kultasormus oikeas nimettömässä

monillamiehillä

niin oon huomannu et toooosi monilla miehillä on semmonen aika paksuhko kultanen sormus oikean käden nimettömässä, tarkottaako se jotain ??

18

1906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liipalaapa

muslimeja?

• se et on muslimi????

oikeestikko?:D

• ihan "niinku" oi...
        se et on muslimi???? kirjoitti:

oikeestikko?:D

Olen tas kuullut "isosilta" et jos ne on suomalaisia ne on homoja, taas jopa toisisssa pohjoismaissakin voidaan pitää sitä oikeaa perinteisempänä sormena.

Venäjällä eronneet, lesket pitävät oikeassa, naimisissa olevat vasemmassa.

Joten ota näistä nyt sitten selvää?

• kylläonolleet

joilla sen sormuksen oon nähny..en sit tiedä et onko ne muslimeja vai mitä, mutta se yks "tuttava" jolla oon nähny (en oo kehdannu kysyy mitä se tarkottaa) niin on kyllä Turkista..muutamalla Aasialaisella oon nähnyt.mutta ulkomaalaisilla täällä Suomes siis =)

• ukkomies

niin tietysti vaihdetaan sormus toiseen käteen

• niintekis??

mahtaa olla paska suhde jos tollasta joutuu tekeen..huhhuh...SÄÄLITTÄVÄÄ

• puolet
        niintekis?? kirjoitti:

kapakoissa olevista ukkomiehistä

• ukkomiesitsekin
        puolet kirjoitti:

kapakoissa olevista ukkomiehistä

kun meikäläinen, avioitunut mies, lähtee kavereiden (ukkomiesten) kanssa kapakkaan niin kyllä meillä ne sormukset oikeassa sormessa pysyy.

ei kyllä ikinä oo tullu niin säälittävä tilanne vastaan, että omaa naista olisin pettämään ruvennu tai sormuksia vaihteloon! huhhuijjaa...kyllä on kummia ihmiset kun ei oma muija kelpaa... rupee ajatteloo, että onko ne aikusia ollenkaan, jotka pettää? vois vähän kasvaa !!! eihän toi oo mitää aikuismaista käytöstä? haloo!

ukkomies 28v

• aviomiehen lompakossa
        niintekis?? kirjoitti:

toinen tulee sormuksesta, toinen kortsusta.

• yopollo

naisen turvallisinta pitää sitä ns. rekisteröidyn parisuhteen merkkinä. Ei tule ainakaan tehtyä vääriä toimenpiteitä väärien johtopäätösten seurauksena.

• mayanna

tuollaiseen kiinnittänyt huomiota, peukalosormuksiin kylläkin.

• ukko osti joskus ison kaupan pihassa ulkomaalaiselta ison leveen sormuksen.Pistää sen sormeen aina ku juhlii..En kylläkää tiiä miks..:DD

• leveilee isosti;D

• tintti.kotivintti kirjoitti:

leveilee isosti;D

Haluu näyttää,että on mukamas rahakas herrasmies..;))

• sellainen työstä saatu jonkinlainen tiploomisormus tai mahdollisesti jonkun veljesseuran tunnusmerkki.
      Todellakaan mitään tietoo..

• Juu ei

Ortodoksit käyttävät (vihki)sormusta oikean käden nimettömässä. Tavalle on raamatulliset perusteet: raamatussa puhutaan Jumalan väkevästä oikeasta kädestä ja siinä kehotetaan myös panemaan sormus Hänen oikeaan käteensä. Saksalaiset, tanskalaiset ja norjalaiset vaihtavat sormuksen oikean käden nimettömään solmittuaan avioliiton.
      Myös Yhdysvalloissa sormusta pidetään vasemmassa kädessä.
      Lähteet: Salakari: Kun sanomme tahdon; Lassila: Uusi käytöksen kultainen kirja.

• kuulemma...

muslimit pitää oikean käden nimettömässä sormusta silloin kun ne on kihloissa ja avioon mentäessä sormus siirretään vasempaan nimettömään

• vierailia

Katollilaisessa maailmassa käytetään vihkisormusta oikeankäden nimettömässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3293
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2965
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2232
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1675
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1604
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      10
      1538
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      22
      1438
    8. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1378
    9. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1361
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1335
    Aihe