Kuoppa leuassa

kaameeleuka

Muuten oon tyytyväinen kasvoihin, mutta oon aina hävennyt leukaani, jossa on kuoppa. Pilluleuka, perseleuka, mitä nimityksiä sillä onkaan.

En ole kuullut edes sellaisesta kauneusleikkauksesta, jossa niitä poistettaisi... eli onko plastiikkakirurgiassa sellaisia leikkauksia jossa poistetaan (tai edes lievennetään) kuoppaa leuassa? Ja jos joku tietää asiasta enemmän, paljonko sellainen maksaa? Kiitoksia vastauksista
. :)

33

12868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----

      Eiköhän tuohon kuoppaan voisi käyttää samoja aineita kuin ryppyjen täyttämiseen. Onko sen nyt restylanea (viisaammat korjatkaa).
      Millään leikkauksella en kyllä tiedä, että kuoppaa voisi korjata. Tosin olen varma, että joillain ruiskeilla sen voisi häivyttää. Tosin niitä ruiskeita joudut ottamaan sitten tulevaisuudessakin, kun vaikutus häipyy ajan kanssa.

      • tulisi

        mieleen jonkin sortin pienen pieni kuopan täyttävä implantti. En tiedä tehdäänkö tällaista mutta worth a shot, eikun puhelimeen ja soittokierrokselle :)


      • Anonyymi

        The Family guy tyylinen ”pallileuka” on komein leukatyyppi mitä on. Ajatellaanpa nenänalustaa ilman ”räkäränniä” kuten vanhoilla ihmisillä alkaa olla, niin toki kasvojen kurvit kaunistaa!

        Itselläni kyseiset urat peittää valitettavasti 3 mm sänki, kun en voi nikkeliallergian takia hangata kasvojani partakoneella ilman muovista trimmerin ohjainta. Toisaalta posliini mies on vähän lapsellisen- tai naisellisen näköinen =[} mielipide sekin.


    • ...

      Itse olen tyytyväinen jos en jopa ylpeäkin omastani! Muksuna sai kuulla vaikka mitä inhottavia haukkuja joista sai traumoja mutta aikuisemmalla iällä sujut itseni kanssa ja leukani on kun oma persoonallinen tavaramerkkini enkä ikään antaisi kenenkään koskea siihen. Odotappa vain muutama vuosi kun kasvat.. kyllä ne ajatukset aikuistumisen kynnyksellä hassusti muuttuu :)

      • aikuinen nainen

        itselläni on vahva kuoppa leuassa; just se hiirenpillu tai muu yhtä ihana nimitys.
        Mä olen tällä hetkellä hilkkua vaille hakemassa lainaa jostain ja marssimassa plastiikkakirurgille pyytämään häivyttämään sen.. ihan miten vaan.
        En osaa muuta kuin tuijottaa sitä aamuisin, katsoa vaatteita päälläni, että onpa kiva, kunhan olisin normaalin näköinen jne.
        Ja ikääkin on jo 30v. Siis ei mikään nuoruuden identiteettikriisi, vaikka identiteettikriisi on. Jos joku vain tietäisi, että voiko tästä äijäleuasta päästä mitenkään eroon... Jos ihminen voi matkustaa kuuhun, eikö tätä sormenpään kokoista hirvitystä voisi leikkauttaa / muovata helvettiin tästä naamasta?? Kaikki tieto tervetullutta, kiitos.


      • leukavaoton
        aikuinen nainen kirjoitti:

        itselläni on vahva kuoppa leuassa; just se hiirenpillu tai muu yhtä ihana nimitys.
        Mä olen tällä hetkellä hilkkua vaille hakemassa lainaa jostain ja marssimassa plastiikkakirurgille pyytämään häivyttämään sen.. ihan miten vaan.
        En osaa muuta kuin tuijottaa sitä aamuisin, katsoa vaatteita päälläni, että onpa kiva, kunhan olisin normaalin näköinen jne.
        Ja ikääkin on jo 30v. Siis ei mikään nuoruuden identiteettikriisi, vaikka identiteettikriisi on. Jos joku vain tietäisi, että voiko tästä äijäleuasta päästä mitenkään eroon... Jos ihminen voi matkustaa kuuhun, eikö tätä sormenpään kokoista hirvitystä voisi leikkauttaa / muovata helvettiin tästä naamasta?? Kaikki tieto tervetullutta, kiitos.

        kukaa, voiko sellaiste plastiikkakirurgista operaatiota, jossa vaottomaan leukaan tehtäisiin sellainen seksikäs vako?

        Olen tässä yrittänyt googlailla, mutta mitään ei löydy...


    • ööö....moi

      minullakin on pillu leuassa ja ööö...moi

    • not bad

      siihen voidaan laittaa restylanea, täyteainetta , maksaa n. 300 euroa n. 8 kk välein...ei paha... t.hiirenpilluleuka...inhoan sitä itsessäni :(

      • mie vain

        minusta tätä ''pilluleukaa'' ei todellakaan tarvitse hävetä! minulla itselläni on sellainen ja olen siitä kyllä ylpeä:) pienempänä kyllä kiusattiin, sanottiin vakoleuaksi, persenaamaks ja vaikka miksi. Enää en ole kuullut muutakuin kehuja. Tyttöystäväni sanoi minulle kerran että: tytössä voi olla kaksi niin älyttömän suloista juttua, hiirenpillu ja hymykuopat, ja sinä olet suloisuuden huipentuma koska sinulla on ne molemmat. Ja se kyllä tuntui hyvältä. sen jälkeen en ole hävennyt naamaani, vaan olen huomannut että sehän on itseasiassa aika söpö ;) joten annan vinkin: älkää hävittäkö kasvoistanne niitä asioita jotka tekee teistä persoonallisen ihania! moni tyttö jolla ei ole tätä ''hiirenpillua'' haluaisi sellaisen, joten älkää ruetko täyttelemään leukojanne. Mia Kirshner on yksi maailman kauneimmista naisista ja hänellä on vako leuassa. Ilman sitä, hän tuskin olisi niin suloisen kaunis. Ottakaa kantaa :)


    • vako leuassa

      voisiko tästä kyseisestä leuasta päästä eroon ilman kirurgiaa?

    • kjghkgk

      Ainakin miehillä tuo vako leuassa on miehekkyyden ja seksikkyden symboli.

      Katsokaa noita miehisiä filmitähtiä, heillä on monesti juuri kuoppa leuassa.

      Miehenä kannattaisi olla tyytyväinen, jos on tuollainen kuoppa leuassa.

      http://www.nndb.com/people/524/000024452/kirkd-75.jpg

      Eri asia sitten on, jos tykkää olla sellainen naismainen poika, sehän tuntuu olevan kasvava trendi, kohta kai on normaalia, että nuoret miehet meikkaa ja käyttää käsilaukkua.

      Johtuu noista ympäristömyrkyistä mm. Bisfenoli A:sta joka on hormonihäiritsijä, ja joka tekee miehistä naismaisempia, sekä elohopea, jota saa vähän joka puolelta mm. rokotteista.

    • kuoppaleukasöde

      Heipsis..juu..minulla on (n) kuoppa leuassa ja se on kuulemma minulla se suloinen osa kasvoista kuulema silmieni lisäksi mihin miehet kiinnittävät huomiota..oma mieheni on aina tykännyt siitä piirteestäni! Mutta en toki neuvo ketään ja jos se sinua haittaa niin käy plast,kirurgilla juttelemassa mitä sille voisi tehdä..(rasvasiirto) ? ja kun muutama vuosi menee saatat todella tulla toisiin aatoksiin.:)

    • PERS_ikka

      Hei kuoppaleukainen! :)
      Täällä yksi ex-kuoppaleuan omistaja.
      Itse kyrsiinnyin jo pentuna siihen jatkuvaan kritiikkiin mitä siitä
      sai kuulla. Uskoin kuitenkin että aikuiseksi tultuani leuka jäisi unholaan.
      Muttei näin ei käynyt vaan aina yhä vain inhosin peilikuvaani.

      Viime syksynä päätin lopulta tehdä asialle jotakin ja kävin plastiikkakirurgin juttusilla. Itse olin ajatellut aina esim. silikoniruiskun ottoa tai rasvansiirtoa.
      Mutta kirurgista ne eivät olleet hyviä vaihtoehtoja, vaan hän halusi yksinkertaisesti ommella vaon kiinni. Tuota hieman kammoksuin mutta lääkäri sanoi ettei se satu koska se puudutetaan (tehdään hereillä ollessa).

      Asiaa kauan yksin puntaroituani (en kehdannut kertoa kellekään, edes läheisilleni) päätin että leikkaukseen menen jos parempi elämänlaatu kerran sen tuskan vaatii. "Kerranhan se vaan kirpaisee".

      Nyt puoli vuotta leikkauksesta minulla on kuopan tilalla kova, tunnoton patti (vähänkuin puolikas pingispallo) joka ei kylläkään ole edellistä miellyttävämpi. Leikkaushaava näet tulehtui ja ehti märkiä viikkoja ennenkuin asian huono tola huomattiin. Infektio jätti siis jälkeensä tämän kovan patin, eli toipumisaika on yhä meneillään. mutta ensi syksynä on edessä korjausleikkaus. Vaikka edellisestä leikkauksesta tiedän sen olevan henkisesti äärimmäisen raskas, aion kuitenkin siihen mennä, enhän voi tämänkään näköiseksi naamavärkkiäni jättää kun kerran olen tähän hommaan päättänyt ryhtyä.

      Leikkaus ja itse kuopan kadottaminen ei kaduta, vaikka toki persleuka ehti muodostua osaksi identiteettiäni :D eipähän tarvitse enää häpeillä naamaansa, niinkuin tähän asti oli pitänyt tehdä (vai oliko syy korvien välissä?)
      Ainoastaan harmittaa se ettei leikkaus voinut kerralla osua nappiin... mutta nämä ovatkin niitä "vähemmän huudeltuja" epäonnistuneita kauneusleikkauksia...

      Terv. ex- kuoppis

      Ps. kysyessäni tältä kokeneelta kirurgilta, onko hän moista leukakuopan häivyttämistä ennen suorittanut, niin eipä ollut, vaan olin ensimmäinen laatuaan! Mutta "hauska" tietää tämän palstan kautta, että onhan teitä muitakin! :)

      • Anonyymi

        Mutta halvalla sait.


    • p*lluleuka

      Täällä myls yksi lievän persleuan omistava. Itse päädyin ottamaan täyteainetta (Juvederm) omaan kuopppaani. Sitä laitettiin kuoppaan n. puolet yhdestä ruiskullisesta ja loput meni nasolabiaalijuonteisiin.
      Tulos oli mielestäni hyvä, kuopasta on vielä aavistus näkyvillä joten kukaan tuttu ei huomannut muutosta mutta itse huomaan sen etenkin sivuprofiiliani katsoessa, jossa kuoppa ennen näkyi häiritsevästi, nyt sitä ei ole.
      Täyteaineen vaikutus tietysti katoaa joskus, mutta lääkäri kertoi sen kestävän ko. paikassa paljon kauemmin kuin esim. huulissa, eli jopa vuosia. Plussana se, että jos tulee kuoppaa joskus ikävä niin "saan" sen pikkuhiljaa takaisin täyteaineen haihtuessa :D

      • Anonyymi

        Hienoa, että sait persleuan korjatuksi. z
        Se voi tosiaan miestä komistaa, mutta naiselle on iso onnettomuus olla sellainen. Se vain häiritsee koko sitä vaikutelmaa, minkä kasvoista saa. :( Ei paljon auta, jos misulla on nätti hymy ja silmät, jos leuka on lovella.

        Ongelma monesti vain pahenee naisen vanhetessa. 50-vuotiasta persleukanaista ei enää kukaan katsele, 20-vuotiasta joku huononäköinen saattoi jopa pannakin. :)


    • maahan muserrettu

      sinä edellisen viestin kirjoittaja! missä kävit tuon tekemässä ja paljonko oli hintaa? itse juuri viimeksi eilen sain kuulla että "olet muuten kivannäkönen nainen mutta tuo sun leuka"... muutenkaan ei ole itsetunto korkealla ja ihankun en miettisi leukaani jokapäivä, ei tarvitse muiden tulla siitä ilmoittamaan. Nyt olen tullut siihen tulokseen että leualle on tehtävä jotain

    • PERS_ikka

      Tuo täyteaineen otto minuakin olisi eniten houkuttanut! Kaikki plastiikkakirurgit eivät vaan sitä halua laittaa. Tri, jonka vastaanotolla kävin, ei pitänyt täyteaineen laittoa/rasvasiirtoa järkevänä vaihtoehtona, koska a) täyteaine ei pysykään kuopassa vaan katoaa (=elimistö hylkii) - rahat hukkaan b) jos painovaihtelua ylospäin, leuan "täyterasvat" paisuvat tehden leuasta epämuodostuneen.

      Omalla kohdallani pääasia on ettei kuoppaleuka enää ikunaan tule kummittelemaan, tulokseni siis on pysyvä. Tuo ruiskeen hinta maksanee varmaan about 300-500 e??? Ja sen vaikutusaika on viimeksikirjoittaneenkin sanoessa korkeint. muutaman vuoden.

    • p*lluleuka

      Minä kuulin kommenttia leukakuopastani viimeksi lapsena, eli suurin osa ihmisistä tuskin kiinnittää sellaiseen mitään huomiota. Mutta itseäni tuo silti haittasi sen verran että päädyin täyttämään.
      Miehillä ei muuten mielestäni näytä kuoppa niin rumalta kuin naisella... mutta nämähän on tietysti makuasioita aika pitkälti.
      Laitatin Juvedermia Treen Kauneusaltejeessa, kyseisen paikan tekijä toimii kyllä muillakin paikkakunnilla. Hinta tosiaan vähän alle 500e. Tuosta on aikaa muutama kuukais, enkä ole ainakaan vielä huomannut täytteen huvenneen.

    • juuuhvamma

      Mulla on sellanen ongelma, mulla on hiirenpillu ja sen ja suun välissä on semmoinen viivan tapainen kohouma, mites ny sanoisi, ja sit vielä mun alahuulessa ihan keskellä on kolmionmuotonen osa, hyi mun koko leuka on ihan vammanen :-D

    • MINÄ MYÖS

      Hassua, koska tämä pilluleuka ei ole ikinä saanut kuulla lapsena että on kuoppa leuassa, ja tää kuoppa ei ookkaa mikää pikkunen. Koko leuka on tollanen melko ''lauta'' ja sivuprofiili siksi pöljä. Ite vaan vitsailen että saapahan perseen ja nenän yhellä kertaa pyyhittyä!

      • Anonyymi

        Oletko nainen vai mies? Pilluleuka tai persleuka on naiselle iso onnettomuus. Pilaa koko ulkonäeön. Mutta miehillä se on OK.


    • Äityliiii

      Haha. Miehelläni on kuoppa leuassa, samoin pojallamme. Kumpaakaan ei ole haukuttu kuopan vuoksi. Se on vain hieno ominaisuus ihmisessä.

      • inna7

        Samoin Adelella. Tuskinpa kukaan sanoo häntä rumaksi?


    • paskon leuastani

      mutta onko mitään keinoa jolla sen saisi pois ilman kirurgiaa?? kun alkaa jo tympiä tämä paska kun haukutaan mutta ei ole ikää ottaa mitään ruiskeita? kuulin joskus aikoja sitten että rintoja voi suurentaa laittamalla voita niihin ja menemällä saunomaan nii toimisikoha tämä leualle että laittaisi siihe voita ja menisi saunomaan että se imeytyisi leukaan ja täyttäisi kuopan?:o

    • kuoppainen

      Kukaan käynyt pk-seudulla ottamassa pistoksia kuopan hävittämiseksi?
      Missä kävit, ja millainen hinta?

    • Billuleuka

      Olen käynyt siinä helsingissä sijaitsevassa tiina jylhän kauneushoitolassa ja hän on suorittanut paljon leukaan koskevia pistoksia jolla siis saa pienennettyä kuoppaa. Nykyään se on paljon pienempi eikä sitä näe lähes ollenkaan. Olen vasta 16-vuotias ja hintakin oli about 100e. Ei ollut laittajana tiina mutta kokenut oli silti. Sanoi että uudelleen voipi tulla 1-2 vuoden kuluttua. Sillä se ei haihtu niin nopeasti kuin esim huulet...

    • kuoppainen

      Oho, noinko halvalla tosiaan pääsee?:O (edellinen kirjoittaja)
      Mitä ainetta sulle on laitettu?

    • Anonyymi

      sama ongelma

    • Anonyymi

      Täyteaineella olen asiaa hoitanut. Ja ainakin omassa leuassani perus-juvederm on pysynyt tyyliin vuoden tai kaksi vuotta. Paremmin tuo leuan kärjessä pysyy kuin muualla tai siin näin ainakin itselläni.

    • Anonyymi

      Olen 60- nainen ja reagoinut aina todella voimakkaasti miesten kuoppaleukaan. Sehän on seksikkäintä ikinä! Mulla on muutaman kerran meinannut polvet pettää ja olen jäänyt ihan sanattomaksi selaisen miehen edessä. Tunne on todella voimakas. Vieläkin.
      Riitta

    • Anonyymi

      Itseäni haukuttiin lapsena kumihuuleksi isojen huulten takia, mutta aikuisena onkin kehuttu hyväksi suutelijaksi. Miten sen nyt milloinkin ottaa. Taitaa olla enemmän itsetuntoasia, miten asiaan suhtautuu. Mulla itsetunto terveellä pohjalla, joten ylpeä olen huulistani.
      Riitta

    • Anonyymi

      Persleuan tai pilluleuan korjaamista suosittelisin ehdottomasti, jos kyseessä on nainen. Se on yksi rumimmista mahdollisista piirteistä kasvoissa.

      Kuoppa voidaan kätevästi täyttää täyteaineella. Tietysti se maksaa, mutta mieluummin köyhäkin kuin persleukanainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3065
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2421
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2217
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2005
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1257
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe