Osaisiko kukaan sanoa,mitä on tämä polttava kipu käsissä?Sormen nivelet jäykät ja turvotuksen tunnetta päivisin,öisin herään välillä polttavaan kipuun.Tätä polttavaa kipua myös joskus öisin jaloissa,kuitenkin harvemmin kuin käsissä.Kädet tönkön tuntuiset.Kiitos avusta ja vastauksista.
Mitä tämä polttava kipu käsissä
7
6343
Vastaukset
- pokl
Voisko olla joku hermo jumissa, esim. selässä? Iskiashermo tmv.?
- ilari 1
Minulla oli n.10 sitten 4-5 nikaman pullistuma se leikattiin.Sitten tuli jalkoihin hermosärky ja selkään. Nyt koskee käsiin. Tosin kyynerpää leikattu.Oli tosi tulehtunut. Nyt molemmat olkapäät pitäisi leikata.Olen kiertänyt lääkäreitä ja ihmetellyt, kun kipu vain leviää. Ei ole kuuluma reumaa!! Mitä sitten.
Töissä olen käynyt, mutta taitaa tämä olla minun loppu, kun kukaan ei osaa auttaa. Aluksi kokeiltiin tramali, lyrica , neurontin ja kaikki epilepsia ja masennuslääkkeet.Kokeiltujen lääkkeitten määra on pitkä!
Neurontin oli ainut, joka vähän auttoi. Nyt syön päivittäin opiaatteja oxicontin 80mg ja oxinorm tarvittaessa . Sitä mennee päivittäin 10-20mg.
Nämä tosin eivät auta käsivaivoihin. Siksi olen täällä, kun heräsin taas kovaan kipuun.Tsemppiä sinulle.Paras apu Orttonissa Hesassa.
- leikkaus
Minulla myös sormet puutuivat päivisin,öisin heräilin polttavaan kipuun,käsiin tehtiin hermoratatutkimus,mol käsissä rannekanavaoireyhtymä.Pahempi leikattiin pari päivää sitten,nyt ei kipuja.
- diagnoosia...
Oletko vähän aikaa sitten sairastanut suolistotaudin, esim. salmonellan tai muuta ripulitautia?
Kyseessä voi ym. taudista johtuva reaktiivinen niveltulehdus.
Se hoidetaan tulehduskipulääkkeillä. Kannattaa käydä lääkärillä, jotta saa reseptin myös vatsalääkkeisiin jos maha ei kestä noita Buranoita.
Kivut, turvotus, jäykkyys, kuumotus? voivat myös viitata tulehdukselliseen reumatautiin. Siinäkään ei kannata viivytellä hoitoon hakeutumista.
Joten heps lääkäriin. - tutkituttamassa?
Saattaisi olla esim. fibromyalgiaa tuo.
- kipua sormissa
kehotan että käyt reuma testeissä jotta saat oikeaa apua käsiisi älä aikaile vaan toimi
- ilari 1
lol
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207