Nilkasta meni nivelside, eli repesi ulkosyrjästä, ja kun on vain tavalliseen terveyspalveluun oikeutettu eikä rahaa ole yksityiseen, niin neuvonta kuntoutukseen on ollut järjettömän ala-arvoista.
Eli käskettiin pitää vain nilkkatukea kolme kuukautta tai uudestaan mennessä nivelside katkeaa kokonaan. Mitään kuntoutusohjetta ei tullut ja kun nilkka oli vielä neljän viikon jälkeen turvoksissa niin sitäkin katsoi vain terveydenhoitaja, joka ei osannut sanoa mitään muuta kuin että tule viikon päästä uudelleen jos ei ole yhtään laskenut.
No nyt turvotus on laskenut jonkin verran varsinkin maatessa, seistessä nilkka hieman turpoaa ja on pientä piukoituskipua molemmilla puolella ja päälläkin. Ulkosyrjässä on vielä pieni kohouma siinä johon repeämisen jälkeen kasvoi iso puolikkaan tennispallon kokoinen töötti. Mahtaakohan palautua kokonaan ennalleen ulkoisesti?
Mitään tarkastusta julkinen terveydenhoito ei jälkikäteen tee, toivottavasti nyt on repeämä parantumassa kunnolla, ettei jää haittoja.
Olen kuntoutuksena suoraksi nilkkaa laittanut ja kantapäätä eteenpäin, kuten netissä on monessa paikassa lukenut, sen sijaan mitään kiertoja en vielä tee, jotka eivät kuulemma tee hyvää.
Olisiko jollain kokemusta ja miten nilkkaa pitää alkaa kuntouttaa että se palautuisi mahdollisimman ennalleen? Koska uskaltaa alkaa painoilla jalkakyykkyä ja pohjenousuja tehdä, vai haittaavatko ne yleensäkään? Eikös vain se sivuttainen liike ole vaarallinen, siis jos pääsee uudestaan sivusuunnassa kunnolla venymään, eli horjahtaa painojen kanssa?
Kannattaako hankkia treeniin jotkut kunnolliset salikengät (mallista olisin kiitollinen), vai riittääkö pelkkä kunnollinen tukeva nilkkatuki? http://www.sportix.fi/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/1208/Products/"001 MUELLER 200"/SubProducts/"001 MUELLER 200 M" olen meinaan kotisalin vapailla painoilla ja laitteilla treenannut paljain jaloin aikaisemmin.
Nilkan nivelsiteen repeämä ja treeni
miten uskaltaa
1
1654
Vastaukset
- burgher
Ota lainaa, hankkiudu yksityiselle ja maksata korot KELAlla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1422453Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1101067Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743