voinko ottaa puolikkaan opamox?

tietämätöntyttö

minulla on paniikkihäiriö. siihen on määrätty ½-1 tab opamoxia 15mg. Haluaisin ottaa tänään ennen hammaslääkäriä yhden, mutta voinko ottaa kertomatta hammaslääkärille? pelkään niin paljon ja haluaisin ottaa tuon opamoxin, mutta jos sillä on jotain huonoja sivuvaikutuksia esim. puudutuksen kanssa tai sitten porataan laser-poralla niin jotenkin sen kanssa? en halua kertoa että olen ottanut rauhoittavaa hammaslääkärille, koska se nolottaa.. :( olen kyllä kertonut pelostani, mutta rauhoittavasta-lääkityksestä en haluaisi puhua.

Auttakaa pian!

13

5830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soitat

sinne hammashoitolaan ja kysyt etukäteen, voitko sen Opamoxin ottaa. Ei siinä ole mitään hävettävää, jos joudut rauhoittavan ottamaan. Tarjotaanhan ennen hammaskirurgisia toimenpiteitäkin esilääkitystä. Voit myös ajatella, kuinka monenlaisia ihmisiä hammaslääkärit näkevät työssään- jotkut ovat niin voimakkaalla psyykenlääkityksellä, että liikkuminen ja puhuminen käy työstä. Muista lääkkeistä puhumattakaan, ihmiset nyt joutuvat syömään sairauksiinsa kaikenlaisia lääkkeitä.

• nolottaaaa

en halua nolata itteäni. mua oksettaa ja on iha hirvee olo ku pelottaa iha saaaakelisti. kertokaa nyt joku voiko siitä olla jotain haittaa jos yhden puolikkaan otan?!!??! pliis :/

• vaikka
        nolottaaaa kirjoitti:

en halua nolata itteäni. mua oksettaa ja on iha hirvee olo ku pelottaa iha saaaakelisti. kertokaa nyt joku voiko siitä olla jotain haittaa jos yhden puolikkaan otan?!!??! pliis :/

enemmänkin. 1-2kpl voi ottaa huoletta. Ei oo mitään yhteisvaikutuksia puudutuksen ym. kanssa. Puolikkaalla vaan ei tunnu olevan mitään vaikutusta, jos kysessä on vähänkään enemmän jännitystä aiheuttava tilanne.

• Anonyymi
        vaikka kirjoitti:

enemmänkin. 1-2kpl voi ottaa huoletta. Ei oo mitään yhteisvaikutuksia puudutuksen ym. kanssa. Puolikkaalla vaan ei tunnu olevan mitään vaikutusta, jos kysessä on vähänkään enemmän jännitystä aiheuttava tilanne.

Samaa mieltä, ei puolikas auta yhtään, itse otan huomenna kun menen hampaanpoistoon 2x15 mg oxaminia, jos nyt sekään auttaa tähän tolkuttomaan poistopelkoon.

• luulisin

(en siis tiedä) että jos toimenpide on sellanen missä voi veri lentää nii sit ei sais olla mitään verta ohentavia lääkkeitä, ei kai sillä muuten mitään väLiä voi olla. Onko opamox sellanen, sinä varmaan tiiät paremmin. Antaahan ne sielläkin rauhottavia joten en usko et on väliä. Paras tietysti olis jos kehtaisit kysyä.

• vielä...

että jos lääkitystäsi häpeät mutta et pelkoasi niin pyydä hhoitolasta esilääkitys. sitte vaan menet sinne puol tuntia ennen lääkäriaikaa.

• pelkuripelkurijavieläkerran...

haluan vain tietää voiko olla vaarallista jos otan opamoxia, enkä kerro siitä hammaslääkärille.. voiko tulla esim. shokki? tai joku muu kauhea juttu niiden yhteisvaikutuksesta...

• osososo

Minä otin 1,5 kpl 15 mg:n opamoxia ennen hammaslääkärille menoa. Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä plus hammaslääkäripelosta. Sanottiin että voi ottaa kun kysyin. Mutta minusta on viisainta ehdottomasti kertoa hammaslääkärille, että mitä lääkkeitä on ottanut!!!! En tiedä, onko se niin että sitten ne tietävät valita esim. oikeanlaisen puudutteen kun tietävät asiasta. Kerropas kuinka selvisit käynnistä, huomasitko ettei se olekaan niin kamalaa? Minulle kävi niin. Vaikka poistettiin kerralla 3 hammasta ja yksi paikattiin.

• hhoitsu

voit esilääkkeenä ottaa sen opamoxin, sinuna kyllä kertoisin lääkärille sen, koska joka tapauksessa hän ammatti-ihmisenä huomaa sinun olevan rauhoittavan lääkkeen vaikutuksen alaisena ja se vasta kummaksuttaa / epäilyttää jos kiistät mitään ottaneesi, hän saattaa sitä kysyä. Meidän vastaanotollamme esilääkkeen käyttö on yleistä eikä asiakkaan tarvitse sitä missään nimessä, eikä koskaan hävetä!

• ihana hammaslääkäri pelasti...
        osososo kirjoitti:

Minä otin 1,5 kpl 15 mg:n opamoxia ennen hammaslääkärille menoa. Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä plus hammaslääkäripelosta. Sanottiin että voi ottaa kun kysyin. Mutta minusta on viisainta ehdottomasti kertoa hammaslääkärille, että mitä lääkkeitä on ottanut!!!! En tiedä, onko se niin että sitten ne tietävät valita esim. oikeanlaisen puudutteen kun tietävät asiasta. Kerropas kuinka selvisit käynnistä, huomasitko ettei se olekaan niin kamalaa? Minulle kävi niin. Vaikka poistettiin kerralla 3 hammasta ja yksi paikattiin.

joo ihana hammaslääkäri pelasti tilanteen. laitetiin kaks reikää eikä ollut kamalaa! ei sattunut! onhan ne kaikki metallihärpäkkeet ja puutikut kamalia, mut kyllä siitä hengissä selvis vaikka en lääkettä edes ottanut :)

• :) miten
        ihana hammaslääkäri pelasti... kirjoitti:

joo ihana hammaslääkäri pelasti tilanteen. laitetiin kaks reikää eikä ollut kamalaa! ei sattunut! onhan ne kaikki metallihärpäkkeet ja puutikut kamalia, mut kyllä siitä hengissä selvis vaikka en lääkettä edes ottanut :)

mukava juttu :)

• Anonyymi

No ei tule, mies ottanut aina oxaminia hampaanpoistossa.

• ghaah

Nykypäivänä erittäin tavallista että ihmiset ottaa rauhoittavia ennen hoitoon menoa, tai kertoo "noloista" lääkkeistään esim. mielenterveyslääkkeet. Ei rauhoittavat aiheuta haittaa hammashuollossa käyttettävien aineiden kanssa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7504
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2166
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1830
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1161
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe