Onko kenelläkään muulla kokemuksia kyseisestä liikkeestä? Käsittääkseni tuo ei kuulu Gigantin omaan ketjuun vaan toimii franchaising -systeemillä yksityisen yrittäjän vastuulla?
Itse olen pariin kertaan ihmetellyt, miksi mitään isoissa mainoksissa olevista tuotteista ei meinaa löytyä sitten millään. Myyjä ei ole tietävinään tuotteesta ja tarjoaa jopa halvempaa vaihtoehtoa (outo merkki ja todennäköisesti katetta tekevä tuote).
LG:n suoravetokoneella olevaa pesukonetta kysyttäessä paikan pomo, vanhempi mieshenkilö, ei muka ollut kuullutkaan kyseisestä mallista ja idioottimaisesti yritti tuputtaa väkipakolla vuoroin halvempaa tai kalliimpaa konetta. Lopulta laite olisi saattanut löytyä, johon väheksyvien kommenttien jälkeen olisi ollut ihan pakko ottaa vakuutus 1/3 osalla laitteen hinnasta, tai se olisi pitänyt ostaa rahoituksella.
Minkä takia tällaisia pelleliikkeitä pidetään pystyssä?
Seinäjoen Gigantti
38
6438
Vastaukset
- SE NYT
ON VAIN TYHMÄÄ MAKSAA LIIKAA!
- mielenkiintoista
odottelen mielenkiinnolla veikon koneen tuloa seinäjoelle. Tuo varmasti mukavaa lisää tähän kodinkone bisnekseen. Koska veikko avaa ovensa?
- mainostetaan edullista
tuotetta ja menet liikkeeseen nimenomaan sen mainoksen perusteella,niin sitä ei olekaan liikkeessä ja sinulle yritetään myydä kalliinpaa versiota.Kaksi kertaa olen erehtynyt sinne menemään ja molemmilla kerroilla olen joutunut pettymään.Toisella kertaa olisin saanut tuotteen tilaamalla ,maksaa olisi pitänyt heti näkemättä tuotetta.Enää en anna itseäni narrata vaan heitän heidän mainospostinsa suoraan roskiin.Asiakkaitten houkuttelemista liikkeeseen tuotteilla,joita ei ole liikkeessä on täysin huijausta.Pitäis lähettää heille aika-ja polttoaine lasku turhista käynneistä.
- harrastaa samaa
politiikkaa. Iso mainos löytyy Ilkan sisäsivuilta, mutta meni jo on yleensä kauppiaan vastaus. Hiljaista näytti olevan liikkeessä, joten tulin itse siihen johtopäätökseen, ettei mainostettuja eriä löydy liikkeistä ollenkaan, netistä tilaamalla kyllä.
- mainotetaan
Samaa kokemusta on minullakin Gigantista ja Lidl:stä. Liiterin touhuista nousi aikoinaan isompikin keskustelu, kun ne maiosti toistuvasti tuoteita joita oli myymälässä ehkä 1-2 kpl tai ei ollenkaan.
Kummankin mainokset lentää nykyään suoraan lehtiroskikseen kun kävelen postilaatikolta sisälle. Ei kiinnosta vaikka saisi taulutelkkaria eurolla kipale ja leipäkoneen kaupanpäälle. - jaloillani
Minulla huonoja kokemuksia ko. liikkeestä. Yksi asia on edelleen kesken. 1. yhteydenotto helmikuulla, lupaillaan ja lupaillaan vaan mitään ei tapahdu. Pitäköön tavaransa.
- aloitit keskustelun
asiasta,asiakkaat tietää olla varuillaan kyseesen liikkeen kohdalla.Minä panin mieheni hakemaan meille sieltä mainoksen kuvassa olevaa astianpesukonetta.No pian mies soittikin liikkeestä,etteihän siellä nyt ollutkaan kyseistä konetta,mutta parisataa euroa kun maksaisin lisää saisin samanmerkkisen ,mutta paljon paremman.Onneksi soitti,tiesin heti neuvoa menemään Prismaan,jossa olin viimeviikolla nähnyt sen "paremman koneen" sai sieltä sen edullisemmin ja ponukset päälle.Että olkaahan tarkkoja!
- Perseestä!
En astu enää jalallanikaan kyseiseen liikkeeseen. Myyjät pakoilevat asiakasta ja jos juttuihin pääsee eivät tiedä mistään mitään ja ovat lähinnä kiusaantuneita, täysin ammattitaidottomia. Mutta tuskin niillä palkoilla ammattitaitoista porukkaa saakaan.
Mitään tarjoustuotteita ei löydy, on juuri myyty loppuun tai ei ole tullut. Vastaavaa tuotetta samaan hintaan ei tarjota vaan esitellään kalliitta "vastaavia" tuotteita. Ihan perseestä koko liike! ja sama meno on niissä eteläsuomen "oikeissa" Giganteissa. - JepsJepsJeps
Kävin kerran siellä, ja yllätys, ei löytynyt tuotetta, josta oli Gigantin lehdessä mainos. Oli kuulemma tilauksessa, mutta olis tullu vasta joskus seuraavalla viikolla (jos olis tullu). Empä sitten jaksanut jäädä odottelemaan, vaan kävin ostamassa täysin samaan hintaan Anttilasta saman tuotteen. Siellä oli tuotetta ihan riittävästi tarjolla.
Muutenkin ärsyttävästi käytävät, sisään ja uloskäynnit tehty. Pakko kiertää koko helvetin kauppa läpi, että pääsee ulos, jos löytää edes.
Myyjistäkään ei jäänyt kovin hyvää kuvaa.
Mullekin jäi sellainen tunne, ettei ole enää tarve toista kertaa sinne mennä. Toki samaa kastia se on Mustan-pörssin ja kumppaneiden kanssa, mutta laskisin vielä heikommaksi kuitenkin. - olen.....
aikoinaan tietokonetta menin ostamaan, pari mallia oli hyllyssä, varastosta ei löytynyt kumpaakaan. kysyin vielä isoa näyttöä, oli vain mallikappale sitäkin, no eipä ole sinne enää asiaa. Tekniset (ent T&T) toimii, löytyy tavaraa ja palvelu pelaa. ostin sieltä sen tietokoneen, vuosi sitten telkun ja nyt uuden kännyn, kaikki löytyy=)
- Kuluttajasuoja...
"Jos tarjoustuote loppuu kesken, kuluttajalla on oikeus saada vastaava tuote tilalle
Kuluttajilla on oikeus odottaa, että liike on tosissaan tuotteita mainostaessaan eli tuotetta on liikkeessä saatavilla, kun mainos on julkaistu.
Turhasta käynnistä liikkeen on korvattava matkakulut
Jos tarjoustuote loppuu kesken, asiakkaalle on annettava ainakin mahdollisuus ostaa se myöhemmin tarjoushintaan tai annettava vastaava tuote tilalle."
Gigantin tapauksessa tuotteita usein ei ole edes ollut vaikka on aamulla jo paikalla, mitään korvaavaa tuotetta ei tarjota vain kallimpia malleja, pitäisi vain ilmoitella kuluttaja-asiamiehelle jokaisen niin tuokin kauppa saataisiin kuriin!
Lainaus on kuluttajaviraston sivulta ja koko artikkeli luettavissa alla olevasta osoitteesta. En linkitä ettei viestiä poisteta:
www.kuluttajavirasto.fi/Page/8a91e148-57cb-4776-b9bc-c9c987800988.aspx- vaadin oikeutta
En käynyt ko. liikkeessä, vaan vaasassa. Sieltä oli myöskin yllätys, yllätys loppunut tuote. Myyjän kanssa väännettyäni asiaa, sain vastaavan tuotteen, kuin mitä oli mainoksessa. Homma toimi, mutta tiukkana piti olla. Paikkakuntamme omasta myymälästä on sen verran kokemusta, että en luota siihen enää. Luulin ostavani tuotteen, joka olisi kilpailukykyinen. Mutta yllätys jälleen, minulta olikin lypsetty lähes tuplahinta. No, palautin tuotteen myymälään - 30 päivän palautus/ vaihto-oikeus. Nauroin itsekseni, että Gigantin mainos kolahtaa omaan nilkkaan: "Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa"!!
- vaa
Mä luulin, jotta oon vaan itte vähän liian vaativa ja hidas, kun en oo ehtiny tarjoustuotteita ostamaan. Hyvä ku aloitit tän ketjun, nimittäin ittekseni oon hermoillu muutaman kerran just Gigantis ja Lidlis saman syyn takia.
No Gigantti vois kyllä vähän keskittyä siihen, että sais siitä hallista johkin myyjään jonkunlaisen kontaktin. Välillä on niinku vierasta naista kattelis vaimonsa kans. Ei millään mitään kontaktia. Ehkäpä niille pitäis maksaa enempi, mutta eihän noi yrittäjät mitään maksa.- Einari128
Samat kokemukset on ko. liikkeestä. Mahtaa siellä myyjilläkin olla "kivaa" kun provikkalla pitää valehdella asiakkaille kaiket päivät.
- OK!
"... että sais siitä hallista johkin myyjään jonkunlaisen kontaktin. Välillä on niinku vierasta naista kattelis vaimonsa kans. Ei millään mitään kontaktia."
Paras kuvaus kaupan hengestä :) - OK!
Einari128 kirjoitti:
Samat kokemukset on ko. liikkeestä. Mahtaa siellä myyjilläkin olla "kivaa" kun provikkalla pitää valehdella asiakkaille kaiket päivät.
...että se on juuri se provikan puute joka tappaa asiakspalvelun, laiha tili tulee myykö vai eikö. Tiedän Sjoella provikkapalkkaisen liikeen jossa kauppa käy runsaana, siellä myyjät ovat motivoituneita asiakaspalveluun koska se kasvattaa tilipussia.
- tarkotat varmaan
OK! kirjoitti:
...että se on juuri se provikan puute joka tappaa asiakspalvelun, laiha tili tulee myykö vai eikö. Tiedän Sjoella provikkapalkkaisen liikeen jossa kauppa käy runsaana, siellä myyjät ovat motivoituneita asiakaspalveluun koska se kasvattaa tilipussia.
T&T:tä
- kateissa....
OK! kirjoitti:
Tarjoustuotteista ei saa juuri mitään provikkaa, siksi niitä ei haluta myydä.
Selkeä kuukausipalkka tai paree pohjapalkka olisi asiakasystävällisempi. - Sehän selittääkin...
kateissa.... kirjoitti:
Tarjoustuotteista ei saa juuri mitään provikkaa, siksi niitä ei haluta myydä.
Selkeä kuukausipalkka tai paree pohjapalkka olisi asiakasystävällisempi.Sen, kun niitä tarjoustuotteita ei oikeastaan koskaan oo tai sitten niitä voi tulla ens viikolla. Hyvä Gigantti! Hyvän tavan toimia ootta onnistunu hommaamaan. Mulla ainakin hermot kiristyy kerran, kun menin kannettavaa hakemaan. Eihän sitä tietty ollu, eikä myyjä tienny mistä oli ees kysymys. Voisko sen Gigantin hyvän mainoslehden lähettää sinne myymäläänkin? Tulee kuitenkin kaikkialle muuallekin.
- Nörttityttö
Menin kerran tuossa noin 1,5v sitten ko liikkeeseen aikeissani tehdä ennakkotilaus/varaus yhdestä pelistä, koska tiesin, että ne menevät kuin kuumille kiville ilmestymispäivänä ja Gigantti oli mainostanut ennakkovarauksen mahdollisuutta. Menin liikkeeseen sisälle ja löysin nuoren miesmyyjän ja kerroin haluavani varata kyseisen pelin. Mies katsoi minua hetken hiljaa kummallinen ilme kasvoillaan ja kertoi, ettei ymmärtänyt yhtään mitä tarkoitin. Toinen myyjä tuli apuun ja tiesi mitä tarkoitin. Varauksen teko kuitenkin tyssäsi siihen, kun he ilmoittivat, että minun pitää maksaa 30€ varausmaksu (itse peli taisi maksaa 40€), jota en olisi edes saanut takaisin! Eli olisin joutunut maksamaan 70€ pelistä, joka normaalisti maksaa 40€. Sanoin kiitos hei ja totesin, että Anttilaan niitä tulee varmaan sen verran, että omani saan.
Ja tulipa vielä mieleeni, että kerran veljeni kanssa Gigantissa asioidessa kuulimme, kuinka myyjä huijasi äitiä ja pientä poikaa, kun olivat tulleet pojalle hakemaan pelikonetta. "Tosi pelikoneen" mahtoivat saada...- -->
Nykyisin ainakin varausmaksu vähennetään tuotteen hinnasta. Kokemusta on ja varausmaksun maksettua näkyy kuitissakin maksettavaksi jäävä hinta joka on se miinus 30e. Eli jos ostat 100e maksavan tuotteen niin varausmaksun jälkeen maksettavaa jää 70e, simppeliä.
Ja tarjoustuotteen voi ostaa nettikaupasta, senhän saa postikuluitta lähimpään Giganttiin, siten ei jää ainakaan ilman. - Sp4wn
--> kirjoitti:
Nykyisin ainakin varausmaksu vähennetään tuotteen hinnasta. Kokemusta on ja varausmaksun maksettua näkyy kuitissakin maksettavaksi jäävä hinta joka on se miinus 30e. Eli jos ostat 100e maksavan tuotteen niin varausmaksun jälkeen maksettavaa jää 70e, simppeliä.
Ja tarjoustuotteen voi ostaa nettikaupasta, senhän saa postikuluitta lähimpään Giganttiin, siten ei jää ainakaan ilman.Voiko joku oikeasti olla niin pälli, että luulee menettävänsä sen varausmaksun. Hei haloo, vaikka en itse mitään koskaan varaile, niin kyllä nyt tuon joka toppahousun pitäis tajuta.
- -Jepajee-
Sp4wn kirjoitti:
Voiko joku oikeasti olla niin pälli, että luulee menettävänsä sen varausmaksun. Hei haloo, vaikka en itse mitään koskaan varaile, niin kyllä nyt tuon joka toppahousun pitäis tajuta.
Kuulin tuossa taannoin sellaista, että näissä muutamissa liikkeissä on tällainen pieni hauska jännityslisä työpäivän piristykseksi: Jos myyjä myy tietyn määritellyn ajan sisään tietyn määrän tarjouksessa olevia tuotteita, uhataan kengän kuvalla puohon tai se vähennetään provisiosta.
Joten onko tuo nyt ihme, että yrittävät kaikin keinoin kaupata jotain muuta kuin mitä tarjouslehtisessä mainostettiin. - tottatosiaan
-Jepajee- kirjoitti:
Kuulin tuossa taannoin sellaista, että näissä muutamissa liikkeissä on tällainen pieni hauska jännityslisä työpäivän piristykseksi: Jos myyjä myy tietyn määritellyn ajan sisään tietyn määrän tarjouksessa olevia tuotteita, uhataan kengän kuvalla puohon tai se vähennetään provisiosta.
Joten onko tuo nyt ihme, että yrittävät kaikin keinoin kaupata jotain muuta kuin mitä tarjouslehtisessä mainostettiin...ja meikä on kuullut että jos jättää hampaan tyynyn alle niin keiju vaihtaa sen kahden egen kolikoksi..
nimim. legot kateissa - -Jepajee-
tottatosiaan kirjoitti:
..ja meikä on kuullut että jos jättää hampaan tyynyn alle niin keiju vaihtaa sen kahden egen kolikoksi..
nimim. legot kateissaNo kumpiko kuulostaa todennäköisemmältä? Että myyjä myy eri tuotteita huvikseen, vai koska siihen "pakotetaan" ?
- -hermano-
Jos jollain on kyseisestä firmasta selvittämätön asia, eikä se tunnu hoituvan/selviävän, eikö tuosta kannattaisi julkisesti keskustella esim. Ilkan yleisönosastolla?
- Sp4wn
Maailman lapsellisin vinetyspaikka... Ilkan yleisöosasto. Välillä kyllä ihmetyttää tuo pohjalainen mentaliteetti. Itse hoitaisin kyllä selvittämättömän asian ihan vaikka siellä liikkeessä, mutta kun kaikki ei tunnu tajuavan!
- Mastodontt1
Sp4wn kirjoitti:
Maailman lapsellisin vinetyspaikka... Ilkan yleisöosasto. Välillä kyllä ihmetyttää tuo pohjalainen mentaliteetti. Itse hoitaisin kyllä selvittämättömän asian ihan vaikka siellä liikkeessä, mutta kun kaikki ei tunnu tajuavan!
Ilkan yleisöosastolla vois keskustella oikeesti niistä taulapäistä ketkä sinne kirjottelee tahi uhkailee sinne kirjottelulla. "taas on naapurin Musti kussu päin meidän pyhää postilaatikkoa, nyt Martta pistetääs heti oikein kirjehes sinne Ilikkahahan"... Ihme nostokurkia koko porukka.
- cool moe dee
Mastodontt1 kirjoitti:
Ilkan yleisöosastolla vois keskustella oikeesti niistä taulapäistä ketkä sinne kirjottelee tahi uhkailee sinne kirjottelulla. "taas on naapurin Musti kussu päin meidän pyhää postilaatikkoa, nyt Martta pistetääs heti oikein kirjehes sinne Ilikkahahan"... Ihme nostokurkia koko porukka.
kyl homma menee sillai et täälä kaikki helvetin köyhät uikuttaa tarjoustuotteiden perään. Mä ainaki ostan sellasen tuotteen mitä mä tarvin ja mulle on ihan paskan hailee onko se gigantista tai pörssistä tai jopa hakaradiosta. lopettakaa se valitus ja hommatkaa elämä!!!
- pelle poliisi
Sp4wn kirjoitti:
otsikolla yleisonosastossa mahtavaa tekstiä ja jätkä kirjoitti ihan omalla nimellä omista kokemuksista.Totta joka sana.Seinäjoen poliisi on munkin silmien edessä toiminut ihan yhtä epäasiallisesti asiakastaan kohtaan.H yvä kun kansa kirjoittelee, nostan hattua sille nurmolaiselle miehelle,jonka nimeä nyt en muista.Olen ihmetellyt poliisin ylimalkaista käytöstä ja voimankäyttöä tarpeettomissa tilanteissa,ihan kuin heillä ei olisi mitään säänntöjä noudatettava.
- PAIKKA....
pelle poliisi kirjoitti:
otsikolla yleisonosastossa mahtavaa tekstiä ja jätkä kirjoitti ihan omalla nimellä omista kokemuksista.Totta joka sana.Seinäjoen poliisi on munkin silmien edessä toiminut ihan yhtä epäasiallisesti asiakastaan kohtaan.H yvä kun kansa kirjoittelee, nostan hattua sille nurmolaiselle miehelle,jonka nimeä nyt en muista.Olen ihmetellyt poliisin ylimalkaista käytöstä ja voimankäyttöä tarpeettomissa tilanteissa,ihan kuin heillä ei olisi mitään säänntöjä noudatettava.
Kolmesti tänä vuonna käynyt tarjoustuotteen vuoksi
heti aamulla eikä kertaakaan ainuttakaan tuotetta
tarjolla.
Kahdesti sanottiin ettei tulekaan mutta Moccamaster-
kahvinkeittimen olisi saanut hakea viikon-parin
kuluttua maksamalla KOKO SUMMAN ETUKÄTEEN!!!
Kerran olin ostelemassa usean sadan euron
kännykkää ja nuori parikymppinen sälli joka
kertoi että ollut alalla 10 vuotta ja ainakin
kymmenessä eri liikkeessä (miksiköhän???)
kertoi että heillä kaupungin halvin hinta.
Sanoin että Haka-Radiolla oli kyllä muutaman
kympin halvempi jolloin sälli tiuskaisi heti
että mennäänpäs sitten samantien soittamaan
Haka-Radiolle ja tarkistamaan asia.
Totesin että selvä peli kyllä se sopii
(olin juuri tulossa Haka-Radiolta) mutta ei
se sälli sitten minnekään soittanutkaan vaan
käänsi selkänsä ja alkoi jotain papreita
järjestellä ;)
Liike tosiaan on yksityinen ja sitä pitää
entinen makkarakauppias Atrialta.
- asennevamma?
Olen liikuntavammainen asiakas. Esimies kielsi alaistaan myymästä minulle Seinäjoen Gigantissa, vaikka minulla oli henkilökohtainen avustaja mukana. Hän yritti selittää, että olen kuin kuka tahansa maksava asiakas, mutta eipä tuo auttanut. Se nyt vain on tyhmää mennä Seinäjoen Giganttiin...
- ???
Menikähän toi nyt aivan noin ?
- ElGiganten
Siis miksi kiellettiin myymästä? Tuohan on rikosasia jos vammaisuuden vuoksi kiellettiin.
Yleensä Seinäjoen Gigantissa myyjiä kielletään myymästä tarjouksia ja pakotetaan myymään vain kalliita normaalihintaisia tuotteita. Myyjä voi jäädä ilman palkkaa jos myy liikaa tarjoustuotteita eikä riittävästä kalliita tuotteita. - auton myyjä
Eikähän se ole vähän niinkin jos ostaja luulee saavansa HUIPPU tuotteen aivan poskettomaan hintaan niin jokin ei täsmää ja sitten ruikutetaan jotta tuollaisen myit.
Hinta ja laatu vain kohtaavat ja jos laittaa hiukan enemmän saa paremman kuten autoissa,muissa koneissa ja laitteissa ja vaatteissakin. Tässäkin järki käteen ! - Anonyymi
Hmm... Ja toiminta Sjoella niinku SPR:n myymälässä -menet esittämään asiasi kassalle niin siinä on 3-4 ihmistä rivissä sua kuuntelemassa eli pääseekö Giganttiin siis työllistämistuella puuhastelemaan?
- Anonyymi
ISO KIITOS SEINÄJOEN GIGANTTIIN....ilman teidän 12.01-22 apua olisi paljon vaikeampaa.
- Anonyymi
Tuotevirhevastuuasian hoito ala-arvoista puuhastelua kaikilta osin!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121450- 981390
- 691250
- 991164
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69961
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897