Miehet yliarvioivat ulkonäkönsä

Mies*

Tunnen pari kaveria, jotka ovat tajuttoman rumia. Siis pää on hullunkurisen muotoinen, on finnejä, lyhyet jalat jne... Kuitenkin he pitävät itseään aika "hottiksina" ja yrittävät iskeä jokaista vastaantulevaa nuorta naista. Sen lisäksi he haukkuvat mallintöitä tekevää nuortamiestä rumaksi. Olen huomannut, että jokseenkin kaikki miehet pitävät itseään komisntuksina, vaikka olisivat aika tavallisen näköisiä.

228

57385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hothot.

      "Olen huomannut, että jokseenkin kaikki miehet pitävät itseään komisntuksina, vaikka olisivat aika tavallisen näköisiä."

      Minä olen huomannut että aika hyvin ne tavismiehet tietävät paikkansa.

      Taidat itse olla melko ruma mies? Minä olen niin hottis muidenkin kuin äidin mielestä että minulla on varaa kutsua itseäni komistukseksi. Kuvaa en kuitenkaan laita.

      • Mies*

        Parin vuoden aikana käsitykseni omasta alkonäöstäni on muuttunut, koska saan jatkuvasti positiivista palautetta naisilta. Tosin olen vasta päälle 20 v. eli olen varmastikin ollut oikeasti komea vasta muutaman vuoden.


      • melkein kaunotar

        oon tullut siihen tulokseen, että jonkinasteinen itserakkaus on niin inhimillinen piirre, sitä on jokaisessa. väitän että jokainen pitää itseään kauniina/komeana tai hotimpana mitä muut. vaikka tiedostaisi jotkut kauneusvirheetki, siitä huolimatta. itse oon missiainesta erotun tavallisista tallaajista.


      • SF-miehen itsetunnosta
        melkein kaunotar kirjoitti:

        oon tullut siihen tulokseen, että jonkinasteinen itserakkaus on niin inhimillinen piirre, sitä on jokaisessa. väitän että jokainen pitää itseään kauniina/komeana tai hotimpana mitä muut. vaikka tiedostaisi jotkut kauneusvirheetki, siitä huolimatta. itse oon missiainesta erotun tavallisista tallaajista.

        Koittakaa nyt perkele päättää onko suomalaisella miehellä itsetuntoo vai ei, välillä saa lukea että suomi poika ei arvosta itteensä ja on ujo ja kiltti ym syrjäänvetäytyvä ja sitten saakin lukea että suomi poika on itserakas, uhkuu itsetuntoo jne ylimielinen, kumpaa se nyt sitten on!?


      • hot.
        SF-miehen itsetunnosta kirjoitti:

        Koittakaa nyt perkele päättää onko suomalaisella miehellä itsetuntoo vai ei, välillä saa lukea että suomi poika ei arvosta itteensä ja on ujo ja kiltti ym syrjäänvetäytyvä ja sitten saakin lukea että suomi poika on itserakas, uhkuu itsetuntoo jne ylimielinen, kumpaa se nyt sitten on!?

        Täällä on Brad Pittejäkin ja muita komistuksia. Siis todella komeita. Jokainen Se vaan kun jostain kumman syystä mulla vaan synkkaa vain suomenruotsalaisen ja ranskalaisen kanssa. Se ei liity ulkonäköön vaan mentaliteettiin. Ois pitänyt jäädä USA:han, siellä on niin paljon vaihtelua.


      • hot. kirjoitti:

        Täällä on Brad Pittejäkin ja muita komistuksia. Siis todella komeita. Jokainen Se vaan kun jostain kumman syystä mulla vaan synkkaa vain suomenruotsalaisen ja ranskalaisen kanssa. Se ei liity ulkonäköön vaan mentaliteettiin. Ois pitänyt jäädä USA:han, siellä on niin paljon vaihtelua.

        Mitä täällä ruikutat olisit jäänyt jenkkilään. Siellä kun on niiiin paljon suomenruotsalaisia ja ranskalaisia...terve menoa.


      • pyöreähkö!

        Hei!

        Itse olen 173/92 pyöreäkasvoinen ja pidän myös itse pyöreistä naisista, eli en pidä itseäni komeana, vaan tavallisena suomalaisena aikuisena, kilot kasaantuneina vääriin paikkoihin normaalina miehenä.
        Ettäs tälleen.


      • gaktus
        SF-miehen itsetunnosta kirjoitti:

        Koittakaa nyt perkele päättää onko suomalaisella miehellä itsetuntoo vai ei, välillä saa lukea että suomi poika ei arvosta itteensä ja on ujo ja kiltti ym syrjäänvetäytyvä ja sitten saakin lukea että suomi poika on itserakas, uhkuu itsetuntoo jne ylimielinen, kumpaa se nyt sitten on!?

        Tarviiko SF-mies muka yleisen mielipiteen siihen onko suomalaisilla miehillä hyvä itsetunto vai ei. Ei ainakaan SF-miehellä kun ei tunnu olevan mielipidettä asiasta tai ymmärrystä, että kyseessä on vain yleistystä ei mikään absoluuttinen totuus.

        Sanoisin näin että suomalaiset naiset kammoksuvat liian laitettuja miehiä ja pitävät heitä imelinä hyvin helposi. Taas tavallinen tallaaja ei välttämätti ole joka naisen makuun vaan täytyy olla juuri yhtä bling bling kun itse on. Ja on naisia taas joilla on huonoitsetunto ja tyytyvät vähempään kun mitä todellisuudessa haluisivat. Jokaiselle jotakin. Siitä se itsetunto kohoaa. Mutta niinhän tuntuu kohoavan naistenkin. KAuneusvirheistä huolimatta.


      • YMMÄRRYS
        Mies* kirjoitti:

        Parin vuoden aikana käsitykseni omasta alkonäöstäni on muuttunut, koska saan jatkuvasti positiivista palautetta naisilta. Tosin olen vasta päälle 20 v. eli olen varmastikin ollut oikeasti komea vasta muutaman vuoden.

        Ne puhuu vaan sun vaatteista. Tai jatkavat itse aloittamaasi keskustelua..." Kato, enks näytä nyt makeelta"...mutta keskustelun aloittaja tarkoittaa sitä surullisen kuuluisaa faktaa ettei ole niin rumaa miestä joka ei arvostelisi jotain naista.


      • Tavallinen nainen
        melkein kaunotar kirjoitti:

        oon tullut siihen tulokseen, että jonkinasteinen itserakkaus on niin inhimillinen piirre, sitä on jokaisessa. väitän että jokainen pitää itseään kauniina/komeana tai hotimpana mitä muut. vaikka tiedostaisi jotkut kauneusvirheetki, siitä huolimatta. itse oon missiainesta erotun tavallisista tallaajista.

        "väitän että jokainen pitää itseään kauniina/komeana tai hotimpana mitä muut".

        no eipä kyllä tuo väitteesi pidä alkuunkaan paikkaansa.
        Minä ainakin oikein hyvin tiedostan omat virheeni ulkonäössäni, enkä kyllä lainkaan pidä itseäni kauniina...olen ihan tavallisen näköinen nais ihminen, jotkut ovat kauniiksikin sanoneet, mutta omasta mielestäni en sitä ole. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen itseeni tällaisenaan. Miksi mun pitäisi olla joku kaunotar...mä olen mikä olen ja kelpaan miehelleni eikä muille tarvii kelvatakkaan mun puolesta.
        Mulla on hyvä itsetunto vaikken kaunis olekkaan, en silti aliarvioi itseäni. Kaikki ei voi...eikä tarviikkaan...olla kauniita. Kun ihminen on sisäisesti kaunis, niin se on kaikkein tärkkein juttu. Moni kakku päältä kaunis, mutta se mitä on sisällä...on se tärkein.

        Mies on komea kun se on oma ittensä ja sinut itsensä kanssa, ei siinä muuta tarvii ja tietty et miehellä on arvot kohillaan. Sisältä tulee se miehenkin komeus...sieltä se lähtee. Se ei ole vain komeat kasvot tai hyvä kroppa.jos on tyhjäpää ja itse rakas niin huh huh, siinä ei komeuskaan auta silloin. Rumakin mies on komea kun sillä on hieno luonne ja on oma itsensä ja pitää itsestään huolta.


      • Se jokin!
        YMMÄRRYS kirjoitti:

        Ne puhuu vaan sun vaatteista. Tai jatkavat itse aloittamaasi keskustelua..." Kato, enks näytä nyt makeelta"...mutta keskustelun aloittaja tarkoittaa sitä surullisen kuuluisaa faktaa ettei ole niin rumaa miestä joka ei arvostelisi jotain naista.

        ..kaikkia kannanottoja, mutta ne miehet, jotka pitävät itseään ´"hotteina" - olivatpa oikeasti komeita tai eivät - ovat aika usein persoonallisuushäiriöisiä. Varokaa, naiset, psykopaatteja! Eri naisilla on erilainen miesmaku, onneksi, joten ihailijoita riittää monenlaisille miehille (ja toisinpäin naisille). Jos on symppis eikä niin erikoinen muutoin, mitä siitä!


      • Nainen*
        Mies* kirjoitti:

        Parin vuoden aikana käsitykseni omasta alkonäöstäni on muuttunut, koska saan jatkuvasti positiivista palautetta naisilta. Tosin olen vasta päälle 20 v. eli olen varmastikin ollut oikeasti komea vasta muutaman vuoden.

        Oikea komistusmies on yleensä jo kolmenkympin ylittänyt mies eikä 20 vee nuorukainen. Tälläisestä finninaamaisesta nuorukaisesta saattaa kyllä kehkeytyä komistus myöhemmällä iällä ja kauniista nuorukaisesta voi kehkeytyä pulska keski-ikäinen lökäpöksy. Sinun kohdalla siis odotellaan vielä mitä tuleman pitää. Aina parempi sitten jos et tiedosta itse olevasi komea. Komean miehen ei tarvitse edes katsoa peiliin.


      • nenään?
        chaostheory kirjoitti:

        Mitä täällä ruikutat olisit jäänyt jenkkilään. Siellä kun on niiiin paljon suomenruotsalaisia ja ranskalaisia...terve menoa.

        mä vaan sanoin totuuden


      • mimi-chan

        Hmp?! No laita kuva, jos on vara sanoo muttei näyttäytyy!


      • Komea kuin mikä
        Mies* kirjoitti:

        Parin vuoden aikana käsitykseni omasta alkonäöstäni on muuttunut, koska saan jatkuvasti positiivista palautetta naisilta. Tosin olen vasta päälle 20 v. eli olen varmastikin ollut oikeasti komea vasta muutaman vuoden.

        Oi herranen aika, itse olen komea kuin mikä. Saan naisen kuin naisen ja koska vaan. Oikein tekee välillä pahaa kun katsoo teitä taviksia, onneksi on peili joka ei valehtele ja antaa voimaa jaksaa teitä rumiluksia. Olen saanut palautetta jota sensuuri syistä ei voi laittaa näkyviin, liittyen uskomattomaan kehooni ja kykyyni tuottaa mielihyvää.
        ( vai mitenkä se nyt oli, taisin nähdä unta))


      • Tavallinen nainen kirjoitti:

        "väitän että jokainen pitää itseään kauniina/komeana tai hotimpana mitä muut".

        no eipä kyllä tuo väitteesi pidä alkuunkaan paikkaansa.
        Minä ainakin oikein hyvin tiedostan omat virheeni ulkonäössäni, enkä kyllä lainkaan pidä itseäni kauniina...olen ihan tavallisen näköinen nais ihminen, jotkut ovat kauniiksikin sanoneet, mutta omasta mielestäni en sitä ole. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen itseeni tällaisenaan. Miksi mun pitäisi olla joku kaunotar...mä olen mikä olen ja kelpaan miehelleni eikä muille tarvii kelvatakkaan mun puolesta.
        Mulla on hyvä itsetunto vaikken kaunis olekkaan, en silti aliarvioi itseäni. Kaikki ei voi...eikä tarviikkaan...olla kauniita. Kun ihminen on sisäisesti kaunis, niin se on kaikkein tärkkein juttu. Moni kakku päältä kaunis, mutta se mitä on sisällä...on se tärkein.

        Mies on komea kun se on oma ittensä ja sinut itsensä kanssa, ei siinä muuta tarvii ja tietty et miehellä on arvot kohillaan. Sisältä tulee se miehenkin komeus...sieltä se lähtee. Se ei ole vain komeat kasvot tai hyvä kroppa.jos on tyhjäpää ja itse rakas niin huh huh, siinä ei komeuskaan auta silloin. Rumakin mies on komea kun sillä on hieno luonne ja on oma itsensä ja pitää itsestään huolta.

        Onneksi tosiaan kauneus on katsojan silmissä ja varmaankin jokaiselle naamataululle löytyy ihailija :-). Kohtuullinen itsetunto näkyy yleensä ulospäinkin ja tekee "kohteesta" puoleensavetävämmän kuin anteeksi-että-olen-olemassa-mentaliteetti. Henkilökohtaisesti mua ärsyttää ihmiset, joista paistaa, että ne pitää itseään ulkonäkönsä takia muita parempana. Tietty on kiva, että pidetään kaikin puolin huolta omasta ulkonäöstä, mutta liiallisuuksiin ei pitäisi siinäkään mennä. Elämässä on muutakin kuin pärstäkertoimen peilaaminen!

        Hyvänä hetkenä peilistä katsoo minua ihan hyvännäköinen nainen, kehujakin joskus saatu, mutta kyllä myös mulla on omat virheet ihan tiedostettu. Niiden kanssa oppii elämään, kun ei mitään perustavaa laatua loppujen lopuksi ole!


      • Nobody
        Tavallinen nainen kirjoitti:

        "väitän että jokainen pitää itseään kauniina/komeana tai hotimpana mitä muut".

        no eipä kyllä tuo väitteesi pidä alkuunkaan paikkaansa.
        Minä ainakin oikein hyvin tiedostan omat virheeni ulkonäössäni, enkä kyllä lainkaan pidä itseäni kauniina...olen ihan tavallisen näköinen nais ihminen, jotkut ovat kauniiksikin sanoneet, mutta omasta mielestäni en sitä ole. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen itseeni tällaisenaan. Miksi mun pitäisi olla joku kaunotar...mä olen mikä olen ja kelpaan miehelleni eikä muille tarvii kelvatakkaan mun puolesta.
        Mulla on hyvä itsetunto vaikken kaunis olekkaan, en silti aliarvioi itseäni. Kaikki ei voi...eikä tarviikkaan...olla kauniita. Kun ihminen on sisäisesti kaunis, niin se on kaikkein tärkkein juttu. Moni kakku päältä kaunis, mutta se mitä on sisällä...on se tärkein.

        Mies on komea kun se on oma ittensä ja sinut itsensä kanssa, ei siinä muuta tarvii ja tietty et miehellä on arvot kohillaan. Sisältä tulee se miehenkin komeus...sieltä se lähtee. Se ei ole vain komeat kasvot tai hyvä kroppa.jos on tyhjäpää ja itse rakas niin huh huh, siinä ei komeuskaan auta silloin. Rumakin mies on komea kun sillä on hieno luonne ja on oma itsensä ja pitää itsestään huolta.

        ..tavallisen näköinen mies, en todellakaan mikään komistus. Kuitenkin tulen juttuun naisten kanssa ainakin jollain tasolla. Olen aina ajatellut, että siinä kohtaa, missä ulkonäkö loppuu, täytyy ottaa käytöstavat avuksi :-).


      • Tavallinen nainen*
        Nobody kirjoitti:

        ..tavallisen näköinen mies, en todellakaan mikään komistus. Kuitenkin tulen juttuun naisten kanssa ainakin jollain tasolla. Olen aina ajatellut, että siinä kohtaa, missä ulkonäkö loppuu, täytyy ottaa käytöstavat avuksi :-).

        Näin se on. Mä olen samaa mieltä kanssasi.
        mut hyvin me pärjätään kun on pärjätty tähänkin asti :)) Hyvää ja rakkauden täyteistä kesää sinulle :)


    • nainen*

      "Olen huomannut, että jokseenkin kaikki miehet pitävät itseään komisntuksina, vaikka olisivat aika tavallisen näköisiä."

      • Hothot.

        Paskat te mitään ole huomanneet, olette vain niin rumia ja siksi katkeria.


      • Mies*

        naisessa?


      • Hothot.
        Mies* kirjoitti:

        naisessa?

        Älä jaksa.


      • Mies*
        Hothot. kirjoitti:

        Älä jaksa.

        Koetko, että aloitus loukkasi sinua?


      • Mies*
        Hothot. kirjoitti:

        Paskat te mitään ole huomanneet, olette vain niin rumia ja siksi katkeria.

        Täällä on paljon peeloja, jotka pitävät itseään komeina, vaikka ovat säälitävän rumia öykkäreitä.


      • nainen*
        Mies* kirjoitti:

        naisessa?

        huvittuneisuutta.


      • Rautaa
        Mies* kirjoitti:

        Täällä on paljon peeloja, jotka pitävät itseään komeina, vaikka ovat säälitävän rumia öykkäreitä.

        Ite oot!!!


      • Nainen 2
        Mies* kirjoitti:

        Koetko, että aloitus loukkasi sinua?

        On ongelma, koska kaikki ylipainoiset ja "törkyparrat" yrittävät iskeä minua, joka olen sopusuhtainen ja viehättävä nainen. Nämä iskijät ovat juuri niitä jotka yliarvioivat itsesä


      • Nainen 2 kirjoitti:

        On ongelma, koska kaikki ylipainoiset ja "törkyparrat" yrittävät iskeä minua, joka olen sopusuhtainen ja viehättävä nainen. Nämä iskijät ovat juuri niitä jotka yliarvioivat itsesä

        paska, siis ei saa kukaan ruma edes yrittää iskeä???joo kyllä sulla on ongelma, mutta ei kai se haittaa kun sua. Just tollaset "sopusuhtaset" tavisämmät luulee että kaikki miehet haluu ne...uskomatonta...ja oletkos koskaan tullut ajatelleeksi että kyllä rumilla ihmisillä on tunteet ja tarpeet niinkuin kauniilla ja "sopusuhtaisilla". Ja luulen että säkään mikään hyvännäkönen ole, kuvittelet vaan kun joku on joskus kännipäissään kehunut!! pikkasen itsekritiikkiä peliin...


      • tuutuu

        joo olen huomannut monestikkin et jotkut "miehet"
        pitävät itseään vallan adoniksina, vaikka kannattais
        kattoo ensin peiliin ennenkuin alkaa itteensä
        kehumaan.


      • Kaunis nainen
        aip kirjoitti:

        paska, siis ei saa kukaan ruma edes yrittää iskeä???joo kyllä sulla on ongelma, mutta ei kai se haittaa kun sua. Just tollaset "sopusuhtaset" tavisämmät luulee että kaikki miehet haluu ne...uskomatonta...ja oletkos koskaan tullut ajatelleeksi että kyllä rumilla ihmisillä on tunteet ja tarpeet niinkuin kauniilla ja "sopusuhtaisilla". Ja luulen että säkään mikään hyvännäkönen ole, kuvittelet vaan kun joku on joskus kännipäissään kehunut!! pikkasen itsekritiikkiä peliin...

        Joopas arvoisa mies (?) kyllähän se niin on, ettei nainen, jolla on kaunis mieli ja siis on kaunis ihminen, tarvitse kuin yhden itsensä kanssa sopusointuisen miehen, eikä myöskään tahdo kuin sen yhden.
        Tuossa sanomassasi piileekin se miehen rumuus: Kun olen nainen, olen kaunis, miellyttävän oloinen,niin kuvittelet, että jokaisen tahtomasi kaltaiseni naisen pitäisi sinua miellyttää sekä olla juuri sinua varten kun satut naista patjaksesi (sekä henkisesti että fyysisesti) tarvitsemaan. Fiksu kaunis nainen on itseoikeutettu sanomaan ei tuollaisille öykkäreille. Sinulta se itsekritiikki puuttuu, kun et kykene arvioimaan tuon verran iskemiäsi naisia, lienet ihan kivikaudelta...


      • sivustaseuraaja
        Kaunis nainen kirjoitti:

        Joopas arvoisa mies (?) kyllähän se niin on, ettei nainen, jolla on kaunis mieli ja siis on kaunis ihminen, tarvitse kuin yhden itsensä kanssa sopusointuisen miehen, eikä myöskään tahdo kuin sen yhden.
        Tuossa sanomassasi piileekin se miehen rumuus: Kun olen nainen, olen kaunis, miellyttävän oloinen,niin kuvittelet, että jokaisen tahtomasi kaltaiseni naisen pitäisi sinua miellyttää sekä olla juuri sinua varten kun satut naista patjaksesi (sekä henkisesti että fyysisesti) tarvitsemaan. Fiksu kaunis nainen on itseoikeutettu sanomaan ei tuollaisille öykkäreille. Sinulta se itsekritiikki puuttuu, kun et kykene arvioimaan tuon verran iskemiäsi naisia, lienet ihan kivikaudelta...

        Olet kyllä melko omahyväinen ihminen ja ei sun mieltä kyllä kauniiksi voi sanoa :-( Toisen sanomankin ymmärrät täysin väärin. Oletpa tosiaan fiksu nainen.


      • ihmejuttufr3e24w

        ihan ite pidän itseäni taviksena mutta väliin kuulee liikaakin kehuja ulkonäöstä


    • jaapajaajaa

      So fucking what?

      • Mies*

        Ihmisen ei pitäisi ajatella itsestään liikoja. Sellainen rasittaa kanssaihmisiä.


      • muiden ihmisten
        Mies* kirjoitti:

        Ihmisen ei pitäisi ajatella itsestään liikoja. Sellainen rasittaa kanssaihmisiä.

        ajattelu rassaa itseä.


      • itseään täynnä?
        Mies* kirjoitti:

        Ihmisen ei pitäisi ajatella itsestään liikoja. Sellainen rasittaa kanssaihmisiä.

        niin jos sitä koko ajan mainostaa jotenkin . Oli minkä näköinen tahansa, tarvitseeko olla itseään täynnä?


      • Mies*
        muiden ihmisten kirjoitti:

        ajattelu rassaa itseä.

        Ei aina tarvitse ajatella itseä.


      • Mies*
        itseään täynnä? kirjoitti:

        niin jos sitä koko ajan mainostaa jotenkin . Oli minkä näköinen tahansa, tarvitseeko olla itseään täynnä?

        Mutta jotkut on, vaikka ei olisi syytä


      • kukaan ei
        Mies* kirjoitti:

        Ei aina tarvitse ajatella itseä.

        pysty ottamaan huomioon kaikkia, erityisesti kaiken maailman nyrpistelijöitä.


      • Mies*
        kukaan ei kirjoitti:

        pysty ottamaan huomioon kaikkia, erityisesti kaiken maailman nyrpistelijöitä.

        En ole homo, joten voin nyrpistää nenää miehille.


      • melkoisen
        Mies* kirjoitti:

        En ole homo, joten voin nyrpistää nenää miehille.

        akkamaiselta.


      • Mies*
        melkoisen kirjoitti:

        akkamaiselta.

        mielenkiintoista.


    • etsi oman tasoinen kumppani

      Jokainen saa varmaan ajatella itseään hyvän näköiseksi. Jokainen saa löytää itselleen kumppanin. Ei kuulu muille. Jos ei vaan ikinä kukaan kiinnostu, voi miettiä että pitäisikö laskea tasoa ja hyväksyä joitakin pikku virheitä kumppanissa. Jos ei kiinnosta kun joku ruma yrittää iskeä, sanotaan ei. Kai iskeä saa yrittää.

      • Mies*

        ulkonäön suhteen. Saan ihan tarpeeksi huomiota osakseni.


      • ...
        Mies* kirjoitti:

        ulkonäön suhteen. Saan ihan tarpeeksi huomiota osakseni.

        Taidat olla niitä kateellisia pikkubodareita joita vituttaa kun vastaan kävelee komeampi kaveri.


      • Mies*
        ... kirjoitti:

        Taidat olla niitä kateellisia pikkubodareita joita vituttaa kun vastaan kävelee komeampi kaveri.

        Bodari olen kyllä, mutta 188 cm pitkä. Ja naiset kyllä ovat kehuneet komeaksi, joten engelmaa minulla ei ole.

        PS. Bodaus ei tee komeaksi, ei edes, vaikka olisi iso.


      • Anna muiden yrittää
        Mies* kirjoitti:

        Bodari olen kyllä, mutta 188 cm pitkä. Ja naiset kyllä ovat kehuneet komeaksi, joten engelmaa minulla ei ole.

        PS. Bodaus ei tee komeaksi, ei edes, vaikka olisi iso.

        Siis mitä ihmettä sinä tuollaisesta stressaat? Oletko sitä mieltä, että
        vain sinulla on oikeus yrittää iskeä kauniita naisia, koska sinua
        on joskus naiset kehuneet? Mahdatko sinä kuule itsekään olla ihan
        niin komistus kuin näytät luulevasi? Kai tiedät, että vaikka aina joskus
        saa kehuja naisilta, niin se ei tarkoita että olisit kaikkien naisten
        mielestä komea? Entä jos et olekaan komea niiden naisten mielestä jota
        itse yrität? Silloinhan rikot omaa "sääntöäsi" :D

        Mitä sitten, jos joku ruma saa iskettyä kauniin naisen? Miksi
        ruma ei saisi olla kauniimman kanssa yhdessä? Oletko sinä joku ulkonäköpoliisi,
        joka päättää että vain komea saa olla kauniin kanssa ja sinä
        tietysti päätät kuka on riittävän komea (eli sinä itse)?


      • Entinen "bodari"
        Mies* kirjoitti:

        Bodari olen kyllä, mutta 188 cm pitkä. Ja naiset kyllä ovat kehuneet komeaksi, joten engelmaa minulla ei ole.

        PS. Bodaus ei tee komeaksi, ei edes, vaikka olisi iso.

        miestä komeaksi. Olin itsekin aiemmin lihaksikkaampi kuin nykyään ja kokemusperäisenkin käsitykseni mukaan naiset pitää yleensä "sopivan lihaksikkaista" jäntevistä miehistä kuin varsinaisista lihaskimpuista. Tietenkin on poikkeuksia naistenkin joukossa ja ihan näiden lihaksikkaiden miesten onneksi.


      • En kerjää huomiota
        Mies* kirjoitti:

        ulkonäön suhteen. Saan ihan tarpeeksi huomiota osakseni.

        Mun mielestä ongelmat lähtee juuri siitä huomionkaipuusta. Kauheeta jos elämänlaatu olis siitä kiinni!!!!!!!!!


    • törkyturpa

      juup,ite oon havainnut samaa..hah! tosi kuppasta menoa.. kannattaa jokaisen vilkasta ekaks peiliin ja miettiä sitten onko varaa arvostella muita.

      • Mies*

        Monesti miettii, että miksi ne kaikkein rumimmat luulee itsestään eniten. Ja haukkuvat niitä, joita oikeasti pidetään komeina 8esim. mallipojat). Ehkä epäesteettisyys on sisäistä JA ulkoista. Jotkut ei ehkä tajua kauneuden päälle.


    • Harm

      samako ei koske naisia?

      Ihan oikeasti. Osa naisista kuvittelee olevan niin viimeisen päälle upeita ja eivät ole mitään sellaista nähneetkään jos siltä kantilta aletaan arvioimaan.

      Heidät sokaisee se että joku mies on kiinnostunut heitä painamaan ja heti saavat kuvitelman että ovat uskomattoman haluttuja.

      Muuten ap. sinähän olet itse nainen, eikö totta?

      • Mies*

        :D :D :D En todellakaan ole mikään ap. enkä ketään muukaan palstalta.

        Jotkut naiset tosiaan saattavat olla vähän turhan nirsoja ja omasta viehätysvoimastaan tietoisia. Mutta se on ymmärrettävää, että tajuttoman kaunis ja tajuttoman fiksu nainen on vähän ronkeli. Niitä ei kannata iskeä, jos on tavis. Ne jättäytyvät oikeasti hyville miehille... ;)


      • Harm
        Mies* kirjoitti:

        :D :D :D En todellakaan ole mikään ap. enkä ketään muukaan palstalta.

        Jotkut naiset tosiaan saattavat olla vähän turhan nirsoja ja omasta viehätysvoimastaan tietoisia. Mutta se on ymmärrettävää, että tajuttoman kaunis ja tajuttoman fiksu nainen on vähän ronkeli. Niitä ei kannata iskeä, jos on tavis. Ne jättäytyvät oikeasti hyville miehille... ;)

        ap. = alkuperäinen postittaja / alkuperäinen posti (viesti)

        No nyt ainakin selkisi että olet nainen tai todella akkamainen mies.

        Kukaan muu tuollaista viestiä ei kirjottaisi.

        Käsitykseni mukaan puhuin siitä kuinka yleensä ihmiset yliarvioivat ulkonäkönsä kuten sinäkin teet. :D


      • suomennan
        Mies* kirjoitti:

        :D :D :D En todellakaan ole mikään ap. enkä ketään muukaan palstalta.

        Jotkut naiset tosiaan saattavat olla vähän turhan nirsoja ja omasta viehätysvoimastaan tietoisia. Mutta se on ymmärrettävää, että tajuttoman kaunis ja tajuttoman fiksu nainen on vähän ronkeli. Niitä ei kannata iskeä, jos on tavis. Ne jättäytyvät oikeasti hyville miehille... ;)

        ...


      • Mies*
        Harm kirjoitti:

        ap. = alkuperäinen postittaja / alkuperäinen posti (viesti)

        No nyt ainakin selkisi että olet nainen tai todella akkamainen mies.

        Kukaan muu tuollaista viestiä ei kirjottaisi.

        Käsitykseni mukaan puhuin siitä kuinka yleensä ihmiset yliarvioivat ulkonäkönsä kuten sinäkin teet. :D

        En ole kovin vihkiytynyt netin saloihin, ja joskus olen nähnyt jotain ap-nikkejä myös aloituksissa. :D


      • Mies*
        suomennan kirjoitti:

        ...

        Ak, mutta väliäkö tuolla...


      • Etsi oman tasoinen kumppani
        Mies* kirjoitti:

        :D :D :D En todellakaan ole mikään ap. enkä ketään muukaan palstalta.

        Jotkut naiset tosiaan saattavat olla vähän turhan nirsoja ja omasta viehätysvoimastaan tietoisia. Mutta se on ymmärrettävää, että tajuttoman kaunis ja tajuttoman fiksu nainen on vähän ronkeli. Niitä ei kannata iskeä, jos on tavis. Ne jättäytyvät oikeasti hyville miehille... ;)

        Jokainen saa varmaan valita kumppanin omien kriteeriensä perusteella. Ei kuulu muille. Jokainen saa pitää itseään ja kumppaniaan hyvän näköisinä, ei kuulu muille. ei tarvitse mainostaa.


      • suomennan
        Mies* kirjoitti:

        Ak, mutta väliäkö tuolla...

        Ap tulee sanasta _A_lku_P_eräinen


      • huomauttaa taas
        suomennan kirjoitti:

        Ap tulee sanasta _A_lku_P_eräinen

        miten typerästi nykyään lyhenteetkin otetaan yhdyssanojen osista, aivan kuin olisivat eri sanoja. Ymmärrän muuten täysin Alkuperäisen Kirjoittajan näkemyksen. Hän ehkä halusi sanoa, että kaikenlaiset miehet sitä ahdistelevat naisia luullen jotain siitä hyötyvänsä ja samalla ovat kateellisia kunnollisille (ja ehkä paremman näköisille tai siistimmile) miehille.

        Ehkä myös ties miten manipuloitujen pornojuttujen katseleminen vääristää joidenkin maailmankuvaa...


      • enpä tajunnut
        suomennan kirjoitti:

        ...

        ett asiallinen viesti ei menekään läpi, jos kirjoittaa tabu-sanan (kuitenkin asiallisessa merkityksessä).

        Nykysuomessa otetaan lyhenteetkin oudosti, sillä alkuperäinen on yhdyssana ja kirjoittaja seuraava sana. Alkuperäinen Kirjoittaja on mielestäni enempi oikeassa kuin nykykäytäntö.

        Vielä siitä, mitä hän mahtoi tarkoittaa: monenlaista miestä öykkäröi naisille luullen vaikka mitä ja arvioiden ulkonäköä. Taitaa liiallinen aikuisten viihteen katselu olla hämärtänytja vinouttanut maailmankuvaa.

        Odotan jännittyneenä, meneekö viestini nyt läpi...


    • Serpico

      Noinhan sen pitääkin mennä. Jokainen saa arvella itsestään niin hyvää kuin tahtoo. Suurempi ongelma on se että aliarvioidaan itseä eikä uskota olevan mahdollisuuksia mihinkään, vaikka olisi. Sinustako ihmisiä pitäisi lannistaa enemmän?

      • hgfhjk

        Suomalainen kulttuuri on täynnä kateutta. Rikkaalle ollaan kateellisia (vauraus pitäisi saada pois), älykkäälle ollaan kateellisia (ei hän ole sen älykkäämpi kuin muutkaan), menestyvälle ollaan kateellisia (menestys siinä ammatissa tai lajissa on arvotonta, siitä ei ole mihinkään muuhun), itsetuntoiselle ollaan kateellisia (mikä se luulee olevansa). Yhtään mikään asia, jossa on hiemankaan ylittää keskiarvon, ei kelpaa, vaan ihminen pitää lyödä matalaksi. Lannistaminen on suosittua ja jonkun lannistuminen kelpaa kateellisillekin.

        Jos joku on tyytyväinen itseensä, niin se on hyvä asia, ja kellä tahansa, vähemmänkin kauniilla ihmisellä, on samanlainen oikeus kuin muillakin jutella ihmisten kanssa, vaikka aloittajaa se häiritseekin.


    • Papeete1

      Olen itsekkin törmännyt sellaisiin ällötyksiin joiden perusteettomalla itserakkaudella ei kutenkaan tuntunut olevan mitään rajaa. Niiden käytös hipoi jo tragikomedian rajoja. Itse jäi suu auki ihmetteleen etteikö noilla ole peiliä vai onko se jostain hupikaupasta ostettu, ja luokitellaanko noin pahasti vääristynyt minäkuva jo jonkinlaiseksi sairaudeksi??

      Samaten olen katsellut treffeillä kuvia näistä "olen komea.." tyypeistä. En ole tainnut vielä kertaakaan olla samaa mieltä siitä komeudesta.

      Ei siinä mitään jos itsestään tykkää mutta kannattaisi oikeasti jättää se liika elvistely vähemmälle. Mikään ei ole niin hirveä tilanne kuin joku minun mielestäni ruma kehuu itseensä maasta taiviasiin ja olettaa että mä olen samaa mieltä. Mä vaan yritän purra huulta ettei tule sanottua rumasti.. johon se itserakkauden huippu tietysti heti sanoo että "sää ooot vaan niiin kateellinen ku mä oooon tän planeetan seksyin hottis" Aaargh...

      Tuollaisia naisiakin on, ei se pelkkä miesten ongelma ole.

      • Papeete1

        Miehiä ovat ne jotka suureen ääneen arvostelee naisia oman ulkomuodon muistuttaessa lähinnä pystyyn nostettua sikaa. Sellaisen miesseurueen puheita kuunnellessakin meinaa yrjö lentää silkasta vastenmielisyydestä.

        Ne ovat myös agressiivisempia kun saavat pakit, sieltä tuppaa tuleen sitten vaikka mitä törkeyttä. Loppukaneettina voi olla että "en mä olis tuollaista nussinutkaan, sä oot lyhyt ja vanha, mutta ajattelin nyt yrittää kun mun normaalityylisiä eli Jessica Alban näköisiä, ei täällä nyt näytä olevan.

        Sitä ei meinaa osata edes sanoa mitään takaisin, kun jää ihan sanattomaksi suunnattoman röyhkeyden, itserakkauden, törkeyden yms. edessä.


      • arvostelet...

        rumia miehiä kun itsekkin oot ruma..Typerää tommonen.


    • Enrique_Lister

      Ite en edes yritä iskeä ketään, koska en jaksa uskoa että tällä ulkonäöllä mitään sais aikaan. Ruma mikä ruma.
      Että emme me kaikki.

    • ............

      Se että mies on ruma ja puutteessa ei ole mikään syy sortua rumaan naiseen. Kyllä naisen kaunis pitää olla että sen vuoksi viitsii vaivautua tekemään mitään. Mies ei tee rumalla naisella mitään.

      • tee mitään

        rumalla miehellä,joten se siitä:D


    • Härskä

      Käyttövalio on parempi kuin muotovalio. Mies, joka ei osaa muuta kuin katsella itseään peilistä ja runkata, ei ole mikään ihannemies.

      Tasapainoiseen parisuhteeseen tarvitaan monia asioita ja taitoja, mutta ulkonäkö ei ole yksi niistä. Empaattisuus sensijaan on. Tämä on se asia joka ketjun aloittaneelta kiiltokuvapojalta hänen tekstinsä mukaan puuttuu.

    • Mörököllikkä

      Mul on kaljamaha, rastat, parta, pari finniä... oon karvanen... silti pidän itteeni hyvän näköisenä. Näytän mieheltä, silmäni ovat siniset ja lempeät ja kasvoni miellyttävät, eivät ollenkaan rujot. Ehkä, jos naiset eivät kehuisi ulkonöäköäni niin paljon, olisin toista mieltä. En ole itseään täynnä oleva kusipää, mikä varmaankin komistaa minua entisestään :)

      Pointti: Makuja on oikeasti moneen junaan. Jonkun mielestä olen varmasti vastenmielisen näköinen. Toiset tykkää aivan mielettömästi.

      Noh, onneksi oon jo varattu niin ei tartte moisia miettiä :D

      • pirun akka

        Myönnettävä on että kun on lukenut noita deitti profiileja ja niissä olevia kuvia katsellut. Ja sitten tavannut henkilön luonnossa, niin voi helvetti.
        Joillakin on pahasti hakusessa omakuva. Itsetuntoa saa ja pitää olla, mutta se on eri asia kuin omakuva.
        "Rumakin" mies voi olla ihan sika seksikäs, mutta silloin se kumpuaa persoonasta eikä ulkonäöstä. Itse ottaisin mieluummin "ruman" ja persoonallisen miehen kuin komean ja "tyhjän".

