"Raamatun kanta on aivan selvä
Jari Rankinen
26.07.2008
Rovasti Liisa Tuovinen siunasi naisparin, joka on rekisteröinyt parisuhteensa. Rovasti kertoi ilmoittaneensa tästä piispalleen Mikko Heikalle.
Tapahtuneesta uutisoi Aamulehti – kuten monet muut tiedotusvälineet. Aamulehden jutussa haastateltiin myös Pekka Simojokea – gospelmuusikkoa, teologian maisteria ja kirkolliskokousedustajaa. Lehden mukaan hän muotoili kantansa näin: ”Mielestäni Raamatun kanta on aivan selvä, enkä sen takia voi hyväksyä samaa sukupuolta olevien kirkollista siunaamista. Ihmettelen sitä, että pappi rikkoo tällä tavoin kirkkojärjestystä. Mielestäni emme voi äänestää jokaisesta Raamatun kohdasta, hyväksymmekö sen vai emme, tai juosta yleisen mielipiteen perässä. Toisaalta täytyy muistaa, että jokainen on arvokas. Ihminen täytyy aina hyväksyä, mutta tekemistä ei. Eivät nämä koskaan kuitenkaan ole helppoja kysymyksiä.”"
- Kuitenkin siunataan koteja, kauppakeskuksia ja koiria! Missä tuon pöljyyden raja tulee vastaan, vai tuleeko missään?
http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=5729&Itemid=173
Mitä tämäkin taas tarkoittaa?
26
722
Vastaukset
- poikkeava tapaus
Homot eivät voi lisääntyä ja peräsuoli ei ole tarkoitettu yhdyntään vetoamatta milläänlailla Raamtullisuuteen.
- homofoobikkoja
oikein vaivaa? Miten rakkauden voi typistää peräsuoleen? Ällistyttävää... Ei kyllä kovin normaali asenne tuo. Surullista.
- Kössönöm
raamatussa koirien tai kauppakeskusten siunaamisesta?
- Ateisti Atte
Kössönöm kirjoitti:
raamatussa koirien tai kauppakeskusten siunaamisesta?
"kaikkein uusimpaan testamenttiin" ja uusi ja vanha ei ole enää voimassa.
- outo juttu
Ateisti Atte kirjoitti:
Raamatussa puhutaan ihmisten, kotien ja kirkkojen siunaamisesta mutta ei kauppapaikkojen ja koirien.
Voi olla mahdollista että ihmiset rakastavat koiriaan enemmän kuin lähimmäisiään olkoompa kyseessä ateisti tai kristitty. "Homot eivät voi lisääntyä..."
Tietääkseni kirkko ei millään tavoin kysele siunausta pyytävän avioparin suunnitelmista lisääntyä, joten kyseinen ontuva argumentti ei päde.
"...ja peräsuoli ei ole tarkoitettu yhdyntään..."
Argumenttisi ei toimi homoutta vastaan, vaan anaaliseksiä vastaan. Kaikenlisäksi, miehillä peräsuolen kautta voidaan kiihottaa eturauhasta, joka lisää seksuaalista nautintoa. Argumenttisi ei toimi kahdesta erillisestä syystä.- Kössönöm
Ateisti Atte kirjoitti:
ja sitten ne monesti syntyneet hakevat siitä totuutensa. Ikea pitää siunata ghdjkö 15:3.
Ja koirat myös, paitsi mopsit, vai oliko se nyt bullterrierit. Kyllä ne siitäkin riidan saavat aikaiseksi. - Kössönöm
outo juttu kirjoitti:
Raamatussa puhutaan ihmisten, kotien ja kirkkojen siunaamisesta mutta ei kauppapaikkojen ja koirien.
Voi olla mahdollista että ihmiset rakastavat koiriaan enemmän kuin lähimmäisiään olkoompa kyseessä ateisti tai kristitty.on minun läheiseni. Ei epäilystäkään, mutta en minä minkään liperilassen antaisi tulla höpisemään jotain outoja kissalle. Ties vaikka näkisi painajaisia sen jälkeen.
Miksi ihmeessä homot ja lesbot haluavat siunauksensa taholta, joka niin ilmiselvästi vihaa ja inhoaa heitä?
Tilanne olisi sama, jos juutalaiset haluaisivat natsipuolueelta kutsun joulujuhliin.
Sen takia olisi ihan mukava nähdä, että seksuaalivähemmistöjen asioidan käsittelyssä kirkko jätettäisiin kokonaan keskustelun ulkopuolelle. Kirkko on vain eräs osa yhteiskuntaa eikä lainsäädäntö kuulu heille pätkän vertaa. Tosin, kirkko saa valtiolta rahaa, jolloin kirkon on mukauduttava valtion lakeihin. Kirkkohan jo nyt harrastaa valtionvaroin tuettua sukupuolisyrjintää ja eipä näytä syrjintä loppuvan siihen.
Samalla seksuaalinen ja sukupuolinen vähemmistö voisi tehdä tässä asiassa saman kuin useat uskovat ennenheitä - luoda oma seurakunta, jonka oppeihin kuuluu Raamatun lukeminen valikoidusti. Tässä ei ole mitään väärää, koska 100% muistakin seurakunnista tekevät juuri samaa, eli lukevat Raamattua valikoidusti.- seksiopetus kouluissa
Eihän se ole homojen vihaamista jos kertoo mitä Raamatussa lukee.
Kouluissakin pitäisi sitten antaa homosukupuolikasvatusta kuvien kera lapsille. - raamatun
opetuksen mukaan kukaan ihminen ei ole synnitön vaan tarvitsee armoa ja pelastusta.
Homoseksuaalikin voi olla uskovainen - tunnen muutaman uskovaisen homomiehen.
Jos nyt siihen jumalaan haluaa uskoa niin ei se homoseksuaalisuus sen kummempi este ole kuin törkeä käytös muita kohtaan, esimerkiksi. Valtaosa hurskastelevista uskovaisista vain rankkaa homoseksuaalisuuden sellaiseksi synniksi, jota jumala ei anteeksi antaisi - eli toimii itse hyvin raamatunvastaisesti ja olisi ehkä syytä olla hivenen huolissaan siitä omasta ikuisuudestaan, että missä sen viettää.
Mutta jotakin voi päätellä. Senpähän raamatun mukaan hedelmistään puu tunnetaan ja kristityt piti tuntea rakkaudesta. Mitä hedelmiä tämä uskovainen yhteisömme kantaakaan? Ei siitä kyllä rakkaus tule mieleen - viha, tuomitseminen, halveksunta kyllä, esimerkiksi. - Kössönöm
On kummallista, että kirkko voi rikkoa lakeja, joita kaikki muut firmat joutuvat noudattamaan.
Sellaisetkin firmat, jotka eivät valtiolta mitään tukea saa.
Olen minäkin ihmetellyt sitä, että miksi homoseksuaalit haluavat olla missään tekemisissä tuollaisen kirkkokunnan kanssa. - Kössönöm
seksiopetus kouluissa kirjoitti:
Kouluissakin pitäisi sitten antaa homosukupuolikasvatusta kuvien kera lapsille.nyt oli tarkoittavinaan?
Se mitä raamatussa lukee on pelkästään sitä mitä sen aikaiset ukkelit ovat siihen kirjoittaneet ja sitten siitä on valikoitu joitain juttuja nykyiseen kirjaan. Jota siis sitäkään eivät kaikki uskikset sellaisenaan hyväksy, vaan valikoivat sieltä sopivia kohtia omia ajatuksiaan tukemaan. raamatun kirjoitti:
opetuksen mukaan kukaan ihminen ei ole synnitön vaan tarvitsee armoa ja pelastusta.
Homoseksuaalikin voi olla uskovainen - tunnen muutaman uskovaisen homomiehen.
Jos nyt siihen jumalaan haluaa uskoa niin ei se homoseksuaalisuus sen kummempi este ole kuin törkeä käytös muita kohtaan, esimerkiksi. Valtaosa hurskastelevista uskovaisista vain rankkaa homoseksuaalisuuden sellaiseksi synniksi, jota jumala ei anteeksi antaisi - eli toimii itse hyvin raamatunvastaisesti ja olisi ehkä syytä olla hivenen huolissaan siitä omasta ikuisuudestaan, että missä sen viettää.
Mutta jotakin voi päätellä. Senpähän raamatun mukaan hedelmistään puu tunnetaan ja kristityt piti tuntea rakkaudesta. Mitä hedelmiä tämä uskovainen yhteisömme kantaakaan? Ei siitä kyllä rakkaus tule mieleen - viha, tuomitseminen, halveksunta kyllä, esimerkiksi.Miksi te ette voi tehdä samaa temppua, mitä olette tehneet mm. äyriäisten syömisen, omaisuudesta luopumisen ja muiden Raamatun opetuksien tapauksessa - seli-seli-selittäkää ne pois ja pönkittäkää oma näkemyksenne paikalle?
Jos äyriäisten syöminen ei ole kammotus, niin ei ole homoseksuaalisuuskaan. Jos Jessen ohjeistusta kaikesta omaisuudesta luopumisesta tai raajojen sekä aistielimien amputaatiosta ei tarvitse ottaa vakavissaan, niin miksi sitten homoseksuaalisuutta koskevia ohjeistuksia tarvitsisi?
Koko kristinuskon historia on ollut yhtä pyrkimystä saada Raamattu ja sen sisältö mielivaltaisen muokkauksen tuloksena yksittäisen tahon mukaiseksi. Kristittyjen yritykset seistä kirjaimellisen tulkinnan takana osoittavat aikamoista kaksinaamaisuutta.
By the way, kiitos kun rinnastat minun seksuaalisuuden huonoon käytökseen. Onko minun rakkauteni minun kundikaveriani kohtaan huonoa käytöstä? Minä en ole vajaa, minä en ole sairas, minä en ole rikki. Minä en tarvitse teidän uskovien ehdollista ja mielivaltaista "rakkautta", "armoa" tai "pelastusta". Juuri niin, teidän. TE vihaatte muita ja TE inhoatta muita, mutta samalla TE yritätte vain luoda (valheellista) mainoskuvaa "rakastavasta" ja "armollisesta" yhteisöstä.seksiopetus kouluissa kirjoitti:
Kouluissakin pitäisi sitten antaa homosukupuolikasvatusta kuvien kera lapsille.Te käytätte Raamattua vain ulkoistamaan oman vihanne ja inhonne. Jos teillä ei olisi mitään homoja vastaan, niin sivuuttaisitte homoseksuaalisuutta koskevat Raamatun kohdat samalla tavalla kuin esim. äyriäisten syöntiä, kurittomien lasten kivittämistä ja omaisuudesta luopumista käsittelevät kohdat.
Kukaan ei ole ehdottanut mitään "homosukupuolikasvatusta" kuin sinä, joka yrität viedä aiheen naurettavaan äärimmäisyyteen.- oikeasti lukea
jason_dax kirjoitti:
Miksi te ette voi tehdä samaa temppua, mitä olette tehneet mm. äyriäisten syömisen, omaisuudesta luopumisen ja muiden Raamatun opetuksien tapauksessa - seli-seli-selittäkää ne pois ja pönkittäkää oma näkemyksenne paikalle?
Jos äyriäisten syöminen ei ole kammotus, niin ei ole homoseksuaalisuuskaan. Jos Jessen ohjeistusta kaikesta omaisuudesta luopumisesta tai raajojen sekä aistielimien amputaatiosta ei tarvitse ottaa vakavissaan, niin miksi sitten homoseksuaalisuutta koskevia ohjeistuksia tarvitsisi?
Koko kristinuskon historia on ollut yhtä pyrkimystä saada Raamattu ja sen sisältö mielivaltaisen muokkauksen tuloksena yksittäisen tahon mukaiseksi. Kristittyjen yritykset seistä kirjaimellisen tulkinnan takana osoittavat aikamoista kaksinaamaisuutta.
By the way, kiitos kun rinnastat minun seksuaalisuuden huonoon käytökseen. Onko minun rakkauteni minun kundikaveriani kohtaan huonoa käytöstä? Minä en ole vajaa, minä en ole sairas, minä en ole rikki. Minä en tarvitse teidän uskovien ehdollista ja mielivaltaista "rakkautta", "armoa" tai "pelastusta". Juuri niin, teidän. TE vihaatte muita ja TE inhoatta muita, mutta samalla TE yritätte vain luoda (valheellista) mainoskuvaa "rakastavasta" ja "armollisesta" yhteisöstä.viestini ennen vaahtoamistasi!
Väännän rautalangasta.
Aluksi lähdin siitä, että raamatun mukaan kaikissa on jotakin vikaa. Ja että homoseksuaalikin voi olla uskovainen. Ja ei ole uskovaisena sen kummempi kuin muukaan uskovainen. Että vaikka raamattu homoseksuaalisuuden vastoin luonnollisuutta syntinä näkee, ei se estä homoseksuaalia olemasta uskovainen.
Seuraavaksi jatkoin uskovaisten hurskastelun kritisoinnilla ja sillä, miten tuo hurskastelu on raamatunvastaista; eli homoseksuaalisuus koetaan synniksi mutta sen kritisoinnissa ei lainkaan niitä omia syntejä muisteta vaan lähdetään usein jauhamaan, ettei homoseksuaaleilla ole tänne meidän kirkkoomme asiaa.
Siinäpä nämä pääpointtini. En ymmärrä, miksi kukaan uskovainen haluaisi olla, mutta jos homoseksuaali haluaa niin uskovaisten kitinöistä huolimatta saa sitä olla yhtä lailla kuin muutkin. Kirkkoon en kuulu, raamattuun en usko, homoseksuaalisuuden kammoksuntaa vihaan.
Ei minulle tarvitse huutaa ettei homoseksuaalisuus ole kammotus, kun mielestäni se on luonnollinen asia siinä missä heteroseksuaalisuus tai biseksuaalisuuskin.
Ei minulle tarvitse vaahdota raamatun ja kristittyjen kaksinaamaisuudesta, en siihen porukkaan kuulu.
Eikä todellakaan tarvitse tulla kouhkaamaan siitä, että olisin rinnastanut normaalin seksuaalisuuden huonoon käytökseen!!
Ymmärrän jossakin mielessä tuon purkauksesi siksi, että kyllähän rakkaat ystäväni ovat joutuneet tottumaan niin paljoon kritiikkiin vain siksi, että eivät ole heteroseksuaaleja, että kyllähän sitä joskus kuulee kritiikkiä sielläkin missä sitä ei ole. Eipä silti kauhean miellyttävää ole tulla haukutuksia uskovaiseksi ja homofoobikoksi kun omassa elämässään pyrkii tekemään parhaansa homoseksuaalien ihmisoikeuksien normalisoimiseksi ja kirkon erityisaseman poistamiseksi.
- UUbi
Raamatun mukaan elämme lopun aikoja, joten turha pohtia jotain parisuhteen siunaamisia ja avioliittoja yms. maallisia touhuja. Tärkeintä on valmistautua lopun aikoihin, jotka ovat viimeiset 2000 vuotta olleet todella lähellä! Ja nyt ne ovat niin lähellä, että Jeesuksen voi jo nähdä laskeutuvan pilvistä, jos oikein tarkkaan katsoo!
Tai sitten voimme todeta, että koska Paavali & kumppanit olivat väärässä lopun aikojen suhteen, olivat he ehkä väärässä kaiken muunkin suhteen ja Raamattu joutaa roskakoriin. - SemiSeppä
"Mielestäni emme voi äänestää jokaisesta Raamatun kohdasta, hyväksymmekö sen vai emme, tai juosta yleisen mielipiteen perässä. "
Nii'i. Noudattaako hän todellakin Raamattua niin kuin tässä ilmaisee noudattavansa?
Kymmenen käskyä hänellä varmaan on hallussa, mutta noudattaako hän Raamatun ohjeita käskyjen rikkojia kohtaan.
Ja kotitehtävä on selvittää mitä ovat rangaistukset Raamatun mukaan rikkomuksista kymmentä käskyä kohtaan eli Jumalan sanaa kohtaan.
Onnea kaikille tehtävässä. Vastaus älyttömän helppo, mutta minä suuntaan tästä eräälle joelle nauttimaan hellepäivästä. En tiedä pöljyydestä,mutta Raamatun kanta on selvä että syntiä ei tule siunata.
Toisaalta ihmettelen, että miksi samaa sukupuolta olevat yleensä hakevat siunausta kirkosta ja Jumalalta.Jos he olisivat uskossa he tietäisivät että se on väärin.Jos taas eivät usko koko hommaan,miksi kääntyä tahon puoleen johon ei usko?
Ei ymmärrä,tätäkään "pölijyyttä".- H.H.
Falloskultit ovat vanhastaan edustaneet suoraa hyökkäystä Jumalaa vastaan. Oikeastaan kyse oli niissä samasta meiningistä mitä homot ajavat, koska omassa uhmassa pyritään paitsi riekkumaan himojen riivaamina, myös tuomaan rietastelu osaksi kristillistä oppia. Näin pyritään yhdenmukaistamaan omat tavat, moraalikäsitys ja uskonnollinen opetus.
Paha on aina pyrkinyt esiintymään hyvänä. Lusifer, valontuoja, hänhän halusi olla Jumala. Onko siis ihme, että kätyrinsä ovat pyrkineet kirkon sisällä tärkeisiin asemiin. Näin oli jo fariseusten aikana ja näin on myös nykyään. Ihmeen vähän näkyy julkista keskustelua kuinka hörhöklubien eli salaseurojen jäseniä on ainakin kirkkoherroina ellei piispoinakin. - Kössönöm
miksi homoseksuaalit haluavat olla missään tekemisissä instanssin kanssa, joka syrjii heitä.
Homoseksuaalisuus on seksuaalisuutta, jota ei kukaan valitse. Se on ihmisessä ihan kuten heteroseksuaalisuuskin. Eikä se ole väärin. - tajua ja
Kössönöm kirjoitti:
miksi homoseksuaalit haluavat olla missään tekemisissä instanssin kanssa, joka syrjii heitä.
Homoseksuaalisuus on seksuaalisuutta, jota ei kukaan valitse. Se on ihmisessä ihan kuten heteroseksuaalisuuskin. Eikä se ole väärin.siksi kyselinkin sitä jumalaan uskovilta homoseksuaaliystäviltäni. En minä ymmärrä vieläkään miksi kukaan haluaa, mutta minulle riittää, että se on heidän valintansa. Jos he haluavat uskoa siihen jumalaan niin heillä on oikeus.
Tämä on taas yksi näitä kristinuskon tavoista syrjiä, alistaa ja nöyryyttää ihmisiä - 'meidän porukkaan ei saa tulla tuollainen'. Ja kuitenkin koko ajan julistuksena on että jokainen on syntinen tulkaa tänne rakkauden huomaan. Paitsi että muistakaa että te ette saa sitten rakastaa. Koska rakkautenne ei kelpaa jumalalle mutta oi te kyllä muilta osin kelpaatte.
Ja itse ollaan niin kelpaavinaan koko ajan, sama mitä tulee sanottua ja tehtyä. Heteroseksuaaleille ilmeisesti jumala sallii kaikenlaista.
Toivoisin, että yhä useampi heräisi eroamaan kirkosta. Syrjimisen ihan oikeasti pitää loppua. Kaikin tavoin. - Kössönöm
tajua ja kirjoitti:
siksi kyselinkin sitä jumalaan uskovilta homoseksuaaliystäviltäni. En minä ymmärrä vieläkään miksi kukaan haluaa, mutta minulle riittää, että se on heidän valintansa. Jos he haluavat uskoa siihen jumalaan niin heillä on oikeus.
Tämä on taas yksi näitä kristinuskon tavoista syrjiä, alistaa ja nöyryyttää ihmisiä - 'meidän porukkaan ei saa tulla tuollainen'. Ja kuitenkin koko ajan julistuksena on että jokainen on syntinen tulkaa tänne rakkauden huomaan. Paitsi että muistakaa että te ette saa sitten rakastaa. Koska rakkautenne ei kelpaa jumalalle mutta oi te kyllä muilta osin kelpaatte.
Ja itse ollaan niin kelpaavinaan koko ajan, sama mitä tulee sanottua ja tehtyä. Heteroseksuaaleille ilmeisesti jumala sallii kaikenlaista.
Toivoisin, että yhä useampi heräisi eroamaan kirkosta. Syrjimisen ihan oikeasti pitää loppua. Kaikin tavoin.Miksi tosiaan pyttä hyväksyntää kirkolta, joka ei sitä halua antaa.
Syrjimisen pitäisikin loppua. Sitä on ollut iät ajat, mutta sivistyneeseen valtioon tuollaiset kuviot eivät istu. - vapaamuurarius
H.H. kirjoitti:
Falloskultit ovat vanhastaan edustaneet suoraa hyökkäystä Jumalaa vastaan. Oikeastaan kyse oli niissä samasta meiningistä mitä homot ajavat, koska omassa uhmassa pyritään paitsi riekkumaan himojen riivaamina, myös tuomaan rietastelu osaksi kristillistä oppia. Näin pyritään yhdenmukaistamaan omat tavat, moraalikäsitys ja uskonnollinen opetus.
Paha on aina pyrkinyt esiintymään hyvänä. Lusifer, valontuoja, hänhän halusi olla Jumala. Onko siis ihme, että kätyrinsä ovat pyrkineet kirkon sisällä tärkeisiin asemiin. Näin oli jo fariseusten aikana ja näin on myös nykyään. Ihmeen vähän näkyy julkista keskustelua kuinka hörhöklubien eli salaseurojen jäseniä on ainakin kirkkoherroina ellei piispoinakin.varmasti yleistymässä Suomessa.
- heidät hyväksyttäisiin
Kössönöm kirjoitti:
Homoseksuaalisuus on seksuaalisuutta, jota ei kukaan valitse. Se on ihmisessä ihan kuten heteroseksuaalisuuskin. Eikä se ole väärin.vaikka on päivänselvää ettei genetiikalla ole koko taudin kehittymisessä mitään osaa eikä arpaa, vaan omilla valinnoilla ja sielun mukautuneisuudella saadaan aikaan pahoja asioita elämässä.
- dddd
H.H. kirjoitti:
Paha on aina pyrkinyt esiintymään hyvänä. Lusifer, valontuoja, hänhän halusi olla Jumala. Onko siis ihme, että kätyrinsä ovat pyrkineet kirkon sisällä tärkeisiin asemiin. Näin oli jo fariseusten aikana ja näin on myös nykyään. Ihmeen vähän näkyy julkista keskustelua kuinka hörhöklubien eli salaseurojen jäseniä on ainakin kirkkoherroina ellei piispoinakin.Juutalaisilla oli falloskulttuuri, ennen egyptin valloitusta.
Sitten omaksuivat ympäröivien kansojen uskonnoista sitä ja tätä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1169899Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki775002Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.694812Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.73280Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j102478Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1071720- 471516
Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.541511Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota591444Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?661372