Suvaitsevaisuuden päivä?

Seikku

Vietettäisiinkö tänään Suvaitsevaisuuden Päivä?
Naisia on mielestäni nyt kyllin haukuttu riippurinnoistaan kantapäänhalkemia myöten ja miehiä lökäpöksyistään/olutvatsoistaan.
Olisiko hyvä idea?
Hymyillään epätäydellisyyksillemme ja annetaan
kesän hyväillä vanhenevia kehojamme.
Pian on syksy, haukutaan sitten taas kun on masis.

8

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marikalla

      Fingerroos ihmettelee, kun viina ei nouse päähän,
      vaikka hän on raskaana.

      • Seikku

        Kyllä, kyllä. Ainahan sitä jotain on vialla
        koko ajan jotain on vialla, mutta en aio spekuloida aiheesta.


    • pupu puskasta

      Ei oikein ole innostaneet aiheet, mutta koitetaan:

      ei sada ei tule taivaalta rakeita
      paljaita jalkoja moni tuulettaa
      ei töppöstä, villasukkaa tarvita
      tassun pohjaa hiekkatie kutittaa

      yksi hilloja metsästä himoo
      toinen nuorta rouvaa naapurin
      kolmas muodottomaksi lihoo
      neljäs opettaja tyylikurssin

      ei ukkosta ei liioin salamoi
      Jaakolta kylmä kivi unohtui
      voi mennä järvelle vielä uimaan
      rohkeimmat kadulle vislaamaan

      pupun pihamaalla nurmi vihertää
      siellä kelpaa hämärissä temmeltää
      omppupuu saa jäädä vielä rauhaan
      pedoilta puskan suojaan viilettää

      • kitikatti

        ihan "omasta päästä", kuten leikkisästi sanotaan?

        Ei hassumpi ollenkaan, en minä osaisi tuollaista värssyä edes "toisen päästä" keksiä:))))

        Taputtaa raivoisasti ja kumartaa kolmesti syvään:)))))ole hyvä;D


      • pupu puskasta
        kitikatti kirjoitti:

        ihan "omasta päästä", kuten leikkisästi sanotaan?

        Ei hassumpi ollenkaan, en minä osaisi tuollaista värssyä edes "toisen päästä" keksiä:))))

        Taputtaa raivoisasti ja kumartaa kolmesti syvään:)))))ole hyvä;D

        Ajattele miten hieno tämä keskustelupalsta oikeastaan on. Näitä juttuja aikansa luettuaan voi kirjoittaa tuollaisen "yhteenvedon". Kai kaikki sanat on jo sanottu moneen kertaan tässä maailmassa. Niitä voi sitten laitella erilaisiin järjestyksiin. Ihan luontevaa kirjoittaa noin :)


      • kitikatti
        pupu puskasta kirjoitti:

        Ajattele miten hieno tämä keskustelupalsta oikeastaan on. Näitä juttuja aikansa luettuaan voi kirjoittaa tuollaisen "yhteenvedon". Kai kaikki sanat on jo sanottu moneen kertaan tässä maailmassa. Niitä voi sitten laitella erilaisiin järjestyksiin. Ihan luontevaa kirjoittaa noin :)

        kun osaa laittaa ne sanat sopivaan järjestykseen ja sinä osaat;)))

        Hienoa on myös se, että toinen osaa tuota ja toinen jotain muuta, paitsi minä joka en oikeastaan osaa yhtään mitään;))))

        Tai kaikkea pikkuisen enkä mitään kunnolla:))


    • päivän kun

      saisi nähdä, jolloin täällä edes annettaisiin tasa-arvoa kaikille ja kaikkien ajatuksille.

    • Ulkomuistin perusteella en ole aivan varma sanamuodoista, mutta joka tapauksessa Eino Leino kirjoitti suunnilleen:
      - Toinen toistanne suvaitkaa,
      niin laaja, laaja on maa.
      Runoilija oivalsi, että niin meillä kuin muuallakin esiintyy runsaasti tarpeetonta suvaitsemattomuutta.

      Suvaitsevuutta on paikallaan arvostaa ja myös noudattaa aina. Tänään on oikein hyvä ajankohta tehdä vaikkapa pieni parannus eli me kaikki voimme pyrkiä tänään, huomenna ja siitä eteen päin olemaan entistäkin suvaitsevaisempia.

      Peräkaneettina tulee mieleen kolikon toinen puoli. Tosiaan, miten pitkälle suvaitsemattomuutta olisi aiheellista sietää? Tai epäoikeudenmukaisuutta? Taivaskaan tämä maailma ei ole eivätkä ihmiset enkeleitä. Me taaplailemme täällä epätäydellisyydessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe