Uskovatko vl:t raamatun kertomuksiin joissa Jeesus esim. paransi sairaita jostain sairauksista tai sokeudesta jne.
VAI ajatellaanko vl:llä nuo kohdat parannuksena niin ettei ihminen VÄLTTÄMÄTTÄ parantunut sokeudesta vaan sai parannuksen kuin vl tapaan synnit anteeksi?
Kysymys kaikille
15
634
Vastaukset
Näistä ei koskaan seuroissa saarnattu, eikä puhuttu. Niin ikään, ei myöskään ei keskusteltu.
Yleensäkään Jeesuksen tekemisistä tai opetuksista ei paljon hiiskuttu.- Kuis niin?
Millä korvilla sitä on puheita oikein kuunneltu?
Minä olen kuunnellut niitä vuosikymmenien ajan ja aina on saarnoissa ollut päällimmäisenä Jeesuksen lunastustyö. Sehän se lopulta on tärkein asia.
Tottakai myös muista Jeesuksen ihmeteoista puhutaan.
Saarnan aihehan määräytyy yleensä kirkkovuoden tekstien mukaan... Kuis niin? kirjoitti:
Millä korvilla sitä on puheita oikein kuunneltu?
Minä olen kuunnellut niitä vuosikymmenien ajan ja aina on saarnoissa ollut päällimmäisenä Jeesuksen lunastustyö. Sehän se lopulta on tärkein asia.
Tottakai myös muista Jeesuksen ihmeteoista puhutaan.
Saarnan aihehan määräytyy yleensä kirkkovuoden tekstien mukaan...VL-uskossa, Jeesus kuvataan kuolleena ristillään - ja sen vuoksi hiljaisena.
Jeesus oli myös opettaja ja parantaja, josta asiasta puhujat vaikenevat.
- minä vl
että Jeesuksella oli voima parantaa sairaita, myös syntisairaita ja apostolitkin saivat voiman parantaa. Uskon, että tänä päivänäkin se voisi olla mahdollista, mutta ei saa olla uskon ehto, minkä tähden vasta uskotaan. Jeesushan sanoi kyselijöille, kun pyysivät merkkiä, ettei heille anneta muuta kuin Joonaan merkki. Merkkien pyytäminen on epäuskoa.
- Kempelainen
Elävän Kristillisen seurakunnan erottaa siitä, että siellä vallitsee Pyhä Henki, ja surkunvalaissa armolahjat.>> Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
- liittyy
Kempelainen kirjoitti:
Elävän Kristillisen seurakunnan erottaa siitä, että siellä vallitsee Pyhä Henki, ja surkunvalaissa armolahjat.>> Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
Kristukseen. Joonaan merkki on esikuvaa Jeesuksesta. Niinkuin Joona oli kalan vatsassa kolme päivää, niin myös Jeesus on haudassa 3 päivää.
>>>>Muuten, teidätkö mikä on Joonaan merkki, minä tiedän, joten tuotko sen julki, tai anna lupa minun tuoda se esille. ( Se liittyy Kristukseen ). >>>> - toki..
Kempelainen kirjoitti:
Raamattu opettaa kyllä,että uskovat voivat tehdä suuria tekoja. Mutta varoittaa myös,että suuria tekoja voivat tehdä myös ns. "väärät profeetat".
Eli,se ei sinänsä ole mikään vakuutus.
Mutta yksi varma merkki Raamatussa annetaan uskovien joukosta.
Rakkaus.
Siitä teidät tunnetaan,että te rakkauden keskenänne pidätte... - Kempelainen
liittyy kirjoitti:
Kristukseen. Joonaan merkki on esikuvaa Jeesuksesta. Niinkuin Joona oli kalan vatsassa kolme päivää, niin myös Jeesus on haudassa 3 päivää.
>>>>Muuten, teidätkö mikä on Joonaan merkki, minä tiedän, joten tuotko sen julki, tai anna lupa minun tuoda se esille. ( Se liittyy Kristukseen ). >>>>1 Joonalle, Amittain pojalle, tuli tämä Herran sana:
2 "Lähde Niniveen, tuohon suureen kaupunkiin, ja julista siellä, että minä, Herra, olen nähnyt sen pahuuden ja rankaisen sitä." ** Jumala siis puhu Joonalle, että lähteä Niniveen kaupunkiin ja puhua siellä, että He eivät elä Jumalan mieleen.
3 Mutta Joona päätti paeta Herraa ja matkustaa meren taakse Tarsisiin. Hän meni rannikolle Jafoon ja etsi satamasta laivan, joka oli lähdössä Tarsisiin. Maksettuaan matkansa hän astui laivaan päästäkseen meren yli pois Herran ulottuvilta. ** Joona kuitenkin jätti menemättä ja lähti toiseen suuntaan, vastoin lähetyskäskyä.
4 Laivan ehdittyä ulapalle Herra nostatti ankaran myrskyn. Se oli niin raju, että laiva oli vähällä hajota.** Herra Jumala ositti Joonalle, että myös Hän oli tehnyt virheen, paetessaan tehtäväänsä.
5 Merimiehet olivat peloissaan, ja kukin huusi avuksi jumalaansa. Keventääkseen laivaa he heittivät mereen kaiken tavaran, mitä laivassa oli. Joona oli mennyt alas laivan uumeniin ja pannut maata. Siellä hän nyt nukkui syvässä unessa.
6 Laivan kapteeni meni hänen luokseen ja sanoi hänelle: "Sinäkö vain nukut! Nouse ylös ja huuda avuksi jumalaasi! Ehkä sinun jumalasi huomaa meidät, niin ettemme huku." ** Laivan kapteeni oli aivan jotain muuta kun Jumalan ihminen, ja ihmetteli, kun Joona ei rukoillut omaa jumalaansa.
7 Merimiehet sanoivat toisilleen: "Heitetään arpaa, että saamme tietää, kenen takia tämä onnettomuus on kohdannut meitä!" Miehet heittivät arpaa, ja arpa osui Joonaan.** Tämä oli Jumalan tarkoitus, koska Joona oli pettänyt Hänet.
8 Silloin he sanoivat hänelle: "Kerro meille, miksi tämä onnettomuus on kohdannut meitä! Mikä sinä olet miehiäsi? Millä asioilla sinä liikut ja mistä tulet? Mistä maasta ja mitä kansaa sinä olet?"** Miehistyölle pelossa heräsi ajatus, mikä tämä myrsky oikein on.
9 Joona vastasi heille: "Minä olen heprealainen ja palvelen Herraa, taivaan Jumalaa, joka on tehnyt sekä meren että maan." ** Joona kuitenkin tunnusti olevansa Jahwen mies.
10 Miehet joutuivat kauhun valtaan ja sanoivat hänelle: "Mitä sinä oletkaan tehnyt!" Sen he näet tiesivät, että Joona oli lähtenyt pakoon Herraa, Jumalaansa; Joona oli sen heille kertonut.
11 "Mitä meidän pitäisi tehdä sinulle, että meri tyyntyisi?" miehet kysyivät häneltä. Myrsky näet yltyi yltymistään.
12 Joona vastasi: "Heittäkää minut mereen, niin meri tyyntyy. Minä olen varma, että tämä hirveä myrsky on minun syytäni." ** Joona oli nöyrä, ja tajusi, että ainakin nyt on jätettävä Jumalan tahto voimaan….
13 Merimiehet koettivat vielä soutaa laivan takaisin rantaan mutta eivät onnistuneet, sillä myrsky heidän ympärillään yltyi yhä vain kovemmaksi.
14 Niin he huusivat Herraa ja sanoivat: "Oi Herra, älä anna meidän tuhoutua tämän miehen takia! Vaikka hän olisikin syytön, älä vedä meitä vastuuseen hänen hengestään. Sinä, Herra, olet tehnyt, niin kuin itse tahdoit!"** TÄSSÄ SE JOONAN MERKKI ON. Yksi on joka pelastaa, eli Hän oli Kristuksen perikuva ja Hänet Jumala uhrasi, että muut pelastuivat. Tässä on se koko juoni.
15 Sitten he tarttuivat Joonaan ja heittivät hänet mereen. Meren raivo laantui heti.** Jumala palkitsi Hänen nimeensä toimineet.
16 Miehet pelkäsivät ja kunnioittivat nyt Herraa, uhrasivat hänelle teurasuhrin ja tekivät pyhiä lupauksia.
1. Mutta Herra pani suuren kalan nielaisemaan Joonan. Joona oli kalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä. * Tässä on myös yhtymäkohta Jeesuksen ajan kulun kanssa, ja myös siitä, ettei Jumala UNOHDA KOSKAAN SITÄ, JOKA ANTAA HENKENSÄ ALTTIIKSI LÄHIMMÄSEN VUOKSI.
2 Hän rukoili Herraa, Jumalaansa, kalan sisuksissa 3 ja sanoi:
-- Ahdingossani minä kutsun Herraa avuksi, ja hän vastaa minulle. Tuonelan kohdusta minä huudan apua, ja sinä, Herra, kuulet ääneni.
4 Sinä heitit minut syvyyteen,
merten sydämeen,
ja virta ympäröi minut.
Sinun tyrskysi ja aaltosi
vyöryivät ylitseni.
5 Minä ajattelin: "Minut on sysätty pois sinun silmiesi edestä. Kuitenkin minä yhä tähyilen pyhää temppeliäsi kohti."
Niin, Joona tiesi myös olevansa nyt Herran työssä. - Kempelainen
toki.. kirjoitti:
Raamattu opettaa kyllä,että uskovat voivat tehdä suuria tekoja. Mutta varoittaa myös,että suuria tekoja voivat tehdä myös ns. "väärät profeetat".
Eli,se ei sinänsä ole mikään vakuutus.
Mutta yksi varma merkki Raamatussa annetaan uskovien joukosta.
Rakkaus.
Siitä teidät tunnetaan,että te rakkauden keskenänne pidätte...lähimmäisen rakkautta???
- Joonassako,vai missä?
Kempelainen kirjoitti:
lähimmäisen rakkautta???
Tunnistan kyllä lähimmäisen rakkauden,kun sen näen. :-)
Kunhan varoitin,että ihmeteot eivät ole mikään tae oikeasta uskosta,koska niihin pystyy myös saatana.
Mutta oikeaan,puhtaaseen, vilpittömään rkkauteen se ei taida pystyä.
Joonalla taas meinasi olla se lähimmäisen rakkaus aika kovalla koetuksella. Eihän hän olisi millään halunnut lähteä saarnamatkalle...
Ja sittenkin kiukutteli vielä siitä risiinikasvista. :-)
Noh,samanlaisiapa me kaikki taidamme olla. :-) - Kempelainen
Joonassako,vai missä? kirjoitti:
Tunnistan kyllä lähimmäisen rakkauden,kun sen näen. :-)
Kunhan varoitin,että ihmeteot eivät ole mikään tae oikeasta uskosta,koska niihin pystyy myös saatana.
Mutta oikeaan,puhtaaseen, vilpittömään rkkauteen se ei taida pystyä.
Joonalla taas meinasi olla se lähimmäisen rakkaus aika kovalla koetuksella. Eihän hän olisi millään halunnut lähteä saarnamatkalle...
Ja sittenkin kiukutteli vielä siitä risiinikasvista. :-)
Noh,samanlaisiapa me kaikki taidamme olla. :-)Et ole oikein uskomassa.
Kokeile ymmärtää uskon kautta. - Humanistilikka
Mikä tuo "Joonaan merkki" on?
- Humanistilikka
Humanistilikka kirjoitti:
Lisäys: Tarkoitan, että tuo Raamatun Joona-tarina tunnetaan samantapaisena eri puolilla maailmaa eri kulttuureissa. Ei muuten ole oikeudenmukainen eikä kaikkivoipa järkevä Jumala joka vaatii ihmistä hyppäämään mereen noin vain.
Humanistilikka kirjoitti:
Kun valas söi Joonan, hän oli kolme päivää sen vatsassa. Tämä tapahtuma oli vertauskuva Jeesuksen kuolemalle ja sen jälkeiselle ylösnousemukselle. "Ja kolmantena päivän hän nousi...
- Lesta
Tottakai Jeesus paransi sairaita ihan ajallisista vaivoista. Mutta usein tämä parannettu tuli myös autetuksi Jumalan valtakuntaan.
Jeesus siis paransi sekä ajallisesta,että hengellisestä sokeudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 935357
- 564161
- 252249
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282128Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161825- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331312Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201128- 211020
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431011