AUTON ROMUTUS!!!!

tiätämätön romuaton omistaja.

Joo!
Elikkäs minä omistan auton joka meni rikki niin että
sitä tuskin enään kannattaa korjata ja aattelin sitten tässä että jos sen veisi romuttamoon.

Mutta onko kenellekään minkään laista tietoa missä päin romuttamoja sijaitsee ja missä sijaitsee niitä romuttamoja missä MAKSETAAN romumetallista vai onko niitä enään ylipäätänsä missään??????

11

10690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et paikkauntaa mainitse

      niin hyvä paikka on "Rovaniemen Romu ja Ruoste Oy".

    • tai autoromuttamo

      paikkakuntasi Googlesta. Paikallislehtien pikkuilmoitukset. Keltaiset sivut. Yksityisetkin ostavat varaosa-autoiksi.

    • hyvinkäällä

      Ainakin tuo ylläoleva firma romuttaa. Hoitaa kilvet, poistettavat nesteet ym. Tuskinpa paljon maksaa mutta sinunkaan ei tarvitse maksaa. Jos itse poistat kaikki nesteet ja akun, ostavat jotkut niitä, maksavat 50 euroa ja hakevat kotipihaltasi.

    • ilmoituksia

      Paikallislehdissä on yleensä autonromujenosto/hakuilmoituksia. Itse sain kahdesta autosta yhteensä satasen, kun romuttaja itse kävi ne pihaltani hakemassa.

      Nuo "viralliset" romuttajathan eivät autoista mitään maksa ja niille pitäisi auto vielä itse viedä pihaan. Aika huijausta sanon minä. Joo, tyrkyttäähän ne jotain arvotonta romutusseteliä, joka käy autokaupassa jos sen esittää heti ekana.. Eli arvo todellakin pyöreät nolla euroa.

      • Romuralli

        Rahan perässä juosta. Jos myytte auton tällaiselle romuauton keräilijälle, joka ilmoittaa lehdessä saatte riesaksenne avoneuvoveron sekä vakuutuksen juoksemisen hamaan tappiin. Moni menee halpaan siinä, että romunkerääjät maksavat rahat kouraan ja lupaavat hoitaa auton pois rekisteristä ja tulevat vielä hakemaan pois omalta kotipihalta.

        Lopullinen rekisteristä poisto tapahtuu ainostaan virallisten vastaanottopisteiden kautta. Heiltä saa aina romutustodistuksen, joka on todistus virallisesta toiminnasta. Toinen vaihtoehto on käydä tekemässä ajoneuvolle maksullinen liikennekäytöstäpoisto itse ja palauttaa samalla rekisterikilvet. Tämä päättää sekä verot että vakuutuksen. Kolmantena vaihtoehtona voi tehdä luovutusilmoituksen tälle romunkerääjälle, mutta eivätpä ne omia tietojaan anna, koska eivät halua averoja niskaansa.


      • yrittää kaupata
        Romuralli kirjoitti:

        Rahan perässä juosta. Jos myytte auton tällaiselle romuauton keräilijälle, joka ilmoittaa lehdessä saatte riesaksenne avoneuvoveron sekä vakuutuksen juoksemisen hamaan tappiin. Moni menee halpaan siinä, että romunkerääjät maksavat rahat kouraan ja lupaavat hoitaa auton pois rekisteristä ja tulevat vielä hakemaan pois omalta kotipihalta.

        Lopullinen rekisteristä poisto tapahtuu ainostaan virallisten vastaanottopisteiden kautta. Heiltä saa aina romutustodistuksen, joka on todistus virallisesta toiminnasta. Toinen vaihtoehto on käydä tekemässä ajoneuvolle maksullinen liikennekäytöstäpoisto itse ja palauttaa samalla rekisterikilvet. Tämä päättää sekä verot että vakuutuksen. Kolmantena vaihtoehtona voi tehdä luovutusilmoituksen tälle romunkerääjälle, mutta eivätpä ne omia tietojaan anna, koska eivät halua averoja niskaansa.

        Riippuu tietysti romusta, mutta kannattaa myös harkita vaihtoehtoa, että laittaa romun myyntiin esim. Nettiautoon (myydään varaosiksi).


    • Esko ja nissan
    • Anonyymi

      romutettu poweredii

    • Anonyymi

      Ehdottomasti kannattaa, jos on katalysattori, myydä muukalaisille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe