Pöyhösen kyykky!

voimaa on, ei tosin minulla

Löysin vanhan jutun, jossa Markus Pöyhönen kertoi nostaneensa 250kg:lla raakana helpon kakkosen voimanostokyykystä lähes treenaamatta n. 77 kiloisena. Mitä voimanostopiirit hänessä menettivätkään! Puolenvuoden reenillä olisi laitettu maailmanenkat uusiksi.

17

2863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tghnfgdh

      Aivan ja lehmät lentää....tais se nolla lipsahtaa siihen.
      25kg on uskottavampi totuus

      • ellet usko!

        Muistin vähän väärin. Painoa olikin kilo enemmän ja "muutama toisto ilman mitään rensseleitä" tarkoittaa että toistoja saattoi olla enemmänkin kuin 2 ja käytössä ei ollut edes vyötä. Kyllä noin kova kaveri olisi tehnyt rekat paljon raskaampiinkin sarjoihin!





        http://www.varaslahto.net/artikkelit.php?aid=57


      • Dorka se o!
        ellet usko! kirjoitti:

        Muistin vähän väärin. Painoa olikin kilo enemmän ja "muutama toisto ilman mitään rensseleitä" tarkoittaa että toistoja saattoi olla enemmänkin kuin 2 ja käytössä ei ollut edes vyötä. Kyllä noin kova kaveri olisi tehnyt rekat paljon raskaampiinkin sarjoihin!





        http://www.varaslahto.net/artikkelit.php?aid=57

        Prässissä 1 jalalla 425 kiloa. Ja väittää, että kahdella jalalla ei menisi sama. Yhden jalan prässi on lähes aina yli puolet heikompi kuin kahden jalan prässi. Eli 850 kiloa pitäisi olla kevyttä kauraa prässissä.
        Ne ketä tekee yli 400 kilolla yhden jalan prässiä, on varmasti kourallinen. Hulkki tekee jollain 450 kilolla sarjoja, siis kahdella jalalla. Ja jätkä on oikeesti sikavahva treenaaja.

        36kg yhden käden hauis muutamia toistoja ilman heijaria.

        250 kg ilman rensseleitä kyykyssä.

        Jep jep. Sekoittaako toi jätkä unen ja todellisuuden. Pöyhönen nimenomaan ei ole mikään voimakas juoksija, koska pienessäkin vastatuulessa Pöyhönen on aina kusessa ja tulos huononee keskiarvoa enemmän. Ei nyt ihan mee läpi noi tulokset. Ainoa minkä uskon, on tuo 135 penkki.


      • old school
        Dorka se o! kirjoitti:

        Prässissä 1 jalalla 425 kiloa. Ja väittää, että kahdella jalalla ei menisi sama. Yhden jalan prässi on lähes aina yli puolet heikompi kuin kahden jalan prässi. Eli 850 kiloa pitäisi olla kevyttä kauraa prässissä.
        Ne ketä tekee yli 400 kilolla yhden jalan prässiä, on varmasti kourallinen. Hulkki tekee jollain 450 kilolla sarjoja, siis kahdella jalalla. Ja jätkä on oikeesti sikavahva treenaaja.

        36kg yhden käden hauis muutamia toistoja ilman heijaria.

        250 kg ilman rensseleitä kyykyssä.

        Jep jep. Sekoittaako toi jätkä unen ja todellisuuden. Pöyhönen nimenomaan ei ole mikään voimakas juoksija, koska pienessäkin vastatuulessa Pöyhönen on aina kusessa ja tulos huononee keskiarvoa enemmän. Ei nyt ihan mee läpi noi tulokset. Ainoa minkä uskon, on tuo 135 penkki.

        Nää on näitä kalajuttuja joita aina kuulee. Mä teen nykyään prässillä sarjaa 400kgllä, jopa 500kgllä joskus, mutta mä olen 125-kilonen möhkö. Mä luulen et mallipoika Markuksella on tossa penkissäkin pikkuisen tekemistä, puhumattakaan noista kyykyistä jne. Mutta tässä on just se juttu, että ne jotka eivät kilojen kanssa työskentele, eivät tajua mistä puhuvat. 50kg on paljon, jos se pistetään eteen jauhosäkkinä. 100kg on jo helkutisti, ja se maaginen 200kg ihan pirusti. Mutta kaikkihan me ollaan tavattu se heppu, jonka duunissa on yks virtanen joka vetää penkiltä joku 280 muistaakseni ja ihan naturana, eikä se edes treenaa mitään.


      • Nimetön
        Dorka se o! kirjoitti:

        Prässissä 1 jalalla 425 kiloa. Ja väittää, että kahdella jalalla ei menisi sama. Yhden jalan prässi on lähes aina yli puolet heikompi kuin kahden jalan prässi. Eli 850 kiloa pitäisi olla kevyttä kauraa prässissä.
        Ne ketä tekee yli 400 kilolla yhden jalan prässiä, on varmasti kourallinen. Hulkki tekee jollain 450 kilolla sarjoja, siis kahdella jalalla. Ja jätkä on oikeesti sikavahva treenaaja.

        36kg yhden käden hauis muutamia toistoja ilman heijaria.

        250 kg ilman rensseleitä kyykyssä.

        Jep jep. Sekoittaako toi jätkä unen ja todellisuuden. Pöyhönen nimenomaan ei ole mikään voimakas juoksija, koska pienessäkin vastatuulessa Pöyhönen on aina kusessa ja tulos huononee keskiarvoa enemmän. Ei nyt ihan mee läpi noi tulokset. Ainoa minkä uskon, on tuo 135 penkki.

        teen makd paljon yhden jalaj ja yhden käden liikkeitä kerrallaa. eli kun pomppaan sängystä niin siinä näkee sun yhdne jalan voima. jos teet aian kahdella kaikkee ei käytännössä ole hyötyy silloin sulla jää yhden käytös paljo alle puolen. täs näkee no on tehty yhdellä etupääs.


    • pikapinkoja

      Mitä ihmeellistä tossa nyt on? Luulisi tuollaisilla nopeusominaisuuksilla varustetun urheilijan helposti nostavan kyykystä sen 250 kiloa. Penkki tosin on huono, esim. yksi Suomen lahjakkaimmista aitureista on penkannut 200kg helposti.

      • old school

        Tätä mä just tarkotin tuolla yhdessä ketjussa kun sanoin et nyt taitaa olla kaikki puurot ja vellit sekasin. 77kg kundi kyykkää helposti 250kg täysin treenaamatta? Ja joku toinen, nimetön tietysti, vetää penkistä sen maagisen 200kg? Kuules, noi alkaa olla sellaisia kiloja, että mä pikkusen epäilen asiaa. Toki voi Pöyhösellä olla kova kyykky, mut treenaamatta 250? Ja joku pikajuoksija penkistä 200? Kuullostaa kyllä noilta "mä tunnen yhden kundin, joka"-jutuilta, joita aina kuulee, mut sitten kun mennään salille ja pitäis sen kundin näyttää se tulos, niin on polvi kipee ja flunssa tulossa ja valvottu yö takana ja energiat alhaalla ja polvikin reistailee. Ei pidä ihan kaikkia juttuja näkemättä uskoa.


    • .......................

      Itseä aina ihmetyttää kun nämä urheilijat kertovat kyykkytuloksen ja samaan hegenvetoon, etteivät treenaa kyykkyä. Se on raaka tekniikkalaji ja tuollaiset 250 kilon raudat kyykkyyn vietynä napsauttavat 78 kiloisen kaverin selän poikki, jos tekniikka ei ole kunnossa. Kokeilkaa kuka tahansa ottaa 250 niskaan. Itse en varmaan saa edes telineistä ylös (kyykky-ykkönen 100 kiloa huonompi).

    • klipin

      niistä "kyykyista" perse liikkui alaspäin 10 cm, jos tärinä laskettiin mukaan :)

      Menee jo muusiikin puolelle, mutta arvioisin kyykyn olleen 1/16 kokokyykystä......

      • Luonnollisesti.

        Linkki?

        Juu vedin minäkin reilu 10-vuotiaana yli 350 kg jalkaprässiä (kelkka painot), eikä tämä ole valhe. Mutta se matka jonka kelkka liikkui kun oikaisin jalat oli juuri n. 10 cm.

        Olisi kiva nähdä videota Markuksen suorituksista, Youtubeen vain niin noilla tuloksilla saa mainetta!

        Mutta oisko noin, että pikajuoksijan kannattaakin treenata jalkaliikkeet hyvin matalina? Ehkä nyt hieman enemmän kuin tuon 10 cm kuitenkin.


      • KovaUkko
        Luonnollisesti. kirjoitti:

        Linkki?

        Juu vedin minäkin reilu 10-vuotiaana yli 350 kg jalkaprässiä (kelkka painot), eikä tämä ole valhe. Mutta se matka jonka kelkka liikkui kun oikaisin jalat oli juuri n. 10 cm.

        Olisi kiva nähdä videota Markuksen suorituksista, Youtubeen vain niin noilla tuloksilla saa mainetta!

        Mutta oisko noin, että pikajuoksijan kannattaakin treenata jalkaliikkeet hyvin matalina? Ehkä nyt hieman enemmän kuin tuon 10 cm kuitenkin.

        Varmasti pikajuoksijan kannattaakin tehdä lyhyttä kyykkyä voimien suhteen. Mutta ei se ihme ole, jos alkaa sitten paikat prakaa, kun hirveitä rautoja nostellaan, eikä tukilihakset ole lähelläkään sitä luokkaa, että sitä voisi kannatella edes kunnolla. Mutta sitten ei puhuta voimanostokyykystä. Ne on pyllistykseksikin vajaita.

        "Juu vedin minäkin reilu 10-vuotiaana yli 350 kg jalkaprässiä (kelkka painot), eikä tämä ole valhe. Mutta se matka jonka kelkka liikkui kun oikaisin jalat oli juuri n. 10 cm."

        Ai vähän niiku näin: XD

        http://www.youtube.com/watch?v=7WKxD5abi6I


    • vitura sentään!!

      77kg hoikka juoksija kyykkää helposti yli 250kg ja penkkaa HELPOSTI 200KG!! Voi vittu kun näitä turhapuroja, jotka sokeasti uskoo näihin ihme kertomuksiin siitä tyypistä jonka moni tuntee ja tietää, että se nostaa vitusti, mutta kukaan ei kuitenkaan ole koskaan sitä nähnyt. Ja kuka tollasta paskaa väittää tosta mallimakesta ja vähättelee 300kg kyykkyjä ja 200kg penkkejä muka ihan helppoina tuloksiana niin voi painuu vaikka vittuun! minäkin olen kyykännyt 255kg todella syvälltä vyöllä ja siteillä ja painoin 99kg ja kuuluin maan lahjakkaimpiin voimanostajiin ni aika huimaa jos pöyhis niinku tosta vaan ottaa samat painot ja niinku reenaamatta, sanonpa vaan että vaikka ois kuinka vahva jätkä niin ei perkele etes pysty kyykkään 250kg, meinaan, että kukaan ei kykene huonolla tekniikalla tekeen sitä. reenasin itse vajaata liikettä n.330kg tangossa ja liike oli n.10cm siis loppunostoa joka on monesti se raskain kohta ja ilmeisesti ja aika varmastikin pöyhis on tehnyt juuri näin ja joku diidaa dille kuvittelee että hei toi on nyt sitä voimanostokyykkyy!! MIKSI EI PÖYHIS MENE KISAAMAAN JA TEKASE MAAILMANENKKAA JOKA SARJAAN? kyllä mä ainakin menisin vaikka juoksemaan vaikka en oo juoksija, jos niinku tosta vaan pyyhkäsen 100m reenaamatta 5 sekkaan, ni uskon että kelle tahansa kelpaa kulta ja maailmanekat?! ja tolla mun kaavalla laskettuna pöyhkö saattas kyykätä sillä oikeella voimanostotekniikalla max. n. 170kg.

      • Nasse

        - Kyykkyä en juuri tee selän takia, en varsinkaan isommilla painoilla. Voisi sieltä ihan hyvin lähteäkin. 250 kilolla otin voimanostokyykystä aika terävästi muutaman toiston ilman mitään rensseleitä, mutta koko ajan joutui hakemaan keskivartalolla hyvää asentoa. Se ei tuntunut hyvältä, eikä paljon enempää ainakaan uskalla laittaa.


      • KylKyl
        Nasse kirjoitti:

        - Kyykkyä en juuri tee selän takia, en varsinkaan isommilla painoilla. Voisi sieltä ihan hyvin lähteäkin. 250 kilolla otin voimanostokyykystä aika terävästi muutaman toiston ilman mitään rensseleitä, mutta koko ajan joutui hakemaan keskivartalolla hyvää asentoa. Se ei tuntunut hyvältä, eikä paljon enempää ainakaan uskalla laittaa.

        Minäki oon tehny teräviä yhden jalan valakyykkyi etusormet vierekkäin 250kg:lla. Enkä oo ku 17v ja 66kg. Olisin ottanu enemmänki mutta ku koutsi meinas et ei viitti nolata enempää salin isoi bodareita. Veikkaisin et maksimi olis jossain kolmen sadan paremmalla puolella, etenki jos vetäsin pari ESsää ennen treeniä.


      • pouhonen
        KylKyl kirjoitti:

        Minäki oon tehny teräviä yhden jalan valakyykkyi etusormet vierekkäin 250kg:lla. Enkä oo ku 17v ja 66kg. Olisin ottanu enemmänki mutta ku koutsi meinas et ei viitti nolata enempää salin isoi bodareita. Veikkaisin et maksimi olis jossain kolmen sadan paremmalla puolella, etenki jos vetäsin pari ESsää ennen treeniä.

        http://i.imgur.com/Js92f.gif


    • 29

      Mistäköhä vitusta te noita tuloksia temmotte? Aituri penkannut 200 kiloa jne..

      Pöyhönen jauhaa itse paskaa minkä kerkee.
      Mä olen seurannut näitä suomen pikamenijöitä ja niiden trreenejä ihan lähietäisyydeltä vuosikausia.

      Koskaan en ole nähnyt kenelläkää isoja rautoja tangoissa.
      Yksikää pika-aituri ei taatusti nosta edes vaivaista sataa kiloa penkiltä..kyykyssä tehdään 60 kilolla sarjoja..

      Ja jos noin kovia tuloksia noi rääpäleet tekevät niin samalla voisi mennä kuularinkiin pukkaan 20 metriä..heittään moukaria 80 metrinen jne...

    • Pure Viking

      Kyllä näillä yleisurheilijoilla vain on yllättävänkin kovia tuloksia.
      On tullu treenailtuakin yhden jo lopettaneen sprintterin kanssa ja kyllä sieltä kyykystä vain sitä rautaa tulee. Tunnen myös muita yleisurheilijoita ja kyllä ne raudat liikkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe