Lainaan otteita Rainer Frimanin kirjasta Vastavirtaan:
"Ihmisen mieli ei kykene luotaamaan Jumalan ajatuksia ja ominaisuuksia. - - Usko jonka kautta ihminen oppii tuntemaan Jumalaa on pohjimmiltaan vain likimääre, ei Jumalan todellisuuden paljastaja. - - Jeesuksen opetuslapset tulkitsivat tämän tästä väärin hänen opetuksiaan. - - Meidän ongelmamme: luomme itsemme näköisen Jumalan - - Mitä emme käsitä, ahdistaa meitä kunnes olemme rakentaneet edes jonkinlaisia vastauksia kysymyksiimme. - - Tunnustan avoimesti, etten ole uskonut Raamatun erehtymättömyyteen - - Silti se on minulle maailman tärkein kirja. Minun Jumalani ei kaadu siihen, onko Raamattu erehtymätön. En myöskään pidä kaikista Jumalan toimintatavoista, mutta silti kuljen hänen kanssaan. Minulle tämä on uskoa.
Minustakin on uskoa, jos uskoo vaikka ei ymmärrä. Jos täysin ymmärtäisimme Jumalaa, asettuisimme Hänen yläpuolelleen - eikä meillä enää olisi Jumalaa.
Jumalan luona on tilaa
7
245
Vastaukset
- Retrohetero (ei kirj.)
Rainer uusi jeesus..? Milloin alatte palvoa
tätä Raineria suurena profeettana? - SemiSeppä
Aina kun ihmismielen kyvyttömyydellä ymmärtää Jumalan olemusta ja tarkoituksia, niin mistä sitten uskovaisilla on niin varma näkemys siitä, että Jumalanne on hyvä ja rakastava, kaikkivoipa ja kaikkitietävä.
Jospa Jumala on juuri se Vanhan testamentin tyranni. Kirjallisuuden historian kuvottavin hahmo. - Kössönöm
mielestäni. Usko on uskoa, ei siihen ymmärrystä tarvita, kuten tälläkin palstalla huomaamme.
- Mehutytsy
niin hienoa onkin, Jumalan tieltä eivät eksy hullutkaan. Jopa minä, maailman typerin ja oppimattomin naisihminen, olen pysynyt tällä tiellä jo 25 vuotta!
Hyvä kun lopulta oivalsit. - Kössönöm
Mehutytsy kirjoitti:
niin hienoa onkin, Jumalan tieltä eivät eksy hullutkaan. Jopa minä, maailman typerin ja oppimattomin naisihminen, olen pysynyt tällä tiellä jo 25 vuotta!
Hyvä kun lopulta oivalsit.ajat sitten. Usko on uskoa, ei tietoa. Siksi ihmettelenkin, että uskovaiset väittävät tietävänsä jumalan olevan olemassa. Sehän on uskomista!
- ertert
"Jos täysin ymmärtäisimme Jumalaa, asettuisimme Hänen yläpuolelleen - eikä meillä enää olisi Jumalaa."
Taas sellainen logiikan ihmekukkanen, että ei logiikasta tietoakaan. Taidat vaan toistella seuroissa oppimiasi mantroja. - joillakin ihmisillä
on tarve luoda jumala, joka olisi ihmistä niin paljon viisaampi, ettei ihminen mitenkään voisi käsittää. Tämä johtunee siitä, että elämässä on paljon asioita, joita emme vielä tiedä - ja tiedon lisääntyessäkin yksi ihminen ei pysty kaikkea omaksumaan.
Eli, jokaiselle ihmiselle on valtava määrä asioita, joita hän ei ymmärrä. Jos ei pysty kestämään epätietoisuutta, on helppo jättää kaikki 'ylettömän viisaan' hahmon harteille. Pääsee tasapainoon sen kanssa, että ei ymmärrä, jos voi ajatella ettei pystykään ymmärtämään eikä tarvitsekaan ymmärtää.
Myös epäoikeudenmukaisuudet saavat näin tasapainon. Kun 'jumala viisaudessaan, tutkimattomia ovat hänen tiensä' niin voi ajatella, että kaikella lopulta on joku tarkoitus ja lopussa vieläpä paha saa palkkansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475495Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612396Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181890Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1461773- 171615
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol341575Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5140881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome181125Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771088Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se2281059