AUTON ROMUTUS!!!!

tiätämätön romuaton omistaja.

Joo!
Elikkäs minä omistan auton joka meni rikki niin että
sitä tuskin enään kannattaa korjata ja aattelin sitten tässä että jos sen veisi romuttamoon.

Mutta onko kenellekään minkään laista tietoa missä päin romuttamoja sijaitsee ja missä sijaitsee niitä romuttamoja missä MAKSETAAN romumetallista vai onko niitä enään ylipäätänsä missään??????

11

11804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et paikkauntaa mainitse

niin hyvä paikka on "Rovaniemen Romu ja Ruoste Oy".

• tai autoromuttamo

paikkakuntasi Googlesta. Paikallislehtien pikkuilmoitukset. Keltaiset sivut. Yksityisetkin ostavat varaosa-autoiksi.

• hyvinkäällä

Ainakin tuo ylläoleva firma romuttaa. Hoitaa kilvet, poistettavat nesteet ym. Tuskinpa paljon maksaa mutta sinunkaan ei tarvitse maksaa. Jos itse poistat kaikki nesteet ja akun, ostavat jotkut niitä, maksavat 50 euroa ja hakevat kotipihaltasi.

• ilmoituksia

Paikallislehdissä on yleensä autonromujenosto/hakuilmoituksia. Itse sain kahdesta autosta yhteensä satasen, kun romuttaja itse kävi ne pihaltani hakemassa.

Nuo "viralliset" romuttajathan eivät autoista mitään maksa ja niille pitäisi auto vielä itse viedä pihaan. Aika huijausta sanon minä. Joo, tyrkyttäähän ne jotain arvotonta romutusseteliä, joka käy autokaupassa jos sen esittää heti ekana.. Eli arvo todellakin pyöreät nolla euroa.

• Romuralli

Rahan perässä juosta. Jos myytte auton tällaiselle romuauton keräilijälle, joka ilmoittaa lehdessä saatte riesaksenne avoneuvoveron sekä vakuutuksen juoksemisen hamaan tappiin. Moni menee halpaan siinä, että romunkerääjät maksavat rahat kouraan ja lupaavat hoitaa auton pois rekisteristä ja tulevat vielä hakemaan pois omalta kotipihalta.

Lopullinen rekisteristä poisto tapahtuu ainostaan virallisten vastaanottopisteiden kautta. Heiltä saa aina romutustodistuksen, joka on todistus virallisesta toiminnasta. Toinen vaihtoehto on käydä tekemässä ajoneuvolle maksullinen liikennekäytöstäpoisto itse ja palauttaa samalla rekisterikilvet. Tämä päättää sekä verot että vakuutuksen. Kolmantena vaihtoehtona voi tehdä luovutusilmoituksen tälle romunkerääjälle, mutta eivätpä ne omia tietojaan anna, koska eivät halua averoja niskaansa.

• yrittää kaupata
        Romuralli kirjoitti:

Rahan perässä juosta. Jos myytte auton tällaiselle romuauton keräilijälle, joka ilmoittaa lehdessä saatte riesaksenne avoneuvoveron sekä vakuutuksen juoksemisen hamaan tappiin. Moni menee halpaan siinä, että romunkerääjät maksavat rahat kouraan ja lupaavat hoitaa auton pois rekisteristä ja tulevat vielä hakemaan pois omalta kotipihalta.

Lopullinen rekisteristä poisto tapahtuu ainostaan virallisten vastaanottopisteiden kautta. Heiltä saa aina romutustodistuksen, joka on todistus virallisesta toiminnasta. Toinen vaihtoehto on käydä tekemässä ajoneuvolle maksullinen liikennekäytöstäpoisto itse ja palauttaa samalla rekisterikilvet. Tämä päättää sekä verot että vakuutuksen. Kolmantena vaihtoehtona voi tehdä luovutusilmoituksen tälle romunkerääjälle, mutta eivätpä ne omia tietojaan anna, koska eivät halua averoja niskaansa.

Riippuu tietysti romusta, mutta kannattaa myös harkita vaihtoehtoa, että laittaa romun myyntiin esim. Nettiautoon (myydään varaosiksi).

• Esko ja nissan
    • Anonyymi

romutettu poweredii

• Anonyymi

Ehdottomasti kannattaa, jos on katalysattori, myydä muukalaisille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen

Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.
      Maailman menoa
      152
      2102
    2. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      22
      2024
    3. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      490
      1580
    4. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      311
      1368
    5. Kasteen merkityksestä ihmiselle

Jeesuksen hyvä ystävä Nikodemus meni heti Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkityksestä ihmiselle. J
      Kaste
      420
      1209
    6. Miesmäinen vanha nainen joka kulkee lastenvaunujen kanssa

Mikähän kaheli tämä yks kaupungilla karvahattu päässä kulukeva vanha eukko on joka työntää lastenvaunuja. Onhan sitte
      Kuhmo
      19
      1148
    7. Molemmat päät

aivan tulessa😫 Miksi pitää ihmisen tällaisesta kärsiä??? Jos koko ajan pnettaa, niin miksi sitä seksiä ei voi sitten s
      Ikävä
      134
      1036
    8. kukaan ei pakota kasteeseen..

Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot
      Kaste
      400
      1025
    9. Ethän leiki kanssani J- mies

Jos oletkin joku pelimies, jolla monia vaihtoehtoja, katkon kylmästi yhteyden. En jaksa sellaisia miehiä.
      Ikävä
      101
      996
    10. Liikenne onnettomuus

Luin juuri Ampparista Konneveden kauheasta onnettomuudesta jossa menehtyi 60-luvulla syntynyt mies. Onko kellään tarkemp
      Konnevesi
      6
      860
    Aihe