Kitalaessa kipeä patti ?!?!

mitäihmettä_

Huomasin sormenpäänkokosen patin kitalaessa joka on myös kipeä jos sitä painaa,ja oikeestaan koko kitalaki on kipeä jos siihen osuu ruokaa tai painan sitä sormella,mistä toi voi johtua oikei? Tää alko kauheella nielukivulla siis että nieleminen sattu ja varsinki ku ruokaa yritti niellä ,toi meni paris päiväs ohi sitten tuli toi kitalaen kipu ja kutina ja toi patti häirittee mua.. et mistäköhä nyt on oikein kyse ? =(

9

26325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla oli

      Voi olla kurkkupaise, joka vaatii pian hoitoa. huomenna heti lekuriin!

      • mitäihmettä_

        kun se patti ei oo näkyvä oon yrittäny katella ja käskin miesystäväniki kattoo sitä ni ei siinä näy oikein mitään ainakaan sitä että se olis turvonnu vaan pelkkä joku valkonen alue näkyy.. Kun kokeilen sitä kielellä ni selvästi tuntuu että siinä on joku peukalonpään kokonen patti...


      • mulla oli
        mitäihmettä_ kirjoitti:

        kun se patti ei oo näkyvä oon yrittäny katella ja käskin miesystäväniki kattoo sitä ni ei siinä näy oikein mitään ainakaan sitä että se olis turvonnu vaan pelkkä joku valkonen alue näkyy.. Kun kokeilen sitä kielellä ni selvästi tuntuu että siinä on joku peukalonpään kokonen patti...

        Ei tarvi näkyä mitään, on limakalvon alla laajahkona tai voi olla niin takana tai nielurisan peitossaa ettei näy. Kuule, sanoisin että ota heti yhteys päivystykseen klinikalle. Jo tänään. Itsekin jouduin lekurista suoraan polille punkteerauksen. Tämä sairaus voi kehittyä huonommaksi tunneissa etenkin jo jonkin aikaa vaivattuaan, Googlaa kurkkupaise niin tiedät enemmän. Jos leuka tuntuu jäykältä, kurkkuun pistää ja puhuminen vaikeutuu, on kiire hoitoon. Toimi!!!


      • BrightWhite
        mulla oli kirjoitti:

        Ei tarvi näkyä mitään, on limakalvon alla laajahkona tai voi olla niin takana tai nielurisan peitossaa ettei näy. Kuule, sanoisin että ota heti yhteys päivystykseen klinikalle. Jo tänään. Itsekin jouduin lekurista suoraan polille punkteerauksen. Tämä sairaus voi kehittyä huonommaksi tunneissa etenkin jo jonkin aikaa vaivattuaan, Googlaa kurkkupaise niin tiedät enemmän. Jos leuka tuntuu jäykältä, kurkkuun pistää ja puhuminen vaikeutuu, on kiire hoitoon. Toimi!!!

        Kyseessä voi olla myös fisteli, joka johtuu jonkin hampaan juurenpään tulehduksesta. Patti voi tulla yllättävänkin keskelle kitalakeen, eikä lähelle tulehtunutta hammasta. Suosittelen, että käyt näyttämässä pattia hammaslääkärille.


      • mitäihmettä_
        mulla oli kirjoitti:

        Ei tarvi näkyä mitään, on limakalvon alla laajahkona tai voi olla niin takana tai nielurisan peitossaa ettei näy. Kuule, sanoisin että ota heti yhteys päivystykseen klinikalle. Jo tänään. Itsekin jouduin lekurista suoraan polille punkteerauksen. Tämä sairaus voi kehittyä huonommaksi tunneissa etenkin jo jonkin aikaa vaivattuaan, Googlaa kurkkupaise niin tiedät enemmän. Jos leuka tuntuu jäykältä, kurkkuun pistää ja puhuminen vaikeutuu, on kiire hoitoon. Toimi!!!

        millasia oireita sulla oli ? Kun luulis että jos olis kyse kurkkupaiseesta ni olis kurkku kipee tai että nieltäessä sattuis kurkkuun tai nieluun ? Kun ei mulla enään mitään tollasta ainoostaan sillon kahtena ekana päivänä sattu aamusin nieleminen... Nyt mulla on ainoostaan toi patti johon sattuu vähän jos sormella painaa ja kitalaki on vähän kipeä ja kutisee... et oon kyllä aika ihmeissäni jos paiseesta on kyse =S mut onha siis kaikki mahollista en sitä sano =D


      • Anonyymi
        mitäihmettä_ kirjoitti:

        kun se patti ei oo näkyvä oon yrittäny katella ja käskin miesystäväniki kattoo sitä ni ei siinä näy oikein mitään ainakaan sitä että se olis turvonnu vaan pelkkä joku valkonen alue näkyy.. Kun kokeilen sitä kielellä ni selvästi tuntuu että siinä on joku peukalonpään kokonen patti...

        Käypä poistattamassa patti. Minulta hampilekuri löysi jonkun muutoksen,jonka halusi poistaa,purkkiin meni ja menee patologille. Eli tutkii mitä kudosta patti on.
        Ei ollut iso,tikkejä on kyllä suussa.


      • Anonyymi
        mitäihmettä_ kirjoitti:

        millasia oireita sulla oli ? Kun luulis että jos olis kyse kurkkupaiseesta ni olis kurkku kipee tai että nieltäessä sattuis kurkkuun tai nieluun ? Kun ei mulla enään mitään tollasta ainoostaan sillon kahtena ekana päivänä sattu aamusin nieleminen... Nyt mulla on ainoostaan toi patti johon sattuu vähän jos sormella painaa ja kitalaki on vähän kipeä ja kutisee... et oon kyllä aika ihmeissäni jos paiseesta on kyse =S mut onha siis kaikki mahollista en sitä sano =D

        Mulla on myös sellainen, ollut jo kauan.
        Täkäläiseltä hammaslääkäriasemalta en ole saanut selvyyttä siitä.
        Ikävä vaiva, mutta minkäs teet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on myös sellainen, ollut jo kauan.
        Täkäläiseltä hammaslääkäriasemalta en ole saanut selvyyttä siitä.
        Ikävä vaiva, mutta minkäs teet.

        Eikö kaikki oudot limakalvomuutokset pidä poistaa ja tutkia? Nimenomaan kaikki kiinteät valkoiset pinnaltaan, tai punaiset, punakirjavat?
        Onko tässä eri puolilla suomea eri käytäntöjä hammaslääkärien toimintatavoissa?
        Vähän karmea, jos jossain joku poistaa, ja joku ei epäilyttävät muutokset. (vähän kuin lotto, mihin hampilekurille missä osut)
        Kommentoija, jolla on muutos suun limakalvolla, otapa selvää, onko hammaslääkärillä jossa käyt, tiedossa mikä muutos se oikeastaan on, että onko siitä merkintää, että suu on lähiaikoina jotain vuoden sisään tutkittu kunnolla, ja tuo muutos huomattu.
        Että vaikuttaa vähän oudolle nyt, kun ajattelee että hammaslääkäri löysi minulta pienen, juuri niin, muutoksen. Halusi sen poistaa heti ja koepalaksi.
        Mitä silloin epäillään, jos muutos poistetaan samalla kertaa ja se menee koepalaksi? Minulle ei tätä kerrottu.
        Dg löytyy karieksesta, ientulehduksesta kannasta, tästä suumuutoksesta ei ole vielä tietoa.
        Kun rupesin tutkimaan netistä, missä yhteyksissä koepalana muutos tutkitaan, minua kammottaa nyt. Onko vaarattomia syitä joitten takia muutos tutkitaan, eli mitä merkitystä olisi tutkia koepalana joku selvä pelkkä virusmuutos?


    • Anonyymi

      No mikäs sulla oli kivaku porukka jättää nää aina tällee:DDd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe