koiran leikkaus??

nala04

heips! mulla on 4v seropi narttu, ongelmana on juoksujen jälkeiset valeraskaudet. eläinlääkäri olisi sitä mieltä että koira pitäisi leikata...
nyt mietin kuinka paljon leikkaus muuttaa luonnetta? onko teillä kokemuksia? muuttaako leikkaus luonnetta vihaiseksi vai rauhoittuuko koira?

9

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

      valeraskaudet on taaksejäänyttä elämää sen jälkeen ja koira hyväksyy jopa nartutkin kaverikseen.

    • Pukeli 1

      miksikään. Ethän sinäkään muuttuisi eri ihmiseksi jonkun leikkauksen takia.
      Koiralla tietenkin juoksuaikainen vouhutus loppuu ja samoin valeraskaudet.
      On sinun harkinnassasi leikkautatko vai et, mutta jos koiran valeraskaudet ovat todella vaikeat, maitoa vuotaa ja koira todella kärsii kovasti, niin silloin kyllä minä leikkauttaisin...
      Kerranhan se vaan kirpaisee se eläinlääkärille pulitettava maksu, niin ja ovat muuten aika kiskureita. Ovat kalliimpia, kun ihmislääkärit koska tietävät, että maksetaanhan sitä mitä vaan, että sillä omalla mussukalla olisi hyvä olla.

    • --------------

      mun kaks leikattua uros koiraa eivät ainakaan ole muuttuneet luonteeltaan muutoin, kuin että halut juoksuisten narttujen perään ovat laskeneet 0,5 prosenttiin- entisestä 100%, joten erittäin olen tyytyväinen=)
      Leikatulta narttu kissaltani loppuivat kiima mourumiset jo leikkaus päivänä kuin seinään ja kun se ennen saattoi merkata pitkin päivää minne sattui, niin nyt sekin on loppunut lähes tulkoon kokonaan, eli nyt koko kesän aikana tehnyt vain 2pisut ei toivottuun paikkaan.
      Eli vaikkei leikkaus kaikkeen ihan kympillä auta niin on siitä kyllä niin isosti ollut apua, että suuret kiitokset ihmisille jotka itsensä eläinlääkäriksi kouluttautuvat ja jaksavat työtänsä tehdä!!!:)

      • Pukeli 1

        Onhan se tietysti kiitoksen paikka, kun operoivat koirasi sinun mieleiseksi, itseämme heikompien kanssa, kun voidaan toimia ihan miten tahansa.
        Etkös siihen samaan hintaan olisi voinut leikkauttaa myös itsesi.
        Olisitko silloin ollut tyttö vai poika, vaiko kumpaakin?


      • kyllä
        Pukeli 1 kirjoitti:

        Onhan se tietysti kiitoksen paikka, kun operoivat koirasi sinun mieleiseksi, itseämme heikompien kanssa, kun voidaan toimia ihan miten tahansa.
        Etkös siihen samaan hintaan olisi voinut leikkauttaa myös itsesi.
        Olisitko silloin ollut tyttö vai poika, vaiko kumpaakin?

        itse asiassa haluaisinkin kyseisen operaation itsellenikin, mutta paha vaan etteivät lääkärit siihen taida suostua;), mistäs muuten arvasit?
        Niin ja oliskos susta kiva asua kera kissan, jolla on kiima 2viikon välein ja kusee ko hevonen pitkin nurkkia, ilman leikkausta kyseinen miukuli olisi ollut pakko lopettaa, koska kusessa ei ole kiva olla, toisin kuin ehkä sinusta, mutta ei se tarkoita, että jos sää haluat kissan kusessa nukkua, että me kaikki sitä halutaan..
        Ja luulet sää että eläin itkee jonkun menetetyn runkku elämän vuoksi, ei tasan tarkkaan kuule itke (toisin kuin ehkä sinä, jolle jokapäiväinen runkkuhetki taitaa olla elämäs ainoo "ilon hetki")
        Niin, niin ja pitäishän niiden urosten saaha runkata jokainen vastaan tulija mennen tullen ja palatessa, näinhän se näkyy olevan noiden kaks lahkeistenkin kanssa, mutta kato aina ei saa mitä haluaa, ja mä kyllä ymmärrän että se sua riepoo ja tekee sun elämästäs...sanonko minkän...
        Mut koitahan pärjäillä;) Me ainakin pärjätään ja hyvin:) ..(niin ja elän edelleen sen leikkauksen toivossa ja toivossahan on hyvä elää;)


      • pahoittelut:)
        kyllä kirjoitti:

        itse asiassa haluaisinkin kyseisen operaation itsellenikin, mutta paha vaan etteivät lääkärit siihen taida suostua;), mistäs muuten arvasit?
        Niin ja oliskos susta kiva asua kera kissan, jolla on kiima 2viikon välein ja kusee ko hevonen pitkin nurkkia, ilman leikkausta kyseinen miukuli olisi ollut pakko lopettaa, koska kusessa ei ole kiva olla, toisin kuin ehkä sinusta, mutta ei se tarkoita, että jos sää haluat kissan kusessa nukkua, että me kaikki sitä halutaan..
        Ja luulet sää että eläin itkee jonkun menetetyn runkku elämän vuoksi, ei tasan tarkkaan kuule itke (toisin kuin ehkä sinä, jolle jokapäiväinen runkkuhetki taitaa olla elämäs ainoo "ilon hetki")
        Niin, niin ja pitäishän niiden urosten saaha runkata jokainen vastaan tulija mennen tullen ja palatessa, näinhän se näkyy olevan noiden kaks lahkeistenkin kanssa, mutta kato aina ei saa mitä haluaa, ja mä kyllä ymmärrän että se sua riepoo ja tekee sun elämästäs...sanonko minkän...
        Mut koitahan pärjäillä;) Me ainakin pärjätään ja hyvin:) ..(niin ja elän edelleen sen leikkauksen toivossa ja toivossahan on hyvä elää;)

        eivät kaikki miehet juokse, joka ....piipin perässä, mutta aikas monta sellaistakin olen nähnyt tapausta...eikä se musta ainakaan mitään nättii touhua ole, vaan lähinnä horotusta, jos ilmaisun sallinette..
        Mut nyt unten maille;)


    • Jos on valeraskauksista tullut luonteen muutoksia,niin leikkaus muuttaa parempaan.Kun jää sitten ne hormoonituiverrukset.
      Jos on kyseessä aggressiivinen koira,esim.muille nartuille,niin jossain tapauksissa saattaa pahentua,kun naarashormooni vähenenee.

    • n.sorsa

      niin kun molossi kirjoitteli.
      1. Luonne voi tulla vihaisemmaksi
      2. Koirasta voi tulla pehmeämpi ja hyväksyy muut koirat hyvin
      3. koirasi voi olla juuri semmoinen, kun ennen leikkausta jos vaikka ennen leikkausta ei hyväksynnyt vaikka muita narttuja ei välttämättä hyväksy leikkauksen jälkeenkään.

    • nala04

      olemme päättäneet leikkauttaa koiramme. kiitos lukuisista vastauksista!!!!
      toivotamme teille kaikille hyvää kesän jatkoa!!
      -kiitos!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe