Tack och adjö, Åland!

Finnjävel

Tack och adjö!

Ahvenanmaan kiintiökansanedustaja Roger Jansson äityi taas puhumaan typeriä, kun hän jokin aika sitten esitti, että Suomen pitäisi kiinnostua Ahvenanmaan itsehallinnon kehittämisestä mm. siten, että Suomi auttaisi Ahvenanmaata saamaan oman euroedustajan europarlamenttiin. Käytännössähän tämä paikka olisi Suomelta poissa, sillä muuten ei Euroopan Unioni ikinä suostuisi siihen, että muutaman kymmenen tuhannen asukkaan alue saisi oman edustajansa.

Jansson esitti myös uhkauksen: jollei tällaiseen suostuta, Ahvenan itsenäisyyspuolue saa varmasti enemmän kannatusta, ja sillä on jo kaksi paikkaa kolmestakymmenestä Ahvenanmaan maapäivillä.

Minun mielestäni Ahvenanmaa saisi mennä, Suomi ei tarvitse Ahvenanmaata mihinkään. Julkinen raha kulkee jatkuvasti vain mantereelta saarille, ei toisinpäin. Suomenkieliset veronmaksajatkin siis osallistuvat saarten ennestään vauraan talouden pönkittämiseen tilanteessa, jossa ahvenanmaalaisia ei lainkaan koske isänmaamme puolustaminen (ei asevelvollisuutta), ja jossa saarilla suorastaan sorretaan ja vainotaan maamme enemmistön kieltä, suomea.

Muistetaanpa esimerkiksi Viking Linen takavuosina saamat valtion tuet – ne jaettiin viipymättä jättiosinkoina yhtiön ahvenanmaalaisille omistajille, erityisesti toimitusjohtaja Nils-Erik Eklundille sukuineen. Reilua peliä suomalaisten veronmaksajien rahoilla.

Tavallinen ahvenanmaalainen tuskin osallistuu tähän mannermaan hyväksikäyttöön, tai hyötyy siitä. Mutta Ahvenanmaata johtavat samanlaiset ihmiset kuin jotka edustavat ns. suomenruotsalaista vähemmistöämme mantereella. Koska Ahvenanmaan kansanedustaja on iät ja ajat integroitunut RKP:n ”ruotsalaiseen eduskuntaryhmään” (niin he tosiaan kehtaavat itseään Suomessa kutsua), niin myös tavoitteista on tullut yhteneväisiä, mikä on pelkästään vahingoksi Ahvenanmaalle.

RKP kun pelkää menettävänsä ainoan euroedustajansa tulevissa europarlamenttivaaleissa, niin tässäpä olisi oiva keino saada ikuisiksi ajoiksi oma ruotsia puhuva edustaja – Ahvenanmaan kiintiöeuroparlamentaarikko. Samaten, jos Ahvenanmaa ei olisi osa Suomea, Suomen valheellista ja keinotekoista kaksikielisyyttä olisi aina vain vaikeampi perustella. RKP käyttää Ahvenanmaan ihmisiä hyväkseen, joten siksikin olisi eduksi Ahvenanmaalle, jos se saisi kulkea omaa tietään, erota Suomesta ja joko yrittää olla itsenäinen, tai liittyä Ruotsin maakunnaksi.

Tack och adjö, Åland!

4

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan vain tiedoksi kaikille, että Ahvenanmaan kansanedustaja ei ole Roger Jansson vaan Elisabeth Nauclér.

      • Jäin vain miettimään, että tänne kirjoittavat ovat tietävinään Ahvenanmaan asiat paljon paremmin kuin ahvenanmaalaiset itse, mutta vaikka eduskuntaaaleista on jo runsas vuosi, valitun kansanedustajan nimeä ei tiedetä. Kertooko se jotain palstan tasosta?


      • Finnjävel
        ahvennainen kirjoitti:

        Jäin vain miettimään, että tänne kirjoittavat ovat tietävinään Ahvenanmaan asiat paljon paremmin kuin ahvenanmaalaiset itse, mutta vaikka eduskuntaaaleista on jo runsas vuosi, valitun kansanedustajan nimeä ei tiedetä. Kertooko se jotain palstan tasosta?

        Sorry, mutta nimivirhe oli alunperin Iltalehden toimittajan, joka uutisoi asian Janssonin sanomana. Vaan eikös Nauclér ole myös "ruotsalaisen" eduskuntaryhmän jäsen? (Hänhän onkin sitten ainoa oikea ruotsalainen siellä, koska on Ruotsissa syntynytkin.) Ja eikö hän aja ihan samoja tavoitteita kuin RKP:n tyhmä ryhmä? Asia ei siis muutu, vaikka nimi muuttui. Ja teitä ahvenanmaalaisia kusetetaan minkä ehditään - suomenruotsalaiset ovat tekemässä teistä halvan välineen omille vaatimuksilleen "Svenskfinlandista".


      • Finnjävel kirjoitti:

        Sorry, mutta nimivirhe oli alunperin Iltalehden toimittajan, joka uutisoi asian Janssonin sanomana. Vaan eikös Nauclér ole myös "ruotsalaisen" eduskuntaryhmän jäsen? (Hänhän onkin sitten ainoa oikea ruotsalainen siellä, koska on Ruotsissa syntynytkin.) Ja eikö hän aja ihan samoja tavoitteita kuin RKP:n tyhmä ryhmä? Asia ei siis muutu, vaikka nimi muuttui. Ja teitä ahvenanmaalaisia kusetetaan minkä ehditään - suomenruotsalaiset ovat tekemässä teistä halvan välineen omille vaatimuksilleen "Svenskfinlandista".

        Näin samaa lausuntoa koskevan jutun Turun Sanomissa ja siellä Janssonia kutsuttiin maakuntapäiväedustajaksi, mikä hän on. Oliko siis vain Iltalehdessä väärin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2336
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      105
      1384
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      330
      1119
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      110
      1085
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      965
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe