Mihin päätyvät humanistit?

-pohdiskelija-

Tiedän tämän verran siis, että humanistit toimivat kulttuurin, kielien, taiteiden parissa, mutta olen miettinyt (tuli tämä ajatus ihan ex tempore) että mihin nämä humanistit päätyvät?

Eli millä aloilla he toimivat opiskelun jälkeen, mieleeni nimittäin vain tulee esim. kielenopettaja...

18

5060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fm-englanti1

      Hei. Minä työskentelen freelancer-kääntäjänä, käännän elokuvia ja tv-sarjoja sekä ajoittain myös erilaisia tekstiaineistoja, olen esim. kääntänyt uutisartikkeleita suomesta englantiin. Ja olen minä opettajanakin työskennellyt. Nytkin olisi tiedossa tuntiopettajan pesti amk:ssa ensi vuodeksi.

      Humanisteja toimii myös esimerkiksi tv- ja lehtitoimittajina, kustannustoimittajina, tiedottajina, copy writereina mainosalalla, tutkijoina sekä esimerkiksi museoissa ja muissa kulttuurialan työpaikoissa.

      • Sinne tänne

        Jo työelämässä pitkään olleena olen huomannut, että tietyn tutkinnon suorittaminen yliopistossa tai korkeakoulussa ei vie ko. opiskelijoita aina edes lähellekään heidän alaansa.

        Sellasta on tää opiskelun ja työelämän yhteensopivuus.


      • tuleva kieltenopiskelija

        Hei. Olen päässyt Tampereen yliopistoon lukemaan venäjän kieltä ja kulttuuria, sivuaineiksi aion hakea englantia ja espanjaa.
        Kielten lukijoillahan on monia vaihtoehtoja tulevaisuutta miettien, mutta olen todellakin harkinnut tuota kääntämistä. En vain tiedä minkälainen palkkaus siinä on. Eli saako kysyä? :-)


      • fm-englanti
        tuleva kieltenopiskelija kirjoitti:

        Hei. Olen päässyt Tampereen yliopistoon lukemaan venäjän kieltä ja kulttuuria, sivuaineiksi aion hakea englantia ja espanjaa.
        Kielten lukijoillahan on monia vaihtoehtoja tulevaisuutta miettien, mutta olen todellakin harkinnut tuota kääntämistä. En vain tiedä minkälainen palkkaus siinä on. Eli saako kysyä? :-)