        Ja tietty meissä naisissa on samaa vikaa kuin miehissä.


      • no hei vaan
        pirun akka kirjoitti:

        Myönnettävä on että kun on lukenut noita deitti profiileja ja niissä olevia kuvia katsellut. Ja sitten tavannut henkilön luonnossa, niin voi helvetti.
        Joillakin on pahasti hakusessa omakuva. Itsetuntoa saa ja pitää olla, mutta se on eri asia kuin omakuva.
        "Rumakin" mies voi olla ihan sika seksikäs, mutta silloin se kumpuaa persoonasta eikä ulkonäöstä. Itse ottaisin mieluummin "ruman" ja persoonallisen miehen kuin komean ja "tyhjän".

        Ja tietty meissä naisissa on samaa vikaa kuin miehissä.

        eri asia jos puhutaan kasvonpiirteistä. Onko treenattu kroppa jne.. mutta kuiteskin se taso just tekee sen miltä näyttää, ei ne kasvonpiirteet.


      • 366477
        pirun akka kirjoitti:

        Myönnettävä on että kun on lukenut noita deitti profiileja ja niissä olevia kuvia katsellut. Ja sitten tavannut henkilön luonnossa, niin voi helvetti.
        Joillakin on pahasti hakusessa omakuva. Itsetuntoa saa ja pitää olla, mutta se on eri asia kuin omakuva.
        "Rumakin" mies voi olla ihan sika seksikäs, mutta silloin se kumpuaa persoonasta eikä ulkonäöstä. Itse ottaisin mieluummin "ruman" ja persoonallisen miehen kuin komean ja "tyhjän".

        Ja tietty meissä naisissa on samaa vikaa kuin miehissä.

        Tyhjyyttä taitaa kaikki olla täynnä. Seksi vie ja komea ulkomuoto. Sitten kun hormonit alkavat poistua niin voin keskittyä kukkia hoitamaan.. kauniita nekin


      • YÖKHYIVITTU.

        hYi vITTU ,HYI VITTU.

        RASTA,PARTA,kaljamaha... JNE,,,Hyi vittu


      • Rastapiä
        YÖKHYIVITTU. kirjoitti:

        hYi vITTU ,HYI VITTU.

        RASTA,PARTA,kaljamaha... JNE,,,Hyi vittu

        Vittus on yök hyi. Siks panenkin tollasia teinejä pelkästään perseeseen.


    • Aikuinen Nainen

      ....ei ole sama asia kuin terve itsetunto,tämä miehillä tuntuu unohtuvan ja sekoittuvan.

      Täytyy sanoa, että kyllä on niin monen monet kerrat naurattanut kun on kuunnellut miesten juttuja kun he arvostelevat naisia ja asettavat naisen ulkonäölle jos jonkinlaisia vaatimuksia. Tekisi mieli palauttaa arvon herroja maan pinnalle, mutta parempi kuitenkin kenties pysyä hiljaa ja jatkaa naureskelua. Jokainan tyylillään.....

      • tytteli t

        samaa mieltä.täytyy mennä hihittelemään..


    • wiwkw

      Zäteissä kaikki epätoivoiset Einarit kehuvat olevansa komeita, nallukoita jne. Totuus on useimmiten toinen. Sama koskee naisia, ovat kauniita ja "sopusuhtaisia", totuus on kuitenkin se että yleensä treffeille tulee joku läskikasa jolla huonot hampaat!

      Suomalaiset on rumia ja kaikenlisäksi tyhmiä!

    • Olapallonivel

      Pelkkää peilikuvaansa pelästyy vähän väliä ja niin pitääki,enkä edes halua olla mikää komistus,päinvastoin,äijän pitää olla äijän näköne,eikä mikää siloposkine rintakarvaton Mikki Hiiri,eikä naisekka turhan usei pääse häiritteen,ku on vähä karumma ja rentumma näköne,melko rauhassa saa kyl olla...

    • saman asian!

      Kaikki eivät ymmärrä omaa tasoaan.

      eräs mies etsii vieläki nsitä täydellistä naista, vaikka ei sellaista koskaan saa. On itse aivan tavis, joten turha odottaakaan sitten täydellistä! Puhumattakaan luonteesta, miksi saisikaan sellaisen...

    • Monesti huomannut

      Vaikka on kuinka harvahammas ,niin mies pitää itseään todella komeana. Mutta naiset, siitä meidän just pitäisi ottaa opiksemme. Heillä on tavallaan hyvä itsetunto. Meillä kaikilla naisilla sitävastoin ei. Jos meissä on jotain pientä ns vikaa, niin haluamme piiloutua toisten taakse.Ja valitamme kaikesta että ku mulla on tätä ja tätä,,ja tota ei. "Ruma" mies sen kun porskuttaa, tuli vastaan sit kuka Lady tahansa. Kyllähän se tietysti hyvä käytös tekee rumastakin herrasmiehen ja päinvastoin. Komea mies voi pilata kaiken huonolla käytöksellään. Olisikohan tämä kirjoittaja itse kateellinen,,kun nämä pari kaveria saa naisen kuin naisen,,ulkonäöstään huolimatta?

      • naisnäkökulmaa

        Baareissa ainakin kaikista humalaisimmat (ja rumimmat) yksilöt uskovat itsestään mitä tahansa :D eivätkä katoa kulumallakaa jos keksivät tuppautua seuraan.

        Minusta me naiset taas tiedämme tasomme, emmekä yleensä kuvittele itsestämme liikoja. Onhan se toisaalta hyvä piirre ihmisessä että on itsevarma ja uskoo olevansa hyvännäköinen, mutta useimmiten juuri hyvännäköiset eivät sitä asiaa tuo julki jatkuvasti.

        Esimerkki, eräs miespuolinen (isokokoinen ja finninaamainen) tuttavani katseli juuri jotakin miesmalleja ja totesi ettei heillä vain ole varaa tällaiseen "elintasovatsaan"..

        Itse ainakin olen huomannut että monet miehet kehuvat itseään hyvännäköiseksi paremman näköisten miesten seurassa. Kohottaakseen itsetuntoaan?

        Naiset myös kiinnittävät huomiota enemmän persoonallisuuteen ja sisäisiin hyviin ominaisuuksiin.

        Itse en ihmisissä kiinnitä huomiota suoraan hyvään ulkonäköön vaan olemukseen. Itsevarma, rauhallinen ja turvallisen olemuksen omaava mieshenkilö kiinnostaa, vaikka ulkonäkö ei vastaisi miesmallin olemusta. Eli naisten silmissä juuri miehen luonne vaikuttaa eniten. Mukava, rauhallinen, ehkä vähän ujokin tavis kiinnostaa monesti enemmän kuin lipevä ja sujuvasanainen komistus.


      • Jermuuuu
        naisnäkökulmaa kirjoitti:

        Baareissa ainakin kaikista humalaisimmat (ja rumimmat) yksilöt uskovat itsestään mitä tahansa :D eivätkä katoa kulumallakaa jos keksivät tuppautua seuraan.

        Minusta me naiset taas tiedämme tasomme, emmekä yleensä kuvittele itsestämme liikoja. Onhan se toisaalta hyvä piirre ihmisessä että on itsevarma ja uskoo olevansa hyvännäköinen, mutta useimmiten juuri hyvännäköiset eivät sitä asiaa tuo julki jatkuvasti.

        Esimerkki, eräs miespuolinen (isokokoinen ja finninaamainen) tuttavani katseli juuri jotakin miesmalleja ja totesi ettei heillä vain ole varaa tällaiseen "elintasovatsaan"..

        Itse ainakin olen huomannut että monet miehet kehuvat itseään hyvännäköiseksi paremman näköisten miesten seurassa. Kohottaakseen itsetuntoaan?

        Naiset myös kiinnittävät huomiota enemmän persoonallisuuteen ja sisäisiin hyviin ominaisuuksiin.

        Itse en ihmisissä kiinnitä huomiota suoraan hyvään ulkonäköön vaan olemukseen. Itsevarma, rauhallinen ja turvallisen olemuksen omaava mieshenkilö kiinnostaa, vaikka ulkonäkö ei vastaisi miesmallin olemusta. Eli naisten silmissä juuri miehen luonne vaikuttaa eniten. Mukava, rauhallinen, ehkä vähän ujokin tavis kiinnostaa monesti enemmän kuin lipevä ja sujuvasanainen komistus.

        Usein juur miettinyt tätä viimeistä kappalettasi. Olenko itse todella liian komea. Olen kaksimetrinen,lihaksikas (en mikään bodari) ja tummahko mies. Baareissa kun menen juttelemaan naiselle, he ovat ihan vahaa. Mutta vastaavasti naiset tuskin koskaa uskaltavat tulla juttelemaan minulle, pitkiä katseita tulee kokoajan. Kuinka kauan nainen pystyy vain tuijottamaan ja huokailemaan, jos mies ei tulekaan juttelemaan takaisin.


    • Arvostelijoita riittää

      Mies voi olla melko järkyttävä ilmestys, silti hän katsoo oikeudekseen arvostella naisen ulokonäköä.
      On pitkä selkä lhyet jalat ym..
      Mutta oma vartalo voi olla aivan samanlainen, ilman naiellisia muotoja tietenkin.

    • katsoitteko Tanskalaisdokkarin

      No monet miehet uskoo mitä vaan, kun oma äiti on pienestä pitäen kehunut omaa kullannuppuaan "niin ihanan komeeksi".
      Jotenkin tuli mieleen telkusta (FST5) tullut dokumentti Tanskalaisista teineistä ja nuorista aikuisista. Siinä todella itseään täynnä olevat junnut pitivät itseään kaupungin komeimpina jne jne. Oikeasti olivat ihan tavallisen pulliaisen näköisiä, eräät jopa vähän vastenmielisiä naamaltaan.
      Joten taitaa olla hyvin universaali ilmiö :D
      Lisäksi harvoin naiset uskaltaa ja kehtaa sanoa suoraan mitä ajattelee, miehet sanoo rumaksi hyvinkin herkästi ketä vaan naista.

      • mutta tuttua kuitenkin

        Nykyisin en ole enää niin suorasanainen. Nuorempana olin ja muistan joitain kokemuksia kun on tullut sanottua miehelle, että ulkonäkö ei miellytä. Mies on todella raivostunut siitä. Oli sitten minkä näköinen tahansa. Sen jälkeen minäkin olen saanut kuulla kunniani siitä miten en ole viehättävä. Siis ennen kuin olin sanonut toiselle, että hänen ulkonäkö ei miellytä, olin toki miehen mielestä niin mahtavan upea. No en tiedä olinko vai enkö, mutta kannattaa jotenkin kiertää negatiiviset kommentit ulkonäöstä. Voi saada itselleen vihamiehen jopa.

        Naiset on ehkä tottuneet (etenkin nuorempina) siihen, että pojat/miehet huutelee kaikkea skeidaa perään. Miehen ei tarvitse kuulla sitä jatkuvaa tissi-peppu-huora -puhetta. Sitten kun joku kerran sanoo heille jotain negatiivista, niin meinaa terveys mennä.


    • huhihiu

      Naiset näkee asiat erilailla kuin miehet. Tunnen pari kaveria jotka ovat mielestän ei hirveän miellyttäviä mutta naiset kyllä tuntuvat kovasti tykkäävän. Mutta tästä parinvalinta logiikastahan on keskusteltu niin kauvan kun ihmisiä on ollut.

    • naisiin!

      Olen huomannu ainakin näitä keskustelupalstoja lukiessani, että miehet alentuvat arvostelemaan naisten ulkonäköä hyvinkin epähienosti. Miesten ulkonäköön ei "vaivauduta" ottamaan juurikaan kantaa. On vallalla jopa semmoinen käsitys, että kaikki treffi-profiilien naiset ovat rumia ja siten tietysti myös tyhmiä:) Jos nainen edellyttäisi miehen olevan edes jotenkuten siistin, itsestään huolehtivan, puhumattakaan että pitäisi olla hoikka/komea, sivistynyt, niin heti on kymmenen miestä paheksumassa naista pintaliitäjäksi. Ei ole sitten ihme että miehet kasvavat kuin pellossa. Yleistämättä tietenkin.

      • Tipiko

        Ei makuasioista voi kiistellä kauneus / komeus on katsojan silmissä. Toisten mielestä lihavat ovat kauniita / komeita ja seksikkäitä kun taas toiset niistä ei pidä alkuunkaan. Aiheen otsikossahan oli kyse siitä pitävätkö miehet itseään komeampina kuin ovat.. Ja tähän mielipiteeni on että on kahdenlaisia miehiä toiset aliarvioivat itseään ja toiset yliarvioivat.


      • eivät pidä!
        Tipiko kirjoitti:

        Ei makuasioista voi kiistellä kauneus / komeus on katsojan silmissä. Toisten mielestä lihavat ovat kauniita / komeita ja seksikkäitä kun taas toiset niistä ei pidä alkuunkaan. Aiheen otsikossahan oli kyse siitä pitävätkö miehet itseään komeampina kuin ovat.. Ja tähän mielipiteeni on että on kahdenlaisia miehiä toiset aliarvioivat itseään ja toiset yliarvioivat.

        Moni Hottentotti putoaisi maan pinnalle, jos asiasta keskusteltaisiin niin paljon kuin naisten ulkonäöstä! Järkijään jokainen tuntemani mies haluaa naisensa olevan vähintäänkin Miss Eurooppa, mutta on niin itseriittoinen ettei katso koskaan peiliin.


      • väittää:
        Tipiko kirjoitti:

        Ei makuasioista voi kiistellä kauneus / komeus on katsojan silmissä. Toisten mielestä lihavat ovat kauniita / komeita ja seksikkäitä kun taas toiset niistä ei pidä alkuunkaan. Aiheen otsikossahan oli kyse siitä pitävätkö miehet itseään komeampina kuin ovat.. Ja tähän mielipiteeni on että on kahdenlaisia miehiä toiset aliarvioivat itseään ja toiset yliarvioivat.

        "Miehet yliarvioivat..." Se ei kysy!


    • miehen

      täytyy olla siisti. Suomalaiset miehet luulevat itsestään liikoja. Luulevat, että saavat naisen kuin naisen.Katselevat, arvostelevat ja ovat kuin maailman miehiä.

      Mietin esimerkiksi Tallinnassa käyviä miehiä. Haisevat hielle, likaiset vaatteet, aina humalassa, isomahaisia, äänekkäitä porsaita ja kyllä käy sääliksi rakkauden ammattilaisia jos antavat tällaisille "sontakasoille" yhtään mitään.

      On ns. paskamahaa, hielle haisevaa, liiallisella itsetunnolla varustettuja suomalaisia.
      Mutta luulen kuitenkin, että todellisuudessa he eivät saa naista kuin puheissa.

      Jos vertaa kansainvälisesti miehiä niin kyllä siistimmät ja huolitellummat miehet löytyvät muualta maailmalta. Ovat kropaltaan ja psyykkeeltään omia itsejään!

      Suomalainen mies on kuitenkin aika epäsiisti, yleensä ylipainoinen ja itsestään liikaa luuleva ressukka. Tähän liittyy yleensä liika alkoholin kulutus ja epäsiisteys.

      Suomalaisen miehen suurin ongelma on liika luulo itsestään. Luulee, että saa kaiken mikä liikkuu mutta näinhän ei todellisuudessa ole!

      • Hyvä Marko!!!

        Tykkään pyöreistä miehistä, mutta lihavista en. Marko on kivan pyöreä ;)


      • Hyvä Marko!!! kirjoitti:

        Tykkään pyöreistä miehistä, mutta lihavista en. Marko on kivan pyöreä ;)

        mege on hirvee paksukainen.


    • **Nainen**

      Vaikka miehet olisivat kuinka tavallisen näköisiä tai rumiakin, he pitävät itseään tavallista paremman näköisinä. Ja ovat vaatimassa sitä samaa naisiltakin. Välillä ihan naurattaa nämä adonikset, joskus säälittääkin kun joku pullero tai finninaama yrittää iskeä kaunista naista - yleensä siinä onnistumatta ;)

      • Harm

        perusteella tuo liittyy siihen että joku yliarvioi ulkonäkönsä?

        Jos nämä kyseiset miehet eivät vain arvioi ihmisen kuuluvan johonkin erityiseen ryhmään ulkonäön perusteella.

        Täällä haiskahtaa vahvasti siltä että ihmisiä ollaan jaottelemassa kasteihin sen perusteella miten he sopivat johonkin yleisellä tasolla olemassa oleviin kauneuskriteereihin.

        Ei kauniit naiset niinkuin miehet ole sen ihmeellisempiä kuin kukaan muukaan.


      • nainen-56
        Harm kirjoitti:

        perusteella tuo liittyy siihen että joku yliarvioi ulkonäkönsä?

        Jos nämä kyseiset miehet eivät vain arvioi ihmisen kuuluvan johonkin erityiseen ryhmään ulkonäön perusteella.

        Täällä haiskahtaa vahvasti siltä että ihmisiä ollaan jaottelemassa kasteihin sen perusteella miten he sopivat johonkin yleisellä tasolla olemassa oleviin kauneuskriteereihin.

        Ei kauniit naiset niinkuin miehet ole sen ihmeellisempiä kuin kukaan muukaan.

        Luulen että ap. on tarkoittanut esim. treffisivuilla olevia miehiä joilla on ihmeellinen peili josta katsovat itseään. Ovat reilusti ylipainoisia vaikka muuta väittävätkin, mun mielestä jokainen on jollain lailla kaunis , omalla persoonallisella tavalla. Mut makuasioistahan ei voi kiistellä. Vielä tuohon treffisivujen miesten omaan kehuun ne kyllä menee toisiaan yli ja paljon , kun sitten tapaa heidät ei ole kuvansa veroisia , on tietty jokunen joka siel rehellisesti on liikenteessä.
        Joten älkää miehet ihmetelkö kun ei flaksi käy kun ensi metreillä jo mennään metsään.


    • gefa

      Aliarvio ulkonäkönsä, sillä kauneus on aina katsojan silmässä.

      Tietysti jos on niin tampio, että haluaa vajota itsesääliin, niin mikäs siinä, sillä se onnistuu myös misseiltä ja "unelmien poikamiehiltä" (nämä mallimaailman unelmien poikamiehet muistututtavat mielestäni usein kyllä naamanmuodoiltaan ihan E.T:tä), no makuasioista ei voi kiistellä sanoi musti, kun muniaan maisteli.

      Tosiaihan kuitenkin on, että eläinkunnassa naaras, siis myöskin nainen, etsii alitajuisesti yleensä Alfauosta ja vahvoja geenejä, ei sitä Anttilan kuvaston kiiltokuvapoikaa komistamaan sohvanreunaa.

      • puhuttu

        ...ja saa kuivahtaneen pälvikaljun pikkumiehen jolla on suuret tulot ja pienet... silmät.


    • Niin no... olen kyllä huomannut treffipalstoilla, että miehillä on ainakin hiukan vääristynyt kuva omasta koostaan ja ruuminrakenteestaan... usein hyvinkin pyöreä mies kuvailee ruumiinrakennettaan normaaliksi.. ja jo selvästi ylipainoinen on vain pyöreä... Minusta olisi tärkeää antaa itsestään reippaasti rehellinen kuva.. koska kaunistelut aiheuttavat pettymyksiä, ja vaikka ulkonäkö ei niin tärkeä olisikaan, harmittaa se että toinen ei ole ollut rehellinen.
      En ole itse valmis sanomaan ketään rumaksi, koska kauneus ja komeus on katsojan silmissä. Kaikki ei miellytä kaikkia, ja se on tietysti hyväksyttävä.

      Minusta on kuitenkin kauheaa sanoa, ettei ns. rumat voisi "yrittää" ns. kauniita, tai esim. lihavat laihoja.. miksi ihmeessä? Kaikillahan meillä on oma makumme. Itse olen iso nainen, enkä ole lainkaan kiinnostunut isoista miehistä, vaan haluan sopusuhtaisen liikunnallisen miehen, ja aina olen seuraa löytänyt.. tämä todistaa siis senkin, ettei lihavuus ole kaikille sammuttava tekijä.

      Olemme luojalle kiitos kaikki erilaisia, ja makuasioista ei kannata kiistellä, ne kun on kaikilla omat! Rehellinen kannattaa kuitenkin aina olla, silloin ei koskaan häviä.

    • perusnainen

      se teettää niin naisilla kuin miehilläkin tuota. Luullaan olevan paljon miellyttävämmän näköisiä kuin ollaan ja yritetään iskeä kylän kaunottaria, siis miehet. Kyllä se peili tosiaan olisi hyvä olla olemassa ja pitäisi muistaa katsoa siihen joka kerta ennen kuin pistää päänsä kotiportista ulos. Ja miksi tosiaan ne kaikkein rumimmat miehet öykkäröivät eniten?

      • vastoinhan se menee..

        Omasta mielestäni kyseessä on enemmänkin hyvästä itsetunnosta kuin huonosta, jos tuntee olevansa sinut itsensä kanssa sisäisesti niin se näkyy myös ulkoisena itsevarmuutena ja sehän on pelkkä hyvä asia, öykkäröinti on taas asia erikseen.


      • Satunnainen lukija

        Että heikko itsetunto saa tekemään tuollaisia asioita ?

        Kyllä on minun näkemykseni mennyt vähän honkaan, jos heikkoitsetunto saa näyttämään paremmalta omasta mielestä ja vielä menee kaunottaria iskemään.

        Jokainen on sitä mitä on, jos tuntuu että ei riitä niin sille pitää silloin tehdä jotain. Jos pitää itseään hyvänä sellaisena kuin on niin miksi ei kokeilisi ?

        Onko tyhmää luovuttaa ennenkuin on kokeillutkaan ?

        Ja onko sillä väliä, minkälaisen ihmisen kanssa joku henkilö kulkee vaikka ei toinen olisikin miten upea. Rassaako tämä tosiaan ihmisiä? " Kyllä nyt harmittaa, kun minä olen tässä hienona ja tuo rumilus on vienyt kaiken"

        Ja vielä, miten niin rumimmat öykkäröi eniten, perustuuko tämä johonkin faktaan?


      • on kuitenkin,
        Satunnainen lukija kirjoitti:

        Että heikko itsetunto saa tekemään tuollaisia asioita ?

        Kyllä on minun näkemykseni mennyt vähän honkaan, jos heikkoitsetunto saa näyttämään paremmalta omasta mielestä ja vielä menee kaunottaria iskemään.

        Jokainen on sitä mitä on, jos tuntuu että ei riitä niin sille pitää silloin tehdä jotain. Jos pitää itseään hyvänä sellaisena kuin on niin miksi ei kokeilisi ?

        Onko tyhmää luovuttaa ennenkuin on kokeillutkaan ?

        Ja onko sillä väliä, minkälaisen ihmisen kanssa joku henkilö kulkee vaikka ei toinen olisikin miten upea. Rassaako tämä tosiaan ihmisiä? " Kyllä nyt harmittaa, kun minä olen tässä hienona ja tuo rumilus on vienyt kaiken"

        Ja vielä, miten niin rumimmat öykkäröi eniten, perustuuko tämä johonkin faktaan?

        se että huonoitsetunto tekee tuollaista.

        Luullaan itsestään liikoja, mahtaillaan, arvioidaan ja korostetaan sillä omaa pahaa oloa!

        Nämä suunsoittajat, pullistelijat ja rasvapallot ovat niitä säälittävämpiä suomalaisia miehiä.

        Uhoavat, ottavat viinaa ja munaavat oman ja suomalaisten maineen niin meillä kuin muualla maailmalla!

        Yleensä nämä edellämainitut "sonnit" käyttäytyvät kuin maailman omistajat, ovat rasisteja ja potkivat toisia päähän asennevammoillaan. Kertoo siitä, että itsetunto on alta lipan ja "ovat todellisuudessa" niitä mamman ja peräkammarin poikia.

        Tuovat julki omaa pahaaoloaan ja sivistymättömyyttään loukkaamalla ja pilkkaamalla niin naisia kuin miehiäkin!


      • Satunnainen kirjoittaja
        on kuitenkin, kirjoitti:

        se että huonoitsetunto tekee tuollaista.

        Luullaan itsestään liikoja, mahtaillaan, arvioidaan ja korostetaan sillä omaa pahaa oloa!

        Nämä suunsoittajat, pullistelijat ja rasvapallot ovat niitä säälittävämpiä suomalaisia miehiä.

        Uhoavat, ottavat viinaa ja munaavat oman ja suomalaisten maineen niin meillä kuin muualla maailmalla!

        Yleensä nämä edellämainitut "sonnit" käyttäytyvät kuin maailman omistajat, ovat rasisteja ja potkivat toisia päähän asennevammoillaan. Kertoo siitä, että itsetunto on alta lipan ja "ovat todellisuudessa" niitä mamman ja peräkammarin poikia.

        Tuovat julki omaa pahaaoloaan ja sivistymättömyyttään loukkaamalla ja pilkkaamalla niin naisia kuin miehiäkin!

        tai sitten ei.

        Onko se nyt väärin jos luulee/toivoo itsestään vähän liikaa välistä ?

        Oikeasti, mitä nämä haittaa ketään, jos näin joku välistä tekeekin ?

        Jos ihmiset on niin kapea katseisia, että parin henkilön takia munautuu koko Suomen maine niin johan on huonosti asiat.

        Eikös tuo ole melko rasistista ajattelua myös, jos nämä heikkoitsetuntoiset ja rasvapallot ovat säälittäviä ihmisiä ja maineen munaajia?

        Onkos sinulla tähän faktaa lyödä kehiin että esim. nämä "rasvapallot" ovat eniten loukanneet ja pilkanneet miehiä/naisia? Tai että "pullistelijat" ovat säälittävyys asteikon kärjessä? Tai sitten muuten vaan näitten "sonnien" rasistisuus aste.


    • Ruma, mutta hyvä tapainen

      Tämmöisen tavis ja ylipainoisen miehen paras apu on itsevarmuus ja hyvä huumori. Olen huomannut vastaavan ominaisuudenmyös naisisssa, mutta enemmän liittyen seksiin,kaikki luulevat olevansa hottiksia kammarin puolella, mutta vain harva on.

      Se on vuosien mittaa tullut todistettua että ns. kalenteriin kelpaamatomalla vartalolla saa kauniita ja hyvärunkoisia naisia vain olemalla itsevarma ja harvoin eka trefeillä, mutta päättäväisyydellä homma toimii, pari loistoyksilöä (ulkonäkö taidot) sattuu kohdalle per vuosi, loput on ns. lahnoja jotka odottavat että mies tekee kammarissa kaiken.

      • naiset!!!

        Tiedän yhdenkin tapauksen, joka kehuskelee olevansa todella kaunis. Tällä kyseisellä naisella on niin moneen kertaan blondatut hiukset, että varmaan kohta viimeisetkin hiukset tippuu päästä, ja naamakin on aika järkyttävä. On siinä tullut varmaan viinaa otettua ja roskaruokaa baarireissujen jälkeen syötyä. Siihen pärstään sitten vielä oikein runsaasti meikkiä, huh...!No, kroppa tuolla naisella on ihan ok kunnossa, mutta lähempää katsottuna järkyttävä näky.


      • mimi-chan

        Kaikkien naisten ja MIESTEN pitäisi tajuta ja nähdä itsensä muunakin kuin komistuksena tai kaunottarena. Tietenkin voit olla oman elämäsi missi tai malli, mikässiinä, mutta täytyy sinun myös miettiä oikeaa elämää että "jos olen tämän näköinen? minulla on vähän läskiä joka puolella niin että se näkyy" ja jatkaa "että en usko että tuo nainen joka on vain luuta ja nahkaa haluaisi deittailla kanssani, tai ainakaan minun ei kannata tyrkkiä itseäni väkisin" TÄMÄ ON TOTTA!!! sama on naisella, kaikki tiedämme minkä näköisiä olemme, mutta ajatelkaa myös sen toisen osapuolen näkökulmasta?
        Haluaako juuri hän olla kanssasi?
        Kyllä jokaisen pitäisi edes tuo osata arvella. tietenkin ottakaamme huomioon että ihmiset ihastuvat myös luonteeseen eivätkä vain ulkonäköön, mutta siltikin kaikki kannattaa ottaa huomioon, ettei koita mahdottomia, se on aika säälittävää.

        ps: Olen vasta 15vuotias, joten ^.^ eipäole teillä valittamisen varaa etten edes HIEMAN puhuisi asiaa!!!!!


    • kauheen näköne

      Aiemmin kuvittelin olevani ruma mutta sitten totuus paljastui ja kuulin olevani kuin petolinnun perseestä ulostettu.

      • Toinen samanlainen

        Hahah. Tervetuloa joukkoon.


    • sally

      Hei!Kauneus ja rumuus.Kaikki on ihmisen sisällä ja sydämmessä.Moni kakku päältä kaunis.Kaikki ovat Jumalan kuvia.Arvostakaa ihmisiä.On parempi olla nöyrä,kuin ylimielinen.Jos on komea,niinkuin miehistä sanotaan.Se on Jumalan armosta.Kaikki on häneltä saatua.Rakkaat terveiset kaikille Jumalan luomille miehille ja naisilleJos liikaa alkaa kehuskelemaan,oli se ulkonäkö,omaisuus tai mikä tahansa.Jumala hioo,turhat oksat pois.Syntymä hetkellä olemme kaikki,kuin tyhjätaulu,niinkuin laulussa hauskasti lauletaan.Kuolin hetkellä olemme jälleen kuin lapsi.t.sally

    • se on sitä itseluottamusta

      Tuumailin aikani itsekkin tuota ilmiötä ja ajattelin, että en kelpaa kenellekkään. Oman mittapuuni mukaan olin ihan normi nainen. Ei kiloja, tukka hyvin ja kello näky...kunnes tajusin, että se on se miten itse viestin itsestäni! Ja jippii! Oman arvonsa kun tajuaa ja annos itseluottamusta päälle, en tarkoita mitään överyysjuttua, niin avot seuraa on riittänyt ihan liiaksi asti! Aikaisemmat "baaritutut" katseelee silmät pyöreenä, että mitä ihmettä: ookko se sää, kas kun en ole aiemmin huomannut kuinka kiva, nätti, asiallinen, söpö...sää ootkaan... juuh mutta ne "baaritutut" saa olla ja pysyy ns.menneen talven lumina, koska en aikoina heille kelvannut, en nytkään heitä kelpuuta. Jyvät erottui akanoista!

    • Maijjuliine

      Aivan helppoa huomata kuinka onnettomia ovat kun arvioivat itsensä niin yläkanttiin
      Todellisuudentaju puuttuu monelta .
      Suurinosa miehistä on todellakin vähemmän hyvännäköisiä .kanttia ei olisi sen perusteella yhtään hihkua .
      Mutta ulkonäkö ei ole kaikki sehän on muistettava joten se persoonallisuus ja luonne siis tekee ihmisestä sen mikä kiinnostaa .

    • nainen *

      Ulkonäön komeus on katsojasta kiinni. Naisena sanoisin rokkoarpinen mies ei välttämättä ole ruma. Hänessä saattaa hyvinkin löytyä jotain karismaa, joka viehättää ja vetoo naisiin. Naiset kun rakastuvat roistoihin ei taviksiin niiden kanssa mennään naimisiin?! Lyhyet jalat taas ovat rumat naisella ei välttämättä miehellä. Me naiset emme välttämättä edes vilkaise noita siloposkisi mallintyötä tekeviä nuorukaisia. Mikä niissä muka vetoaa?! Karskin näköinen mies kiinnostaa enemmän kuin siloposki joka juoksee karkuun ja jättää naisensa oman onnen nojaan. Miehessä täytyy hehkua myös se että hännen rinnalla on turvallista kulkea.

      • tuli

        hyvä kommentti.Sanoo lyhytjalkainen suomalainen mies :)


      • ew3ew

        Ne kimppuusi ovat hyökkäämässä?

        "Karskin näköinen mies kiinnostaa enemmän kuin siloposki joka juoksee karkuun ja jättää naisensa oman onnen nojaan. Miehessä täytyy hehkua myös se että hännen rinnalla on turvallista kulkea."

        Valitettavasti itsenikin seuraan on muutaman kerran hakeutunut tällaisia naisia, jotka haastavat (varsinkin parin siiderin tms.) jälkeen riitaa lähes kaikkien vastaantulevien miesten kanssa. Onko siinä sitten tarkoitus testata näitä turvamiehen kykyjä? Oikeasti, mikään ei ole niin rasittavaa kuin turhasta räpättävä ja riitaa haastava nainen. Jatkossa saavat jäädä yksin selvittämään ongelmansa, ehkä oppivat sitten käyttäytymäänkin paremmin...


      • nainen *
        ew3ew kirjoitti:

        Ne kimppuusi ovat hyökkäämässä?

        "Karskin näköinen mies kiinnostaa enemmän kuin siloposki joka juoksee karkuun ja jättää naisensa oman onnen nojaan. Miehessä täytyy hehkua myös se että hännen rinnalla on turvallista kulkea."

        Valitettavasti itsenikin seuraan on muutaman kerran hakeutunut tällaisia naisia, jotka haastavat (varsinkin parin siiderin tms.) jälkeen riitaa lähes kaikkien vastaantulevien miesten kanssa. Onko siinä sitten tarkoitus testata näitä turvamiehen kykyjä? Oikeasti, mikään ei ole niin rasittavaa kuin turhasta räpättävä ja riitaa haastava nainen. Jatkossa saavat jäädä yksin selvittämään ongelmansa, ehkä oppivat sitten käyttäytymäänkin paremmin...

        ole koskaan tarvinnut juosta miesten perässä, kun se sopiva on ilman juoksemisia. Ai muuten en ole koskaan riidellyt yhdenkään miehen kanssa en edes exäni kanssa vastaantuliosta puhumattakaan. Asia vain on niin, että vaikka kulkisit ihan rauhallisesti tulee noita rääväsuita joiden kanssa ilmeisesti sinäkin olet viettänyt aikaasi aivan liikaa. Onneksi itselläni on ollut aina rinnalla mies, jolle kukaan ei tohdi riitoja haastella ja aina olen tiennyt, että minua hän puolustaisi jos tarve tulisi eikä juoksisi pää kolmantena jalkana äidin luo. Vihaan kaikkea riitaa ja toraa, koskaan en ole löynyt ketään. Täällä suomi24:ssa on kyllä mukava väitellä pysyy kaikkiin tuo sopiva väli ja asiat jää pelkiksi sanoiksi. Ps. Kysyt luolamiehetkö ne on kippuuni hyökkäämässä. Voi taitaa ne olla ihan tavallisia suomalaisia miehiä ja - juu kyllä on joskus joku käsivarteen yrittänyt tarttua, mutta onneks sillä pikkupolulla minulla oli kova juoksutahti päällä ja ote lipesi. Naisella on pikkasen suurempi riski tulla raiskatuksi kuin miehellä!


    • En yliarvioi

      Olen aloittajan kanssa ehdottomasti samaa mieltä.

      Itse kelpaisin kyllä mutta se ei riitä minulle.

      Omat vaatimukseni itseni suhteen ovat aika tiukat.

      En päässyt salilla eroon jenkkakahvoistani enkä selkämakkaroistani joten ei auttanut muu kuin mennä rasvaimuun. Se toimi. Myös maha lähti.

      Silmälasit koin rumentavana; ne laseroitin.

      Minulla oli finnejä: useita isotretioniinikuureja ("Roaccutan")

      Iho on arpinen, ne hapotan jahka lääkekuuri loppuu

      Hampaat olivat huonot (laaja avopurenta); neloset pois, verta, rautaa ja oionta.

      Salilla pitäisi nyt käydä jotta saisi vatsalihakset oikein esiin. Hommaa siis vielä riittää.

      Moni mies puhuu "pillusta" koko ajan. Kuitenkaan he eivät pane tikkua ristiin oman ulkonäkönsä suhteen ja ihmettelevät sitten kun "sitä" ei ole kovin tarjolla.

      Pankaa muutkin miehet itsenne kuntoon.

      • cewxv

        "En päässyt salilla eroon jenkkakahvoistani enkä selkämakkaroistani joten ei auttanut muu kuin mennä rasvaimuun."

        Mahdoitkin olla melkoinen lyllertäjä, kun sinulle suostuttiin rasvaimu tekemään. Niitä makkaroita taisi olla melkoiset määrät etupuolellakin, eikä pelkästään selässä? Toivottavasti vatsalaukkua muistettiin supistaa.

        hehe...


    • juui on

      ...ja kaikkein kammottavinta on kun kaljamahainen, epäsiisti, vähän tyhmän oloinen mies arvostelee nättiä, itsestään huolehtinutta naista. Mutta varmaan tässä on kysymys siitä, että happamia ovat pihlajanmarjat...

    • olevansa

      koska silloin kun he saavat jonkun mamman napattua niin nainen kehuu heidät piloille. Itse syyllistyn tähän samaan. Ei sille mitään voi jos kauneus on katsojan silmissä. Miehille se vaan nousee hattuun naisia paremmin. Mies ei kyseenalaista naisen antamia kehuja kuten nainen miehen.

      Esimerkki kumppani sanoo toiselle "Olet todella hyvän näköinen."

      Mies sanoo silloin: "Niin olenkin" ja
      nainen sanoo: "Enkä kato nyt tätä kaksoisleukaa ja nenääkin."

      Nainen siis kyseenalaistaa heti miehen väitteen vaikka onkin tyytyväinen miehensä kommenttiin ja se tuo hyvää mieltä. Mies ei kyseenalaista vaan tottahan sen täytyy olla kun tuo oli jo kolmas tai seitsemäs sussu kun minua rakastaa ja noin sanoo.

      • ....

        Naisena kyseenalaistan kehut, koska en voi tietää kehuko mies tosissaan vai onko se vain puutteessa...


      • rakkaudesta koska
        .... kirjoitti:

        Naisena kyseenalaistan kehut, koska en voi tietää kehuko mies tosissaan vai onko se vain puutteessa...

        rakastan häntä ja rakkaus on katsojan silmässä. Itse ainakin pidän epätäydellisistä miehistä enemmän. En todellakaan perus-komeasta.

        Toisaalta en koskaan kehu miestä komeaksi jos hän ei sitä minun mielestäni ole. Esimerkiksi se Hunksi-Suomen poikamies tyyppi suoraan sanottuna hyi vittu, että on sitten hirveä.


    • voi olla

      tavallinen mieskin voi olla söpö kun häntä oikein katsoo. itselle menee kaiken näköisetja kokkoiset miehet.

      mut ratkaisevinta on pään sisältö ei ruumis.

      t. tytteli 21

    • Nimetön

      No kyllä ne luulee siinä missä monet naisetkin. Nämä ovat yleensä niitä joiden äidit ovat hieman sekaisin ja toistavat "miten meidän marja on paras kaikessa". Tottakai ilman vanhempien kehua ja kannustusta ei lapsella ole loistavakaan tulevaisuus. Mutta tulee mieleeni eräskin aika hyvä esimerkki tästä: nuori nainen, joka painaa - 100 ja pituuttaa on vain n 150 cm ja suihku on erittäin vieras käsite samoin oma vaatekoko on aivan hukassa. Hänen äitinsä kuitenkin jaksaa selittää miten hänen tyttärensä on kylän viehkoin ja vie kaikki miehet. Tyttärelle on kehittynyt siitä itsetuntoa ja hän luulee olevansa kaunein kukka päällä maan.
      Mutta vastaavasti monet kaunottaret ja komistukset eivät tiedosta ulkonäköään, mikä voi olla hyväkin, ettei nouse neste liikaa päähän. Tulee mieleen tämmöisiäkin tapauksia, ja heillä kaikilla on yhteisenä tekijänä suuri ujous.

    • kattis

      puhut sisko asiaa!
      40-50 ovat pahimpia.

    • katarina

      puhut sisko asiaa, mutta vielä oudompia ovat 40-50v. seksihirmut! oivoi sitä suurta egoa pienessä ruumiissa.

    • Harald Hirhmuinen

      Terve itsetunto on paikallaan.
      Naiset sairastuvat bulimiaan ja
      yrittävät epätoivoisesti näyttää kauniilta.
      Miehet viis veisaavat kauneusarvoista.
      Miehillä on itsetunto kohdallaan.

      • vecwrv

        Yrittävät saada murennettua miesten itsetunnon, jotta hekään eivät enää viihtyisi omissa ruumiissaan. Samaan aikaan sitten toitottavat toisaalla sitä, että ulkonäköä tärkeämpi asia miehessä on hyvä itsetunto.

        Ähh, ihan sama. Ei minulla ole mitään tarvetta miellyttää kaikkia naisia, tarpeeksi monelle olen kelvannut.


    • vinttaaja joka

      aurinkolasiensa takaa tuijottaa etupyörää...eikö.

    • ..niin kauneushan on katsojan silmissä..hekin voivat olla jonkun naisen mielestä tosi komeita..kyllähän " rumillakin" miehillä ja naisilla on oikeus yrittää tutustua ihmisiin kunhan tekevät sen tyylillä ja hyvällä käytöstavalla..Ei voi aina listata ihmisiä ulkonäön perusteella..kaikillajhan meillä on oikeus olla täällä..Flirttiä kesää...

    • Kalutellen

      Kalun kantajat ovat parhaita ja vahvimpia ihmisiä. Mitä sitä tosiasiaa kiertelemään. Ja kun itsetunto on paikallaan, velttomunainenkin on Boss.

    • anolyyli

      Hienosti keksitty..todella provosoiva aihe :)

    • Paroni

      Niin.Miehenä tiedän,että olet oikeassa... :-)

    • yksi nainen vain..

      No ei naiset pitäis miehistä jotka ei oo ees vähän ylpeitä ulkonäöstään!!! Vai voiko joku väittää että pitää miehestä joka mollaa itseään ja kulkee naama norsun v***lla kun on itsetunto niin heikko!!! MINÄ EN AINAKAAN!!!

    • naistenkin pitäisi itseään

      Miehet todellakin yliarvioivat ulkomuotonsa. Ovat kovia arvostelemaan naisia mutta todellakin on aika palauttaa suomalaisen miehen todellisuudentaju. En tunne ainuttakaan miestä joka ei kuvittelisi olevansa supermallille oiva pala *virns*

    • **KOPIO**

      Minustahan sinä puhut. Kuule, en minä vaan yritä jokaista vastaantulevaa neitoa iskemään, vaan myös isken. Ja onnistun siinä aina. On se kivaa kun ei tarvi kuultopoikana peilin edessä toljotella.

      Streetille vaan ja daamit kenoon. Niin sitä toimitaan! Nyt puhuin itsestäni.

      • **KOPIO*

        Unohin sanoa että minä olen niin täynnä itseäni kuin olla voi. Koska ketä muutakaan sitä voisi olla?

        Semmoinen tärkee uutinen tänne voorumille.

        Kiirettä pittää, en jouva pitkään kirjoitteleen tänne.

        Ja nyt streetille taas, aurinko paistaa ja se tietää tipusia katuille.


    • jos

      olen kyllä huomannut saman...mutta olen myös huomannut että hyvän näköiset miehet ovat itseään täynnä ja yleisä he ovat vielä itsetunnottomia ja yrittävät kaikilla konsteilla nostattaa itsetuntoaa haukkumalla muita..itse olen sanotaan keskiverto mies ja itsetunto on kohallaan enkä koskaan ole ollut kenellekkään kateellinen ja hyvin olen tullut toimeen aina, joten menkäähän itseenne ja sitten tehkää tarvittava työ itsenne kanssa niin kaikki järjestyy sen jälkeen hyvin, emme ole tässä maailmassa valopilkkuja vaan ihmisiä toisten joukossa ryhdistäytykää miehet älkää olko NAISIA juttujenne kanssa terveisin juha

    • emomirka

      hyvä vaan et on itseluottamusta, mut rajansa kaikella.. saaha sitä yrittää pokaa jokaisen mut kyl varmaa rumat miehet saa aika usein pakit...

    • mimi-chan

      No todellakin.
      Miehet myös juuri arvostelevat muita, varsinkin jos toinen sattuu olemaan paremman näköinen kuin hän ite, tyhmää.
      Ja huomattu on, että ihan nuoretkin pojat elii 14-17 vuotiaatkin jotka eivat mitenkään poikkea normaalista kaduntallaajasta eivätkä ole niin mitenkään himottavan näköisiä niin pitää olla tunkemassa kaikkien vastaantulioiden naisten eteen. ja haukutaan sitten muita hyvän näköisiä miehiä. -.-'

    • 14seppo

      Eivät yliarvioi, heitä ei oikeasti kiinnosta paskaakaan :D

      • 13Sanni

        Hheheh.. :)))


    • häiriköity nainen

      Kyllä todellakin useat yliarvioivat! Mitä rumempi juntti istuu terassilla, sitä kovaäänisimmin huutelevat ja arvostelevat ohimeneviä naisia. Todella ärsyttävää! Aivan kuin minua kiinnostaisi joku kaljamaha, joka öristen huutelee "Hei tyttö, hyvä perse!" Tai tällaiset luomakunnan kruunut huutelevat jollekin rassukalle loukkaavia ulkonäkökommentteja.

    • Rani

      Olen itsekin huomannut, että jotkut miehet pitävät itseään reilusti parempana kuin ovat. Ulkonäöltä siis. Vaikka eiköhän sekin ole makuasia.
      Olen myös törmännyt moneen vaatimattomaan ja epävarmaan komistukseen, jotka eivät halua hokemallakaan uskoa olevansa päivän valon kestäviä ja miksei salamavalonkin.

    • arvostelija

      City.fi ja peilikuva, sinne kuva, niin katoaa turhat luulot.

    • Sassu-95

      Yliarvioivat he.. Vaikka joku jätkä olisi kuinka ruma, niin silti he yrittävät iskeä todella nättejä tyttöjä, ja jättävät ne vähemmän nätit väliin..

    • pirun akka

      Hyvä itsetunto on ihan eri asia kuin omakuva. Ihmiset sekoittaa herkästi itsetunnon ja omakuvan.

      Vaikka ei olisi niin "komea/kaunis", niin jos itsetunto on kohdallaan ei henkilöllä ole mitään hätää.

    • jah-76

      Että ihan sama onko ruma vai mikä lie otus,kunhan on vaan ittensä kaa sinut,niin minäkin olen vaikka ihan täysin kelvoton naama olenkin jokaisen naisen suhteen niin mitä sillä välii!! mennään ja meinataan sekä eletään täysillä =)

    • poppyliini

      Seurustelin keltahampaisen superpössyttelijän kanssa pari vuotta. Oli yksinäinen reppana kun tavattiin. Sai itsetuntonsa kohotettua kun välitin hänestä. Sitten vaan valloittamaan maailmaa... Ihan innoissaan hän esim. Thaimaassa kun naiset niin rakastaa häntä.
      t: patun ex

      • joukojakosti

        seurustellut yhden keltahampaisen pöösyttelijän kanssa, ja sen perusteella kykenet tekemään tuomiosi:"miehet yliarvioivat ulkonäkönsä" Olet melkoinen Einstein


      • poppyiini
        joukojakosti kirjoitti:

        seurustellut yhden keltahampaisen pöösyttelijän kanssa, ja sen perusteella kykenet tekemään tuomiosi:"miehet yliarvioivat ulkonäkönsä" Olet melkoinen Einstein

        Eipä näillä palsoilla voi kirjoja kirjoittaa. Elämänkokemusta on, onneksi omista pojista on tullut kunnon miehiä, ja komeita = ).
        Omaa syytä tietysti kun annoin alussa anteeksi. Rumat miehet ne vasta pettollisia on vaik toisin luulin.


    • --->

      Saa kai nekin yrittää iskeä naisia? Vitun rasisti...

    • Nimetön

      Ulkonäön arviointi on yksilöllistä, eikä riippuvainen siitä mitä on jalkovälissä. Kyllä sitä näkyy valitettavan paljon suomalisia naisia topeissa, joista makkarat vaan pursuvat.

      Jos sinulle on tullut tunne, että kaikki miehet pitävät itseään komistuksina, niin löysää hieman pipoasi. Komeus ja kauneus lähtee iloisuudesta ja hyvästä huumorintajusta. Ketjunavaamisen perusteella sinulta puuttuu kummatkin.

    • Oon RUMA

      ....kaikilla herkuilla ja ylpeä siitä ....

    • Nimetön

      Mulla on omat hampaat ja mä oon mukava...

      • oon minäki

        Vaan pärjää rumaki,kun välttelee kauniiden seuraa


      • rupikonnatar

        Niin miehen komea ulkoinen olemus tulee kaikkea parhaiten näkyviin siitä, millainen on hänen käytöksensä.


      • en liiku
        rupikonnatar kirjoitti:

        Niin miehen komea ulkoinen olemus tulee kaikkea parhaiten näkyviin siitä, millainen on hänen käytöksensä.

        kun muiden rumien kanssa :)


    • Hyvä avaus

      Tuo viesti johti sellaiseen avaukseen, että minun piti mennä vaaálle. ja JIPIII olen laihtunut n. 2,7 kg. Jipii!! Ennen painoin 139,5 kg. Ei ihme että oloni on ollut koko alkukesän kuin linnun pojalla. Lentoon tekee mieli.

      Ku olen yli 40 vuotias, niin näin vähän en oo painanna kuin ennen vuosituhannen vaihdetta. Ajatelkaas sitä! Nyt alan jo mummonikin mielestä näyttään kovin sopusuhtoiselta. Itse ajattelen samoin. Nuorena harrastin koripalloilua, se kun sopi minulle. Eilen vuokrasin puvun, mutta ei meinanna löytyä kun kaikki koot olivat yli 165 senttisille.

      Muumo, niinkuin mie leikkisästi häntä kutun, se vaan tokas että miun on aika lähteä hakeen emäntä taloon. Kyllähän komea mies aina sellaisen löytää, hän sanoi. Se tuntu miusta hyvälle. Saatampa lähteäkin kesälavalle. Siellä varmaan on nuoria pitkäsäärisiä vapaita neitoja.

      Oli kiva kun avattiin tällainen keskustelu. Varmaan se monia auttaa.

    • Oikolukija

      Pidän itseäni ehdottomasti komistuksena, mutta en komisntuksena. Teini-ikäiset söpöliinit hymyilevät ja yli 30-vuotiaat naiset hakeutuvat seuraani. On nautinto olla komsitus, koska naiset tarvitsevat komestuksia.

      • feministipiipittaja

        Tuo on totta....ei kai naisia olisi muuten luotu yleiseksi käyttötavaraksi.


    • fireguitar

      ekaks sä joka ton laitoit en usko että olet mies..toiseks moni ihminen joka on ruma mukamas voi olla sisäisesti puolet komeampi ja parempi kuin moni komea.....on se nyt yhmää myös haukkua toisia ihmisiä mutta sanoisin että kaikki ovat komeita/kauniita jollain tavalla..

    • tredje

      Kyllä mies on komea, kun on 50v täyttänyt. Jokaisen naisen jalat vetää hyytelöksi kun tällaiset urhot tuloo vastahan.

      • 54 v

        "nallekarhu" ja naimisissa jo 30 v., mutta kolmekymppiset naiset kattelevat vihjailevasti ym. flirttiä .... itse en pidä itseäni mitenkään komeana, mutta jokin taitaa naisiin vedota !


      • höpö, höpö
        54 v kirjoitti:

        "nallekarhu" ja naimisissa jo 30 v., mutta kolmekymppiset naiset kattelevat vihjailevasti ym. flirttiä .... itse en pidä itseäni mitenkään komeana, mutta jokin taitaa naisiin vedota !

        No mutta!
        turvallisuus se on kun nallekahusta nuorina tykätään.
        Yleensä lökäpöksyjä kaikki. Miksi suomalainen mies ei uskalla olla seksikäs.?
        Sharmia on suomalaisissa vanhoissa miehissä vaikka kuinka, mutta, iso mutta.... miksei tyyliä?


      • Peppilotta84
        höpö, höpö kirjoitti:

        No mutta!
        turvallisuus se on kun nallekahusta nuorina tykätään.
        Yleensä lökäpöksyjä kaikki. Miksi suomalainen mies ei uskalla olla seksikäs.?
        Sharmia on suomalaisissa vanhoissa miehissä vaikka kuinka, mutta, iso mutta.... miksei tyyliä?

        Mä kyllä sekoaisin jos joku isoisän ikänen alkais mua lähestyy. Vanhoihin miehiin luottaa etenkin siitä syystä ettei ne ala lähennellä baareissa niinkun varteenotettavat miesehdokkaat. Oma isäni pitää itteensä komeena mutta muuten en oo kenenkään tosissaan sanovan itteensä komeeksi. Ehkä se on joku ikäkriisi? Isäni on kyllä jo kuudenkympin että ehkä ne pahimmat luulot on jo hälventyneet. Välillä on kyllä ahdistavaa kun isi kattelee ja kommentoi entisiä luokkakavereita.


    • mie täältä

      Kyllä! Oli sitten olemus minkälainen rupiköriläs tahansa niin ollaan naisia arvostelemassa ja listaamassa kaappihomokavereiden kanssa!

    • ... huumoria!

      :) Hottis onkin just jotain muuta kuin oikeasti hot!? Otitko tosissaan?

    • tunto kohdallaan

      Se kun kaikki ei tykkää luikkia häntä koipien välissä vain nurkissa.
      Minulla ainakin on iso maha muityta paras olen :->D

    • niin...

      Onneksi naiset eivät harrasta samaa... heh :D

    • Ygg

      kuuluu luokkaan julmat pilat joita vanhemmat tekevät lapsilleen, kun totuudestakin poiketen kertovat kuinka ihania ja kauniita nämä ovat. Jossain vaiheessa se todellisuus sitten lävähtää naamalle kuin märkä rätti.

      Itse tiedostan omat lähtöasetelmani joten eipä pahemmin tule kommentoitua muita ihmisiä kovin herkästi, ainakaan negatiiviseen suuntaan.

    • ??????????

      he ovat oikeasti omasta mielestaan hyvannakoisia.. : ) Hyva itsetunto. Oletko kateellinen?

      Ainakaan muutamat finnit ei todellakaan vaikuta hyvannakoisyyteen 0_o Lyhyet jalat? wtf.

      Onko "tavallisen nakoinen" = aina ruma.

      • mies ja komee ;-)

        Useinhan oma suhtautuminen ulkonäköön ja itseensä on hyvin pitkälti kiinni siitä, minkälainen itsetunto ihmisellä on. Jos ihminen on varustettu terveellä itsetunnolla, hän pitää itsestään eikä välttämättä tarvitse toisten vahvistusta sille, mitä on.
        Itse olen tavallisen näköinen, omasta mielestäni; mutta pidän itsestäni kaikella tavalla huolta.
        Käyn lenkillä, kuntosalilla, nukun ja syön hyvin, käytän ihonhoitotuotteita etc., pukeudun asiallisen siististi.
        Nyt viime aikoina olen kuullut useamman suusta, että olen heidän mielestään komean näköinen mies.
        Ehkä eniten siinä pistääkin heidän silmäänsä se, että olen hyvässä kunnossa, siis en lihasmuskeli, vaan hoikka ja terveennäköinen kaveri. Sellainen, joka pitää itsestään huolta.

        Olen tullut siihen johtopäätökseen, että miehinen komeus tai hyvännäköisyys, ei ole aina kiinni naaman ulkonäöstä. Naiset kuitenkin taitavat arvostaa siistiä, asiallisen näköistä miestä.


    • ...

      Tästä mulla on pari esimerkkiä jotka tulee nyt mieleen.

      Eka oli sellainen chatti tuttavuus. Hän kehui itseään hyvännäköiseksi useammankin kerran. Sitten päätettiin tavata, ja auta armias kun näin sen tyypin... Hän osasi kyllä pukautua, siitä pointsit hänelle, mutta se naama (jota hän itse kehui koko ajan).

      Toinen on ystäväni miesystävä jonka kanssa olen myös jutellut mesessä ja puhelimessa ennenkuin tapasin hänet. Hän väittää itseään Robbie Williamsin näköiseksi! Noh, kun sitten tapasin hänen (ystäväni seurassa), minä melkein repesin nauruun, mutta oli pakko pidättää.

      Että tämmöistä :D

    • huipussaan

      "Tunnen pari kaveria.... Olen huomannut, että jokseenkin kaikki miehet..."

      Vai tunnet pari kaveria, eli se tarkoittaa että jokseenkin "kaikki" on sellasia. Älä viitti...

      • yksikaunisnainen

        Kauneudesta ei ole ollut ainakaan minulle mitään merkillistä hyötyä, ellei mukaan lasketa melko turhiltakin vaikuttavia kehuja, sama se mitä joku sanoo, kehuilla voi myös yrittää mielistellä ja kerjätä se on säälittävää...

        Kaikkein ärsyttävintä on ne ihmiset, jotka haluavat tutustua vain ulkonäön takia mutta eivät ole kiinnostuneet ajatuksista tai persoonasta yhtään! ihan raivostuttavaa! että ei löydä mitään aitoa että pitäisi olla tavallisemman ja arkisemman näköinen niin voisi löytää rinnalleen sellaisen parin, joka uskaltaisi tulla puhumaan.

        Se on myös uskomattoman ärsyttävää, miten etenkin miehet kuvittelevat että koska on kaunis nainen niin on myös pinnallinen itseään täynnä oleva pintaliitäjä jolla on varmaan satoja eri miehiä ja sen takia ei haluta tutustua koska on ennakkoluuloja tai pelkoa, harmi.

        Tuntuu, etteivät ketkään muut uskalla tulla yritämään iskeä saati sitten ei edes puhumaan kuin vain ulkomaalaiset, sääli!!


      • Mazar
        yksikaunisnainen kirjoitti:

        Kauneudesta ei ole ollut ainakaan minulle mitään merkillistä hyötyä, ellei mukaan lasketa melko turhiltakin vaikuttavia kehuja, sama se mitä joku sanoo, kehuilla voi myös yrittää mielistellä ja kerjätä se on säälittävää...

        Kaikkein ärsyttävintä on ne ihmiset, jotka haluavat tutustua vain ulkonäön takia mutta eivät ole kiinnostuneet ajatuksista tai persoonasta yhtään! ihan raivostuttavaa! että ei löydä mitään aitoa että pitäisi olla tavallisemman ja arkisemman näköinen niin voisi löytää rinnalleen sellaisen parin, joka uskaltaisi tulla puhumaan.

        Se on myös uskomattoman ärsyttävää, miten etenkin miehet kuvittelevat että koska on kaunis nainen niin on myös pinnallinen itseään täynnä oleva pintaliitäjä jolla on varmaan satoja eri miehiä ja sen takia ei haluta tutustua koska on ennakkoluuloja tai pelkoa, harmi.

        Tuntuu, etteivät ketkään muut uskalla tulla yritämään iskeä saati sitten ei edes puhumaan kuin vain ulkomaalaiset, sääli!!

        Niin Heippa
        Tuossa lukaisin teidän viestinne, ja ajattelin
        kirjoittaa. Mainitsit ettei muut uskalla treffailla kuin ulkomaalaiset..
        No olempahan vain sinkkumies mut en suinkaan etelä-suomesta. Olisin kiinnostunut Teistä hieman enemmän.
        Tavattaisko ja juteltaisko..
        Kaunista kesän jatkoa
        tv petne22.


      • sesama
        Mazar kirjoitti:

        Niin Heippa
        Tuossa lukaisin teidän viestinne, ja ajattelin
        kirjoittaa. Mainitsit ettei muut uskalla treffailla kuin ulkomaalaiset..
        No olempahan vain sinkkumies mut en suinkaan etelä-suomesta. Olisin kiinnostunut Teistä hieman enemmän.
        Tavattaisko ja juteltaisko..
        Kaunista kesän jatkoa
        tv petne22.

        Juu onhan se aina mukava tutustua uusiin ihmisiin! uskallatko laittaa sähköpostin tms? kun minulla ei ole kuvia tai profiilia täällä suomi24:ssä, ei irc-galleriassa eikä missään muillakaan treffi tai kuvasivuilla..


      • Mazar
        sesama kirjoitti:

        Juu onhan se aina mukava tutustua uusiin ihmisiin! uskallatko laittaa sähköpostin tms? kun minulla ei ole kuvia tai profiilia täällä suomi24:ssä, ei irc-galleriassa eikä missään muillakaan treffi tai kuvasivuilla..

        No totthan toki Sesama..Oikein kiva tutustua.

        No minun sähköpostini on: [email protected]

        Ja toki voin laittaa kuvia myös..Kiva kun tavattiin. ja odottelen yhteydenottoasi..:)


      • Dora89
        yksikaunisnainen kirjoitti:

        Kauneudesta ei ole ollut ainakaan minulle mitään merkillistä hyötyä, ellei mukaan lasketa melko turhiltakin vaikuttavia kehuja, sama se mitä joku sanoo, kehuilla voi myös yrittää mielistellä ja kerjätä se on säälittävää...

        Kaikkein ärsyttävintä on ne ihmiset, jotka haluavat tutustua vain ulkonäön takia mutta eivät ole kiinnostuneet ajatuksista tai persoonasta yhtään! ihan raivostuttavaa! että ei löydä mitään aitoa että pitäisi olla tavallisemman ja arkisemman näköinen niin voisi löytää rinnalleen sellaisen parin, joka uskaltaisi tulla puhumaan.

        Se on myös uskomattoman ärsyttävää, miten etenkin miehet kuvittelevat että koska on kaunis nainen niin on myös pinnallinen itseään täynnä oleva pintaliitäjä jolla on varmaan satoja eri miehiä ja sen takia ei haluta tutustua koska on ennakkoluuloja tai pelkoa, harmi.

        Tuntuu, etteivät ketkään muut uskalla tulla yritämään iskeä saati sitten ei edes puhumaan kuin vain ulkomaalaiset, sääli!!

        Ei siitä ole mitään hyötyä täälläkään. Kun on rakentanut itselleen itsetunnon, ei mielistelystä saa mitään irti.

        Itse törmään vain näihin kakkosluokan casanoviin, jotka tulevat ulkonäön takia sössöttämään, että sovimme yhteen. Sanomalla vastaan pahoitan mielen ja saan monet suuttumaankin.
        Ulkonäkö kelpaisi, mutta että luonnetta ja ihmisyyttäkin pitäisi katsella...

        Tiedän arvoni ja se pelottaa monia.


      • Kateuttako vai...
        yksikaunisnainen kirjoitti:

        Kauneudesta ei ole ollut ainakaan minulle mitään merkillistä hyötyä, ellei mukaan lasketa melko turhiltakin vaikuttavia kehuja, sama se mitä joku sanoo, kehuilla voi myös yrittää mielistellä ja kerjätä se on säälittävää...

        Kaikkein ärsyttävintä on ne ihmiset, jotka haluavat tutustua vain ulkonäön takia mutta eivät ole kiinnostuneet ajatuksista tai persoonasta yhtään! ihan raivostuttavaa! että ei löydä mitään aitoa että pitäisi olla tavallisemman ja arkisemman näköinen niin voisi löytää rinnalleen sellaisen parin, joka uskaltaisi tulla puhumaan.

        Se on myös uskomattoman ärsyttävää, miten etenkin miehet kuvittelevat että koska on kaunis nainen niin on myös pinnallinen itseään täynnä oleva pintaliitäjä jolla on varmaan satoja eri miehiä ja sen takia ei haluta tutustua koska on ennakkoluuloja tai pelkoa, harmi.

        Tuntuu, etteivät ketkään muut uskalla tulla yritämään iskeä saati sitten ei edes puhumaan kuin vain ulkomaalaiset, sääli!!

        Ei erikoista hyötyä paitsi kadun ylityksessä ainakin näin kesällä.Toiset naiset katsovat vihaisesti ja varsinkin jos hänen kavaljeerinsa katsoo ihan kun se olis mun vika? Sit ystävätteritkin ovat välillä inhottavia eivät kutsu mukaan esim.bileisiin vaikka olen heille ystävällinen ja olen aina käyttäytynyt fiksusti eikä tapoihini kuulu flirttailla heidän poika kavereitaan.KUKA OSAISI NEUVOA olisi kiva olla hauskassa naisporukassa?!


      • Kauneus on valtaa
        Kateuttako vai... kirjoitti:

        Ei erikoista hyötyä paitsi kadun ylityksessä ainakin näin kesällä.Toiset naiset katsovat vihaisesti ja varsinkin jos hänen kavaljeerinsa katsoo ihan kun se olis mun vika? Sit ystävätteritkin ovat välillä inhottavia eivät kutsu mukaan esim.bileisiin vaikka olen heille ystävällinen ja olen aina käyttäytynyt fiksusti eikä tapoihini kuulu flirttailla heidän poika kavereitaan.KUKA OSAISI NEUVOA olisi kiva olla hauskassa naisporukassa?!

        Itselläni samanlaisia kokemuksia. Oikeastaan vain sellaiset kaverit joihin ystävystynyt joskus lapsena tai teini-iässä tuntee ja luottaa, eikä pelkää ukkojensa puolesta kun tuntevat mun moraalin ja tietävät että en ikinä niihin iskisi. Uudemmat ystävyys-suhteet eivät kestä sen pidemmälle kun on esim. työn tai harrastuksen takia korrektia yhteydenpitoa, tai jos kokevat että "ystävyydestä" on hyötyä esim niin kauan kun löytyy uusi ukko. Kutsut on aina ollut tosi vähissä mihinkään pippaloihin! Mut kannattaa olla yhteyksissä vanhoihin koulu kavereihin ja toivottavasti löytyy kiva porukka! Kauneus on valtaa, sekään ei tule ilmaiseksi :(


    • Gimma

      sellaista asiaa että jokainen ihminen, tuijotettuaan itseään peilistä parikymmentä vuotta on mieltynyt tietynlaisiin kasvojenpiirteisiin, ne tuntuvat tutuilta ja siis oikeilta ja hyviltä.

      Luultavasti vielä vanhemmat ovat vahvistaneet tätä "oletpa tosi hyvän näköinen" käsitystä lapsena tukeakseen lapsensa itsetunnon kehitystä oma lapsi näyttää vanhemmista aina tosi hyvältä, onhan sillä niitä peilistä tuttuja piirteitä!

      Mistä päästäänkin siihen että oikeasti ihmisen ulkonäkö ei lopulta merkitse hirveästi, hyvä itsetunto näkyy usein päällepäin ja kiiltokuvapoikakin voi olla älyltään, käytökseltään jne täysi idiootti - vanha sananlasku, ei ole koiraa karvoihin katsominen - pitää hyvin paikkansa.

      Minun mielestäni ulkonäöstä ei myöskään kannata olla kateellinen, kyllä ihminen löytää onnen jostakin ihan muualta kuin ulkonäön seurauksena, jos nyt ei ihan kummajainen ole.

    • ????

      Rumat ja lihavat akat bikineissä ja muissa pikkuruisissa vaate kappaleissa ovat vahvoja nais ihmisiä joilla on hyvä omatunto ja he ovat sinut itsensä kanssa. Näitä naisia tulee kunnioittaa.

      Rumat ja lihavat miehet pienissä asuissa ovat pervoja ja hörhöja. Vähintään luulevat itsestään liikoja ja ovat oksettavia. Vältä tällaisia miehiä.

      Mikä meni vikaan?

    • joo-oo

      En tiedä mutta naisiin kyllä pitää paikkansa, tuollakin treffi-sivulla hirveitä emakoita ja miehen suhteen vielä kovat vaatimukset, saisivat olla ikionnellisia jos jonkun peräkammarinpojan saisisivat itselleen.

    • höpöpää...

      Olet senverran keskenkasvuinen nuorimies, että odottelehan 10-15 vuotta lisää. Näkee onko käsityksesi muuttunut sitten yhtään nuoruusvuosiesi. Kuka saakelin mies haluaa näin moittia omia kavereitaan!?

    • Not hot

      Tässä(kin) tapauksessa kauneus on katsojan silmässä. JOku tykkää, toinen ei. Pääasia että itse on tyytyväinen.
      Ja kylläpä sitä samaa löytyy naisista. Itse en pidä kovin hottina jos lantiofarkkujen ja topin välistä jenkkakahvat tursuaa. Vaatteet kehon mukaan, sanon minä.

      • käynyt

        yleensä kaikki miehet (ja naiset) on ihan ok näkösiä, jotkut tosi hottiksia tai susirumia. Kauneudella tai komeudella ei kuitenkaan ole MITÄÄN tekemistä sen kanssa keneen ihastuu. Tärkeä huomio on kuitenkin, että ulkonäöllä ON väliä! Joskus tosi komealla miehellä voi olla huonot hampaat,liian lyhyet housun lahkeet, huono perse jne. tällainen pikkujuttu voi olla BIG NOU! Vastaavasti vähemmän komealla kaverilla voi olla jotain muuta positiivista, mihin ensisijaisesti huomio kiinnittyy. Näin se vaan menee, ei siitä kenenkään tarvitse olla katkera!


    • hyvä?

      Parempi että on itsetunto korkealla, kuin ettei usko kelpaavansa kellekään, vaikka moni pitäisikin.

      Itelläni aivan surkea itsentunto, enkä tiedä olenko ruma vai ihan okei. Toivoisin että olisin itsevarmempi, niin uskaltaisin enemmän elämässä.

      Toisaalta en usko ihmisen rumuuteen. Tuntuu jotenkin rasittavalta kuunnella arvostelua muista ihmisistä. Kuitenkin jokaisella on oma makunsa (joku voi olla oikeasti sitä mieltä että mallit ei ole erityisen näkösiä), ja joskus ulkonäkö häviää tunteille.

      Mutta ehkä tämä onkin vaan ruman puheita :)

    • UglyGuyJoe

      Kerran ollessani baarissa tiskillä tilaamassa juomista, vieressä vuoroaan odotellut tyttöporukka keskusteli juuri tästä aiheesta. Yksi heistä tuumasi että "siis pitäisi sitä nyt jokaisen tajuta elää ulkonäkönsä mukaan".

      Jäin miettimään tuota lausetta, toisaalta hyvin sanottu mutta toisaalta osoittaa niin idioottimaista pinnallisuutta kuin olla ja voi.

      Itse ole 185cm pitkä, 85kg, ja hyvässä kunnossa, lihastakin löytyy mutta en silti hyvällä tahdollakaan sanoisi itseäni komeaksi;

      Luonnostaan paskanruskeat ja tuuheat mummokiharat hiukset, isohko nenä, iso pää, lyhyehköt jalat yläruumiiseen verrattuna, ja (paskanruskeita) rinta- ja maha karvoja löytyy ihan tarpeeksi, atooppinen iho joka ei rusketu vaan muuttuu vaaleanpunaiseksi auringossa, nenänvarsi ja poskipäät jatkuvasti punaiset pienenä saadun paleltuman seurauksena.

      Minua kehutaan aina älyttömän mukavaksi ja reiluksi ihmiseksi jonka kanssa on mukavaa olla ja helppo tulla toimeen. Mutta eipä ole paljoa naisia näkynyt. Se siitä "ulkonäöllä ei ole väliä" -väitteestä.

      • tärkein asia

        Ei sillä ole väliä minkä näköinen olet vaan sillä millainen olet! naisen näkökulmaa


      • UglyGuyJoe
        tärkein asia kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä minkä näköinen olet vaan sillä millainen olet! naisen näkökulmaa

        Ei ole ulkonäkö ehkä tärkeyslistan ykkössijalla, mutta väittäisin että top3:sta löytyy. En henkilökohtaisesti vaan ymmärrä miksi naiset väittävät aina että ulkonäöllä ei muka ole väliä, kun sillä ilmiselvästikkin nimenomaan on väliä. Ja monissa tapauksissa vielä mitä suurimmissa määrin. Valitettavaa, mutta niin totta.


    • KomeaMies 24

      Miehet nyt tuppaa olemaan sellasia. Vaikka komea olenkin niin en pidä itseäni mitenkään erikoisen näköisenä. Ja muuten, eikös se oo hyvä että on itseluottamus kohdallaan? Eikä se tee ihmisestä komeaa/kaunista jos mallintöitä tekee.

    • kaikille...

      itsensä yliarvioiville miehille. Se saatat olla juuri sinä! :) Muistakaa että se Suurennuslasilla arvostelemanne nainen saattaa olla sittenkin aika nätti. Luulette olevanne kuningas toisen rinnalla, kannattaisi laskeutua edes maanpinnalle sen verran että huomaa toisen.

      Kiitos aloittaja. Hyvä kun toit tämän esiin. :D

    • *mep*

      jota pitää pönkittää turhilla luuloilla itsestään ja haukkumalla kaikki ympäristön naiset alimpaan hornaan. Hyökkäyshän se on paras puolustus!

      Ihminen - olipa hän sitten mies tai nainen - jolla on hyvä itsetunto ja kaikki pään sisällä muutenkin kohdallaan, ei tarvitse haukkua ketään toista ihmistä ulkonäön perusteella. Kun seuraavan kerran kohtaat tuollaisen pöljän idiootti-möläyttelijän, silloin sinun on helppo siirtää tyyppi sylkykuppi-kastiin. Tuollaisiin idiootteihin ei kenenkään kannata uhrata sekuntiakaan aikaa tai vaivaa.

      • UglyGuyJoe

        Ketään ei toki pidä haukkua ulkonäön perusteella, eikä muutenkaan arvostella ulkoisten tekijöiden perusteella. Mutta jos ihmisellä on jostain syystä huono itsetunto, niin onko hän silloin sylkykuppi johon ei kannata "tuhlata" sekuntiakaan aikaa?


    • naisetkin

      varsinkin vanhemmat naiset kuvittelevat että ovat vielä nuoria ja hehkeitä vaikka ovat kuin seinästä repäisty. Tosin ei se kauneus mitään merkitse - suurin osa nuorista "kauniista" naisista taas on vain täynnä itseään (täysiä pissiksiä siis)

    • ei-naistenhakkaaja

      Ehkä teillä päin on jollakin noita ongelmia.

      Me suomalaiset miehet olemme lähes euroopan rumimpia, mutta meistä "polveutuu" kuitenkin nämä maalilman kauneimmat naiset.

      Olemme miehinä joutuneet kokemaan kovia, historia on sotaisa ja leipää ja lejuja on ollut niukasti, mutta toivon, että nämä kauniit ihanat suomalaiset naiset meitä sivistäsi ja näkisi jalonsydämen, mikä sykii todellisen suomalaisen miehen rinnassa.

    • pirun akka

      Jos on huono itsetunto, niin kannattaisi panostaa sen parantamiseen. Vaikka sitten ammattiauttajaa myöten.

      Itsetunto vaikuttaa meinaan kummasti siihen kuvaan minkä toiset ihmiset saavat sinusta. Eli vaikka olisit ruma, mutta sinulla on itsetunto kohdillaan niin silloin se rumuus ei olekkaan läpitunkevin ominaisuus sinussa vaan esim persoona.
      Monella rumalla miehellä on mahtava persoona, ja ei siis vaikeuksia saada naisia.

      Kun nyt kohtaisi sellaisen niin ottaisin heti omakseni :)

    • Pelkkä body

      ja rusketus ei riitä. Sitäpaitsi leuhkuus tekee komeastakin mielenkiinnottoman.

    • manhood55

      Onko sun kaveris jotain homoja? Miestä ei ulkonäkö kiinnosta, varsinkaan oma.

    • Miehillä on ikääntyessään aika usein muutokset eduksi. Ainakin näin on naiset sanoneet.

    • eps

      sanoit niistä parista kaverista, pätee lähes joka toiseen vastaantulevaan nuoreen naiseen myös, eli ehkä iskevät oman näköisiään.

    • tärkee juttu

      ja juu, äijillä ei ole mitään tajua itsestään.

      Ei vaikka peiliin katsoisisvat!

    • joopa joo...

      Ja juuri tälläisillä ällötyksillä on naistenkin suhteen kauheat vaatimukset! Pitää olla sellainen ja sellainen vaikka itsellä ei ole puoliakaan sellaisia ominaisuuksia mitä itse hakee! :D:D Siinäpäs ovat sitten yksin minun puolestani!

      • ...

        miltä tuntuu olla sellainen nainen, jonka nämä ällötylset tahtoisivat...

        Eivätkä todella ymmärrä miksi eivät saa vastakaikua... Suuttuvatkin mokomat ja ovat suorastaan vaarallisia, kun tyhmä nainen ei ymmärtänyt mikä aarre oli tarjolla


      • tarkoitinkin..
        ... kirjoitti:

        miltä tuntuu olla sellainen nainen, jonka nämä ällötylset tahtoisivat...

        Eivätkä todella ymmärrä miksi eivät saa vastakaikua... Suuttuvatkin mokomat ja ovat suorastaan vaarallisia, kun tyhmä nainen ei ymmärtänyt mikä aarre oli tarjolla

        Olen ollut monesti samassa tilanteessa..Sitten huoritellaan ym kun ei "hyvä mies" kelvannut..Hiki haisee,kauhea kaljamaha ulottuu alas asti,puhumattakaan henkilökohtaisesta hygieniasta! Mutta oletko katsonut pornoelokuvia??!! Sielä vasta tämä asia tuleekin esille! Kauhean näköiset miehet panemassa kauniita naisia! Eli sieltä se heidän käsitys varmaan tuleekin..Että rumat ällötykset saisi panna kauniita naisia tai että saisi omaksi sellaisen...


    • usein itseään

      Minusta se on usein päinvastoin, niin että nainen kuvittelee itsestään liikaa mm. omasta ulkonäöstään ja omasta viehättävyydestään. Suomalainen nainen on usein ylimielinen. Lisäksi en ymmärrä että 160 cm pitkä nainen etsii vähintään 175 cm pitkää miestä (olen tosin itse yli 175 cm, eli en katkera).
      Terv. Hercules

    • tililililil

      Jälleen uusi ketju katkeraa tilitystä, jossa sukupuolet haukkuvat toisiaan. Kaikkien omien ongelmien syy on aina vastakkaisen sukupuolen edustajissa. Joopa joo.

    • olla...

      Ettei ketjun avaaja ole se "mallitöitä tekevää nuortamiestä"?

      On tosi hienoa, että maailmassa on ihmisiä, jotka aina tietävät mitä kaikki muut ihmiset ajattelevat.

      Monet miehet iskevät nuoria naisia. Ei se ole kiinni pärstäkertoimesta vaan sukuvietistä ja röyhkeydestä.

      Monet uhoavat peittääkseen epävarmuutensa. Toooosi uusi ilmiö hei...

    • Upee ja komee

      vaatimattomuus kaunistaa.

      • saflk ssad

        Olen kova käymään nettitreffeillä (kun en kapakoissa juokse). Suurin osa miehistä ilmoittaa ennakkoon olevansa komeita - ja kun treffeille mennään, vastassa on pusakkaäijä, jolla on epäsäännölliset piirteet, joku tosi kumma ominaisuus naamassa, hapsottava tukka ja joka on profiilissa lisännyt muutaman sentin pituuteensa.

        Yksi tai kaksi kymmenestä deittimiehestä on hyvänäköinen, prosentuaalisesti, vaikka muuta väittävät. Ääripäässä on ne, jotka eivät kerro mitään ulkonäöstään, ja kun meet treffeille, jätkä on niin komee, että oot tukehtua pullaasi.

        Toisaalta en ole koskaan livenä tavannut naista, joka sanoisi olevansa kaunis.


    • Nimetön

      niin todellakin,olen usein huvittuneena
      seurannut sivusta,että vanhoille ukoille
      ei kelpaa nykyään kuin ja ainoastaan
      nuoret naiset.tekee toisaalta oikein
      pahaa,yök!
      jos on paksu lompakko kyllä nuoret naiset
      osaa höynätä vanhat käppänät,se on ihan oikein
      höynäisivät ja kunnolla.sitten ne käppänät
      luulee et ne pimut rakastaa heitä todella.
      en ole mustasukkainen,olen mieluummin
      yksin kuin tollasen häntäheikin kanssa.
      55v nainen

      • paise moi

        55 vuotias on jo vanha ämmä
        naisen paras ikä on 20-40 vuotta
        alle 20 vuotiaat ovat vielä lapsia
        ja yli 40 vuotiaat loppuun ajettuja.


    • asdfasdfasdfasfd

      kaikille teille ruikuttajille ja itteään parempana pitävälle itserakkaille machoilijoille ja bimboille.
      Hankkikaa elämä tai jos teillä muka semmoinen jo on niin hankkikaa edes jotain sisältöä siihen.

    • yx_ friidu_

      ja muitakin suomalaisia näyttelijöitä, julkkiksia...ihan sian näkösiä, uskomatonta ja naisten aina oltava HEILLEKKIN niin saakutin kauniita. No, se raha. Jeh, naisen aina oltava kaunis, äijät voivat olla saakutti minkä näkösiä hyvänsä, ONNEKSI!!!! ajat ovat muuttuneet, mimmit voivat hakea upean näkösiä uroksia mistä lystäävät : )

    • Nainensaa

      No ei niitä oikeasti komeita miehiä oo kovin paljoa, siis sellasia joilla on komeat kasvot, eikä oo kuitenkaan mikään kääpiö. Nää nykymiehet luulee olevansa kaikki komeita ym. komeeksi synnytään ja komeudesta huolehditaan.

      Miehet voi jakaa kolmeen luokkaan

      a. alin taso..... ihan tavllinen tolliainen, ei mitään ihmeellistä, huono iho, piirteet, hiukset, lihava jne.


      k. keskitaso. lähes kuin alimman tason mies mutta tällä miehellä on jotain kiinnostavaa, esim pilke silmäkulmassa tei jotain muuta erikoista.

      y. ylintaso.. Mies on vaan komea kasvoiltaan ja piirteiltään lähes jokaisen vastaantulevan mielestä, tälläisä ei ole suomessa kovin montaa.


      OIKEASTI KOMEITA MIEHIÄ näkee suomessa todella harvoin. Sen tietää meistä jokainen. aika palauttaa nää suomiäijät maanpinnalle.

    • ehkä?

      Miehelle ulkonäkö ei ole mikään itsetunnon mitta. Eikä useimmille naisillekaan.

    • xxxxx

      Pitävät kyllä aivan kuten naisetkin. Fabioo haetaan vaikka itse näytetään Tarja Haloselta on siinä naurussa pitelemistä kun menee deiteille.

    • makuun
    • jkhuydds

      Samaa kyllä näkee naisilla, hyvänä esimerkkinä tämä tukiaisen tapaus..

    • Yliarvointia sattuu , ..

      Yliarvointia sattuu

      Helsinkiläinen hotelli toukokuisena arkipäivänä. Huoneen 509 ovi käy tavallista tiuhemmin, kun pääkaupunkilaiset hakevat pehmeää hoitoa tunnetulta hivenainetohtorilta. Helsinki on päätepiste tohtori Antti Arstilan Etelä-Suomen kevätkiertueella.
      Riikka: "Tohtori Arstila vois jättää tämän syöpäpotilailla rahastamisen väliin".
      Lisensiaatti Kaarlo Jaakkolan vastaanottoa ei tarvitse etsiskellä hotelleista eikä luontaistuotekauppojen takahuoneista. Jaakkolalla on omat antioksidanttiklinikat viidessä suomalaisessa kaupungissa. Helsingissä klinikka on paraatipaikalla, Rautatientorin kulmassa.
      Esa: "... eli näen sen olleen hädänalaisuuden hyväksikäyttämistä".
      Parikymmentä vuotta sitten Antti Arstilalla, Kaarlo Jaakkola ja Matti Tolosella oli suuri teoria. Niin sanotut antioksidantit olivat tuolloin lääketieteessä kuuma aihe. Kolmikko suositteli niiden käyttöä ratkaisuksi moniin kansanterveyden ongelmiin. He myös ryhtyivät kaupittelemaan antioksidanttihoitoja mitä erilaisimpien sairauksien hoitoon.
      Antioksidanteilla tarkoitetaan eräitä vitamiineja ja hivenalkuaineita, jotka hidastavat myrkyllisten happiyhdisteiden eli vapaiden radikaalien aiheuttamia soluvaurioita. Antioksidanttien tarpeellisuudesta ei ole erimielisyyttä, mutta mitä tehdä jos niitä on elimistössä liian vähän? Useimpien asiantuntijoiden mielestä monipuolinen ravinto antaa riittävän suojan, mutta sinnikäs vähemmistö suosittelee antioksidanttien nauttimista pillereinä ja puristeina.
      Asiaa ryhdyttiin toden teolla tutkimaan 1980-luvulla amerikkalaisten rahoituksen turvin. Tulokset ovat olleet pettymys. Antioksidanttipillereiden nauttiminen ei näytä ehkäisevän vakavia sairauksia. Kahdessa tutkimuksessa tulos oli jopa täysin päinvastainen: Suomalainen Setti-tutkimus, samoin kuin amerikkalaisten tupakoitsijoiden keskuudessa tehty tutkimus osoittivat betakaroteenivalmisteiden lisäävän keuhkosyövän ilmaantuvuutta.
      Ruotsissa valmistui pari vuotta sitten laaja yhteenveto antioksidanttikirjallisuudesta. Sen mukaan vihanneksia kannattaa syödä - pillereistä ei ole hyötyä. Yhdysvaltain tiedeakatemian lääketieteen instituutti antoi kuukausi sitten suosituksen neljän tärkeän antioksidantin, C- ja E-vitamiinien sekä seleenin ja karotenoidien saannista.
      Instituutti korotti hieman vitamiinien saantisuosituksia, mutta peruslinja pysyi ennallaan. Amerikkalaisille suositellaan edelleenkin päivittäin viittä annosta erilaisia vihanneksia ja hedelmiä. Sen pitäisi riittää ehkäisemään yleisimpien rappeutumistautien ennenaikaista puhkeamista. Pillereitä voidaan tarvita vain joidenkin puutostautien hoidossa.
      Tutkimustuloksia antioksidanttipillereiden tehosta sairauksien hoidossa ilmestyy koko ajan lisää. Viimeksi tutkittiin sydän- ja verisuonitautien paranemista USA:ssa ja Italiassa.
      Jarmo Virtamo: "Näissä kummassakin annettiin noin neljä vuotta sitä E-vitamiinia, eikä kummassakaan E-vitamiinilla todettu mitään edullisia vaikutuksia: se ei ehkäissyt uusia sydäninfarktitapauksia, se ei ehkäissyt sydänkuolemia, se ei ehkäissyt aivohalvauksia. Elikkä sillä tavalla meillä ei tällä hetkellä ole mitään näyttöä, että E-vitamiinilla kuin myöskään betakaroteenilla olis mitään merkitystä sydän- ja verisuonitautien hoidossakaan."
      Toimittaja Matti Virtanen: Tulokset ovat hämmentäviä. Antioksidanteista on hyötyä ruuassa nautittuna, mutta pillereiksi puristettuna niiden teho hiipuu olemattomaksi. Tutkimukset ovat ilmeisesti olleet liian yksinkertaisia: ravinnossa on kymmeniätuhansia yhdisteitä, eikä mikään yksittäinen aine ole ratkaiseva.
      Antioksidanttihoitojen vannoutuneita kannattajia tutkimustulokset eivät ole horjuttaneet. Pillerikaupalla rikastunut Tohtori Tolonen muotoilee asian seuraavasti:
      Lukijan ääni: "Vitamiini- ja hivenainehoito levisi 1970- ja 80-luvulla Suomeenkin, jossa sitä alkoivat antaa tohtorit Thomas Tallberg, Kaarlo Jaakkola, Antti Arstila ja Matti Tolonen. Tätä hoitomuotoa arvosteltiin ankarastikin, mutta vastarinta on nyttemmin laantunut ja laantuu sitä mukaa, kun vitamiineista ja hivenaineista saadaan uutta tutkimustietoa."
      (Potilas katsoo televisiota, jossa tohtori Arstila esiintyy Tervo & Päivärinta –ohjelmassa)
      "Tervetuloa keskusteluun mukaan lääketieteen ja kirurgian tohtori Antti Arstila" ...
      Arstila: "... ei sitä koivuntuhkalla syöpää paranneta. Mutta toisaalta on muistettava, että meillä on tavattomasti täydentäviä hoitomuotoja, niitä tulee vilisemällä lisää. Me voidaan tappaa syöpäsolut nälkään, meillä on paljon näitä potilaita, joka on Karoliinisen instituutin käyttämä hoitomuoto plus minun ainoana lääkärinä Suomessa".
      Tämä tv-esiintyminen vakuutti vaikeaa syöpää sairastavan Riikan. Hän tiesi, että Karoliininen sairaala Tukholmassa kuuluu maailman arvostetuimpiin, ja jos se on ryhtynyt käyttämään tohtori Arstilan mainitsemaa TRIB-hoitoa, asiaan on uskottava. Riikka kääntyi Arstilan puoleen
      Riikka: "Tohtori Arstila otti vastaan tavallisessa hotellihuoneessa Turussa ja koiransa ja vastaanottoapulaisen avustamana ja hän kertoi jonkun verran lisää tästä TRIB-hoidosta ja siitä kuinka sillä oli jotkut ihmiset päässyt jopa täysin eroon kasvaimista ..."
      Potilaalta otettiin verikoe, mutta jo sitä ennen lääkäri määräsi potilaalle mittavan paketin luontaistuotevalmisteita, hainrustoa- ja öljyä, sienirihmastoa sekä TRIB-jauhetta. Verikokeen tulokset Riikka sai pyynnöstä kotiinsa vasta viikkojen kuluttua.
      Toimittaja Martti Backman: "Entä määräsikö tohtori Arstila näiden tulosten perusteella sinulle jotakin lisähoitoa tai lääkitystä?
      Riikka: Tohtori Arstila ei ole laboratoriokokeiden vastausten tulemisen jälkeen ottanut minkään näköistä yhteyttä tai antanut minkään näköisiä lisähoitomääräyksiä millään tavalla.
      Backman: Siis laskun kirjoittamisen jälkeenkö hän ei ole ollut kiinnostunut sinusta millään tavalla?
      Riikka: Ei todellakaan."
      Vastaanotolla käynti laboratoriopaketteineen maksoi 2 200 markkaa ja lääkkeet lisäksi joitakin tuhansia markkoja. Pahinta oli kuitenkin se, että alkoi paljastua, ettei maineikkaassa Karoliinisessa sairaalassa tunnettukaan Arstilan markkinoimaa TRIB-hoitoa.
      Riikka: "Eikä sieltä ketään löytynyt, ei myöskään ne henkilöt, joiden nimet Arstila pyynnöstä jälkikäteen antoi, myöntäneet tuntevansa tätä hoitomuotoa tai kokeilua millään tavalla. Ja siinä vaiheessa alkaa menettää uskonsa siihen asiaan."
      Kirjassaan "Voita syöpä" Arstila kirjoittaa seuraavasti:
      Lukijan ääni: "TRIB-hoitoa alettiin laajemmin kokeilla ensimmäisenä maailman johtaviin yliopistollisiin sairaaloihin kuuluvassa tukholmalaisessa Karoliinisessa sairaalassa Ruotsissa. Siellä eräät potilaat ovat olleet hoidossa jo lähes neljän vuoden ajan."
      Backmanin kysymys Arstilalle: Kun otimme yhteyttä karoliiniseen sairaalaan, niin siellä syöpäosaston ylilääkäri Ulrik Ringborg ilmoitti meille, että heillä ei tunneta ollenkaan tällaista TRIB-hoitoa?
      Arstila: Sitten he eivät tiedä, mitä heidän sairaalassansa tapahtuu, sille mä en voi mitään."
      Arstila ilmoittaa, että TRIB-hoitoa on Karolinskassa käyttänyt tohtori Peter Wersell. Kysyttäessä Wersell kertoo, että hän on yhden ainoan kerran kirjoittanut tributyraattia parantumatonta syöpää sairastaneelle potilaalle, koska tämä sitä ehdottomasti halusi. Potilas kuoli puolen vuoden kuluttua hoidon aloittamisesta.
      Wersell korostaa, että TRIB-hoito ei missään nimessä kuulu Karoliinisen sairaalan vakiohoitoihin. Syöpäosaston johtaja ilmoittaa, että tributyraatilla ei ole myöskään tehty sairaalassa kliinisiä kokeita.
      Kaiken lisäksi kaksi Karoliinisen sairaalan tutkijaa on kirjoittanut Ruotsin lääkärilehteen artikkelin, jossa todetaan, että väite TRIB-hoidon syöpää estävästä vaikutuksesta on nykytiedon valossa petos.
      Arstila: "Joo, mä tunnen ton jutun, mutta he eivät ole kyllä tätä asiaa tutkineet ja tässä mulla on huomattavasti enemmän materiaalia, joka on ihan eri mieltä, että se on erittäin hyvin kokeellisesti osoitettu, ja tietenkin meillä on erittäin hyviä kokemuksia, potilaskokemuksia, tai minulla on kokemuksia Suomesta, mä oon hoitanu ..
      Backman: Mutta mistä tohtori Arstila tietää, että juuri TRIB-lääkitys vaikuttaa?
      Arstila: Mä tiedän, koska mä tiedän, miten se vaikuttaa".
      Arstila viittaa "tuhansiin tutkimuksiin". Yhteistä niille on, että ne eivät ole suuriin potilasjoukkoihin perustuvia lääketieteellisiä tutkimuksia, vaan lähinnä solutason laboratoriotutkimuksia. Pyydämme Arstilaa mainitsemaan kaikkein painavimman tutkimusnäyttönsä:
      Arstila: "Kyllä se nää Carduccin työt on ..."
      Otimme yhteyttä tohtori Michael A. Carducciin, joka toimii apulaisprofessorina John’s Hopkins –yliopistossa USA:ssa. Hän kertoo sähköpostitse, että Tributyraatti eli fenyylibutyraatti on harvinaisen lasten munuaistaudin hoitoon tarkoitettu lääke, jonka kehitti eräs Johns Hopkinsin professori.
      Aineen tehoa syövän hoidossa on tutkittu vain alustavasti. Carduccin kokeissa mukana olleista noin 50 potilaasta alle neljäsosalla taudin tila pysyi vakaana puoli vuotta. Paranemisesta ei ole ollut kysymys, eikä Carducci sellaista väitäkään.
      Lainaus Carduccin viestistä: "Kyseessä ei ole mikään syövän hoito. Se saattaa rajoittaa syövän kehittymistä jonkin aikaa, joitakin kuukausia. Potilaita hakeutuu tällaisiin hoitoihin, koska ne ovat myrkyttömiä ja eroavat kemiallisesta hoidosta."
      Arstila: "Mä yleensä pyrin lähteen siitä, että kaikki ne aineet, joita käytän, olkoon ne molekyylit mistä vaan, niistä pitää olla tutkimusnäyttöä ja pitää kuulua Yhdysvaltain syöpäinstituutin hyväksymiin ohjelmiin ja niitä pitää tutkia lähinnä amerikkalaisissa, miksei myöskin eurooppalaisissa ja japanilaisissa syöpäklinikoissa."
      Arstilan, Jaakkolan ja Tolosen liikekumppanuus alkoi 1980-luvun alussa. Vuonna 1982 he perustivat Biomed Oy:n, jonka toimialaksi määriteltiin lääkkeiden ja erikoisvalmisteiden kehittäminen, valmistaminen ja myynti.
      Vuosien varrella muut ovat jääneet Biomedin toiminnasta syrjään. Jaakkola omistaa firman ja istuu yksin sen hallituksessa, varamiehenään vaimonsa Eva. Biomedin liikevaihto on ollut nelisen miljoonaa markkaa vuodessa.
      Arstilan ja Jaakkolan yhteisyrityksiin kuului myös 1981 perustettu Mineraalilaboratorio Mila Oy. Myös Milan liikevaihto on noin neljä miljoonaa markkaa.
      Jaakkolan konsernin näkyvin osa ovat kuitenkin viidessä kaupungissa toimivat antioksidanttiklinikat.
      Hänen liiketoimistaan muodostuu siis terävä kolmio: antioksidanttiklinikan johtajana Jaakkola määrää potilaat laajoihin tutkimuksiin omaan laboratorioonsa. Samalla hän määrää potilaalleen pillereitä, joista huomattavan osan toimittaa hänen oma lääkefirmansa. Yhdestä potilaskäynnistä Jaakkolan yritykset laskuttavat potilasta yhteensä jopa 5000 markkaa.
      Kati Myllymäki: "Sitten meillä on ollut keskustelua myös kytkykaupasta, joka on liittynyt myöskin laboratorio- ja röntgentutkimuksiin elikkä on aivan selkeästi sanottu, että esimerkiksi yksityislääkäri ei saa sitoa potilastaan siihen, että pitää käydä saman firman laboratoriossa tai röntgenissä, vaan potilaalla on oikeus valita mihin laboratorioon, mihin röntgenlaitokseen, ja kuinka hän sitten ne toteuttaa."
      Soitimme Jaakkolalle ja sovimme hänen kanssaan haastattelun viime viikon maanantaiksi. Sen jälkeen sovimme kuvauksesta Milassa laboratorion johtavan kemistin kanssa. Sovittuna aikana kävi kuitenkin ilmi, että kuvausryhmällä oli porttikielto.
      Henkilö Milan ulko-ovella: "Sen takia, että Kaarlo Jaakkola on kieltäytynyt tästä ohjelmasta. Et se ei nyt tällä kertaa sovi valitettavasti. Että siellä on faksi.
      Kuvaaja: Labbiskuvaa vain olis…
      Henkilö: Joo mut ei siihen tarvita nyt sitä laboratorioo. Siit ei ollut sovittu teidän kanssa.
      Kuvaaja: Aha kyllä mä ymmärsin vaan, että toimittaja Matti Virtanen oli sopinut ja Leena Tervo oli yhteyshenkilö.
      Henkilö: Ei ollut sopinut.
      Kuvaaja: Kello 11.00…
      Henkilö: Et se täytyy sopia hallituksen kanssa. Kaarlolla ei ole edes oikeutta…et kiitos."
      Samaan aikaan Jaakkola lähetti toimitukseen faksin, jossa hän kieltäytyi haastattelusta. Laboratoriossakaan ei saa nyt kuvata ilman Milan hallituksen lupaa. Hallituksen jäsenten nimiä hän ei mainitse.
      Voimassa olevan kaupparekisterimerkinnän mukaan Milan hallitus on yhtä kuin Kaarlo Benjam Jaakkola. Hänen varahenkilönään on rouva Eva Jaakkola. Siis sama kuvio kuin Biomed Oy:ssa. Arstilalla ei näytä olevan yrityksessä enää osaa eikä arpaa.
      Yhtiöverkkonsa ansiosta Jaakkola onnistui turvaamaan elintasonsa myös Setti-tutkimuksen jälkeisinä vuosina, jolloin antioksidanttien kysynnässä tapahtui paha notkahdus.
      Arstilalle notkahdus oli liian syvä. Hänen omistamansa Savonlinnan lääkärikeskus meni konkurssiin, ja hän joutui verovelkojen vuoksi velkasaneeraukseen. Lääkärikeskus vaihtui kiertävään vastaanottoon hotelleissa eri puolella Suomea.
      Nykyisin Arstilalla ja Jaakkolalla ei ole paljon tekemistä toistensa kanssa. Ainoa yhteys on Mila, jossa Arstila teettää potilaidensa verianalyysit.
      Kaarlo Jaakkolasta on kanneltu kymmenen vuoden aikana Terveydenhuollon oikeusturvakeskukseen Teoon 12 kertaa. Viidessä tapauksessa hän on saanut vakavan huomautuksen. Viisi kantelua asiakirjoineen oli virastossa kateissa, joten niiden lopputulosta emme voineet selvittää.
      Helmikuussa 1994 Teo ratkaisi kerralla neljä kantelua, jotka johtivat Jaakkolalle annettuun vakavaan huomautukseen. Hänen todettiin menetelleen lääkärin työssään virheellisesti kuudessa erillisessä kohdassa.
      Jaakkolan vastaanoton tarkastuksen teki Teon asiantuntijalääkärinä toiminut yleislääketieteen dosentti, tohtori Seppo Junnila. Hän kiinnitti huomiota muun muassa siihen, ettei Jaakkola yleensä tehnyt potilailleen normaaleja yleislääkärin toimeen kuuluvia tarkastuksia kuten verenpaineen mittausta. Lääkemääräyksetkin olivat omituisen kaavamaisia.
      Seppo Junnila: "Ja kun vertasin näitä sitten eri sairauksissa näitä annettuja määräyksiä, niin se peruskaava oli hyvin samankaltainen riippumatta siitä oliko potilaalla syöpä, reuma tai astma".
      Teo korosti ratkaisussaan ennen kaikkea Jaakkolan toiminnan epätieteellistä luonnetta, jota alleviivasivat myös asiantuntijoina kuullut toistakymmentä professoria.
      Teo tehosti huomautustaan määräämällä seurantatarkastuksen tehtäväksi puolen vuoden kuluttua. Siinä piti selvittää, onko Jaakkola korjannut virheellisen menettelynsä. Hän joutui siis tarkkailuun, jonka perusteella katsottaisiin, onko syytä ryhtyä jyrkempiin toimenpiteisiin hänen toimintansa rajoittamiseksi.
      Mutta mitä tapahtui? Seurantatarkastus tehtiinkin vasta kolme vuotta myöhemmin. Tarkastusraportista ei selviä, oliko Jaakkola korjannut toimintaansa millään tavalla. Tunnin tarkastuksen tuloksena syntynyt parin liuskan paperi päätyi siihen, ettei tarkastuksen perusteella voitu kiistattomasti osoittaa terveydenhuollon ammattihenkilöstöstä annetun lain vastaista menettelyä.
      Tapahtumien kulkua seuranneet lääkärit ovat keksineet Teon otteen kirpoamiselle ainakin yhden selityksen: Neljä päivää Jaakkolan saaman vakavan huomautuksen jälkeen tasavallan presidentiksi tuli Martti Ahtisaari. Hän sattui olemaan Jaakkolan uskollinen potilas, joka popsi lääkärinsä määräyksestä valtavia annoksia hivenaineita ja vitamiineja. Hovinlääkärin asemako pelästytti valvovan viranomaisen?
      Entä rauhoittuiko tilanne muuten ? - Ei suinkaan. Jo kesällä 94 Teo joutui antamaan Jaakkolalle vakavan huomautuksen siitä, ettei hänen suorittamaansa rintasyöpäleikkausta ollut tehty hoitosuositusten mukaisesti. Jaakkola ei ohjannut potilasta leikkauksen jälkeen säde- tai sytostaattihoitoon.
      Seuraavana vuonna helsinkiläinen Pirjo meni rintasyöpäleikkauksen jälkeen tuttavan suosituksesta Jaakkolan vastaanotolle hakemaan tukihoitoa.
      Pirjo: "Ja tää vastaanotto oli siis niin karmaiseva, et sillä niinkun lähdettiin puhumaan mun elämänkaaresta ja sen lyhyydestä, jos mä menen näihin Hyksin tarjoamiin hoitoihin ja hän sitten tarjos vaihtoehtoo, että vitamiini ja antioksidanttihoidolla selviää paljon, paljon paremmin ja sitten hän rupes todistelemaan sitä.
      Toimittaja Backman: Millaisia ilmauksia hän käytti?
      Pirjo: Hän niinkun näitä Hyksin hoitoja niinkun mollatakseen niin hän ilmaisi, että jos mä menen tähän nimenomaan tähän sädehoitoon, niin se on niinkun hidastettu Auschwitz, et tää sytostaattihoito, se vielä menettelee, koska se poistuu niinku ruumiista, et se ei jää, mutta että 10 000 -kertainen Tshernobylin laskeuma, joka mulle joka kerta laitetaan, niin se on varsinaista semmoista toisen maailmansodan menetelmää."
      Pirjo kanteli lääkärin käyttäytymisestä terveydenhuolloin oikeusturvakeskukseen. Erityisen arkaa Jaakkolan kannalta oli se, että potilas kuvaili seikkaperäisesti, kuinka lääkäri oli painostanut häntä luopumaan säde- ja sytostaattihoidosta.
      Jaakkola kiisti kehottaneensa, mutta tällä kertaa lääkärin sanaa vastassa ei ollut vain potilaan sana, vaan potilaalla oli mukanaan todistaja, aviomies.
      Esa: "Voin kertoa, että se oli elämäni ensimmäinen kerta, kun koin uskoon tulemisen. Eli et tää pelotus oli niin voimakas, et siinä niinkun molemmat meni todella shokkiin, voi sanoa. Ja mä sen käynnin jälkeen olin ehdottomasti sitä mieltä, ettei kannata mennä sinne niinkun perinteisiin hoitoihin. Kunnes sitten myöhään illalla soitin eräälle läheiselle lääkärituttavalle. Hän sanoi, että älä usko sitä puppua. Että sehän on sellanen rahastava PIIP niin kuin hän sanoi".
      Kaikesta huolimatta oikeusturvakeskus totesi ratkaisussaan 1997, "että se ei ole voinut havaita, että Jaakkola olisi kehottanut teitä luopumaan yleisesti hyväksytyistä syövän hoitomenetelmistä".
      Pirjo: "Olin hämmästynyt ja täysin ihmeissäni, että eivätkö he osaa lukea mun tekstiä, että mikä siinä on vikana, et yritin selkeästi kirjoittaa, että nimenomaan tämä oli se puoli, joka minua ahdisti
      Oikeusturvakeskus oli jo aiemmin todennut, ettei Jaakkolan määräämä antioksidanttihoito kuulu yleisesti hyväksyttyihin ja kokemusperäisiin perusteltuihin menettelytapoihin, vaan ns. vaihtoehto- eli uskomuslääketieteeseen.
      Johtopäätös tästä oli kuitenkin muuttunut. Nyt viraston mielestä potilaan asemasta ja oikeuksista annetun lain mukaan potilaalla on mahdollisuus myös vaihtoehtolääketieteen piiriin kuuluvien hoitovaihtoehtojen valintaan, ja tällä perusteella kantelu ei antanut aihetta enempään.
      Toimittaja Martti Backman: Tulkinta on outo, sillä laki potilaan asemasta ja oikeuksista ei mainitse mitään vaihtoehtolääketieteestä. Päinvastoin, jos potilas kieltäytyy jostakin hoidosta, on häntä silloinkin lain mukaan hoidettava muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla. Laki sen sijaan ei anna lääkärille oikeutta tyrkyttää ei-lääketieteellisiä hoitoja.
      Päätimme testata Jaakkolan toimintaa. Pyysimme erästä nuorta tuttavaamme käymään hänen vastaanotollaan valittamassa väsymystä ja huonoa oloa – normaaleja huonoista elintavoista johtuvia vaivoja. Aika järjestyi: Jaakkola jutteli potilaan kanssa puolisen tuntia ja määräsi sen perusteella hänet verikokeeseen.
      Väsymyksen hoitoon Jaakkola määräsi potilaallemme ensi istumalta 16:tta erilaista valmistetta. Ainakin kolme niistä oli Biomedin omia luontaistuotteita. Verinäytteet otettiin seuraavana päivänä ja lähetettiin Milaan tutkittavaksi. Tulosten valmistuttua lääkemääräyksiä tuli neljä lisää. Lasku ensi visiitistä oli 3950 markkaa. Ensimmäinen erä lääkkeitä olisi maksanut 2600 markkaa.
      Milassa tehtiin kolmenlaisia määrityksiä: sellaisia jotka Kela korvaa, sellaisia joita Kela ei korvaa, ja sellaisia jotka Kela korvaa jos se ei tiedä mitä kaikkea potilaan verestä on mitattu. Potilaamme sai antioksidanttiklinikan henkilökunnalta ohjeet, joiden mukaan toista kuittia ei pidä laittaa Kelan korvausanomukseen.
      Lukijan ääni: "... Se on niin kuin yhteensä-alennus näistä kahdesta lapusta, mut se on merkattu tähän kuittiin sen takia, et jos sen laittaa siihen kuittiin alennusta mist Kela korvaa niin ne alentaa korvausta samassa suhteessa."
      Kelan linja on, että osa hivenalkuaineiden määrityksistä voidaan korvata, jos niihin on olemassa "kliinisiin löydöksiin perustuva diagnostinen syy". Tähän ryhmään kuuluvat fosforin, kaliumin, kalsiumin, magnesiumin, natriumin ja raudan määritykset. Näitäkään ei korvata, jos samalla on tehty Kelan mielestä turhia mittauksia.
      Toimittaja Virtanen: Eli jos määrätään näitä ylimääräisiä, niin silloin ei korvata myöskään näitä tavanomaisia?
      Kelan asiantuntijalääkäri Tiina Telakivi: Aivan niin.
      Virtanen: Koska voidaan olettaa että silloin osa tästä on tavallaan turhaa?
      Telakivi: Juuri tää on oikea sana, että tarpeettomia tutkimuksia sairausvakuutuslain kannalta katseltuna.
      Antioksidanttiklinikoilla potilaalle kirjoitetaan kaksi erillistä tutkimusmääräystä ja kuittia aivan ilmeisesti siksi, ettei Kela saisi tietää korvaussäännösten rikkomisesta. Vai olisiko käytäntöön joku muu syy? Halusimme esittää kysymyksen Kaarlo Jaakkolalle tai hänen kumppanilleen tohtori Pertti Lähteenmäelle, mutta molemmat kieltäytyivät haastattelusta, eivätkä vastanneet myöskään heille jättämiimme kirjallisiin kysymyksiin. Kelan kannalta asia on selvä.
      Telakivi: "Eli menettely tämmösessä tapauksessa, jossa ei kaikkia määrättyjä tutkimuksia oo ilmoitettu kelalle samanaikaisesti ja sen seurauksena korvauksia maksetaan enemmän kuin mitä muuten maksettais niin se on tietysti ohjeiden vastaista, ei ole sen sairausvakuutuslain periaatteiden mukaista."
      Suomessa valvova viranomainen perääntyi Jaakkolan edessä, mutta Ruotsissa ei epäröity. Jaakkola avasi Tukholmassa antioksidanttiklinikan 1995 ja jo kolmen vuoden kuluttua häneltä otettiin siellä lääkärinoikeudet pois. Jaakkola sulki klinikkansa, mutta valitti päätöksestä.
      Ruotsin lain mukaan maallikot voivat antaa toisilleen erilaisia vaihtoehtohoitoja ja -terapioita, mutta tätä oikeutta ei ole laillistetulla lääkärillä. Jos lääkäri haluaa hoitaa vaihtoehtoisesti, niin hänen tulee siirtyä maallikoiden puolelle. Jaakkolalle osoitettiin Ruotsissa tätä ovea.
      Otteita Ruotsin terveydenhuollon vastuulautakunnan päätöksestä: "Kritiikitön tapa, jolla Jaakkola on markkinoinut hoitoaan on ollut omiaan herättämään väärää toivoa ja synnyttämään epärealistisia odotuksia vaikeasti sairaissa potilaissa.
      Pitkäaikaisen ja vaikean sairauden tuottaman huolen lisäksi osa potilaista on joutunut taloudellisiin vaikeuksiin. Laajat ja perusteettomat laboratoriotutkimukset sekä vaihtoehtohoidot lukuisine valmisteineen ovat näissä tapauksissa olleet erittäin kalliita.
      Yhteenvetonaan Ruotsin terveydenhuollon vastuulautakunta toteaa, että Kaarlo Jaakkola on toiminut ammatin harjoittamisessaan karkean taitamattomasti ja muullakin tavoin osoittautunut ilmeisen sopimattomaksi harjoittamaan lääkärin ammattia. Siksi hänen lääkärinoikeutensa peruutetaan."
      Miksi Kaarlo Jaakkola saa edelleen jatkaa lääkärinä Suomessa?
      Tohtori Matti Rimpelä: "Suomen ammatinharjoittamisen valvontajärjestelmä on aivan liian heikko vastatakseen tällaisiin kysymyksiin. Meillä ei ole sellaista, vois sanoa vahvuutta, laajuutta ja osaamista, jolla voitaisiin ottaa kantaa silloin kun on kysymys kuitenkin lääketieteen ja muun toiminnan rajanvedosta ja tästä seuraa sitten, että meillä ei myöskään ole hallintokäytäntöjä selvästi tälle alueelle tullut, ja näin ollen tällaisten päätösten tekeminen ei tahdo oikein luontua tässä järjestelmässä."
      Junnila: "Silloin kun ei aseteta ihmisen henkeä alttiiksi, ei aiheuteta toiselle välitöntä terveysriskiä, niin meillä voi harrastaa kyllä melko vapaasti melkein mitä vain, ja se moraalinen paheksunta, mikä tulee sitten esim. pitkälle edistyneessä sairaudessa, hädänalaisen ihmisen tilan hyväksikäyttämisestä, niin se ei ole mikään peruste ottaa oikeuksia pois Suomessa. Valitettavasti."
      Pirjo: "Olen suoraan sanoen loukkaantunut siitä, että kääntyessäni arvovaltaisen viraston puoleen, niin tuota sieltä saa tällaista kohtelua, ihan samanlaista, et tuli semmoinen hyvä veli –fiilis."


      http://yle.fi/mot/150500/kasis.htm

    • shfdghds

      minusta se on niin että jos tulee rumempi ihminen vastaan, niin voi ylpeillä omalla kauneudellaan.. jos taas tulee joku tosi hot niin varmana jokainen kattoo itseään jostain kulmasta ja haluaisi matkia tätä paremman näköistä jollain tavalla...
      mielestäni jokaiselle ihmiselle löytyy se henkilö jota on paljon kauniimpi ja myös se jota on paljon rumempi! ainakin ite tiedostan olenko nätti vai en, ja tietysti huomaan sen jos joku on nätimpi tai rumempi ku minä... saattaa kuullostaa tyhmältä, mutta se on miun mielipide.

    • Beauty72

      Naiset yleensä valittaa ulkonäöstään ja kauneusvirheistään mutta olis miehiltä opittavaa tossa asenteessa, että peilistä katsoo hurmuri ja komistus vaikka olis kuin perseestä revityn näkönen. Eli naiset kun katsotaan peiliin, niin sieltä katsoo takaisin KAUNOTAR :)!

      • MIES--

        sitä komeemeepi ja haluttavampi mies on mitä paksumpi lompakko..ja fiksuus on komeutta kans ja käytös ja eloisuus..ja hyvän varustuksen omaavus myös eduksi.

        tollo komee ja tyhmä ei tulevaisuutta elämässä..=0


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe