Mikä hitto noita Mersun cdi-nakuja vaivaa? Ittellä alla E200 cdi, ajettu vasta sisäänajot eli 250 tkm ja savuttaa kuin savupönttö! Ei syö öljyä, ja Vehossa tutkittu turbosysteemin kierrätysventtiilit jne, ja vaihdettu imusarja, ei apua.
Voiko tolle yhtikäs mitään? Inhottaa ajella liki 40 te:n kärryllä joka savuttaa kuin Wartburg...
Rankka savutus Mersun
21
17247
Vastaukset
- Näin on
Tää oli siitä varma todiste!
- HDI
Tee autolla muutamia täyskaasukiihdytyksiä niin,
että annat koneen kiertää tuonne 4000 rpm pintaan.
Ensin varmaan lykkää julmetusti mustaa savua
mutta pikkuhiljaa savun pitäisi vähentyä!
Minulla tämä ainakin auttoi Citikan HDI-koneessa.
Näissä nyky dieseleissä on voimaa jo pienillä kierroksilla niin paljon, että yli 2500 rpm käyntinopeuksia ei välttämättä tarvi normaalisti käyttää! Röörit on kuitenkin suunniteltu myös täysiä kierroksia varten eli varmaan sitten joku paikka karstoittuu kevyellä jalalla ajettaessa.
Dieseleiden sielunelämää paremmin tuntevat ehkä osaavat kertoa tähän jonkun hyvän selityksen?- maailmaan
Ei ole karstasta kyse, vaan nokea kertyy äänenvaimentimiin, josta ne kaasu
pohjassa pöllähtävät kiihdytyksen alussa pihalle. - 1,7 D KADET
maailmaan kirjoitti:
Ei ole karstasta kyse, vaan nokea kertyy äänenvaimentimiin, josta ne kaasu
pohjassa pöllähtävät kiihdytyksen alussa pihalle.mikäli savu on mustaa niin nokea se todennäköisesti on. Mites tuo Mersu kuluttaa? naftaa siis, että onko savutus vaikuttanut kulutukseen?
- topi
1,7 D KADET kirjoitti:
mikäli savu on mustaa niin nokea se todennäköisesti on. Mites tuo Mersu kuluttaa? naftaa siis, että onko savutus vaikuttanut kulutukseen?
jos se ei savuta niin se olisi rikki,mustaa vaan kun lykkää niin hyvä ;) . älä kato taustapeiliin jos se sua haittaa.Jos lastutat sen niin takana ajavat joutuvat laittaa sumuvalot päälle.Kato kun turbo toimii niin se työntää mustaa.Mulla samanlainen ajettu 250tkm ja faijalla 220cdi jossa 490tkm.Uudesta asti on mustaa pukannu mutta ei ikinä kuluta öljyä!!Kato takseja,kyllä pöllähtelee. Mut hei jos sulla on facelift malli eemelistä niin kyllä se valitettavasti suomi-autonakin on alle 30 t euron auto.
- musta savu
topi kirjoitti:
jos se ei savuta niin se olisi rikki,mustaa vaan kun lykkää niin hyvä ;) . älä kato taustapeiliin jos se sua haittaa.Jos lastutat sen niin takana ajavat joutuvat laittaa sumuvalot päälle.Kato kun turbo toimii niin se työntää mustaa.Mulla samanlainen ajettu 250tkm ja faijalla 220cdi jossa 490tkm.Uudesta asti on mustaa pukannu mutta ei ikinä kuluta öljyä!!Kato takseja,kyllä pöllähtelee. Mut hei jos sulla on facelift malli eemelistä niin kyllä se valitettavasti suomi-autonakin on alle 30 t euron auto.
"Kato kun turbo toimii niin se työntää mustaa."
ei kerro turbon toiminnasta. Musta kertoo vain että polttoainetta syötetään liikaa suhteessa ilmamäärään. Jos ahdot ja syötöt on sopivat/tehdasvakiot, mustaa savua ei juurikaan tule. - gjpjgpsjpgj
musta savu kirjoitti:
"Kato kun turbo toimii niin se työntää mustaa."
ei kerro turbon toiminnasta. Musta kertoo vain että polttoainetta syötetään liikaa suhteessa ilmamäärään. Jos ahdot ja syötöt on sopivat/tehdasvakiot, mustaa savua ei juurikaan tule.Niin kun turbo toimii niin sinne koneeseen menee ilmaa jolloin tavallisesti VAKIO auto ei savuta. Jos auto ei ole VAKIO vaan VIRITETTY niin silloin se saattaa lykätä sitä mustaa savua vähän tai paljon enemmän riippuen kuinka paljon sitä on viritetty. Yleensä se musta savu kertoo siitä lisätystä VOIMASTA, mutta voimaa olla myös ilman mustaa savua.
- ihmettelee hän
itselläni E200 CDI 2005 ajettu 305 tuhatta.Alkoi savuttamaan helvetisti.
Luulimme turbon hajonneen, Vika ei ollut turbossa vaan kaksi polttoaineen suutinta ihan paskana!!!!
Se siitä laadusta.Itselläni ekamersu,saattaa olla viimeinen. ps Kaikki huollot teetetty. - tai rikkoontuvat
Vaihdappa uudet suuttimet, niin kyllä savu vähenee.
- eka mersu
Mulla on vastaavia ongelmia vm.98 E 300td mersun kanssa, mutta se rankka savutus ilmenee vain silloin kun auton käynnistää kylmänä hetkeksi ja esim. siirtää aivan pienen matkan pihassa. Sitten auto on sammuksissa noin 10-15 minuuttia. Sen jälkeen kun lähtee ajamaan niin mieletön savu perässä. On mustaa ja valkeeta...Savutus loppuu hetken kuluttua.
Missä vikaa? Liekö samaa ongelmaa....- vaihda
"Mulla on vastaavia ongelmia vm.98 E 300td mersun kanssa, mutta se rankka savutus ilmenee vain silloin kun auton käynnistää kylmänä hetkeksi ja esim. siirtää aivan pienen matkan pihassa. Sitten auto on sammuksissa noin 10-15 minuuttia. Sen jälkeen kun lähtee ajamaan niin mieletön savu perässä. On mustaa ja valkeeta...Savutus loppuu hetken kuluttua.
Missä vikaa? Liekö samaa ongelmaa.... "
venttiilinvarren tiivisteet.
- trtrttrtrtr
on joskus henkimaailmaa. Aikanaan firmaan tuli 4 samanlaista uutta autoa samana päivänä. Yksi savutti alusta asti, käytettiin Volvolla kaikkiaan parikymmentä kertaa, säädettiin, ja jotain pientä, mm turbo vaihdeltiin. Ei auttanut. Kulutus oli pieni, päästömittauksissa samalla viivalla muiden kanssa eikä syönyt öljyä. Ikinä ei syy selvinnyt
- Epsilon56
Miksihän Mersu 200 diesel/91 savuttaa valtavasti joutokäynnillä ja vielä enempi kierroksilla ? Kone käy kyllä nätisti
- Kuluvia osia
Vaihda suuttimet ja venttiilinvarren kumit.
- Epsilon56
Kiitos vinkistä ! Venttiilinvarren kumit on nyt vaihdettu, suuttimia ei vielä.
- Volvomies_1985
Osta volvo!!!!!
- Lasarusmese
Mb 220 cdi autom(W211) rek.elok.2002.Ajettu todistettavasti 285640 kilsaa
(ns Suomiauto) huoltohistorialla.Ja savuttaa kiihdytettäessä että
hävettää..........On tutkittu päästöt,savutusarvot,on ajettu pitkiä matkoja
"manuaalilla" reippaasti,ja eikun savuttaa....Saakeli näitten kaa,kolomas
ja liekö viimenen?????? Vaihtoehtoisia savutuksen aiheuttajia:
EGR venttiili jää auki, imusarjan läpät juuttuneet kiinni/toimilaite rikki (jos kuuluu varustukseen), katalysaattori tukossa, ilmansuodatin vääränlainen (pitää olla ilman siipiä), jokin tunnistin viallinen, vuotava ahtopaineputkisto?
Moni asia vaikuttaa. Mustaa ja valkoista savua voi tulla, sekä kaikkea siltä väliltä. Kuormitustilanteesta riippuu miten asiaa lähdetään ratkomaan.
Tunnistinsignaalien testaus olisi ensimmäinen asia vikakoodien luvun jälkeen.
Kannattaa mennä asiantuntijan luokse selvittämään.
Asiantunijoita on vain harvassa.- toyotafani
Mercedeksen diisselmoottorit oli alkeellisia v.2000 asti, tehottomia, savuuttajia, joskin kestäviä. v.2000 tuli yhteispaineruiskutus, koneista saatiin enempi tehoa, vähempi savua ja päästöjä. Ja sitä tietä mersunkone on kehittynyt, mitä lie kestävyys tänä päivänä?
- Anonyymi
Ostakaa bensakone, riittävän tehokas 175 hp 7,5 l/100 km Hyundai Coupe kaunis ja lähtee.
- Anonyymi
Mielenkiintoista on ajaa sähkövatkaimen perässä noin 300 km. Ettei vain tule bensaa ikävä ?!!.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833