Pohjan-Akka
        olemme kirjoitti:

..näin erilaisia, on hyvä osoitus jälleensyntymästä. Miksi Jumala loisi joitain ihmisiä ateisteiksi suuntautuviksi ja joitakin joksikin muuksi vaikka kehitysvammaisiksi.

niitä lasten kaltaisia. Ei ketään luoda ateistiksi tai uskovaiseksi. Tosin voi olla luonnekysymys se, epäileekö enemmän.

Tiedän, etä monet uskoo noigin jälleensyntymisiin, mitä ne on dejavuu : ) kokemuksineen, että olen kokenut tämän joskus. Mutta sehän ei ole ollenkaan kristillistä uskoa eikä raamatun mukaista.

• Kempelainen

Kyllä niissä yhteistä on, molemmassa eläen, noin toisella jalalla.

Muutamia yhtymäkohtia, jotka samalla vähentävät ko. seurakuntien Kristillistä statusta.

- Seurakunta määrittelee käytännössä uskon syvyyden ja kohteen. Raamatun teksti on vain runko, mille oma oppi ja raamattu” rakennetaan.
      - Ehdoton kuuluisuus, käytännössä ”kuoleman rangaistuksen” uhalla.
      - Jeesus ei ole Herra, vaan Jahwe, Isakin Jumala.
      - Pelastumien tien valitsee seurakunta.
      - Selkeästi kartoitetut ( kylläkin JT;llä enemmän ), ystävyyssuhteet lahkon ulkopuolelle.
      - Täyttää lahkon ja väärinopin merkit, Lahkolaisuuden, Vain me olemme oikeassa opilla.
      - Selkeä taloudellinen ja hallinnollinen laitos.
      - Molemmista uupuu Jeesuksen evankeliumi, synti ja tuomio korostuu. Nuoret VL teologit jo tajuavat tilanteen, sekä penkkiläiset.
      - Seurakunta välttää sitä, että yleisesti kommentoidaan omia tekemisisistä muille.

””Ei minusta muuta yhteistä ole.”” ????? Mutta mitä muuta tarvitaan kun vain Jeesus kukkakiveksi, niin ei tarvitse selitellä. Tämä heiltä puuttuu, sitä kautta kaikki.

Kaikki, mikä on syntynyt Israelin ja Öljymäen ulkopuolella, on vain seurakuntia, seurakunnan joukossa. Se on lähetystyön tulista, mutta juuret ovat siellä.

He eivät yritä, vaan selittävät sitä dogmaattisesti, kuten saotaan ”piru raamattua” ja etsivät joka käännöksestä Jumalan, Jahven totuutta, jota saa etsiä kyllä, jollei hyväksy, entä se on Kristus Jeesus. Heillä on oma käännös myös käytössää.

Heille on Jeesuksen nimen sanominen kauhistus. Samoin risti, sillä He ovat löytäneet se yhden kohdan, missä sanotaan, että Jeesus naulittiin paaluun, ja he käyttävät tätä yhtä yksittäistä kohtaa koko Kirjan läpi, ja sen ympärille on koottu koko juttu.

Tässä on heidän yksi selkeä harha. Heillä ei ole Jeesuksen kitsin kuolemaa ollenkaan.

SRK sitä vastoin käyttää pääsääntöisesti bibliaa, mutta uudemmat jo Raamattukin, mutta ei ole kaukana se aika, kun He olivat valmiit tekemään omankin liitteen.

Luomisteoriahan on se, että kaikki syntyi Sana, eli Jeesuksen voimalla, tässä molempien seurakuntien kanta hajoaa, mutta pääsääntöisesti ei tunnusteta, että Jeesuksen Sanalla on maailma ja ihmiset luotu.

Suurin poikkeama on se, että JV;llä on selkeä perhesuunnittelu, mutta todella He eivät osallistu yhteiskunnallisiin päätöksiin, odottaen Harmaakedonia, mutta tässä VL on Suomen mafia, niissä kunnissa missä he ovat valtaan päässeet.

Toinen on Armeja, VL alipäällystö oli Suomen armeijan kouluttajista suurimpia sadisteja vielä –60- 80 luvulla. Heillä oli selvästi kaksi persoonaa.

””Jehovatkaan eivät pidä pahana rahaa sinänsä, he kait voivat olla bisnesmiehiäkin.”” Eihän raha ole Raamatussa kielletty, siitä puhutaan positiivisesti 200 kertaa, mutta rukouksestakin vain n. 30 kertaa.

• Pohjan-Akka

kun ei sitä täydellistä seurakuntaa ja uskoa oikein olekaan.Onko se pieninä palasina maailmalla?

Kyllä kirkkojakin voidaan arvostella..yhtä raskaasti tai raskaamminkin kuin noita "lahkoja". Esimerkiksi katolinen kirkko ei kieltänyt Hitleriä. Tosin sen jäsenet suojelivat vainottuja, monet papitkin. Ex-paavikin oli hyvä mies.

Haeppa se oikeita hedelmiä tuottava puus itten, siinäpä sitä uuhaa riittääkin. Mie olen mieluummin ulkopuolinen.

• Kempelainen
        Pohjan-Akka kirjoitti:

kun ei sitä täydellistä seurakuntaa ja uskoa oikein olekaan.Onko se pieninä palasina maailmalla?

Kyllä kirkkojakin voidaan arvostella..yhtä raskaasti tai raskaamminkin kuin noita "lahkoja". Esimerkiksi katolinen kirkko ei kieltänyt Hitleriä. Tosin sen jäsenet suojelivat vainottuja, monet papitkin. Ex-paavikin oli hyvä mies.

Haeppa se oikeita hedelmiä tuottava puus itten, siinäpä sitä uuhaa riittääkin. Mie olen mieluummin ulkopuolinen.

””kun ei sitä täydellistä seurakuntaa ja uskoa oikein olekaan.”” Mitäh.. Ettei ole. Ihminen, joka on Ottanut Jeesuksen vastaan Herrana ja ylhäältä uudensyntynyt Pyhässä Hengessä on täydellisesti ukossa oleva Kristitty. Mitä se enempää vaatii, ei mitään, mutta harrastajat, kuten uskomassa oleminen, on vain asian harrastusta.

””Kyllä kirkkojakin voidaan arvostella.”” Jos tarkoitat Evlut, kirkkoa, paheksun todella sitä, että he pitää sisällään rahastavaa ja eri tavalla opettavaa lahkoa. Se on tuomittavaa, kuten sanot

””Esimerkiksi katolinen kirkko ei kieltänyt Hitleriä. Tosin sen jäsenet suojelivat vainottuja, monet papitkin. Ex-paavikin oli hyvä mies.”” Miten oli sitten Luther, Hän vihasi meitä juutalaista enemmän kun kukaan muu ja Hitlerin opit olivat juuri Häneltä. Lue 1Moos 12, 1 ja 2 jae, TAJUAT, MIKSI Hänellä ei ollut siunausta, siis Lutherilla ja Hitlerillä. >>> Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri JA SIINÄ ON OLEVA SIUNUS.

”Haeppa se oikeita hedelmiä tuottava puus itten, siinäpä sitä uuhaa riittääkin. Mie olen mieluummin ulkopuolinen.”” Jeesus Kristus, totinen viinipuu.>> Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään.

• Pohjan-Akka
        Kempelainen kirjoitti:

””kun ei sitä täydellistä seurakuntaa ja uskoa oikein olekaan.”” Mitäh.. Ettei ole. Ihminen, joka on Ottanut Jeesuksen vastaan Herrana ja ylhäältä uudensyntynyt Pyhässä Hengessä on täydellisesti ukossa oleva Kristitty. Mitä se enempää vaatii, ei mitään, mutta harrastajat, kuten uskomassa oleminen, on vain asian harrastusta.

””Kyllä kirkkojakin voidaan arvostella.”” Jos tarkoitat Evlut, kirkkoa, paheksun todella sitä, että he pitää sisällään rahastavaa ja eri tavalla opettavaa lahkoa. Se on tuomittavaa, kuten sanot

””Esimerkiksi katolinen kirkko ei kieltänyt Hitleriä. Tosin sen jäsenet suojelivat vainottuja, monet papitkin. Ex-paavikin oli hyvä mies.”” Miten oli sitten Luther, Hän vihasi meitä juutalaista enemmän kun kukaan muu ja Hitlerin opit olivat juuri Häneltä. Lue 1Moos 12, 1 ja 2 jae, TAJUAT, MIKSI Hänellä ei ollut siunausta, siis Lutherilla ja Hitlerillä. >>> Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri JA SIINÄ ON OLEVA SIUNUS.

”Haeppa se oikeita hedelmiä tuottava puus itten, siinäpä sitä uuhaa riittääkin. Mie olen mieluummin ulkopuolinen.”” Jeesus Kristus, totinen viinipuu.>> Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään.

en mie ketään loukata halua, kunhan "iäneti uattelen" niinkuin savolaiset sanoo.

Ensimmäisenä tuli kyymyksenä mieleen, että no mitähän sinä mahdat olla...en mie näistä uskonnoista selvää ota...

"Uudesti syntynyt"? Mie jotenkin itse ajattelen, että se usko "hiipii" tajuntaan, ajan kanssa. Mutta ihmiset ovat erilaisia...en ymmärrä, miten voi yhtäkkiä "tulla uskoon".

Nämä ovat sellaisia asioita, että voi joku tykätä huonoa kun sanoo...mutta en tarkoita sitä, ihmettelen vain tätä maailman ihmeellisyyttä.

Mie kyllä uskon, että Jumala on olemassa ja Jeesus ja enkelit varsinkin. En vain silti ole "uskovainen", olen ulkopuolinen ollut aina. ja kun ulkopuolelta kurkistelee, tulee sieltä monenlaista ajatusta pintan.

Kunnioitan lestadiolaisia ja sitä arvomaailmaa...mutta mikä sitten on se "oikea usko" tai onko pakko olla sellaista.

• Kempelainen
        Pohjan-Akka kirjoitti:

en mie ketään loukata halua, kunhan "iäneti uattelen" niinkuin savolaiset sanoo.

Ensimmäisenä tuli kyymyksenä mieleen, että no mitähän sinä mahdat olla...en mie näistä uskonnoista selvää ota...

"Uudesti syntynyt"? Mie jotenkin itse ajattelen, että se usko "hiipii" tajuntaan, ajan kanssa. Mutta ihmiset ovat erilaisia...en ymmärrä, miten voi yhtäkkiä "tulla uskoon".

Nämä ovat sellaisia asioita, että voi joku tykätä huonoa kun sanoo...mutta en tarkoita sitä, ihmettelen vain tätä maailman ihmeellisyyttä.

Mie kyllä uskon, että Jumala on olemassa ja Jeesus ja enkelit varsinkin. En vain silti ole "uskovainen", olen ulkopuolinen ollut aina. ja kun ulkopuolelta kurkistelee, tulee sieltä monenlaista ajatusta pintan.

Kunnioitan lestadiolaisia ja sitä arvomaailmaa...mutta mikä sitten on se "oikea usko" tai onko pakko olla sellaista.

Olet juuri oikealla palstalla, täällä udellaan ja vastaillaan, joku jopa panee omiaan joukkoon, kuten savolaiset.

Ensimmäisenä tuli kyymyksenä mieleen, että no mitähän sinä mahdat olla...en mie näistä uskonnoista selvää ota...** Kempelainenhan mie, karjalassa syntynyt, ukoksi varttunut Oulun lähellä, vanha mies.

"Uudesti syntynyt"? Mie jotenkin itse ajattelen, että se usko "hiipii" tajuntaan, ajan kanssa. Mutta ihmiset ovat erilaisia...en ymmärrä, miten voi yhtäkkiä "tulla uskoon". ** Niin sitä ihmetteli myös Saul. Lue Apt 9 luku, se kävi nopsaan, samoin kun Hoviherra, riitti kun Filippos kertoi Hänelle Jeesusta, kuten minä nyt sinulle, edellinen, eli 8 luku ja jae 36 on mielenkiintoinen > Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?". Niin mutta kastettiin vasta sitten kun todisti Jeesuksen Herraksi.

Mie kyllä uskon, että Jumala on olemassa ja Jeesus ja enkelit varsinkin. En vain silti ole "uskovainen", olen ulkopuolinen ollut aina. ja kun ulkopuolelta kurkistelee, tulee sieltä monenlaista ajatusta pintan.*** Nyt vähättelet, olet pienessä uskossasi vahva, kun tunnusta Jeesuksen nimen, tätä ei moni VL edes osaa sanoa. Kristitty olet sitten kun tunnustat Jeesuksen Herraksi, Jumalan ohjeen mukaan, ja saat uudestisyntyä ylhäältä Pyhässä Hengessä. Ei se sen kummallisempaa ole.

Kunnioitan lestadiolaisia ja sitä arvomaailmaa...mutta mikä sitten on se "oikea usko" tai onko pakko olla sellaista. ** Kyllä heissä on myös kunnioituksen aihetta, mutta niin hyvä asia kun Jeesuksen pelastus, jää heitä kokonaan pois. He uskovat vain syntinsä anteeksi, ja se ei pelasta Raamatun mukaan.

Jokisella on oikea usko, omasta mielestään, mutta silloin kun se sanotaan, että vain meillä on se, ollaan jo saatana puolella ja juuri He sen sanovat.

Lue tarkoin ne APT kirja, niin tajuat, että vain usko Jeesukseen Kristukseen persoonana pelastaa, ei mikään muu ja Jeesus on yksin Herra, Hän päästää taivaaseen sen, kenet päästää, ei Jumala. Jeesus sanookin, >> Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

• Pohjan-Akka
        Kempelainen kirjoitti:

Olet juuri oikealla palstalla, täällä udellaan ja vastaillaan, joku jopa panee omiaan joukkoon, kuten savolaiset.

Ensimmäisenä tuli kyymyksenä mieleen, että no mitähän sinä mahdat olla...en mie näistä uskonnoista selvää ota...** Kempelainenhan mie, karjalassa syntynyt, ukoksi varttunut Oulun lähellä, vanha mies.

"Uudesti syntynyt"? Mie jotenkin itse ajattelen, että se usko "hiipii" tajuntaan, ajan kanssa. Mutta ihmiset ovat erilaisia...en ymmärrä, miten voi yhtäkkiä "tulla uskoon". ** Niin sitä ihmetteli myös Saul. Lue Apt 9 luku, se kävi nopsaan, samoin kun Hoviherra, riitti kun Filippos kertoi Hänelle Jeesusta, kuten minä nyt sinulle, edellinen, eli 8 luku ja jae 36 on mielenkiintoinen > Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?". Niin mutta kastettiin vasta sitten kun todisti Jeesuksen Herraksi.

Mie kyllä uskon, että Jumala on olemassa ja Jeesus ja enkelit varsinkin. En vain silti ole "uskovainen", olen ulkopuolinen ollut aina. ja kun ulkopuolelta kurkistelee, tulee sieltä monenlaista ajatusta pintan.*** Nyt vähättelet, olet pienessä uskossasi vahva, kun tunnusta Jeesuksen nimen, tätä ei moni VL edes osaa sanoa. Kristitty olet sitten kun tunnustat Jeesuksen Herraksi, Jumalan ohjeen mukaan, ja saat uudestisyntyä ylhäältä Pyhässä Hengessä. Ei se sen kummallisempaa ole.

Kunnioitan lestadiolaisia ja sitä arvomaailmaa...mutta mikä sitten on se "oikea usko" tai onko pakko olla sellaista. ** Kyllä heissä on myös kunnioituksen aihetta, mutta niin hyvä asia kun Jeesuksen pelastus, jää heitä kokonaan pois. He uskovat vain syntinsä anteeksi, ja se ei pelasta Raamatun mukaan.

Jokisella on oikea usko, omasta mielestään, mutta silloin kun se sanotaan, että vain meillä on se, ollaan jo saatana puolella ja juuri He sen sanovat.

Lue tarkoin ne APT kirja, niin tajuat, että vain usko Jeesukseen Kristukseen persoonana pelastaa, ei mikään muu ja Jeesus on yksin Herra, Hän päästää taivaaseen sen, kenet päästää, ei Jumala. Jeesus sanookin, >> Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Luulin että olet nuori, "kaikkitietävä".

Olen avoimesti kertonut tällä palstalla, miksi täällä joskus ns. käyn. En ole uskovainen, en kuulu kirkkoon...mutta tämä liike on minun kultturellinen kotini, jos niin voi sanoa.

ei minua huvita pilkata, eikä pilkkaa kuunnella. Vähän voi tietystikin arvostella, se on eri asia. Toisaalta, jokaisella on oikeus uskoa, miten lystää...mitä sitä jankkaamaan.

Puolueita on hauska mätkiä...mutta uskonto on eri juttu. Ei se ole oikein korrektia.

• Kempelainen
        Pohjan-Akka kirjoitti:

Luulin että olet nuori, "kaikkitietävä".

Olen avoimesti kertonut tällä palstalla, miksi täällä joskus ns. käyn. En ole uskovainen, en kuulu kirkkoon...mutta tämä liike on minun kultturellinen kotini, jos niin voi sanoa.

ei minua huvita pilkata, eikä pilkkaa kuunnella. Vähän voi tietystikin arvostella, se on eri asia. Toisaalta, jokaisella on oikeus uskoa, miten lystää...mitä sitä jankkaamaan.

Puolueita on hauska mätkiä...mutta uskonto on eri juttu. Ei se ole oikein korrektia.

Niin, ole jo kyllä aika vanha.

Olet ollut vilpitön ja minun vika on joskus, kun en ole vakuuttunut, onko joku tosissaan, kokeilla Häntä sarkaimilla, se on osoittautunut hyväksi, sillä siinä paljastuu, kuten sinäkin, todelliseksi ja vilpittömäksi Jeesuksen etsijäksi.

Pilkka on aivan muuta, mitä harrastan, se on sarkasmia, jossa saan ihmisien vastaamaan hieman herkemmin.

Rukoilen puolestasi, ole Rauhassa. Jussi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      214
      1427
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1067
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      16
      1016
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      830
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      828
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      768
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe