Miksi ruusu uusiutuu monta kertaa peräkkäin? Syön nyt neljättä antibioottikuuria putkeen ja nyt alkaisi riittää... Mikä avuksi?
ruusu jalassa
11
8728
Vastaukset
- sen jälkeen vielä
turvotusta kuukausi kaupalla ennenkuin älysin hakea nesteenpoistoa.
Sitten jälkeenpäin joku viisas sanoi että olisi kannattanut hakea sairaslomaa! Lepuuttaa jalkaa aina vähän väliä ja sitten sillee vaan hiljalleen sitä ulkoiluttaa!
Sulla on nyt stressi sen kanssa ja siksi se ei poistu!
Kipasepa tohtorille ja pyydä lommoo!- Anonyymi
Saari sarkee (jalka) vielakin kahden viikon perasta, mutta ei enaa punainen. Pitaisiko tasta olla huolissaan? Sain yhden viikon infuusina toJattaisen tabletteina (antibiotteja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saari sarkee (jalka) vielakin kahden viikon perasta, mutta ei enaa punainen. Pitaisiko tasta olla huolissaan? Sain yhden viikon infuusina toJattaisen tabletteina (antibiotteja
Ja PIssi,inen haavaan auttaa 8kllfl98(fjjfjdkddlddldpeAövindnhgzönkhl-aetbadföpj)
- Ruususta eroon
Tässä pieni tietopaketti bakteeriruususta, joka voi olla sitkeä. Kannattaa hoitaa hyvin ja lääkekuurin tulee olla tarpeeksi pitkä. Itse pääsin eroon onneksi yhdellä pitkähköllä kuurilla. leikkautin ko jalasta sittemmin suonikohjut, koska epäilin huonon verenkierron olevan ruusun alkulähteenä.
Ruususta proosaa:
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=sae19020&p_teos=sae&p_selaus=
Ruusun ehkäisy
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=sae19021&p_teos=sae&p_selaus=
Jostain luin, että ruusun jälkioireena esiintyvä säären turvotusta tulee hoitaa käyttämällä tukisiteitä tai -sukkia. - siirasaara
Minulla ruusu on ollut vuoden sisällä nyt jo neljä tai viisi kertaa, tälläkin hetkellä olen lääkekuurilla.En tiedä mikä aiheuttaa ruusun uusimisen, minulla ollut jopa kuukauden välein.On olemassa ns.estolääkitys,joka estää ruusun tulemisen, mutta ilmeisesti lääkärit eivät mielellään aloita lääkitystä...niin ainakin minulle sanottiin.Minua hieman ihmetyttää myös, että kuuri mitä syön nyt on viikon mittainen ja eräillä lääkärisivuilla sanottiin, että uusiutuvassa ruusussa lääkityksen kesto tulee olla 6-8 viikkoa.Lisäksi olen "arvauskeskuksessa" diagnosoinut itse itseni lääkärillä, kun hän ei tiennyt kertoa, mikä on.Kannattaa ottaa ohjat omiin käsiin ja olla hieman kriittinen lääkäreiden lausunnoista..ihotautilääkäri varmaan tietänee parhaiten, mikä on viisasta ruusun hoidossa ja lääkitysten kestoissa.
- inhottava tauti
Minulle tuli ensimmäisen kerran ruusu viime vuoden puolella. En ensin edes tajunnut mistä ja miten vakavasta taudista oli kyse ja menin melko huonoon kuntoon. Minulla uusiutui ruusu sen jälkeen kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä, en tiedä oliko sattumaa vai mitä, mutta ruusu tuli aina kun aloin taas urheilla, pikkasen rankempaa fyysistä rasitusta... sitten sain lääkäriltä estolääkityksen puoleksi vuodeksi, 1 antibioottitabl. päivässä. Tauti pysyi poissa. Nyt estolääkitys on loppunut. Sain lääkäriltä reseptit jos tauti taas iskee ja kävinkin heti hakemassa apteekista lääkkeet, toivottavasti vain varalle, mutta haluan että ne on minulla valmiiina, jos ruusu taas iskee. Jos vaikka olen jossain reissussa, minulla tuli oireet aina rajuina: korkea kuume ja tosi huono olo parissa tunnissa... Nyt voin vain toivoa, että tauti pysyy poissa. Tosi ärsyttävää jatkuva antibioottien syöminen.
- toisen käden tietoa
Hei!
Mulla tuttu sanoi että akupunktio on auttanut ettei ruusu ole uusiutunut. Kun huomaa alkavat oireet menee akupunktioon . Oisko tästä apua teille ??? - pattipolvet
SÄÄRIHAAVAT KIUSAAVAT KIVUILLAAN.
JA TUOLLA MAINITTIIN INKIVÄÄRIN VIEVÄN KIPUJA, SIISPÄ JOLLLAIN TAVOIN HILLOAMAAAN VÄÄRIÄ. - pävö
Mulla on nyt samassa jalassa 3 kerta ruusu ja oon syönyt 100 tabl. 3x päivässä 750mg kefexiiniä.Nyt ei oo kuumetta olen ollut 3vkoa s.lomalla ja 4 on menossa.Tää jalka on pysyvästi jäänyt paksummaksi ja iso tumma jälki on jäänyt aikaisemmista kerroista. Nyt lääkäri ehdotti estolääkitystä kunhan tää jalka rauhoittuu.Mutta nyt mua huolettaa kun toi tummajälki on alkanut kiristää et mitä sieltä löytyy...No sain infektiolääkärille lähetteen joten...ehläpä siellä selviää.Nyt tälläkertaa toi jalka ei vuoda visvaa niinku aiemmin.Kurja vaiva kaikkiaan.
- Pendepon penicillin
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8358593
Tässä tämä toinen ruusukeskustelukin, jos joku haluaa lisää tietoa ja muiden kokemuksia ko.sairaudesta. - Ruusujalkakk
Hei aiheuttaako ruusu teillä sen että menkat on myöhässä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809