Aloitin juuri ihan ensimmäistä kertaa (yasmin- merkkiset) pillerit (vasta 5 pilleriä olen syönyt) ja huomasin jo toisena pilleripäivänä, että minulla on huono olo ja ruokahaluttomuutta.
Pahoinvointi ei ole mitenkään tiettyyn kellonaikaan, vaan sitä on vähän ympäri päivää. Ruokahaluuttomuutta esiintyy lähes jatkuvasti, mitään ei tee mieli, ei edes lempiruokiani joita ennen olisin voinut syödä hirveästi. Nyt siis joudun itseäni syöttämään väkisin, eikä se ole todellakaan mukavaa.
Vatsassani on outo tunne ja samalla olen hieman pahoinvoiva (varmaan osittain johtuu nälästä), muttakun yritän miettiä mitä haluaisin syödä/yritän syödä jotain, niin tulee vain huono olo ja kaikki ruoka alkaa ällöttämään, enkä sitten oikein mitään pysty syömään.
Tänään aamullakin olo oli kuin olisin rekan alle jäänyt. Mahassa tuntui oudolta ja oli todella huono olo. Kuitenkin kun jotain yritin syödä, niin ei meinannut mennä millään alas.
Joten kysyisinkin että onko muilla pillereiden käyttäjillä tälläistä ollut ja kuinka kauan kesti? Tiedän että se on ihan yksilöllistä, mutta haluaisin kuitenkin tietää.
Jos tämä tälläistä tulee olemaan kauankin, niin sitten kyllä lopetan pillerit heti alkuunsa, en tälläistä kestä. Vieläkun olen alipainoinen ja haluaisin lihoa, niin ei ole hyvä tuo ruokahaluttomuus. Jos useampinakin aamuina olo on tuollainen "kuin rekan alle jääneenä", niin lopetan pillerit hyvin pian.
E-pillereistä pahoinvointia
12
15705
Vastaukset
- 3kk
Kolmisen kuukautta pitäisi kuitenkin malttaa odotella, jotta kroppa ehtii tottua pillereihin. Aivan suoraanhan ei pysty kuitenkaan sanomaan, että nyt on kyse pillereiden sivuvaikutuksesta. Tuo voi olla aivan hyvin jostain muusta johtuvaa.
Ymmärrettävää tietysti, että jos on jatkuvasti huono olo, haluaisi lopettaa pillerit ja katsoa josko olo sillä korjaantuisi, mutta silti. Malta vielä sen lopettamisen kanssa. Voihan pahoinvointi mennä ohi jo heti huomenna.- tätä
myös ottaa pilleri ruuan kanssa, tai sitten illalla ennen nukkumaan menoa, tai apteekista tai luontaistuotekaupasta b6 vitamiinia, auttaa pahoinvointiin hyvn.
- ulpuu
Kokeile syödä jäisiä mustikoita kun paha olo yllättää, nälkäkään ei kurni sitten vatsassa. Eri pillerinottoajoillakin voi olla merkitystä.
Mulle ei sopinu mitkään e-pilut ja kolmea eri merkkiä kokeilin. Lopetin sitten ne ja siirryin renkaaseen. Ei kannata jatkaa pilujen syömistä jos pahoinvointi alkaa vaikuttaa normaalielämään. - shannele
kuulostaa varsin tutulta. aloitin diane novan 14-vuotiaana aknen hoitoon ja söin sitä noin 8 vuotta. viimeisen vuoden ajan olin pahoinvoiva ja tunsin melko pian pillerin ottamisen jälkeen kuin palan kurkussa. lääkärini mielestä tämä oli vain psyykkistä, mutta aina tuntui kuin olisi pilleri jäänyt nieluun ja olotila oli ällöttävä. lopetin silloin pillerit ja nyt 7 vuoden tauon jälkeen kun alotin uudelleen, oireet olivat tismalleen samat! lisäksi vuosin nyt 20 päivää putkeen ennenkuin hermot menivät ja lopetin jälleen, jonka jälkeen tietenkin alkoivat kuukautiset, joten nyt olen vuotanyt nelisen viikkoa. :/ järkyttävää mielestäni... pahoinvointi loppui kuin seinään lopettaessani pillerien ottamisen. :)
näiden oireiden lisäksi syödessäni pillereitä kuukautiskivut olivat aivan kammottavia ja kuukautiset todella runsaat. eli päinvastoin ilmeisesti yleisiä kokemuksia, pillerit eivät helpottaneet kiertoani mitenkään. tasan eivät mene marjat... :) - ja normaalia
Itselläni sama juttu, samoista pillereistä. Oksensin jopa kerran, kun oli niin paha olo. Pahoinvointi meni kyllä ohi 3kkN kuluessa :)Mutta oli se äärettömän rasittavaa, kuin ikuinen krapula....
- hmpf
Joo sama mulla, juuri alotin gestinyl-nimisten pillereiden syönnin ja heti ekasta päivästä lähtien on ollut pahoinvointia.. Eli pillereistä taatusti johtuu. Toivotaan että menee ohi kunhan kroppa ehtii tottua.
- gfdsgfd
Minulla kesti pahoinvointi/huono olo noin puoli vuotta ensimmäisestä Diane Novasta. Minulla pahoinvoinnin aiheuttivat hajut. Esim. valkosipuli ja kahvi. Mutta kyllä muutenkin oli koko ajan jotenkin huono olo. Useamman kerran taisin oksentaakin.
- epätoivoinen
_Sahara_ :
Vitsi, olet tosi kauan sitten kirjoittanut tuosta huonosta olosta, mutta itselläni on ihan juuri samanlaisia oireita, ja olen niin kyllästynyt tähän oloon!
Tarvitsisin kipeästi apua tähän! Onko minun vain lopetettava pillerit vai onko muut pillerit sitten minkälaisia?! Jos joku toinen merkki sopisi sitten paremmin. Syön nyt Yaz-merkkisiä pillereitä. Söin ensin vuoden verran joskus 2010-2011 vaihteessa.(samaa merkkiä) Silloin huomasin alkaneen huonon olon, mutta en tajunnut että se voisi johtua pillereistä! Sitten olin noin puolitoista vuotta syömättä, ja nyt olen aloittanut taas, jolloin huono olokin alkoi! Nyt sitten vasta osasin ynnätä yks plus yks yhteen, ja tajusinkin että näistä pillereistä kai se huono olo aiheutuu! Todella inhottavaa, kun ei oikein tee mieli syödä mitään ja väkisin mitää ahtaa suuhun jotakin. Lääkärille olen kyllä menossa käymään, toivottavasti sieltä saisi jotakin vastauksia! Täällä tämä arvauskeskus ei vain oikein tunnu tekevän mitään, oli olo mikä vaan. -.- Mutta onneksi satuin selailemaan netistä tätä asiaa, ja löysinkin, että muillakin on ollut vastaavanlaista huonoa oloa. Olen jo niin turhautunut, että pakko keksiä jotakin tälle ololle! - huoh :(
Vanha keskustelu mutta itsellänikin huomaan olevan täysin samoja ongelmia kuin sinulla, aloittaja. Olen aloittanut elämäni ekat e-pillerit, yaz merkkiset. Päivä 6 menossa. Samat oireet kuin sulla :l Ahistaa ja haluan lopettaa näiden syömisen, en taida kestää. Syy miksi jouduin pillerit ottamaan on erittäin vaikeat kuukautiskivut sekä se, että kuukautiset tulevat melkein kokoajan 2kertaa/kk. -.- ei tommosta jaksa kun töissä yrittää käydä. Paha olo nytkin, eikä maistu mikään.
- Pahoinvoiva
Tosi vanha keskustelu mutta itse aloitin viikko sitten Gestinyl merkkiset pillerit ja jo 5 päivänä tunsin illasta pahoinvointia. Se on nyt jatkunut kolme päivää välillä vähän lievempänä. Ruokahaluttomuutta on mutta niin myös hirveää näläntunnetta mutta asialle en voi mitään tehdä kun en ruokaa saa kurkusta alas millään. Muuten lopettaisin pillerit samantien mutta käytän niitä kovin kivuliaisiin menkkakipuihin. Juuri nytkin minun olisi pitänyt mennä kouluun mutta pahoinvointi on niin suuri ettei millään pysty menemään.
- E-piller
Itelläni ihan samoja ongelmia mutta mulla on vasta toka päivä menossa ja vaikka on aika vanha keskustelu nii tää on ihan kauhee olo ja sellane lievä paniikki iskee ku nettisivuilla lukee että paha olo e-pillereistä on harvinainen sivuoire mut jos kattoo nii ei se kauheen harvinainen oo ku täällä nii monetki on kokenu samaa mut yritän nyt sen 3 kk kokeilla et jos ei sen jälkee auta nii soitan ajan sinne ehkäsy neuvolaan jos ne pystyis auttaa ku on tullu nii pahaksi jo kahen päivän sisällä et alkanu itkee ja melkeen oksentanu et jos jatkuu samana niin en mä viitti enää näitä pillereitä popsia.
- eisovikaikille
Itsellä paljon sivuoireita, kokeilin useita. Ei pystynyt käyttämään piilolinssejä, vääristi näkökenttää ja vaikutti nököön, tuli niin voimakasta puutumista että jouduin pään kuvaukseen eli neurologisia oireita. Yhdestä valmisteesta pahoinvointia ja oksentelua, laihduin 10 kg muutamassa kuukaudessa.
Selväksi tuli, ettei pillerit minulle sovi. Oireet hävisivät heti, kun lopetin kokonaan niiden käytön.
Veritulppa riski ym liian suuri.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982