Ihmetyttääkö muita

eri dieetit????

Olen jo pitkään ihmetellyt erilaisten dieettien kirjavaa joukkoa. Yhdessä sallitaan jotain, mutta kielletään ehdottomasti jotain. Toisessa dieetissä sallitaan se, mikä ensimmäisessä kielletään ja kielletään se, mikä ensimmäisessä sallitaan... Ja kaikki dieetit toimivat...

Mihin tässä sekamelskassa voi luottaa? Nettikin on täynnä puolesta ja vastaan kirjoituksia. Millä konsteilla uskaltaa lähteä laihduttamaan, kun on pää ihan sekaisin eri dieettien toisistaan poikkeavista näkökulmista. Kommentoikaa, miten olette omaan dieettiinne päätyneet!! Ja tuliko siitä mitään...

6

1109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Kun lähtee laihduttamaan niin ei kannata laihduttaa ja omaksua mitään dieettiä.

Laihdutusta tulisi ajatella pikemminkin elämäntapa muutoksena ja sallittuja ruokia ovat kaikki mitä ruokaympyrässä ja -pyramidissa näkyy ainoina rajoituksina omat erikoisruokavaliot.

Dieeteistä ei ole pitkälle ja moni ketä niitä harratsaa onkin ns. "jojoilija". Myös julkkikset!
      He laihduttavat jollakin ja sitten juorulehdet ylistävät dieettiä; että hänkin sai näin hyvän kropan. Mutta sekin rapistuu ajan myötä ja sitten laihdutetaan toisella nopealla dieetillä ja taas sitä ylistetään.

Dieeteistä tulee myös pitkään noudatettuna paljon erilaisia ravintoainepuutoksia. Monissa dieeteissä on myös varjopuolia jotka eivät liity niinkään painonpudotukseen. Esim. hiilihappovesi dieetti pudottaa sen nelisen kiloa mutta niinkin suurina määrinä juotu hiilihappovesi pilaa hampaat...saati että tulosten pysymiseen juomista pitäisi jatkaa.
      Kaalisoppadieetti aiheuttaa monille ilmavaivoja.

Sitäpaitsi, kuka haluaisi syödä joka toinen viikko täysin samaa ruokaa kuin kaksi viikkoa sitten.
      Kun noudattaa ruokaympyrää saa vapaasti suunnitella omista mieliruoistaan terveellisiä aterioita ja rajattomilla mahdollisuuksilla!

Ota myös huomioon että lähes kaikki dieetit ovat keksitty USA:ssa. Monissa dieeteissä kielletään esim. leipä kokonaan vain koska Amerikoissa ei tunneta kuin valkeista vehnäjauhoista tehty pullamössöleipä. Tuollaista noudattaessa jäisi kokonaan kokematta suomalaisille tutun ruisleivän hyödyt! Sama koskee vaikka kaurapuuroa.

Itse päätin joskus kuusitoistakesäisenä alkaa syömään terveellisesti ja käymään lenkillä lähes joka päivä...alun kiukkuisuuden jälkeen tätä jatkuu yhä ja olen jo 22 vuotias! Vartalo on nätti ja timmi, mieli vireä, sekä iho ja hiusket loistavassa kunnossa :) Terveelliset elämäntavat kannattavat!

• Ratkaisu on äärimmäisen yksinkertainen: Syöt vain vähän vähemmän kuin kulutat, ja painosi on hallinnassa!

• vähän samanlaista

kuin eri uskonnot.
      Saman raamatun perusteella on vaikka minkälaisia suuntia ja lahkoja.

Minun mielipiteeni ja kokemukseni pohjalla ei mikään dieetti ajan kanssa auta painon hallinnassa.
      Elämäntapa remontti, syöminen hyvin mutta valikoiden on ainut tie saada paino pysymään vakaana.

• elliivoo

Osuit asian ytimeen vertaamalla dieettejä uskontoon.
        Paitsi monimuotoisuutensa, myös kiihkomielisyyden, fanaattisuuden vuoksi ne muistuttavat uskontoa.
        Itse kartan kaikkea mikä vaikuttaa liian kiihkomieliseltä.
        Olisin voinut kokeilla esim. Atkinsin dieettiä ja olin siitä jonkin verran kiinnostunut mutta kyseisen suuntauksen keskustelupalsta karkotti minut aika nopeasti.
        En ala mihinkään mikä saa ihmiset niin vihaisiksi ja toistensa kimppuun.
        Kyllä kokonaisvaltainen elämäntaparemontti on ainut toimiva.
        Kaikkea saa syödä mutta kohtuudella.
        Kun viitsii kuunnella omaa elimistöään saa selville sen mikä on itselle parasta ja terveellisintä.
        Esim. rasvainen ja käristetty ruoka aiheuttaa vatsakipuja.
        Liika hiilihydraatti ja rasva väsyttää.
        Kasvikset ja hedelmät piristävät ja tekevät mielenkin iloiseksi.
        Aamupuuro on vatsalle lempeä.
        Kun syö tarpeiksi kuituja toimii ulostuskin helposti ja vikkelästi.
        Kauniin ja raikkaan värinen ruoka on jotenkin miellyttävämpää kuin väritön mössö.

• Vanha Jojo
        elliivoo kirjoitti:

Osuit asian ytimeen vertaamalla dieettejä uskontoon.
        Paitsi monimuotoisuutensa, myös kiihkomielisyyden, fanaattisuuden vuoksi ne muistuttavat uskontoa.
        Itse kartan kaikkea mikä vaikuttaa liian kiihkomieliseltä.
        Olisin voinut kokeilla esim. Atkinsin dieettiä ja olin siitä jonkin verran kiinnostunut mutta kyseisen suuntauksen keskustelupalsta karkotti minut aika nopeasti.
        En ala mihinkään mikä saa ihmiset niin vihaisiksi ja toistensa kimppuun.
        Kyllä kokonaisvaltainen elämäntaparemontti on ainut toimiva.
        Kaikkea saa syödä mutta kohtuudella.
        Kun viitsii kuunnella omaa elimistöään saa selville sen mikä on itselle parasta ja terveellisintä.
        Esim. rasvainen ja käristetty ruoka aiheuttaa vatsakipuja.
        Liika hiilihydraatti ja rasva väsyttää.
        Kasvikset ja hedelmät piristävät ja tekevät mielenkin iloiseksi.
        Aamupuuro on vatsalle lempeä.
        Kun syö tarpeiksi kuituja toimii ulostuskin helposti ja vikkelästi.
        Kauniin ja raikkaan värinen ruoka on jotenkin miellyttävämpää kuin väritön mössö.

Fanaattisuus lienee yhteistä kaikille "vastaheränneille". Ajatelkaapa vaikka raitistunutta alkoholistia tai ihmistä, joka on juuri lopettanut tupakanpolton.

Ruuankin suhteen voi sanoa, että "jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi". Terveellisesti, lihomatta, herkullisesti ja kaikin puolin hyvin on mahdollista syödä hyvin monella tavalla. Jokainen, joka on keksinyt itselleen parhaan mahdollisen tavan syödä, haluaa levittää tätä ilosanomaa kaikelle maailmalle ymmärtämättä, että se, mikä sopii parhaiten yhdelle, ei sovi toiselle ollenkaan.

Itse olen tullut siihen tulokseen, että kaikkinainen ehdottomuus - eikä tämä koske vain ruokaa - johtaa ennen pitkää aina katastrofiin. Tutkimuksissakin on havaittu, etteivät kovin rajoittavat dieetit toimi ajan mittaan. Pari kuukautta elää vaikka pelkällä kaalisopalla, mutta ei siitä elämänmittaiseksi ohjeeksi ole.

Laihdutus on suurta bisnestä, ja sen vuoksi säännöllisin väliajoin ilmaantuu markkinoille jokin uusi "vallankumouksellinen" dieetti. Tosiasiassa ihminen laihtuu aina, kun saa energiaa vähemmän kuin kuluttaa, tuli se eneregia sitten ihan mistä tahansa.

• adge
        Vanha Jojo kirjoitti:

Fanaattisuus lienee yhteistä kaikille "vastaheränneille". Ajatelkaapa vaikka raitistunutta alkoholistia tai ihmistä, joka on juuri lopettanut tupakanpolton.

Ruuankin suhteen voi sanoa, että "jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi". Terveellisesti, lihomatta, herkullisesti ja kaikin puolin hyvin on mahdollista syödä hyvin monella tavalla. Jokainen, joka on keksinyt itselleen parhaan mahdollisen tavan syödä, haluaa levittää tätä ilosanomaa kaikelle maailmalle ymmärtämättä, että se, mikä sopii parhaiten yhdelle, ei sovi toiselle ollenkaan.

Itse olen tullut siihen tulokseen, että kaikkinainen ehdottomuus - eikä tämä koske vain ruokaa - johtaa ennen pitkää aina katastrofiin. Tutkimuksissakin on havaittu, etteivät kovin rajoittavat dieetit toimi ajan mittaan. Pari kuukautta elää vaikka pelkällä kaalisopalla, mutta ei siitä elämänmittaiseksi ohjeeksi ole.

Laihdutus on suurta bisnestä, ja sen vuoksi säännöllisin väliajoin ilmaantuu markkinoille jokin uusi "vallankumouksellinen" dieetti. Tosiasiassa ihminen laihtuu aina, kun saa energiaa vähemmän kuin kuluttaa, tuli se eneregia sitten ihan mistä tahansa.

Kaikki mikä on kiellettyä houkuttaa ehkä jopa enemmän kuin että se olisi joskus edes sallittua. Siksi nämä tiettyä linjaa noudattavat dieetit on vaikeaa saada "elämäntavaksi" suuren yleisön keskuudessa,mutta toisille ne sopivat hyvin eivätkä aiheuta ongelmaa. Lisäksi joissakin dieeteissä on ruoka-aineita,joita ainakaan oma kukkaroni ei salli syödä kovin kauaa..
        Itse laihdutin aikanaan zone dieetillä. Luin kaikki opukset ja aloin noudattaa dieettiä.
        jonkun aikaa oli ihan hyvä meininki ja paino tippui, mutta sitten alkoi tuntua, kun elimistö alkoi vaatia hiilareita. En yksinkertaisesti jaksanut tehdä mitään. Joka paikkaan sattui kun yritin mennä lenkille, jaksaminen oli nollassa.
        Sen ainoan kerran jälkeen olen päättänyt että en enää ikinä aloita dieettiä, jossa ei saa syödä edes kaikkia kasviksia. Eikä ainakaan minulle sovi sellainen hiilareiden karsiminen.
        Joillekin se sopii, mutta kaiken a ja o laihduttamisessa on syödä vähemmän kuin kuluttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      94
      4182
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2285
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2136
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      101
      1952
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      394
      1744
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      143
      1337
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1249
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1045
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      956
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      78
      815
    Aihe