Synnin perintömme ja lunastus

jukka.finland

Joku kirjoitti alempana näin
>>Syntiä ei peritä.
Rangaistus 25.7.2008 klo 22.20

peritään isiltä, mutta ei itse syntiä. Kyllä jokainen joutuu tekemään itse omat syntinsä

22

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairasta touhua

ristinkuolema hyvitti?

Jos kuolematon Jumala tekee tuolla tavoin itsemurhan, niin mitä se sovittaa?

Mikä lie vaatinutkaan Jumalaasi uhraamaan itsensä itselleen sinun ja kaltaisesi paskaporukan "pelastamisiseksi hukkumiselta"?

Mikä lienee tuon kristinuskoon "pakanoilta" plagioidun "sijaiskärsijä-myytin" fysikaalinen toimintatapa?

Voisitko vaikkapa sinä tapattaa itsesi meidän suomalaisten puolesta? Kokeilepa!

• Kirjoitukseesi on tarpeetonta vastata, mutta kovasti kummastelen, miksi käyt kristillisellä palstalla lukemassa kirjoituksia ja vastaamassa niihin? Toivon, että evankeliumin sana jää tekemään työtään sisimpääsi.

Muille lukijoille ja mahdollisesti vastanneille tiedoksi, että palaan -jos Jumala suo- iltasella palstalle ja vastaan kysymyksiin jos osaan.

• sairasta touhua
        jukka.finland kirjoitti:

Kirjoitukseesi on tarpeetonta vastata, mutta kovasti kummastelen, miksi käyt kristillisellä palstalla lukemassa kirjoituksia ja vastaamassa niihin? Toivon, että evankeliumin sana jää tekemään työtään sisimpääsi.

Muille lukijoille ja mahdollisesti vastanneille tiedoksi, että palaan -jos Jumala suo- iltasella palstalle ja vastaan kysymyksiin jos osaan.

muutamaan kertaan ja paljon, paljon historiaa ja tiedettä.

Minuun eivät mitkään Raamatun horinat pure. Olen lukenut samat tarinat muihin uskontoihin liittyvissä myyteissä.

Olen ottanutkin tehtäväkseni taikauskojen kitkemisen pois maailmasta. Tunnen monta ystävääni, jotka ajattelevat samoin.

Koskapa on lukuisia organisaatioita, jotka levittävät esim. Raamattu-humpuukia, on sille saatava stoppi. On siis oltava organisaatio, joka levittää ihmisille tietoa uskontojen todellisesta luonteesta.

• sairasta touhua kirjoitti:

Minuun eivät mitkään Raamatun horinat pure. Olen lukenut samat tarinat muihin uskontoihin liittyvissä myyteissä.

Olen ottanutkin tehtäväkseni taikauskojen kitkemisen pois maailmasta. Tunnen monta ystävääni, jotka ajattelevat samoin.

Koskapa on lukuisia organisaatioita, jotka levittävät esim. Raamattu-humpuukia, on sille saatava stoppi. On siis oltava organisaatio, joka levittää ihmisille tietoa uskontojen todellisesta luonteesta.

Myönnettäköön, ettei Sinusta ainakaan puhtia puutu ja kuorma kevenee, kun on ystäviäkin apuna.

>>Olen ottanutkin tehtäväkseni taikauskojen kitkemisen pois maailmasta

• Usko Jeesukseen
        sairasta touhua kirjoitti:

Kaikesta näkee että sinä valehtelet. Et ole lukenut Raamatusta montaakaan jaetta. Saatanahan on valheen isä ja sinä olet, ainakin toistaiseksi, saatanan uskollinen opetuslapsi.

Jumala armossaan herättäköön sinut synnin unesta, ennenkuin se on myöhäistä.

• Usko Jeesukseen
        jukka.finland kirjoitti:

Myönnettäköön, ettei Sinusta ainakaan puhtia puutu ja kuorma kevenee, kun on ystäviäkin apuna.

>>Olen ottanutkin tehtäväkseni taikauskojen kitkemisen pois maailmasta

Samanlaisia tyhjänpuhujia kuin hänkin on maailmassa paljon. En usko että hän on Raamattua avannutkaan, ei tuollaisessa hengessä lue kukaan Raamattua lävitse, se on varma asia.

• sillä on merkitystä

mitä joku Aatamiapina on tehnyt ajat sitten?
      Eikö tämä päivä ole se tärkein?

• merim.raimo

sillä tämä päiva on tärkein " sillä, katso, nyt on oikea hetki, nyt on pelastuksen päivä " ;)

• Usko Jeesukseen

Kehtaatkin sinä häpeämätön ihmispoloinen!!

• Usko Jeesukseen
        merim.raimo kirjoitti:

sillä tämä päiva on tärkein " sillä, katso, nyt on oikea hetki, nyt on pelastuksen päivä " ;)

Ylpeyteenhän ihminen lankesi, ei tämä heppeli tee poikkeusta. Takaan että sattuu lujaa, jos Jumala noista korkeuksista ihmisen pudottaa.

Ja takuulla pudottaa, se on varma asia.
        Toivottavasti se tapahtuu ennen kuolinhetkeä, silloin se on nimittäin jo myöhäistä.

• rekisteröityneenä,
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

Kehtaatkin sinä häpeämätön ihmispoloinen!!

Jukka.Finland?

• rekisteröityneenä, kirjoitti:

Jukka.Finland?

En tiedä kuka on nimimerkin "usko Jeesukseen" takana, mutta minä se en ole.

Tässä, kun en saanut kivuiltani nukutuksi rupesin käymään läpi aloitukseni alla olevia kirjoituksia. Aloituksessahan on kysymys kahdesta ihmiskuntaa kohdanneesta perustavaa laatua olevasta tosiasiasta; kuolemasta ja elämästä, kirouksesta ja siunauksesta, orjuudesta ja vapaudesta.

Olikohan vastausten joukossa yhtään sellaista, jossa olisi riemuittu siitä, että "Israelin Pyhä on minun Lunastajani".

• Kirjoitit, että
        jukka.finland kirjoitti:

En tiedä kuka on nimimerkin "usko Jeesukseen" takana, mutta minä se en ole.

Tässä, kun en saanut kivuiltani nukutuksi rupesin käymään läpi aloitukseni alla olevia kirjoituksia. Aloituksessahan on kysymys kahdesta ihmiskuntaa kohdanneesta perustavaa laatua olevasta tosiasiasta; kuolemasta ja elämästä, kirouksesta ja siunauksesta, orjuudesta ja vapaudesta.

Olikohan vastausten joukossa yhtään sellaista, jossa olisi riemuittu siitä, että "Israelin Pyhä on minun Lunastajani".

`Olikohan vastausten joukossa yhtään sellaista, jossa olisi riemuittu siitä, että "Israelin Pyhä on minun Lunastajani"´.

Minä tässä valvontatyöni ohessa iloitsen siitä, että Jeesus on Vapahtajani ja näillä raamatun sanoilla

Jesaja:
        38:19 Elävät, elävät sinua kiittävät, niinkuin minä tänä päivänä; isä ilmoittaa lapsillensa sinun totuutesi.

• Usko Jeesukseen

Ihminen ei voi tehdä itseään vanhurskaaksi. Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Kristukseen, niin kuin Raamattu sanoo.

Sana "geenivirhe" ehkä kuvaa parhaiten syntiinlankeemuksen seurausta. Kuolema on synnin palkka, kuten tiedämme. Myös sen tiedämme että jokaisen näkyvä keho kuolee ja muuttuu maaksi jälleen. Jokainen päättelykykyinen henkilö tietää jo siitä, että synnin seuraukset eivät LIHASTAMME poistu uudestisyntymisessä, vaan sen seurauksen "riippuvat meissä", kuten Paavali asian ilmaisee.

Room. 7:14   Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, ...

- mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

Room. 7:15   Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

Room. 7:16   Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, ...

- niin minä myönnän, että laki on hyvä.

*) Room. 7:17   Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      ------

Room. 7:18   Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää.

Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      Room. 7:19   sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

Room. 7:20   Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      Room. 7:21   Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

Room. 7:22   sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      Room. 7:23   mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

Room. 7:24   Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

• M@k3

Ihmiset jaksaa noita hehkuttaa ja vatvoa satu juttuja päivästä toiseen ja vielä vakavalla naamalla?

• merim.raimo

ja saa aikaan sellasen rauhattoman olon, tarkotta, että ihminen tulee synnintuntoon. :( ja sittenkun se on aikansa kaivellut sisintä, niin tulee halu siitä luopua, jakun ne kaikki on pyydetty anteeksi Jeesukselta, ja ollaan Jeesuksen omia, niin se sinun mainitsemasi vakava naama muuttuu ;D ;) ;)

• vaan lasten kaltaiseksi syntyneet:

Matt. 19:14
        "mutta Jeesus sanoi: »Antakaa lasten olla, älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni. HEIDÄN KALTAISTEN on taivasten valtakunta.»" [Matt. 18:3]

Luonnollisen isän lapset luottavat parhaiten omaan isäänsä, mutta Jumalasta syntyneet lapset luottavat vain taivaan Isään. Jeesus ei sanonut, että "lasten on taivasten valtakunta", vaan "Heidän kaltaistensa", jotka eivät sano isäksensä ketään maan päällä.

• M@k3
        ekivaari kirjoitti:

vaan lasten kaltaiseksi syntyneet:

Matt. 19:14
        "mutta Jeesus sanoi: »Antakaa lasten olla, älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni. HEIDÄN KALTAISTEN on taivasten valtakunta.»" [Matt. 18:3]

Luonnollisen isän lapset luottavat parhaiten omaan isäänsä, mutta Jumalasta syntyneet lapset luottavat vain taivaan Isään. Jeesus ei sanonut, että "lasten on taivasten valtakunta", vaan "Heidän kaltaistensa", jotka eivät sano isäksensä ketään maan päällä.

Mutta eivätkös lapsetkin lopulta kyllästy leluihinsa kun he vanhenevat?

• M@k3 kirjoitti:

Mutta eivätkös lapsetkin lopulta kyllästy leluihinsa kun he vanhenevat?

eivät vanhene koskaan eivät kuole, sillä:

2. Kor. 4:16
        "Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu."

"Olemme pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan. [Kol. 3:10]

• Olipas pitkä teksti, mutta luin sen ja sanoisin että sinulla on erikoinen tapa julistaa evankeliumia sillä sitähän tuo oli.
      Ei millään pahalla vaan pelkällä hyvällä, sinä se jaksat sitä pitää yllä.
      Itse henk.koht.pidin ihmisen syntisyydestä muistuttamisen pahana. Sen kyllä muistavat kaikki suomalaiset joilla on tunnetusti jo ennestään ujoutta ja huonoa itsetuntoa.
      Vaikea se on arkipäivän keskellä hiljentyä katumukseen Jumalan edessä, vai kuinka?
      Hyvä kirjoitus.

• >>Ei millään pahalla vaan pelkällä hyvällä, sinä se jaksat sitä (evankelimia) pitää yllä>Itse henk.koht.pidin ihmisen syntisyydestä muistuttamisen pahana. Sen kyllä muistavat kaikki suomalaiset joilla on tunnetusti jo ennestään ujoutta ja huonoa itsetuntoa

• jukka.finland kirjoitti:

>>Ei millään pahalla vaan pelkällä hyvällä, sinä se jaksat sitä (evankelimia) pitää yllä>Itse henk.koht.pidin ihmisen syntisyydestä muistuttamisen pahana. Sen kyllä muistavat kaikki suomalaiset joilla on tunnetusti jo ennestään ujoutta ja huonoa itsetuntoa

mä kirjoitan heti kun löydän aikaa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      194
      5741
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      141
      2758
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2267
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      1971
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      1969
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1345
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      75
      1289
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      11
      1247
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1187
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      279
      1165
    Aihe