Läheinen teki itsemurhan pameilla ja viinalla

Hämästynyt

31 vuotias fyysisesti erittäin hyväkuntoinen mies tappoi itsensä juomalla ensin puolitoista litraa kirkasta viina ja syömällä 80kpl 10mg diapamia. Lääkärikin tiesi hänen itsemurhapuheistaan ja tämä mies oli kyllä melkoisessa umpikujassa.. Oli menettänyt perheensä, työpaikkansa jne. Olen vain hämmästynyt siitä että voiko todella henki lähteä vetämällä tuollainen määrä viinaa ja diapameja? Jos näin on, miksi lääkäri kirjoitti hänelle kerralla niin ison satsin..

Monta kysymystä jäi vaille vastausta. Tosin muistan kun kaverini kerran sanoi minulle että on menettänyt kaiken ja ei jaksa enää tyhjästä rakentaa mitään uutta.. Totesi myös että ei jaksa sukulaisten takia jatkaa elämäänsä, vaan hänellä on oikeus päättää omasta elämästään ja kuolemastaan

45

14122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virheen!!!

      jos kerran tiesi itsemurhataipumuksesta.

      • kokemusta myös

        Kyllä lääkärit kirjoittaa reseptejä, tiedän kokemuksella.
        Olin itsekkin masentuneena ja kipuklinikalla täyttelin kaavakkeen ihan tuntemuksesta miltä tuntuu, elikkä selvät masennuksen oireet ja itsetuhoiset myös, silti lääkäri kirjoitti imovanet, panakodit, triptylit ja tramalit ja isoina pakkauksina.

        Lääkäri kylläkin piti minulle puhuttelun näistä' lääkkeistä ja varoitteli, että jos näillä yrität, niin et kuole heti, mutta tuskat on valtavat ym.ym.
        Eli jos on luvannut olla käyttämättä, niin saa näitä.


      • lääkäriltä
        kokemusta myös kirjoitti:

        Kyllä lääkärit kirjoittaa reseptejä, tiedän kokemuksella.
        Olin itsekkin masentuneena ja kipuklinikalla täyttelin kaavakkeen ihan tuntemuksesta miltä tuntuu, elikkä selvät masennuksen oireet ja itsetuhoiset myös, silti lääkäri kirjoitti imovanet, panakodit, triptylit ja tramalit ja isoina pakkauksina.

        Lääkäri kylläkin piti minulle puhuttelun näistä' lääkkeistä ja varoitteli, että jos näillä yrität, niin et kuole heti, mutta tuskat on valtavat ym.ym.
        Eli jos on luvannut olla käyttämättä, niin saa näitä.

        Lapseni sai erilaisa psyykelääkkeitä hoidosta päästessään satoja kappaleita ja teki niillä alkohollia muutama päivä myöhemmin itsemurhan. Olen miettinyt lääkärin leväperäisyyttä, mutta toisaalta jos vaihtoehtona on hypätä korkealta tai junan alle, niin ehkä näin oli kaikille helpompi.

        Toisaalta lääkärikin vain määräsi hoitoaikana aina lisää ja erilisia lääkkeitä, jos lastani ahdisti. Vaikutti siltä että ne vain sekoittivat hänen päätään lisää. Kyllä olisi paljon parantamisen varaa näissä masennushoidoissakin ja lääkärien ammattitaidossa...


    • Kauhistunut.

      Voiko tuollaiseen määrään diapamia ja alkoholia kuolla? Oikeasti? Vai onko tää joku tsoukki?

      • .........................

        tulehtua omaan oksennukseensa ym. Harvemmin tuollaisista määristä seuraa kuolema, hengityslama tms.
        Voihan olla että menehtyneellä oli elimistössään muitakin lääkeaineita ja jokin/joitakin somaattisia sairauksia jotka edesauttoivat menehtymistä.


      • ole paljon???
        ......................... kirjoitti:

        tulehtua omaan oksennukseensa ym. Harvemmin tuollaisista määristä seuraa kuolema, hengityslama tms.
        Voihan olla että menehtyneellä oli elimistössään muitakin lääkeaineita ja jokin/joitakin somaattisia sairauksia jotka edesauttoivat menehtymistä.

        minusta 80 diapamia kuulostaa paljolta. En ole kyllä asiaan perehtynyt, mutta ajatelkaa nyt... 80! ja vielä viinat päälle.
        Minun maalaisjärkeni sanoo, että hyvinkin voi seurata hengityslama tuommoisesta!


      • kuten totesit,
        ole paljon??? kirjoitti:

        minusta 80 diapamia kuulostaa paljolta. En ole kyllä asiaan perehtynyt, mutta ajatelkaa nyt... 80! ja vielä viinat päälle.
        Minun maalaisjärkeni sanoo, että hyvinkin voi seurata hengityslama tuommoisesta!

        et ole asiaan perehtynyt. Useimmiten sitä "vain" vammauttaa itsensä sekoillessaan noiden bentzojen ja alkon kanssa.


      • ALKOA
        kuten totesit, kirjoitti:

        et ole asiaan perehtynyt. Useimmiten sitä "vain" vammauttaa itsensä sekoillessaan noiden bentzojen ja alkon kanssa.

        MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAMANAIKAISESTI!!


      • diapamilla
        kuten totesit, kirjoitti:

        et ole asiaan perehtynyt. Useimmiten sitä "vain" vammauttaa itsensä sekoillessaan noiden bentzojen ja alkon kanssa.

        Henki lähtee pienemmälläkin määrällä diapameja. Alkoholi ja diapamit ovat hengenvaarallinen yhdistelmä. Tiedän useamman sekakäyttäjän, joka makaa haudassa kokeiltuaan alkoholia ja diapameja.

        Lääkäri, joka määrää noinkin isoja määriä diapameja kerralla, on puoskari. Pitkäaikaiseen käyttöön diapameja ei lääkäri saisi määrätä, koska diapamiin tulee riippuvuus.

        Näitä "lääkäreitä", jotka määräävät potilailleen diapameja, on "moneen junaan" - he eivät ole "ruudinkeksijöitä". Nämä itseään "lääkäreiksi" tituleeraavat pitäisi laittaa edesvastuuseen potilailleen aiheuttamista kärsimyksistä - diapam lyhyenkin käytön jälkeen "koukuttaa".


      • itse nielee Diapamia
        diapamilla kirjoitti:

        Henki lähtee pienemmälläkin määrällä diapameja. Alkoholi ja diapamit ovat hengenvaarallinen yhdistelmä. Tiedän useamman sekakäyttäjän, joka makaa haudassa kokeiltuaan alkoholia ja diapameja.

        Lääkäri, joka määrää noinkin isoja määriä diapameja kerralla, on puoskari. Pitkäaikaiseen käyttöön diapameja ei lääkäri saisi määrätä, koska diapamiin tulee riippuvuus.

        Näitä "lääkäreitä", jotka määräävät potilailleen diapameja, on "moneen junaan" - he eivät ole "ruudinkeksijöitä". Nämä itseään "lääkäreiksi" tituleeraavat pitäisi laittaa edesvastuuseen potilailleen aiheuttamista kärsimyksistä - diapam lyhyenkin käytön jälkeen "koukuttaa".

        kourakaupalla, ei enään tajua sen vaaroja. Pitäisi laittaa kaikki hoitajat ja lääkärit testiin, niin pääsisi eroon huonoista. Itse olen nähnyt (entisen) ystäväni, erikoissairaanhoitaja, heittävän kerralla muutaman kappaleen suuhunsa. Ehkäpä joku muukin oli todennut saman, koska pääsi eläkkeelle yhtäkkiä.


      • Lääkärit
        diapamilla kirjoitti:

        Henki lähtee pienemmälläkin määrällä diapameja. Alkoholi ja diapamit ovat hengenvaarallinen yhdistelmä. Tiedän useamman sekakäyttäjän, joka makaa haudassa kokeiltuaan alkoholia ja diapameja.

        Lääkäri, joka määrää noinkin isoja määriä diapameja kerralla, on puoskari. Pitkäaikaiseen käyttöön diapameja ei lääkäri saisi määrätä, koska diapamiin tulee riippuvuus.

        Näitä "lääkäreitä", jotka määräävät potilailleen diapameja, on "moneen junaan" - he eivät ole "ruudinkeksijöitä". Nämä itseään "lääkäreiksi" tituleeraavat pitäisi laittaa edesvastuuseen potilailleen aiheuttamista kärsimyksistä - diapam lyhyenkin käytön jälkeen "koukuttaa".

        vastuuseen tekemisistään!


      • unilääkkeisiin

        ja viinaan kuolee vähemmälläkin.


      • henki ei lähde
        diapamilla kirjoitti:

        Henki lähtee pienemmälläkin määrällä diapameja. Alkoholi ja diapamit ovat hengenvaarallinen yhdistelmä. Tiedän useamman sekakäyttäjän, joka makaa haudassa kokeiltuaan alkoholia ja diapameja.

        Lääkäri, joka määrää noinkin isoja määriä diapameja kerralla, on puoskari. Pitkäaikaiseen käyttöön diapameja ei lääkäri saisi määrätä, koska diapamiin tulee riippuvuus.

        Näitä "lääkäreitä", jotka määräävät potilailleen diapameja, on "moneen junaan" - he eivät ole "ruudinkeksijöitä". Nämä itseään "lääkäreiksi" tituleeraavat pitäisi laittaa edesvastuuseen potilailleen aiheuttamista kärsimyksistä - diapam lyhyenkin käytön jälkeen "koukuttaa".

        jos lähtee, niin sekakäyttöä täytyy olla toisiinn LÄÄKKEISIIN ja viinaan. Pelkkiä "pameja" pitää napsia lähes 4-5 g ennen kuin aiheuttavat hengenvaarallisia oireita TERVEILLÄ ihmisillä. Sydänsairaat sun muut asia erikseen...


      • valitettavasti
        itse nielee Diapamia kirjoitti:

        kourakaupalla, ei enään tajua sen vaaroja. Pitäisi laittaa kaikki hoitajat ja lääkärit testiin, niin pääsisi eroon huonoista. Itse olen nähnyt (entisen) ystäväni, erikoissairaanhoitaja, heittävän kerralla muutaman kappaleen suuhunsa. Ehkäpä joku muukin oli todennut saman, koska pääsi eläkkeelle yhtäkkiä.

        hoitohenkilökunta käyttää näitä myös. Olen työskennellyt vanhainkodissa (sitähän nykyään kauhistellaan miten paljon vanhuksille syötetään psyykenlääkkeitä!), hoitohenkilöstö antaa vanhuksille PUOLIKKAAN tabun kokonaisen sijaan ja jemmaa itselleen toisen puolen. Näin oikeasti tapahtuu!

        Samoin sairaaloissa lääkärit ottavat itse ampulleista sisällön ja korvaavat sen suolaliuoksella (esim. morfiinin). Siksi ihmetellään, kun syöpäkuoleville ei anneta tarpeeksi kivunlievitystä. Yksi "kandi" tästä jokunen vuosi sitten joutui oikeuteen, mutta on valitettavan yleistä tämäkin...


      • ei kuole
        unilääkkeisiin kirjoitti:

        ja viinaan kuolee vähemmälläkin.

        ei ainakaan vähemmällä, jos ei kyse ole barbituraateista. Nykyisiä "unilääkkeitä" ei pysty ottamaan niin paljon, että henki lähtisi.


      • pami-pertti
        diapamilla kirjoitti:

        Henki lähtee pienemmälläkin määrällä diapameja. Alkoholi ja diapamit ovat hengenvaarallinen yhdistelmä. Tiedän useamman sekakäyttäjän, joka makaa haudassa kokeiltuaan alkoholia ja diapameja.

        Lääkäri, joka määrää noinkin isoja määriä diapameja kerralla, on puoskari. Pitkäaikaiseen käyttöön diapameja ei lääkäri saisi määrätä, koska diapamiin tulee riippuvuus.

        Näitä "lääkäreitä", jotka määräävät potilailleen diapameja, on "moneen junaan" - he eivät ole "ruudinkeksijöitä". Nämä itseään "lääkäreiksi" tituleeraavat pitäisi laittaa edesvastuuseen potilailleen aiheuttamista kärsimyksistä - diapam lyhyenkin käytön jälkeen "koukuttaa".

        kyllä mul on ainakin se kokemus, että lääkärit pihtailee näitä pameja jopa kohtuuttomuuksiin asti jos potilaalla on lieväkin alkoholitausta. Paha vaan, että juuri nämä holistit sun muut yhteiskunnan laitapuolen kulkijat tarvitsevat oikeasti rauhoittavia kaikista eniten pysyäkseen järjissään.


      • mies lähdössä
        ole paljon??? kirjoitti:

        minusta 80 diapamia kuulostaa paljolta. En ole kyllä asiaan perehtynyt, mutta ajatelkaa nyt... 80! ja vielä viinat päälle.
        Minun maalaisjärkeni sanoo, että hyvinkin voi seurata hengityslama tuommoisesta!

        Onnistuiskohan 2 litraa viinaa, n.40kpl unilääkkeitä, 10-20kpl tramadolia 10 diapamia 60 vortex


      • mies lähdössä
        mies lähdössä kirjoitti:

        Onnistuiskohan 2 litraa viinaa, n.40kpl unilääkkeitä, 10-20kpl tramadolia 10 diapamia 60 vortex

        siis voxra


      • Anonyymi
        ......................... kirjoitti:

        tulehtua omaan oksennukseensa ym. Harvemmin tuollaisista määristä seuraa kuolema, hengityslama tms.
        Voihan olla että menehtyneellä oli elimistössään muitakin lääkeaineita ja jokin/joitakin somaattisia sairauksia jotka edesauttoivat menehtymistä.

        varmasti vähemmästäkin kuolee


      • Anonyymi
        henki ei lähde kirjoitti:

        jos lähtee, niin sekakäyttöä täytyy olla toisiinn LÄÄKKEISIIN ja viinaan. Pelkkiä "pameja" pitää napsia lähes 4-5 g ennen kuin aiheuttavat hengenvaarallisia oireita TERVEILLÄ ihmisillä. Sydänsairaat sun muut asia erikseen...

        maksavaurio? aivovamma seurauksena?


      • Anonyymi
        diapamilla kirjoitti:

        Henki lähtee pienemmälläkin määrällä diapameja. Alkoholi ja diapamit ovat hengenvaarallinen yhdistelmä. Tiedän useamman sekakäyttäjän, joka makaa haudassa kokeiltuaan alkoholia ja diapameja.

        Lääkäri, joka määrää noinkin isoja määriä diapameja kerralla, on puoskari. Pitkäaikaiseen käyttöön diapameja ei lääkäri saisi määrätä, koska diapamiin tulee riippuvuus.

        Näitä "lääkäreitä", jotka määräävät potilailleen diapameja, on "moneen junaan" - he eivät ole "ruudinkeksijöitä". Nämä itseään "lääkäreiksi" tituleeraavat pitäisi laittaa edesvastuuseen potilailleen aiheuttamista kärsimyksistä - diapam lyhyenkin käytön jälkeen "koukuttaa".

        Ei syytetä lääkäreitä. Minullakin oli itsemurhayritykseen kompastuminen nuoruudessa. En moiti lääkäreitä.


    • Kutar.

      Lääkärit eivät välitä oikeasti.
      määräävät lääkkeitä koska saavat siitä rahaa.
      Minäkin voisin mennä sohvalle istumaan ja määräämään lääkkeitä mutta en jaksa opiskella siihen. Kyllä sitten olisi suuri helpotus että opiskellut rankasti ja sitten sohvalle istumaan ja määräämään lääkkeitä. Itse monta kertaa sanonut lääkärille suoraan että
      minua ei millään lääkkeellä saada kuntoon että minut pelastaa vain muutto todella kauas nykyiseltä kunnalta. lääkäri katsoo sillain inhottavasti silmistä jo näkee "arvaapa välitänkö oikeasti en tippaakaan" ja saattaa jopa nostaa annosta. Helvett* ryöstänkö pankin ja hommaan rahat ja muutan kauas.

    • Lääkäreitä

      Lääkärit, yleensä tuntevat potilaansa, etenkin jos kirjoittavat heille 10mg Diapam reseptejä, ihan turhaa on syytellä silloin lääkäriä joka on reseptin kirjoittanut. Lääkkeenähän tuo aine on oikeastaan jopa hyvä ja oikein käytettynä ihan OK, itse tiedän sen kokemuksesta, olen kyseistä lääkettä käyttänyt lähes 30 vuotta, aamulla 1 kpl ja jos on tarve niin päivällä toinen, siis 20mg riittää yleensä, mutta jos tietää että on kaljailta edessä kannataa jättää väliin nuokin ainakin päivällä otetut ja senkin voin sanoa että olen ammatiltani autonkuljettaja ja nämä pamit eivät mitenkään huumaa eikä vaikuta ajamiseen, etenkään kun on niihin tottunut, eli toisaalta jotenkin niistä riippuvainen, ilman mitään hyvänolon tunnetta.

      • Lääkäreitä

        minulla itselläni tuo Diapamien käyttö alkoi ihan vahingossa,olin aikamoinen ryypiskelijä ja usein oli myös kova krapula tietenkin, no autonkuljettajana ei sovi ottaa krapularyyppyä, mutta isäni jo edesmennyt ent.autoilija osasi neuvoa minulle ja myös antaa kovan viikonlopun jälkeen hyvän lääkkeen, Diapam 10 mg ja krapulaa ei juurikaan ollut sitten, paljon mukavampaa oli ajaa kun oli pamin heittänyt aamulla kitaansa, eikä tuntunut edes tarvetta krapularyyppyyn ja ajotkin sujuivat aivan ettei olisi ryypännytkään viikonloppuna. En kyllä tiedä sopiiko tuo lääke kaikille, minulla se toimi hyvin.


      • Lääkäreitä
        Lääkäreitä kirjoitti:

        minulla itselläni tuo Diapamien käyttö alkoi ihan vahingossa,olin aikamoinen ryypiskelijä ja usein oli myös kova krapula tietenkin, no autonkuljettajana ei sovi ottaa krapularyyppyä, mutta isäni jo edesmennyt ent.autoilija osasi neuvoa minulle ja myös antaa kovan viikonlopun jälkeen hyvän lääkkeen, Diapam 10 mg ja krapulaa ei juurikaan ollut sitten, paljon mukavampaa oli ajaa kun oli pamin heittänyt aamulla kitaansa, eikä tuntunut edes tarvetta krapularyyppyyn ja ajotkin sujuivat aivan ettei olisi ryypännytkään viikonloppuna. En kyllä tiedä sopiiko tuo lääke kaikille, minulla se toimi hyvin.

        Jos jonkun läheinen on päivänsä päättänyt näillä lääkeaineilla, uskon kyllä että olisi tehnyt sen muutenkin jotenkin toisin sitten, itselleni on tästä lääkkeestä ollut oikeastaan pelkkää hyvää, jos nyt lääkkeestä voi niin sanoa, minua jännitti kovasti esim. perävaunukortin inssiajo ja taisinpa olla vähän edellisiltana jo sitä pelännyt kun olin vähän ryypiskellyt, mutta sitten ennen inssiajoa täysperävaunulla pari 10mg pamia naamariin ja inssiajo läpi eli kaikki peruutukset ja ajot eteenpäin ihan jees, tosin olin jo vuosia ajellut näitä isoja autoja joten enpä tiedä onko ne nyt oikeastaan vaikuttaneet mitenkään, en suosittele niitä, riippuvaisuuden takia kenellekkään, vaikka vaikutus nyt on kahvin luokkaa.


      • viestin kirjoittaja
        Lääkäreitä kirjoitti:

        Jos jonkun läheinen on päivänsä päättänyt näillä lääkeaineilla, uskon kyllä että olisi tehnyt sen muutenkin jotenkin toisin sitten, itselleni on tästä lääkkeestä ollut oikeastaan pelkkää hyvää, jos nyt lääkkeestä voi niin sanoa, minua jännitti kovasti esim. perävaunukortin inssiajo ja taisinpa olla vähän edellisiltana jo sitä pelännyt kun olin vähän ryypiskellyt, mutta sitten ennen inssiajoa täysperävaunulla pari 10mg pamia naamariin ja inssiajo läpi eli kaikki peruutukset ja ajot eteenpäin ihan jees, tosin olin jo vuosia ajellut näitä isoja autoja joten enpä tiedä onko ne nyt oikeastaan vaikuttaneet mitenkään, en suosittele niitä, riippuvaisuuden takia kenellekkään, vaikka vaikutus nyt on kahvin luokkaa.

        taitaa olla porvoosta. Pamit vaikuttavat ajokykyyn.


      • oksatsepaami
        Lääkäreitä kirjoitti:

        minulla itselläni tuo Diapamien käyttö alkoi ihan vahingossa,olin aikamoinen ryypiskelijä ja usein oli myös kova krapula tietenkin, no autonkuljettajana ei sovi ottaa krapularyyppyä, mutta isäni jo edesmennyt ent.autoilija osasi neuvoa minulle ja myös antaa kovan viikonlopun jälkeen hyvän lääkkeen, Diapam 10 mg ja krapulaa ei juurikaan ollut sitten, paljon mukavampaa oli ajaa kun oli pamin heittänyt aamulla kitaansa, eikä tuntunut edes tarvetta krapularyyppyyn ja ajotkin sujuivat aivan ettei olisi ryypännytkään viikonloppuna. En kyllä tiedä sopiiko tuo lääke kaikille, minulla se toimi hyvin.

        toimii samoin!


    • Kaverisi,teki valintansa

      Se on tietysti vittumaista mitä kaverisi oli päättänyt tehdä, mutta en kyllä osaa muuta sanoa tuohon kuin että se oli sitten hänen tahtonsa, ehkä hän halusi pois, vaikka olis kyllä iän perusteella ollut koko elämä vasta edessäpäin. On tämä elämä joskus niin käsittämättömän päin persettä, että voi siinä usko loppua ihan totaalisesti, tämä selitys tuskin auttaa mitenkään.

      • kunnioittakaamme

        Meistä kukaan ei voi tietää mitä hän koki elämässään ja miten hän oikeasti voi. Hän koki taakkansa liian raskaaksi kannettavakseen ja päätyi tähän tulokseen, kukapa meistä olisi saanut vaatia häntä jatkamaan epätyydyttävää (kenties kiduttavaa) elämäänsä. Kunnia hänelle, hän teki rankan ratkaisun ja päätti arvokkaimpansa asian elämässään, itse elämän!! Harvapa meistä kykenisi samaan?!

        Enpä usko, että kukaan "turhan takia" tuosta vaan tappaa itsensä. Se on pitkän harkinnan ja vakaan päätöksen tulos.

        Rauha hänen sielulleen!


      • Anonyymi
        kunnioittakaamme kirjoitti:

        Meistä kukaan ei voi tietää mitä hän koki elämässään ja miten hän oikeasti voi. Hän koki taakkansa liian raskaaksi kannettavakseen ja päätyi tähän tulokseen, kukapa meistä olisi saanut vaatia häntä jatkamaan epätyydyttävää (kenties kiduttavaa) elämäänsä. Kunnia hänelle, hän teki rankan ratkaisun ja päätti arvokkaimpansa asian elämässään, itse elämän!! Harvapa meistä kykenisi samaan?!

        Enpä usko, että kukaan "turhan takia" tuosta vaan tappaa itsensä. Se on pitkän harkinnan ja vakaan päätöksen tulos.

        Rauha hänen sielulleen!

        Tämä on niin totta, kukaan ei voi tietää toisen tuskaa astumatta hänen saappaisiin


    • Minä vaan 86

      Mulla on se ongelma et nuorena käytin rauhoittavia ja viinaa väärin ihan vaan nuoruuden typeryyttäni ja nyt sit tarttisin apua ihan oikeisiin ahdistuskohtauksiin. Eli tässä tilanteessa mulle ei näköjään määrätä mitään rauhottavaa tms. koska luulevat että käytän niitä väärin. Tuskin lääkkeitä ja viinaa vetäisin täällä ku mulla on 4 vuotias tyttö josta tahdon pitää huolen!!! Viimeks ku menin mielenterveystoimistoon niin antoivat paniikkiin verenpainelääkettä että sydän lakkais hakkaamasta liikaa... Kai ne voi jotenki papereista nähdä jos on ollu ennemmin jotain viina-lääke ongelmia, silloin niitä ei enää anneta.. Mä en tiiä onko tämä vaan perseestä vai halutaanko siellä ola tosi varovaisia vaan..

    • kokkimara

      3kk:n juomisen ja sekakäytön lopetin 60x20mg tenoxeilla. Nukuin yli vieroitusoireet ja painajaiset sun muut. Taustalla tosin yli 10v toleranssi. Sen jälkeen olutta "normaaloiti" ja unilääkkeitä vasta yi 2 vk:N unettomuuteen. Joillekin toimii, toisille ei. Me olemme erilaisia, arvostelu vain syö miestä ja arvostelijaa. Kaikki käy, kunhan se on apua ihmisiltä. Ja eihän ihminen kala oo, kuink a monta kertaa siihen saman koukkuun...

    • kolttiainen

      Ei toi Diapami määrä pelkällään ole tappava tuskin kenelllekkään, mutta viinan kanssa kyllä. Toi pelkkä 1,5 litraa viinaakin kuulostaa aika hurjalta varmaan monen korvaan

    • jokainen päättää

      omasta elämästä ja kuolemasta. Kyllähän sitä voi vaikka hirttää itsensä tai ottaa yliannostuksen lääkkeitä ja viinaa..... Surullista mutta elämä on. Ahdistukseen, masennukseen ja unettomuuteen toisinaan tarvitsee lääkkeitä. Kyllä ne auttaa oikein käytettyinä. Eihän lääkäritkään voi vahtia potilaita kotona.

    • Virheellinen tuote

      Niin julmalta, kuin kuulostaakin, niin kaikkien ei vaan oo tarkotus elää niin kauan, kuin luonto määrää. Joidenkin aika tulee nopeemmin. Uskon, että kaikki, mitä tapahtuu ja mitä ihmiset tekee, on tarkoitettua. Ihmiset tekee päätökset niin, kuin on tarkoitettu, kaikella on jokin syy.
      Jonkun elämän ei ole tarkoitus jatkua edes aikuisikään, mikä se sitten ikinä onkaan kenenkin mielestä. Itse olen 18 -vuotias, enkä täällä enää ajatellut kauaa olla. Jos jokin on muuttumassa paremmaksi, niin nyt vähän niinkuin olisi aika muuttua sitten. Ei ihmismieli kestä ihan mitä tahansa. Kaikki päättää omasta elämästä, tietysti en haluaisi, että joku läheinen kuolisi, se olisi kamalaa, mutta kaikki kuolee joskus. Se on väistämätöntä.
      Paitsi kuulemma vain 99% tupakoitsijoista kuolee, pitäsiköhän alottaa... heh heh, mustaa huumoria ja taas ihan väärässä paikassa.

      • fdfddfdsd

        hahaha pidin tosissani "virheellinen tuote" viestistäsi. Toivottavasti olet yhä hengissä


    • J K

      VAI NIIN

    • asdfsguh

      Jos juo puolitoista litraa viinaa, siihen kuolee. Se tarkoittaa kaljapulloiksi muutettuna 39 pulloa.

      • vitutukseen kyllä

        heh! kuules, mä vedin yli 2 kk vähintään 36 pulloa/pvä joka ikinen päivä. sitten kun oli enää 20€ jäljellä hain kolmen vartin kossun ja tyhjillä pulloilla vielä 12 kaljaa. ei kuule tuohon määrään kuole.


    • hmmmn

      On kuiteskin olemassa henkilöitä, jotka pystyvät vielä kävelemään juotuaan viinaa puolitoista litraa.

    • Hoidot paremmiksi

      Jos sen viinan 1,5 litraa vetää raakana kerralla alas, ja pamit, ei elimistö kestä sellaista. Olisi eri asia jos viinaa joisi ns. normaalisti pitkin iltaa ja sitten lääkket päälle,mutta kerralla kaikki, romahtaa elintoiminnot kovemmaltakin jätkältä. Miettikää jos viina on ollut 80%.

      R.i.p. joka tapauksessa, ja omaisille se on todella raskasta aikaa.

    • xxxxxxx71

      1.5 l. viinaa kertalaakista (ei siis pitkin päivää tissutellen) aiheuttaa raavalle miehelle sellaiset 6 promillen kännit joka tappaa tehokkaasti pl. kaikkein pahimmat alkkikset. Hekin saavat tuosta määrästä jo pahoja vammoja.

    • Koettakaa_elää

      En usko että tuohon kuolee. Jo tuollainen viinamäärä 1,5 litraa kerralla (nopeasti) juotuna tekee oksentamisen, eli ulos tulee ennen kuolemaa viina ja pamit. Noilla lääkkeillä ei saa itseään hengiltä, korkeintaa aivovammaiseksi kasvikseksi makuukroonikko-osastolle vaippoihin. Nimittäin jos nukahtaa/taju menee ja oksentaa, saattaa tulla aivoihin hapenpuute, mutta se tappaa harvoin ja vammautaa varmimmin. Älkää siis kokeilko!

    • Anonyymi

      Täs kurjas maailmas jaksa enää elää

      • Anonyymi

        Juuri näin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe