uudelleen kastaminen?

Onko mahdollista tulla kastetuksi uudelleen?

Olen evankelisluterilaisesta perheestä, isäni suku on helluntailaista mutta jostain syystä meidän perhe tekee poikkeuksen. Olen saanut erään ystäväni kautta uudelleen kosketuksen helluntailaisuuteen ja piilossa pitämäni usko on vahvistumassa. Olen lueskellut netistä ja puhunut ja kysellyt ystävältäni ja koettanut saada selville mahdollisimman paljon sillä tunnen vetoa helluntailaisuutta kohtaan. Olen saanut lapsikasteen ja mietin nyt että vaikka olen jollain tasolla kastettu tahtoisin mahdollisesti tulla uudelleen kastetuksi sillä vaikka olenkin aina ollut uskovainen olin pappani kuoleman jälkeen vuosia lähinnä evankelisluterilaisen elämän tyylin tapaan tapa uskovainen ja nyt tahtoisin tulla kastetuksi omasta tahdostani ja näin vahvistaa uskoani.
Ilmoita


olet uskossa Jeesukseen ja tunnustat Jeesuksen Herraksesi ja uskot että Hän ristiinnaulittiin kuoli ja kuolleista ylös nousi, niin kyllä voit mennä uskovien kasteelle.
1
Ilmoita
Seuraa siis Häntä ja anna kasteen armon näkyä jokapäiväisessä elämässäsi.

Moni pettyy, kun luulee, että kastamalla itsensä veteen uudelleen ja uudelleen tulee puhtaammaksi ja paremmaksi.

Jumala siinä toimii (kasteessa). Älä tee siitä valtavasta armon ja rakkauden lahjasta likaista ihmisen tekoa.

Osa hellareista ei edes kasta jos on syntinen (tupakka jne.) He tekevät siitä ihmisen räpiköinnin ja taiktemppu teon, vaikka se on aina ja vain Jumalan armoteko!

Oliko Jumala sinusta silloin kahveilla, kun sinua kastettiin, vai mikä mättää?

Kaste siis on voimissaan.. anna sen loistaa :)
5 VASTAUSTA:
minutkin on kuulemma lapsena kastettu. Sitä tapahtumaa en kylläkään itse muista. Raamatussa sanotaan, että joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Eli on aivan ratkaiseva ero siinä, missä järjestyksessä kastetaan. Pieni lapsi ei kykene todistamaan uskoaan, en ainakaan minä kyennyt siihen, silloin kun minut on kuulemma kastettu. Niinpä uskoon tultuani, menin uskovien kasteelle ja ihan itse vapaaehtoisesti. Nyt minä tiedän ja muistan että' minut on upottamalla Raamatun mukaisesti kastettu. Raamatussa ei siis sanota että joka kastetaan ja uskoo, vaan JOKA USKOO JA KASTETAAN, hän pelastuu!
kyllä.. kirjoitti:
minutkin on kuulemma lapsena kastettu. Sitä tapahtumaa en kylläkään itse muista. Raamatussa sanotaan, että joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Eli on aivan ratkaiseva ero siinä, missä järjestyksessä kastetaan. Pieni lapsi ei kykene todistamaan uskoaan, en ainakaan minä kyennyt siihen, silloin kun minut on kuulemma kastettu. Niinpä uskoon tultuani, menin uskovien kasteelle ja ihan itse vapaaehtoisesti. Nyt minä tiedän ja muistan että' minut on upottamalla Raamatun mukaisesti kastettu. Raamatussa ei siis sanota että joka kastetaan ja uskoo, vaan JOKA USKOO JA KASTETAAN, hän pelastuu!
Kalle ja Ville tuli luokseni eilen kylään. Kumpi tuli ensin?
JA-sana ei siinä kohdassa tarkoita järjestystä, vaan liittää nämä asit yhteen.
..opetat väärin?

Vain upotuskaste "toimii", ja siinä toimii Jumala. Kasteelle mennään, kun on tunnustettu usko Jeesukseen Kristukseen ja tahtoo elää Hänessä, kasvaen Hänen tuntemisessaan, näin yksinkertaisesti asian ilmaistakseni.

Siinä "upotessa" "kuollaan" yhdessä Kristuksen kanssa, ja kun noustaan ylös, on se symbooli ylösnousemuksesta Kristuksen kanssa. Se on samalla "merkkinä" ihmisille ja henkivalloille, kenelle kuulumme.

Lapsikaste ei ole mitään tästä. Lapselle ei ole julistettu evankeliumia eikä hän ymmärrä uskosta mitään.

Lapsikaste ei siis ole voimassa. Korkeintaan siinä otetaan lapsi seurakunnan jäseneksi.
1 esimerkki kirjoitti:
Kalle ja Ville tuli luokseni eilen kylään. Kumpi tuli ensin?
JA-sana ei siinä kohdassa tarkoita järjestystä, vaan liittää nämä asit yhteen.
Kerropa, miten tämä liittyy aiheeseen, kaste?

Lue myös "nimikristitylle" osoitettu kirjoitus.
1 esimerkki kirjoitti:
Kalle ja Ville tuli luokseni eilen kylään. Kumpi tuli ensin?
JA-sana ei siinä kohdassa tarkoita järjestystä, vaan liittää nämä asit yhteen.
Ymmärrätkö mitä usko Jumalaan/Jeesukseen on.Usko on uskomista mitä Raamatussa on ilmoitettu ja usko on myös luottamista Jumalaan/Jeesukseen.Siis aivan kuin antaisit Visakorttisi ihmiselle, johon luotat.Siis hän käyttää korttiasi juuri siten kuin olette sopineet ja sinä luotat häneen täydestä sydämestäsi.

Ymmärrätkö kumpi asia on ihmisen omaksuttava, usko vai kaste.Eihän ihminen "tee" kasteella mitään, jos ei usko ja luota Jumalan lupauksiin.Aatteleppa tätä.

Ymmärrätkö usko ei ole taikuutta tms, vaan täydellistä luottamista Jeesukseen ja hänen herrauteensa jne..ja tähän uskomista.
+Lisää kommentti
aitoon kristillisyyteen. Tottele vaan sydäntäsi, välittämättä mitä kukin on sanomassa. Ilmoita halusi paikkakuntasi helluntaiseurakuntaan, ja asia etenee raamatullisesti,
* Kasteen yhteydessä sinut liitetään seurakuntaan, eli Kristuksen ruumiiseen.
* Eikä siunun tarvis olla huolissasi mistään "uudelleen kasteesta", koska itsekkin ymmärrät, että vauvakaste ei ole uskovaisen kaste, mitä Raamattu opettaa. Sehän on vain kirkon tapa ottaa jäsenekseen nimenanto yhteydessä, mitään Hengen yhteyttä sillä ei ole Raamatulliseen kasteeseen eikä Jeesukseeen. Siunausta matkaan.
4 VASTAUSTA:
Ilmoita halusi paikkakuntasi helluntaiseurakuntaan, ja asia etenee raamatullisesti,
* Kasteen yhteydessä sinut liitetään seurakuntaan, eli Kristuksen ruumiiseen.
----

Niin, onko tuo yksittäisen ihmisen mielikuva uudestisyntyneen ihmisen liittymisestä seurakuntaan, vai edustaako se vieläkin Helluntaiyhteisön opillista näkemystä.

Siis vesikasteen kautta liitytään Kristuksen ruumiiseen.No, toisaalta Helluntai yhteisö ja Jumalan seurakunta on vielä eri asia, mutta tuo liitttymistapa kiinnostaa.
ML213 kirjoitti:
Ilmoita halusi paikkakuntasi helluntaiseurakuntaan, ja asia etenee raamatullisesti,
* Kasteen yhteydessä sinut liitetään seurakuntaan, eli Kristuksen ruumiiseen.
----

Niin, onko tuo yksittäisen ihmisen mielikuva uudestisyntyneen ihmisen liittymisestä seurakuntaan, vai edustaako se vieläkin Helluntaiyhteisön opillista näkemystä.

Siis vesikasteen kautta liitytään Kristuksen ruumiiseen.No, toisaalta Helluntai yhteisö ja Jumalan seurakunta on vielä eri asia, mutta tuo liitttymistapa kiinnostaa.
seurakuntaan liittymistä. Ellei edusta, ei ole kyse helluntaiseurakunnasta.
* Eikä siis ole mikään "mielikuva", yksittäisen eikä seurakuntasolla myöskään, vaan Raamatun yksi ainoa oikea käytäntö, alkuseurakunta mallin mukaan, eikä tuota mallia ole kukaan koskaan muutanut, eikä voikkaan, koska asian on Jumala niin säätänyt.
Mohikaani_27 kirjoitti:
seurakuntaan liittymistä. Ellei edusta, ei ole kyse helluntaiseurakunnasta.
* Eikä siis ole mikään "mielikuva", yksittäisen eikä seurakuntasolla myöskään, vaan Raamatun yksi ainoa oikea käytäntö, alkuseurakunta mallin mukaan, eikä tuota mallia ole kukaan koskaan muutanut, eikä voikkaan, koska asian on Jumala niin säätänyt.
"sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

Ymmärrän, ettei tuossa edellä ole vesikasteesta kysymys, vaan ihmisen uudestisyntymisestä Pyhän Hengen kautta eli olemme juoneet samaa vettä, jota juotuaan ei ihminen janoa.Samaa vettä, jota Jeesus tarjosi naiselle Syykkarin kaivolla.

No, vesikasteella taidetaan ihminen liittää kirkosta yksittäisiin yhteisöihin/puolueisiin sisälle.

Muuten tuossa jakeessa on sana KAIKKI eli Raamatun mukaan todella on vain yksi ruumis/seurakunta jokaisella paikkakunnalla.

Siis ihminen syntyy seurakuntaan, eikä liity Luterilaisittain vesikasteen kautta.
ML213 kirjoitti:
"sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

Ymmärrän, ettei tuossa edellä ole vesikasteesta kysymys, vaan ihmisen uudestisyntymisestä Pyhän Hengen kautta eli olemme juoneet samaa vettä, jota juotuaan ei ihminen janoa.Samaa vettä, jota Jeesus tarjosi naiselle Syykkarin kaivolla.

No, vesikasteella taidetaan ihminen liittää kirkosta yksittäisiin yhteisöihin/puolueisiin sisälle.

Muuten tuossa jakeessa on sana KAIKKI eli Raamatun mukaan todella on vain yksi ruumis/seurakunta jokaisella paikkakunnalla.

Siis ihminen syntyy seurakuntaan, eikä liity Luterilaisittain vesikasteen kautta.
tämän Henegnkasteen kautta Kristukseen liittämisen ymmärrän. Muutoinhan ne, jotka syystä tai soiseta ovat kastamatta vesikasteella, eivät olisikaan Kristuksen ruumiista osalliset, mutta nypä on kaikki jotka ovat uudestisyntyneet elnäv vedetä ja Hengestä.
* Mutta on raamatullinen, alkuseurakunna mallin ukaista liittää uskoon tullut henkilö kasteen kautta seurakuntaan, siis paikallisseurakuntaan, joka on myös Kristuksen ruumis, joka on osa universaalista seurakuntaa.
* Luterilasiten seurakuntaan liittämisessä on vaan se ero, että heidän oppinsa mukaan siinä vauvakasteessa myös uudestisynnytään, ja näin koko jumalaton maailma on heidän oppinsa mukaan kastettu Kristukseen, johon he niin mielellään soveltavat juuri tuota siteeraamaasi Raamatun kohtaa.
* ""

* Minä vaan en käsitä, miten he saavat tämän sopimaan vauvakasteeseen, kun siinä ei edes puhuta vedestä yhtään mitään, ja miten vauvakasteessa voidaan "juoda" Kristuksen Henkeä?
* Kirkon teologit osaa ovelasti manipuloida tämän koskettamaan juuri heidän kaste ja uudestisntymis teoriaansa. Jokainen itse ajatteleva ymmärtää kyllä, että ei tuossa puhuta vesiksteesta yhtään sanaa, ei ajatustakaan.
+Lisää kommentti
Kiitos vastaneille, erityisesti Mohikaanin sanat auttoivat.

Haluaisin vielä selventää asiaa joka tuntui osittain olleen väärin ymmärretty: en tahdo uudelleen kastetuksi tullakseni jotenkin paremmaksi tai nostaakseni itseäni ylöspäin. Vaan siksi että tahtoisin ottaa kasteen omasta tahdostani siksi että uskon, sillä ensimmäisen kerran saatuani kasteen en koe olleeni uskovainen ja arvollinen siihen. Nyttemmin jo kuollut pappani ei ole osallistunut minun eikä sisarusteni kastetilaisuuksiin sillä ei ole uskonut asiaan. Ja ehkä juuri pappani toimi on saanut minut miettimään voidaanko lapsikaste lukea kasteeksi sillä sen teko hetkellä ei tavallaan voida lasta laskea uskovaiseksi ainakaan jos lapsen perhe ei ole uskovainen ja tue lasta elämässä luottamaan Jumalaan. Tämä ei ole mikään puolustuspuhe ja toivon etten loukannut ketään ajatuksillani, en sano että Jumala olisi ollut kahvilla kastetilaisuuteni aikana niinkuin joku kysyi.
Ilmoita
vanha pakanallinen rituaali samoin kuin ehtoollinen, häät, hautajaiset ja viimeinen voitelu. Ei veden roiskauttelu ihmisen (tai eläimen) päälle tai siihen kokonaan uppoaminen yhdessä loitsujen hokemisen kanssa miksikään ihmistä muuta.

Tulkaa nyt ihmeessä järkiinne ja lopettakaa nuo turhanpäiväiset väittelynne oikeasta kasteesta. Ristiriitaiset ajatuksenne kasteesta voidaan unohtaa, kun ymmärretään kasteen todellinen luonne – siis se on vain taikauskoinen riitti.
Ilmoita
Lukekaapa Apt. 8:36-38 niin selviää, että ketään ei voi kastaa ellei hän ensin usko, että Jeesus Kristus on Jumalan poika. Vauva ei ymmärrä vielä mitään. Lapsella voi olla lapsenusko (mikä lapsilla kantaa Taivaaseen lapsena), mutta teini-iässä ruetaan kyseenalaistamaan kaikki ja sen jälkeen on Jumalan armoa, jos saa syntyä ylhäältä käsin uudelleen eli tulla uskoon. Ei riitä pääsylipuksi kuoleman jälkeen Taivaaseen että vain uskoo Jumalan olemassa oloon, yarvitaan uudesti syntyminen ja siihen et voi vaikuttaa itse. Voit vain rukoilla, että Jeesus Kristus tulee sun sydämeen ja pyytää syntejä anteeksi ja loput on Jumalan kädessä.
1
Ilmoita
Luterilainen lapsikaste ei ole edes kaste. Sitä ei Raamattu tunnusta. Sinä voi ottaa uskovien upotuskasteen. Silloin vasta sinä ole saanut raamatullisen kasteen.

Paavali kehotti sinänsä pätevän Johanneksen kasteen saaneita menemään uudelleen upotuskasteelle, koska uusi liitto oli alkanut.

Ap.t 19:1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia [Ap. t. 18:24]
2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat. [Joh. 7:39; Ap. t. 2:38, Ap. t. 10:44]
3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." [Ap. t. 1:5+]
4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." [Matt. 3:11+]
5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
1
Ilmoita
Kirkoliset eivät välitä yhtää n mitään noista selvistä Raamatun opetuksista, heillä on ikioma luterilainen oppinsa, jota he sanovat Raamatun opiksi, ja siinä he riippuvat kaksin käsin nyrkit valkosena, vaikka mikään Raamatussa ei tue vauvakasteen oppia, mitään kasteen armoa ei ole Raamatussa, ei talismaaneja ei sakraaleja eikä mitään mekaanisia taikamenoja.

mutta... se ei heitä haittaa he rakastavat lutterinsa tarinoita ja niissä pysyvät.
Ilmoita
Joka on uudestisyntynyt , hän on uusi luomus. Vaeltaminen uskossa on alkanut.

Uskoa ei ole mahdollista edesauttaa millään toimenpiteillä, vaan se kaikki mitä yrittää, ei ole uskosta, vaan on epäsuskon synti.

Sitä on muun muassa uskovalle itsensä kastattaminen.
3 VASTAUSTA:
Eli et välitä mitään Raamatun opista, miksi et?
Anonyymi kirjoitti:
Eli et välitä mitään Raamatun opista, miksi et?
Raamatusta kyllä evankeliumi, uudestisyntyminen uskon kautta. Edellä tekstini on sen mukainen, eli uskon sen.
Tavoite eli tarkoitus parannuksessa kääntyvälle, myös Raamatussa kerrotun kasteen tarkoitus, on uudestisyntyä uskovaiseksi.
Joka on uudestisyntynyt, hän on tämän vaiheeseen päässyt ja matkaliitto jota myös armoliitoksi voi sanoa, se on alkanut.

Raamatun oppi kasteesta on, että kasteessa saadaan synnit anteeksi ja kasteessa on vanha ihminen haudattu ja uutena ihmisenä noustaan. Kasteessa, tai kasteen kautta, siis uudestisynnytään.

Koska näen että noin on, ei kysymys ole uskonko Raamatun oppiin kasteesta, koska tiedän sen opin.
En voi väittää etteikö uskontielle kääntyvä siinä tilanteessa, jos on mahdollista, kun kastetaan, hän toteaa itsekin tulleensa uskoon. Sikäli voin uskoa Raamattuun että siellä kerrotut kastetut tulivat uskoon.

Uskotko sinä tämän, joka on Raamatun opin kasteesta. Kun kerrot että uskot, sitten voin palata asiaan, vaikka sittenhän ei asiaan ole tarvis palata.

Edellisen viestin pointti on, että uskoon tulleen kastamiselle ei ole Raamatussa sisältöä, eli kasteoppia.
Sellaiselle kastamiselle ei ole tarkoitusta. Se on omaa tulkintaa ja luulottelua että näin vielä pitää tehdä.
Eipä silti, uskonnollisella alueella on paljon omaa yritystä räpeltää. Sellaista se tuppaa olemaan.

Joka on uskovana noin tarpeettomasti kastattanut itsensä saa tapahtuman ja päivämäärän unohtaa.
Anonyymi kirjoitti:
Raamatusta kyllä evankeliumi, uudestisyntyminen uskon kautta. Edellä tekstini on sen mukainen, eli uskon sen.
Tavoite eli tarkoitus parannuksessa kääntyvälle, myös Raamatussa kerrotun kasteen tarkoitus, on uudestisyntyä uskovaiseksi.
Joka on uudestisyntynyt, hän on tämän vaiheeseen päässyt ja matkaliitto jota myös armoliitoksi voi sanoa, se on alkanut.

Raamatun oppi kasteesta on, että kasteessa saadaan synnit anteeksi ja kasteessa on vanha ihminen haudattu ja uutena ihmisenä noustaan. Kasteessa, tai kasteen kautta, siis uudestisynnytään.

Koska näen että noin on, ei kysymys ole uskonko Raamatun oppiin kasteesta, koska tiedän sen opin.
En voi väittää etteikö uskontielle kääntyvä siinä tilanteessa, jos on mahdollista, kun kastetaan, hän toteaa itsekin tulleensa uskoon. Sikäli voin uskoa Raamattuun että siellä kerrotut kastetut tulivat uskoon.

Uskotko sinä tämän, joka on Raamatun opin kasteesta. Kun kerrot että uskot, sitten voin palata asiaan, vaikka sittenhän ei asiaan ole tarvis palata.

Edellisen viestin pointti on, että uskoon tulleen kastamiselle ei ole Raamatussa sisältöä, eli kasteoppia.
Sellaiselle kastamiselle ei ole tarkoitusta. Se on omaa tulkintaa ja luulottelua että näin vielä pitää tehdä.
Eipä silti, uskonnollisella alueella on paljon omaa yritystä räpeltää. Sellaista se tuppaa olemaan.

Joka on uskovana noin tarpeettomasti kastattanut itsensä saa tapahtuman ja päivämäärän unohtaa.
Mitä sinä oikein höpötät tuolaista sekavaa sotkua !!?
+Lisää kommentti
Kasteessa ei saada syntejä anteeksi, eikä kasteessa uudestisynnytä.
Luterilaisen kirkon lapsikaste ei ole ensinkään kaste. Jokainen joka on tullut uskoon Jumalan sananmukaisesti, kastetaan vapaaehtoisesti vapaaehtoisen itse valitsemansa uskosta Jeesukseen seurauksena. Kaste ei ole kaste jos sellainen suoritetaan ennen todellista uskoa.

Vauvakaste on toista evankeliumia Evankeliumi on ilosanoma. Ainut raamatun evankeliumi on apostolien julistama yksi ainut ilosanoma. Vauvakastetta katoliset ja sen tytärkirkot (myös luterilaiset) julistavat ilosanomana, eli että sillä pääsee taivaaseen, se on toinen evankeliumi, tätä ei ole missään raamatussa. Ihmiset ovat vääristäneet kirkkokunnissa .

Vauvakasteessa ei voi tapahtua uudestisyntymistä, koska Uudestisyntymisestä seuraa Hengenhedelmät

Gal. 5:22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
23. sävyisyys, itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.
24. Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omia, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, vaeltakaamme myös Hengessä.

Katsopas ympärillesi onko näitä hedelmiä näkyvissä täällä pakkokastetussa Suomessa.
1
Ilmoita
Missään kohtaa Raamatussa ei ole selvästi annettu lupaa kastaa vauvoja. Mutta siellä on monesti käsketty kastaa uskoontulleita, niitä jotka ymmärtävät ja ovat itse valinneet uskon Jeesukseen Kristukseen ja alkaneet tottelemaan Raamatun uuden testamentin opetusta.
1
Ilmoita
Kannattaa katsoa lauantaina 13.7 TV 7 kanavalta klo 21.15 dokumentti Lutherista, niin voi saada käsitystä Lutherin kaksikasvoisuudesta.

Lutherin oppi vauvakasteesta on katolisen kirkon oppi 300 luvun lopussa määrätty. Tämän määräyksen tarkoitus oli saada koko maailma yhden katolisen kirkon valtaan, jonka ensimmäinen paavi oli keisari Konstantinus. Ovela harhautus vielä nimittää tätä kristilliseksi kirkoksi. Tämä kirkkojärjestelmä on täydellinen vastakohta alkuseurakunnalle ja räikeä irvikuva sille mitä Raamattu opettaa seurakunnasta. Seurakunnalla ja kirkolla ei ole mitään yhteistä.
1
Ilmoita
Kastetta eu pitäisu ott UUDESTAAN vain siksi, että saa itse päättää tai tuntee VETOA johonkin seurakuntaan. Kaste ei ole irrallinen asia vaan se on portti seurakuntaan liittymiseksi, eli paljon kokonaisvaltaisempi asia. Aloittaja miettiköön, missä seurakuntayhteydessä haluaa tulevaisuutensa viettää. Kannattaa harkita tarkkaan. Kristityillä on Hengen yhteys keskenään, olipa heidän kasteensa luterilainen tai helluntailainen.
Ilmoita
Tässä vielä viestin 12.7.2019 20:21 ja viestin 12.7.2019 22:15 Anonyymi kirjoittaja.

Toivon että viesteistä on apua sellaiselle joka vilpittömästi hakee käsitystä, mistä on kysymys.
Hänelle viestit ovat.

Sehän tiedetään mihin epämääräisyyksien suohon sellaista ollaan viemässä monissa piireissä.
Noiden jotka täällä ovat tyrkyttämässä yksinkertaisen näköisiä toimintamalleja, eivät he tarjoa sisällöllisiin kysymyksiin vastauksia.

Em. viestini eivät puuttuneet UT:ssa apostolien käsityksiin ja käytäntöihin laajemmin perheenjäsentenkään osalta.
Sen vuoksi ei, että joka on päässyt uskon kautta Jumalan lapseksi, hän turvaa päivittäin Herraan eikä tarvitse siinä vaiheessa muuta.
Ilmoita
Hellarit ovat kovia koheltamaan kasteensa kanssa, siinä jää Golgatan työ kakkoseksi. Kastetaan jopa joka seurakuntaan ja hellarikirkkoon erikseen ja uudestaan.
2 VASTAUSTA:
Miksi puhut soopaa?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi puhut soopaa?
Tuo on näkemykseni asiasta. Sitä tarjoillaan poikkeuksetta keskustelun aikana. Edes ehtoolliselle ei päässyt ilman heidän omaa kastetta.
+Lisää kommentti
Jos aloittajan päälaki on kasteltu, niin on tärkeä mennä kasteelle, että kokonaan tulee haudatuksi kasteenhautaan.
Ja kysehän on siitä, että on halu lähteä seuraamaan Jeesusta.
Sitähän halua ei ole kysytty päälaen kastelun yhteydessä, ethän osannut puhua, etkä ymmärtänyt. Sait sen nimen siinä rituaalin yhteydessä
Ilmoita
Joka pitää luterilaisen lapsikasteensa kasteena, hänelle se on kaste. En usko , että helluntailaisten enemmistö olisi sitä mieltä, että koko 5 miljoonainen väestömme pitäisi kastaa uudestaan, VAIKKA itse pitävätkin uskovien kastetta oikeampana. Kun tulee uskoon täysin uskolle vieraasta kasvuympäristöstä, on helppo mennä uskovien kasteelle. Luterilaisessa
seurakunnassa uskoaan elänyt, kuten aloittaja, harkitkoon todella tarkkaan. Vähäisimpäänkin yleissivistykseen kuuluu YMÄRTÄÄ, että on erilaisia uskonnollisia perinteitä ja niistä johtuvia päätelmiä. Kristittyjen yhteys ei perustu näuhin, vaan siihen, että olemme syntyneet samasta Pyhästä Hengestä.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

uudelleen kastaminen?

Onko mahdollista tulla kastetuksi uudelleen?

Olen evankelisluterilaisesta perheestä, isäni suku on helluntailaista mutta jostain syystä meidän perhe tekee poikkeuksen. Olen saanut erään ystäväni kautta uudelleen kosketuksen helluntailaisuuteen ja piilossa pitämäni usko on vahvistumassa. Olen lueskellut netistä ja puhunut ja kysellyt ystävältäni ja koettanut saada selville mahdollisimman paljon sillä tunnen vetoa helluntailaisuutta kohtaan. Olen saanut lapsikasteen ja mietin nyt että vaikka olen jollain tasolla kastettu tahtoisin mahdollisesti tulla uudelleen kastetuksi sillä vaikka olenkin aina ollut uskovainen olin pappani kuoleman jälkeen vuosia lähinnä evankelisluterilaisen elämän tyylin tapaan tapa uskovainen ja nyt tahtoisin tulla kastetuksi omasta tahdostani ja näin vahvistaa uskoani.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta