Toimivaa excel skriptiä?

Oisko?

Eli oisko jollain vinkata toimivaan skriptiin mikä tulostaa siis mysql-kannasta php-skriptin avulla excel-tiedostoon?

Moni toimii ainakin melkein, mutta jos tulostan vaikkapa puhelinnumeroita niin jättää 0:t edestä pois... tyyliin 040123456 --> 40123456

12

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jejej

      Kysymys olis sinulle, että et kai käytä mysql:ssä puhelinnumeroille int tai muuta numeroille tarkoitettua tietotyyppiä?

      puhelin ja posti numeroille käytetään tekstille tarkoitettua esim varchar(30) vai kuinka pitkiä puhelinnumerot ovatkaan.

      selitys olla yksinkertainen 040 on ihan sama luku kuin 40.

      • itse aloittaja

        mutta excel ei sitä tajua... ihan sama kuin normaalistikin kun avaa excelin ja yrittä syöttää vaikkapa lukua 007, niin se ei onnistu muuttamatta formaattia -> text.

        Jotenkin sille pitäisi siis kertoa, että data format = text.


      • fidel1
        itse aloittaja kirjoitti:

        mutta excel ei sitä tajua... ihan sama kuin normaalistikin kun avaa excelin ja yrittä syöttää vaikkapa lukua 007, niin se ei onnistu muuttamatta formaattia -> text.

        Jotenkin sille pitäisi siis kertoa, että data format = text.

        Kokeile lisätä skriptissä merkki ' kentän arvon eteen, siis näin: '040555555. Sen pitäisi kertoa excelille, että kyseessä on tekstiä, ei numeroita.

        Onko sulla muuten joku syy, miksi käytät php:ta tiedon hakemiseen kannasta? Eiköhän Exceliin löydy datasource-palikka suoraan mysql-kantaan, ainakin Openofficessa tämä onnistuu heittämällä. Sitten vain excelin tietokanta-funktiolla haet tarvittavat kamat suoraan kannasta.


      • Jejej
        fidel1 kirjoitti:

        Kokeile lisätä skriptissä merkki ' kentän arvon eteen, siis näin: '040555555. Sen pitäisi kertoa excelille, että kyseessä on tekstiä, ei numeroita.

        Onko sulla muuten joku syy, miksi käytät php:ta tiedon hakemiseen kannasta? Eiköhän Exceliin löydy datasource-palikka suoraan mysql-kantaan, ainakin Openofficessa tämä onnistuu heittämällä. Sitten vain excelin tietokanta-funktiolla haet tarvittavat kamat suoraan kannasta.

        Eiköhän tuossa toimisi ihan välilyönti?

        Pikavilkasulla ainakin PHPExcelissä pystyy määrittää tietotyypin, luulisi sen onnistuvan muissakin?

        $objPHPExcel->getActiveSheet()->Set​CellValueExplicit('P1', '040555555', PHPExcel_Cell_DataType::TYPE_STRING​);

        http://www.codeplex.com/PHPExcel/


      • itse aloittaja
        fidel1 kirjoitti:

        Kokeile lisätä skriptissä merkki ' kentän arvon eteen, siis näin: '040555555. Sen pitäisi kertoa excelille, että kyseessä on tekstiä, ei numeroita.

        Onko sulla muuten joku syy, miksi käytät php:ta tiedon hakemiseen kannasta? Eiköhän Exceliin löydy datasource-palikka suoraan mysql-kantaan, ainakin Openofficessa tämä onnistuu heittämällä. Sitten vain excelin tietokanta-funktiolla haet tarvittavat kamat suoraan kannasta.

        Tokihan tuo ' -merkki edessä tulostaa postinumeron "oikein", mutta tällöin postinumeron eteen jää tuo "'" -merkki.... Mitä ei tietenkään siinä saisi olla.

        Haluan hakea nuo php:llä, jotta saan ne webhotellin tietokannasta kätevästi exceliin ilman mitään kikkareita.


      • itse aloittaja
        Jejej kirjoitti:

        Eiköhän tuossa toimisi ihan välilyönti?

        Pikavilkasulla ainakin PHPExcelissä pystyy määrittää tietotyypin, luulisi sen onnistuvan muissakin?

        $objPHPExcel->getActiveSheet()->Set​CellValueExplicit('P1', '040555555', PHPExcel_Cell_DataType::TYPE_STRING​);

        http://www.codeplex.com/PHPExcel/

        eli jos lisään esim. niin että puhelinnumeron eteen tulostuu välilyönti, ei toimi silloinkaan vaan excel ei huomioi koko välilyöntiä :/


      • fidel1
        itse aloittaja kirjoitti:

        Tokihan tuo ' -merkki edessä tulostaa postinumeron "oikein", mutta tällöin postinumeron eteen jää tuo "'" -merkki.... Mitä ei tietenkään siinä saisi olla.

        Haluan hakea nuo php:llä, jotta saan ne webhotellin tietokannasta kätevästi exceliin ilman mitään kikkareita.

        Ei ole nyt Exceliä käsillä millä kokeilla, mutta OpenOfficen Calc:ssa tuo "'" numeron eteen toimii. Se ei näy solun sisällössä eikä vaikuta solun käyttöön funktioissa. Sisältörivillä merkki näkyy, mutta sillä ei ole siellä mitään merkitystä.


      • Jejej
        itse aloittaja kirjoitti:

        eli jos lisään esim. niin että puhelinnumeron eteen tulostuu välilyönti, ei toimi silloinkaan vaan excel ei huomioi koko välilyöntiä :/

        Kokeilitkos tuota linkittämääni?
        Sillä tuon pitäisi toimia koska PHPExcel_Cell_DataType::TYPE_STRING​ kohdalla sanotaan että teksti kyseessä.

        Tuo välilyönnin lisäys pitää tehdä PHP:ssä, ei Excelissä, samoin tuo ' merkkikin.

        Vois tuota kokeilla ihan omalla koneella, kunhan kertoisit mitä Excel kirjastoa käytät, ellet tuota linkittämääni.


      • itse aloittaja
        Jejej kirjoitti:

        Kokeilitkos tuota linkittämääni?
        Sillä tuon pitäisi toimia koska PHPExcel_Cell_DataType::TYPE_STRING​ kohdalla sanotaan että teksti kyseessä.

        Tuo välilyönnin lisäys pitää tehdä PHP:ssä, ei Excelissä, samoin tuo ' merkkikin.

        Vois tuota kokeilla ihan omalla koneella, kunhan kertoisit mitä Excel kirjastoa käytät, ellet tuota linkittämääni.

        http://fundisom.com/phparadise/php/databases/mySQL_to_excel

        Tuollaista olen siis kokeillut, välilyönnin php-koodissa tein seuraavasti (samalla tapaa myös 'merkki), muuttaen tämän:
        elseif ($row[$j] != "") {
        77 $schema_insert .= "$row[$j]".$sep;
        78 }


        -->

        elseif ($row[$j] != "") {
        77 $schema_insert .= " " . "$row[$j]".$sep;
        78 }


        Latailin tuolta sun esimerkkisivulta paketin, mutta siinä tuli noin 2,5 megaa tiedostoja...


      • Jejej
        itse aloittaja kirjoitti:

        http://fundisom.com/phparadise/php/databases/mySQL_to_excel

        Tuollaista olen siis kokeillut, välilyönnin php-koodissa tein seuraavasti (samalla tapaa myös 'merkki), muuttaen tämän:
        elseif ($row[$j] != "") {
        77 $schema_insert .= "$row[$j]".$sep;
        78 }


        -->

        elseif ($row[$j] != "") {
        77 $schema_insert .= " " . "$row[$j]".$sep;
        78 }


        Latailin tuolta sun esimerkkisivulta paketin, mutta siinä tuli noin 2,5 megaa tiedostoja...

        Ahaa, tuo käyttämäsi ei sisällä mitään Excelin muotoiluja jne..., tuolla linkittämälläni pystyy tekee vaikka mitä joka selittää isomman koon. Mutta eihän se ole kuin 1.31 megaa, sitäkin pystyy vähentämään mikäli et tarvitse Excelin lukemista jne.... Classes on se hakemisto minkä nettiin siirrät, ei sinne tarvitse siirtää esimerkkejä ja manuaalia. Toki se on aika iso jos tuommonen yksinkertainenkin riittäisi.


        Tuossa käyttämässäsi 85 rivillä
        print(trim($schema_insert));

        Voisit kokeilla siihen tuon aikasemman muutoksen lisäksi
        print($schema_insert);

        Tuo trim poistaa välilyönnit ja muita merkkejä http://fi.php.net/manual/en/function.trim.php mutta tuo tuskin toimii.

        Mites olis manuaalinen toiminto?
        Lisäät ' tai muun merkin mitä et käytä tekstissä.
        Sitten valitset halutut solut ja muutat ne tekstityyppiseksi.
        Sitten etsi/korvaa toiminnolla poistat tuon ' merkin.

        Tai sitten puhelinnumero tähän tyyliin
        O4055555
        04055555

        Äkkivilkasulla nuo näyttää samalta, vaik ne eivät ole.


      • itse aloittaja
        Jejej kirjoitti:

        Ahaa, tuo käyttämäsi ei sisällä mitään Excelin muotoiluja jne..., tuolla linkittämälläni pystyy tekee vaikka mitä joka selittää isomman koon. Mutta eihän se ole kuin 1.31 megaa, sitäkin pystyy vähentämään mikäli et tarvitse Excelin lukemista jne.... Classes on se hakemisto minkä nettiin siirrät, ei sinne tarvitse siirtää esimerkkejä ja manuaalia. Toki se on aika iso jos tuommonen yksinkertainenkin riittäisi.


        Tuossa käyttämässäsi 85 rivillä
        print(trim($schema_insert));

        Voisit kokeilla siihen tuon aikasemman muutoksen lisäksi
        print($schema_insert);

        Tuo trim poistaa välilyönnit ja muita merkkejä http://fi.php.net/manual/en/function.trim.php mutta tuo tuskin toimii.

        Mites olis manuaalinen toiminto?
        Lisäät ' tai muun merkin mitä et käytä tekstissä.
        Sitten valitset halutut solut ja muutat ne tekstityyppiseksi.
        Sitten etsi/korvaa toiminnolla poistat tuon ' merkin.

        Tai sitten puhelinnumero tähän tyyliin
        O4055555
        04055555

        Äkkivilkasulla nuo näyttää samalta, vaik ne eivät ole.

        ei toiminut tuo trimmin poistaminen... se oli itsellänikin aiemmin mielessä ja voi olla että olin sitäkin jo kokeillut.

        tosiaan riittäis ihan tuollainen yksinkertainen skipti. kokeilin erästä toistakin mutta siinäkin aivan sama ongelma.. :/


    • ghjfjhf

      heittomerkki eteen '040123456, ei näy tulosteessa mutta nolla näkyy paperilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe