vakuutuksen kilpailuttaminen?

onko tosi?

kuulin tutulta että vakuutuksenkin voi kilpailuttaa, onko kukaan tehnyt niin?
itsellä bonuksia tasan nolla, joten hieman alkoi kiinnostamaan tämä juttu!

kertokaahan kokemuksia.

20

5034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mutta

mutta ei juurikaan eroa ja myös korvaukset vaihtelee. Jos joku on vaikeaa niin vakuutukset. Maksaa kyllä pitää mutta kun vahinko sattuu niin ei saa mitään korvausta tai vaikutus vakuutukseen suurempi kuin vahinko.

• Kaskoon

saa heti 60-70%:n bonuksen. Pakollisen vakuutuksen hinnoissa ei liene merkittäviä
      eroja tavalliselle pulliaiselle. Eli jos
      kaskon bonukset ovat menneet nollille, kannatta
      vaihtaa yhtiötä.

• Liikennevakuutuksessa olen törmännyt viikottain suuriinkin eroihin. Suurin taitaa olla 500€. Mitä vähemmän bonuksia sen suuremmat erot. 100€ ero vuosimaksussa lakisääteisestä vakuutuksesta on posketon ja sitä ei kuluttajan tule hyväksyä. Äänestäkää jaloillanne.

• ei voi ei
        misterifvi kirjoitti:

Liikennevakuutuksessa olen törmännyt viikottain suuriinkin eroihin. Suurin taitaa olla 500€. Mitä vähemmän bonuksia sen suuremmat erot. 100€ ero vuosimaksussa lakisääteisestä vakuutuksesta on posketon ja sitä ei kuluttajan tule hyväksyä. Äänestäkää jaloillanne.

liikennevakuutuksessa ei voi olla 5oo euron eroa samalle autolle, ei todellakaan.

• ei voi ei kirjoitti:

liikennevakuutuksessa ei voi olla 5oo euron eroa samalle autolle, ei todellakaan.

Eipäs juupas väittelyä. Voi siinä olla ja on tullut vastaan. 0% toisessa 250 toisessa 750€. Eikös se tee 500€??? Jätetään nyt firmat mainitsematta niin ei tuu mainostettua toista ja mollattua toista. Ei siitä montaa viikkoa ole kun tällainen tuli vastaan.
        Liikennevakuutus on siinä mielessä sairas hinnoiteltava, että sen ei tarvitse lain mukaan olla kilpailukykyinen vaan oikeuden mukainen ja tilastollisuuteen nojaava. Vakuutusyhtiöllä pitää olla faktat liikennevakuutuksen tariffeista mikäli vakuutusvalvontavirasto niitä pyytää. Liikennevakuutuksen hinnan pitää perustua vahinkohistoriaan usein muuttujien summana.

• voi ei
        ei voi ei kirjoitti:

Olen kilpailuttanut ja yllättynyt siitä, että saman vakuutusturvan voi saada halvemmallakin, kunhan vähän viitsii asiaan paneutua.

Vakuutuskohteena alle 2 vuotta vanha 1.6 litrainen perheauto (bonus 50%). Vakuutuksia kilpailutin useammassa yhtiössä (koko talouden vakuutukset) ja pakollisen liikennevakuutuksen osalta hinnat ovat täysin vertailukelpoisia. Halvimman ja kalleimman ero yli 90 eur. Ero on melko suuri, kun puhutaan noin 200...300 euron summasta.

Kasko mahdollisine lisäturvineen tietysti vaatii omat analyysinsa hinnan ja kattavuuden suhteen kokonaisedullista pakettia haettaessa kaikkien vakuutusten osalta.

• kun on valetta koko juttu
        misterifvi kirjoitti:

Eipäs juupas väittelyä. Voi siinä olla ja on tullut vastaan. 0% toisessa 250 toisessa 750€. Eikös se tee 500€??? Jätetään nyt firmat mainitsematta niin ei tuu mainostettua toista ja mollattua toista. Ei siitä montaa viikkoa ole kun tällainen tuli vastaan.
        Liikennevakuutus on siinä mielessä sairas hinnoiteltava, että sen ei tarvitse lain mukaan olla kilpailukykyinen vaan oikeuden mukainen ja tilastollisuuteen nojaava. Vakuutusyhtiöllä pitää olla faktat liikennevakuutuksen tariffeista mikäli vakuutusvalvontavirasto niitä pyytää. Liikennevakuutuksen hinnan pitää perustua vahinkohistoriaan usein muuttujien summana.

Paska puhetta 500 ero liikennevakuutuksessa. Kerro ihmeessä merkki ja malli niin kysytään se hinta niistä yhtiöistä.

• kun on valetta koko juttu kirjoitti:

Paska puhetta 500 ero liikennevakuutuksessa. Kerro ihmeessä merkki ja malli niin kysytään se hinta niistä yhtiöistä.

Kysy vapaavalintaisen uudehkon matkailu-auton liikennevakuutuksen hintaa neljästä suurimmasta yhtiöstä 0%. If, Tapiola, Pohjola ja Fennia.
        Tuu sitten kertomaan mikä oli tulos.
        Ota nettiautosta joku matkailuauto ja siitä rekkari, niin saat tarkan vertailun.

• lupauksille
        misterifvi kirjoitti:

Kysy vapaavalintaisen uudehkon matkailu-auton liikennevakuutuksen hintaa neljästä suurimmasta yhtiöstä 0%. If, Tapiola, Pohjola ja Fennia.
        Tuu sitten kertomaan mikä oli tulos.
        Ota nettiautosta joku matkailuauto ja siitä rekkari, niin saat tarkan vertailun.

Voi ristus, sanoin että KERRO MILLÄ AUTOLLA TULEE VIIDEN SADAN ERO? Et siis pysty?

• lupauksille kirjoitti:

Voi ristus, sanoin että KERRO MILLÄ AUTOLLA TULEE VIIDEN SADAN ERO? Et siis pysty?

Matkailu-autolla. Tavaanko sen vielä sinulle. Saat itse valita matkailuauton mallin, merkin ja vuosiluvun. Huomaat että sillä ei ole väliä. ;)

• lupauksille kirjoitti:

Tiedän moottoripyörän jossa yli 500€ ero liikennevakuutuksessa, mutta se taitaa olla yleisempää.

• pöndefi
        misterifvi kirjoitti:

Tiedän moottoripyörän jossa yli 500€ ero liikennevakuutuksessa, mutta se taitaa olla yleisempää.

et sä mitään tiedä.

• Nissan96

Itse kilpailutin ja tapahtui If->Tapiola vaihdos. Ikävä kyllä pian sen jälkeen Tapiola lopetti S-bonusten jakamisen ja minulle Pohjola olisi halvin nykyisin, mutta koska minulla on muitakin vakuutuksia Tapiolassa niin kokonaisuus on siellä edullisin.
      Luulen että sinullekin olisi iloa tästä:
      http://www.vakuutusvertailu.info/2008/03/autovakuutus.html
      Lukaise myös yleistä infoa vakuutuksien kilpailuttamisesta. Itse ainakin äkkäsin kysyä paria asiaa vakuutuskonttorissa mitä en muuten olisi tajunnut. Tsemiä!

• Rikas jos oisin

nordeaan vakuutus putosi 128€/vuodessa
      0%. Auto Toyota Camry 2.0i-91.

• Female driver

Kyllä niissä lakisääteisissäkin on paljon eroa, trust me. Liikenteen bonuksethan lähtee aina nollasta, ne pitää jokaisen ansaita itse. Kaskoon saat yhtiöstä riippumatta melkein aina sen 70% kun vaan osaat kysyä ;)

Itsellä vakuutukset Tapiolassa ja samaan autoon maksais vakuutukset ifissä vuodessa abouttiarallaa 500 erkkiä enemmän. Muutenkin työn kautta tullut vakuutukset ja eri firmat tutuiksi ja if on henk koht kokemuksen mukaan tällä hetkellä markkinoiden kallein noissa autoissa. Huvittaa nää sisäänheittotarjoukset mitä kyseinen lafka lanseeraa: eka vuosi puoleen hintaan.. no mitäs tapahtuu, kun se 50% alennettu hinta on mun nykyisiä vakuutuksia about 50 euroa halvempi..? Eli ens vuonna hinta pompsahtaa tähtitieteellisiin lukemiin. Tätä kun ei porukka vaan ahneuksissaan älyä miettiä.

• lyhyt lohtu

Vakuutusmarkkinoille pyrkii joskus uusia onnenonkijoita. Pohjantähti halpamyi muutaman vuoden. Nyt on hiljaa ja pulassa. Nordean tansakalainen vakuutusyhtiö yrittää nyt samaa. Jos ei jaksa koko aikaa yhtiötä vaihtaa ja haluaa luotettavaa yhtiötä pysyisin kyllä Pohjolassa. Olen Osuuspankin asiakas ja yllätyin positiivisesti, kun kotivakuutus tuli ilmaiseksi!

• Jazmiina

Vakuutukset kannattaa aina kilpailluttaa, mutta pelkästään hintaa ei kannata katsoa ainakaan kotivakuutuksen puolelta. Oon itse töissä yhdessä vakuutusyhtiössä vakuutusmyyjänä, ja olen huomannut sen että ihmiset eivät kilpaillutustilanteessa välitä muusta kuin hinnasta. Ifissä, Pohjolassa, Turvassa ja Tapioalssa ovat erittäin radikaalit ikäväghennysprosentit kotivakuutuksessa. Kun taas Lähivakuutuksessa ja Fenniassa korvauspolitiikka on huomattavasti parempi. Erot isoja!

Liikennevakuutus kaikilla on samansisältöinen ja korvattavuus on sama, kun taas kaskoissa on eroja.

Olkaa ihmiset Tarkkana1

• Jazmiina
        Jazmiina kirjoitti:

Vakuutukset kannattaa aina kilpailluttaa, mutta pelkästään hintaa ei kannata katsoa ainakaan kotivakuutuksen puolelta. Oon itse töissä yhdessä vakuutusyhtiössä vakuutusmyyjänä, ja olen huomannut sen että ihmiset eivät kilpaillutustilanteessa välitä muusta kuin hinnasta. Ifissä, Pohjolassa, Turvassa ja Tapioalssa ovat erittäin radikaalit ikäväghennysprosentit kotivakuutuksessa. Kun taas Lähivakuutuksessa ja Fenniassa korvauspolitiikka on huomattavasti parempi. Erot isoja!

Liikennevakuutus kaikilla on samansisältöinen ja korvattavuus on sama, kun taas kaskoissa on eroja.

Olkaa ihmiset Tarkkana1

Jos jollain on matkailuauto, yhtiössä jossa työskentelen on niiden liikennevakuutukset hyvin edullisia. Perusvuosimaksu n. 300-400e liikennevakuutuksessa ILMAN bonuksia.

• riihikuiva

• passass

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      53
      3278
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2939
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2346
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1366
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe