Panacodia käyttäneet

Mercuriusa

Minkälaisiin särkyihin teille on määrätty Panacodia?

28

14741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle määrättiin...

Kihtisärkyyn, oli sellainen jomotus. Kahdella pakkauksella selvisin kaksi vuotta, osa jopa vanheni ja hävitin ne vanhentuneet lääkkeet.

Äidilleni Panacodia määrättiin selkä- ja hartiakipuihin (hermopinne sekä skolioosi). Hänelle lääke ei sopinut ollenkaan, tuli voimakasta pahoinvointia.

• proteesileikkauksen jälkeen

Koin Panacodin siten hyväksi, että lääke piti psyyken hyvässä hapessa ne 4 vk.

matti 56v.

• .........................

tulehduskipulääke, parasetamol, toinen vaikuttava aine, ei ole tulehduskipulääke eikä sitä ole myöskään codeiini.
        Kipulääkkeeksi on määrätty, muttei tulehduskipulääkkeeksi.

• nainen 43.v

minulle on määrätty panacodia olkapään särkyyn ja oli kyllä tehokas lääke eikä mitään sivuoireita tullu.

• Poretabletteina

Selkävaivoihin.
      Auttaa hetkeksi mutta saan sivuvaikutuksena ummetusta ja vatsakipuja.

Ei ole ainakaan minulle paras mahdollinen särkylääke.

• jälkeen

minulle märättiin Panacodia.

• Nanna-

Minulla on todettu spondylolisteesi, ja siihen vaivaan minulle määrättiin Panacod. Vaihdoin tosin lääkkeen toiseen, koska en pitänyt sitä minulle sopivana.

• jalka kipsissä

kipulääkkeksi Buranan seuraksi. En ottanut yhtään Panacodia, kun pelkkä Burana toimi hyvin eikä sitäkään tarvinnut ottaa kuin parina ensimmäisenä päivänä.

• tosi kovaan

sellaiseen.Ja melkein auttaakin,tai ainakin on helpompi kestää. En puhu migreenistä,siihen on eri lääkkeet.

• epäilevä tuomas

Kysymyksesi haiskahtaa siltä, että aiot hankkia ko. lääkettä ilman asianmukaista indikaatiota ja kyselet nyt, millä tarinalla saisit lääkettä ruinattua. Kyseessä on siis opiaattia sisältävä kipulääke, joka ei koskaan ole ensilinjan kipulääke. Väärinkäytetään yleisesti. Ihmettelen, miksi Panacodia/vastaavia on jollekin määrättyä "tulehduskipulääkkeeksi" (mitä se ei ole), kihtiin jne.

• toinen vaihtoehto.-

mulla on ollut Panacodia, joka ei jostain syystä sopinut. Vaihdettiin Ardinexiin, jota olen nyt popsinut jo useamman vuoden.
        syynä välilevyn pullistuma, joka vaivaa lähes päivittäin ja on välillä parempia ja välillä todella tuskainen. Lääkkeitä otan 1-3 tbl päivässä, normiannos on 2.
        Myös fibromyalgiaan tätä olen saanut.
        Olen kokeillut myös muita särkylääkkeitä samoihin vaivoihin, mm Tramalia, joka ei sopinut lainkaan, vaan siitä tuli todella paha olo.

Ardin pahin sivuvaikutus on paha ummetus, joka tulee yhdestäkin lääkkeestä. Jos otan niitä enemmän kuin kaksi päivässä, olen pahasti ummessa useamman päivän.

• kantaretkahtelija

indikaatio
      -hoidonaihe, esim. lääkkeen käyttöaihe.

ongelmainen,,sisältää opiaattia.

• Mikämikäpuu

Jouduin ottamaan panacodia selkäsärkyyn, kovaan, (todettuun vikaan). Tulehduskipulääkkeet olisivat ilm. sopineet paremmin, mutta olen allerginen asetosalisyylille, ja sen tapaista on melkeinpä jokaisessa, uusimmissakin muissa kipulääkkeissä.
      Ei kannata aloittaa käyttöä, vaikeaa päästä erooon!!! jos suinkin on muita vaihtoehtoja.

• on sitten

päästä eroon? Millaset vieroitusoireet voi tulla?
        Olen joutunut käyttämään kovaan kipuun, koska miedommista lääkkeistä ei ollut mitään apua. Tämä on sellainen lääke, jonka turvin voin edes vähän liikkua.
        Edessä päin on leikkaus ja siihenkin pitäs pikkasen kuntoa olla.
        Olen kyllä yksittäisiä päiviä ollut ottamatta silloin, kun en lähde kotoa mihinkään.
        Sen olen huomannut, että silloin vatsa toimii normaalia useammin, en muuta erikoista.

• panacodia

johonkin kolotukseen,en enää edes muista mihin.Helposti sitä jokatapauksessa kirjoitetaan,ainakin yksityisillä.

• Zerafiina-72

Kävin terveyskeskuksessa keuhkoputken tulehduksen vuoksi ja lääkäri kyseli oireista....sanoin että yskiessä sattuu VÄHÄN keuhkojen alueelle. No kirjoitan sulle sit 100kpl panacodeja. No en tosiaankaan tarvinnut sellaiseen kipuun niin vahvaa lääkettä. Resepti odottaa lääkekaapissa, jos vaikka joskus sattuu tarvitsemaan. Aika uskomatonta touhua!!

• rutinaa
        Zerafiina-72 kirjoitti:

Kävin terveyskeskuksessa keuhkoputken tulehduksen vuoksi ja lääkäri kyseli oireista....sanoin että yskiessä sattuu VÄHÄN keuhkojen alueelle. No kirjoitan sulle sit 100kpl panacodeja. No en tosiaankaan tarvinnut sellaiseen kipuun niin vahvaa lääkettä. Resepti odottaa lääkekaapissa, jos vaikka joskus sattuu tarvitsemaan. Aika uskomatonta touhua!!

Kerrankin sait troppia mikä tehoaa. Ei varmaan oo jengi ikinä tyytyväisiä siihen mitä lääkäri tekee. Ei se sulle olis riippuvuutta aiheuttanut.

• kilttipoju81

Täältähän löytyy vanhoja Panacod aiheisia juttuja.. :-)) Itselläni kovia selkäsärkyjä, 3 pullistumaa alaselässä, selkäranka kiero, ja käyn punttisalilla säännöllisesti 3 krt viikossa. Panacod on minulle säännöllinen lääke!! Sitä pitää itse hallita, ja kontrolloida sen käyttöä... Se kodeiini hajoaa elimistössä morfiiniksi, ja vie näin kivun pois.. ja siinä on parasetamoliakin.. Se on hyvä lääke oikein otettuna, mutta ainahan kaikkiin jää koukkuun, kun homman päästää käsistä.... Itse olen päihdetyöntekijä, ja ei tuo panacod aiheuta oikealla käytöllä minkäänlaista oiretta. Seuraava vahvempi vaihtoehto olisi opiaatit, eli huumevieroitukseen tarkoitetut lääkkeet!! Niitä määrätään yleensä jos on vaikka leikkaus jonossa, ja kipu on edennyt niin pitkälle ettei muu auta. Käyttäkää panacodiakin vain kun se on tarpeen, ei huvikseen siltä varalta että kipua tulee.... Myös oma fyysinen ruumiin kunnossapito auttaa...

• Mulle Panacodia on kirjoitettu frenuloplastian postoperatiiviseen kipuun sekä viisaudenhampaiden poiston jälkeiseen kipuun yhdessä ibuprofeenin kanssa.

Zerafiina-72: Muistathan, että resepti on vain vuoden voimassa. Se ei hyllyssä pitkään hyödytä. Ihmettelen kyllä minäkin lääkärisi rentoa reseptikättä kohdallasi. 20 kpl:n pakkauksen olisi vielä ymmärtänyt: kodeiinin on todettu lievittävän yskää.

• yskijä

Miksköhän Codesan yskäntabletteja ei enää oo? Oli paljon helpompi kuljettaa mukana kuin joku pullo.

• syysflunssainen
        yskijä kirjoitti:

Miksköhän Codesan yskäntabletteja ei enää oo? Oli paljon helpompi kuljettaa mukana kuin joku pullo.

Kyllä niitä on, CODETABS-nimellä. Ja markkinoilla on toki muitakin tablettimuodossa olevia ysk.lääkkeitä, esim. Medipekt.( Codemax onkin sitten yskänpastilli...)

Sen sijaan Codesan compia ei ole ollut tablettimuodossa, oraaliliuosmuodossa ollut aina, mutta kyseessä toki on kaksi eri lääkettä. Codetabs on reseptivapaa, Codesan comp reseptivalmiste. Viimeksi mainittu onneksi hillitsee hyvin tätä yskää ja irrottaa limaa. Saa öisin edes vähän nukuttua.

http://www.yliopistonapteekki.fi
        mm. tuolta lisää tietoa, hinnat ym.

• 1+1

Selkään. Tarvittaessa.

On tainnut tuolloin 2008 kun Zerafiina-72 on viestinsä naputellut, olla Panacod KELA-korvattava C-kappaleen pakkauskoossa....

• Jokueräs

Ensimmäisen kerran aivan järkyttävään kurkkukipuun. En ollut saanut nukuttua viikkoon kuin maks pari kolme tuntia öisin. Käsikauppalääkkeet auttoivat juuri tuon verran. Ei ollut angiinaa. Toisen kerran sain noin kuukauden päänsärkyepisodin jälkeen. Ensin kokeiltiin lihasrelaksantit ja kun ne eivät auttaneet, niin sain tulehduskipulääkettä piikillä ja pariksi illaksi Panacodit. Auttoi.

Kolmannen kerran sain kortisonipistoksen jälkeiseen kipuun ja sen jälkeen useammankin kerran kovaan reumaattiseen kipuun. Alkuun sain niitä pieniä paketteja, jossain kohti lääkäri vaihtoi 50 tabun pakettiin ja myöhemmin vielä korjasi reseptiin 100 tabua. Viimeksi reumalääkäri uutta reseptiä kirjoittaessaan määräsi 2x100 nappia.

Täytyy todeta, että jossain kohti olen joutunut syömään panacodeja paljonkin. Koukkuun en ole onneksi jäänyt. Tosin esimerkiksi päänsärkyä ja levottomuutta ilmenee pitkän kuurin jälkeen, etenkin jos lopettaa lääkkeen kuin seinään. Mutta tiukasti olen päättänyt pitää codit vain vaikeiden kipujen hoitoon. Päivisin otan kovaan kipuun, yöksi vähän herkemmin, koska huono yöuni lisää myös päiväoireita. Keväällä meni pahimmillaan 4 nappia päivässä, nyt en edes muista koska olen viimeksi ottanut.

• ohi on

antaa jokaisen tehdä omat virheensä , ja varsinkin niiden jotka kirjoittavat tietämättä toisen kirjoittajan taustoista pas.......n vertaa.
      ja jälleen kirjoitetaan lääkkeistä kuin niistä kaikki tiedettäisiin, kaikille olisi helpompaa ja varmasti turvallisempaa jos kirjottaisitte vain omista kokemuksista ettekä viisaina mitä mikin lääke sisältää, tai ottakaa paremmin selvää.
      itseni kohdalla voin sanoa että kävin helvetillisen vieroituksen panacodista ja oireilu, siis vierotusoireilu kesti n. vuoden kaiken kaikkiaan. haitaksi ei ollut niinkään parase, vaan codeiini. en ole huumausaineiden käyttäjä enkä tiettävästi myöskään lääkkeiden väärinkäyttäjä. ja helvetillistä oli lopettaa lääke ns.seinään.
      silloin kun aloitin panacodin käytön myös lääkäreiden mielestä lääke on turvallinen (yksiä suomen huippu kirurkeja ja muita erikois lääkäreitä) ja jopa puranaan verrattava mutta parempi, eikä tuoteseloste pakkauksen mukana anna huolen aiheita. (siis aloitin käytön ennen internet aikakautta.)
      toleranssini lääkkeeseen kasvoi ajan myötä aika suureksi joten se siitä.
      JOTEN kysykää järkeviä kysymyksiä ja eritoten vastatkaa niihin toisen taustoista tietämättä järkevästi. mielestäni panacod ei ole oikea lääke kenellekkään

• HYVÄ LÄÄKE

Hermokipuun olen saanut, kun hermokipu ei ole samanlaista joka päivä niin joskus menee 5 joskus 1kpl pvä, mihinkä kipuun edellinen kirjoittaja on saanut lääkettä, mulla krooninen hermovaurio johon ei buranat auta, lisäksi tarvittaessa tramadol retart, jota olen onneksi harvoin tarvinnut, en kyllä ole huomannut vieroitusoireita vaikka joskus olen ollut kk ilman kun särky on pientä, mutta tottakai kaikista lääkkeistä tulee lopetusoireita jos niitä roppakaupalla käyttää ja koviakin mm.cymbalta jossa on hirveimmät vieroitus oireet, vaikka ohjeiden mukaan ottais.

• avuton panacodisti

Mä olin niin koukussa codiin viimeiset 7 vuotta.Lääkäri ku lääkäri kirjoitti niitä koko ajan.Toki mulla on sellaiset kivutkin jottei mikään muu auttanut.Nyt olen ollut kohta 3 vkoa ilman codeja ja mietin millä alkaisin hoitamaan näitä sietämättömiä kipujani.Kaikkea maan ja taivaan väliltä on jo kokeiltu.

• kova lääkitys

panacodia olen saanut selkäkipuun joka säteilee jalkaan. määrä on tosi iso 6-8 tablettia päivässä ja sit lisäksi vielä oxynormia 1 aamuin/illoin. lääke on sopinut kyllä sopinut hyvin vaikka ei viekään kipuja kokonaan pois. mietityttää ku pitää lääkkeet jättää pois et millaisia viekkareita niistä tulee ku kaks opiaatti pohjaista lääkettä ollut..

• avuton panacodisti

Kannattaa sitten ajoissa lääkärin kanssa miettiä lopetus.Ite lopetin seinään ja viekkarit oli sanoinkuvaamattomat ja helvetti tuntu olevan päällä.Mun kipuihin on taas kokeiltu kaikkia uusia mömmöjä.Yksi lääke aiheutti rytmihäiriöitä ja sydänkohtauksen tunnetta ja omalääkäri määräsi sen vaikka olen sydänpotilas!!järkyttävä moka.kolme viikkoa kulunut ja oli eilen pakko ottaa kolme codia jotta pääsin kävelemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5037
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3302
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3059
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      36
      2112
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1787
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1540
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      121
      1454
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      118
      1130
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1099
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1067
    Aihe