Klaukkala, Rajamäki vai Kirkonkylä?

Muuttamassa

Hei! Kertokaapas eroja noiden alueiden välillä. Missä mieluiten asuisit, missä et ja miksi? Mikä noista olisi paras alue lapsiperheelle vai ovatko kenties kaikki yhtä hyviä? Niin ja omakotitaloon aiotaan muuttaa.

36

14440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelisin

      Olen asunut rajamäellä ja nurmijärvellä ja näistä kahdesta rakentaisin mieluummin tulevan omakotitaloni Nurmijärven kirkokylälle, riippuen tietenkin tontista. Kirkonkylän laidunalue on ainakin aivan kaamea, taloa talon vieressä, eli sieltä saa omakotitalon ilman omaa rauhaa.... Palvelut ovat klaukkalassa parhaimmat, mutta sinne en täältä katsottuna haluaisi muuttaa.

      • mmm

        ... kannata muuttaa nurmijärvelle! Täynnä nistejä ja juoppoja ja siltä väliltä...


    • 36 v. asunut

      Klaukkalassa palvelut mutta ruuhkaista, Rajamäellä spurguja...Nurmijärvi siistimpi ja rauhallisen oloinen - tietyt kunnalliset virastopalvelut lähellä.

    • kärpä

      minä jättäisin rajamäen saman tien pois laskuista. Kirkolla ja Klaukkalassa saman tasoiset palvelut, klaukkala ehkä hieman vilkkaampi.

      • frukter

        Miksi juuri Nurmijärvelle? Klaukkala on rumaa, samoin kirkonkylä. Rajamäki menettelee, lähinnä sääksjärven läheisyyden takia, mutta siellä on liian pienet piirit, sisäänpäinlämpenevää.

        Koko Nurmijärveä hehkutetaan liiaksi, palvelut ovat vähäisiä ja ruuhkat mielettömät työaamuina ja iltapäivinä. Käytännössä suurin osa käyttää Hkin tai Vantaan(jumbo) palveluita. Kannelmäen prismassa tai sitten jos asuu rajamäellä käytetään Hyvinkään palveluita. Energian tuhlausta, mutta kuulostaa varmaan hienolta asua Nurmijärvellä. Ja voit ehkä kuvitella olevasi hieman parempi ihminen.


      • ...........
        frukter kirjoitti:

        Miksi juuri Nurmijärvelle? Klaukkala on rumaa, samoin kirkonkylä. Rajamäki menettelee, lähinnä sääksjärven läheisyyden takia, mutta siellä on liian pienet piirit, sisäänpäinlämpenevää.

        Koko Nurmijärveä hehkutetaan liiaksi, palvelut ovat vähäisiä ja ruuhkat mielettömät työaamuina ja iltapäivinä. Käytännössä suurin osa käyttää Hkin tai Vantaan(jumbo) palveluita. Kannelmäen prismassa tai sitten jos asuu rajamäellä käytetään Hyvinkään palveluita. Energian tuhlausta, mutta kuulostaa varmaan hienolta asua Nurmijärvellä. Ja voit ehkä kuvitella olevasi hieman parempi ihminen.

        Minun puolestani tänne ei tarvitse muuttaa enää yhtään enempää porukkaa, joten suksikaa vaikka Kontulaan.


      • luonto rakas
        frukter kirjoitti:

        Miksi juuri Nurmijärvelle? Klaukkala on rumaa, samoin kirkonkylä. Rajamäki menettelee, lähinnä sääksjärven läheisyyden takia, mutta siellä on liian pienet piirit, sisäänpäinlämpenevää.

        Koko Nurmijärveä hehkutetaan liiaksi, palvelut ovat vähäisiä ja ruuhkat mielettömät työaamuina ja iltapäivinä. Käytännössä suurin osa käyttää Hkin tai Vantaan(jumbo) palveluita. Kannelmäen prismassa tai sitten jos asuu rajamäellä käytetään Hyvinkään palveluita. Energian tuhlausta, mutta kuulostaa varmaan hienolta asua Nurmijärvellä. Ja voit ehkä kuvitella olevasi hieman parempi ihminen.

        Rajamäen ympärillä luonto on on luonnonkaunis vaikka keskus rumaa. Jos pikkuisen parantaisivat keskuksen ympäristöä ja ajoteitä, tulee hyvää.
        Rajamäki on hyvä pienenä kylänä. Miksi tänne tarvitaan lisää väkeä?
        Metistönalue tai Miilunmäki tulee täyteen 70 omakotitaloja. MIKSI ?????
        Kunta on ahne.....
        Miksi se miljöö, luonto, rauha rikotaan....
        Rakentaa voi Klaukkalaan. Sine ihmiset mielummin muuttaa koska on lähellä Helsinkiä ja sen ymmärtää.
        Rajamäelle muuttaa ihmiset koska rakastavat pientä kylää.
        Edelleen olen siitä samaa mieltä, että vanhoja taloja voi ostaa ja korjata. Silloin nuorilla säilyy kunnioitus vanhaa kohtaan.
        Jonkun verran voisi rakentaa uusia taloja, mutta ei ei sellaiselle alueelle kun kunta on suunnittelut...
        Metistönmäki tai Miilumäki mihin tulee 70 uutta omakotitaloa.
        Noh, se tuo lisää ongelmia ja ruuhkaa ja roskia.
        Kunta yrittää muutenkin poliisin siirtää Klaukkalaan.Kuka täällä valvoo lakia.
        Me kuntalaiset teemme mitä voimme, ainakin jotkut ????????
        Toivottavasti olisi nuoria ketkä ovat kiinnostuneet muustakin kuin omasta pihasta.
        Yhteistyöllä ja lapsia ottamalla mukaan siihen mitä yhteiskunta tarkoittaa ja siisteys, on todella tärkeää.
        Toivottavasti te vanhemmat jaksatte olla mukana kaikessa mikä on todella tärkeää teille ja ympäristölle.


      • poliisin siirtyminen
        luonto rakas kirjoitti:

        Rajamäen ympärillä luonto on on luonnonkaunis vaikka keskus rumaa. Jos pikkuisen parantaisivat keskuksen ympäristöä ja ajoteitä, tulee hyvää.
        Rajamäki on hyvä pienenä kylänä. Miksi tänne tarvitaan lisää väkeä?
        Metistönalue tai Miilunmäki tulee täyteen 70 omakotitaloja. MIKSI ?????
        Kunta on ahne.....
        Miksi se miljöö, luonto, rauha rikotaan....
        Rakentaa voi Klaukkalaan. Sine ihmiset mielummin muuttaa koska on lähellä Helsinkiä ja sen ymmärtää.
        Rajamäelle muuttaa ihmiset koska rakastavat pientä kylää.
        Edelleen olen siitä samaa mieltä, että vanhoja taloja voi ostaa ja korjata. Silloin nuorilla säilyy kunnioitus vanhaa kohtaan.
        Jonkun verran voisi rakentaa uusia taloja, mutta ei ei sellaiselle alueelle kun kunta on suunnittelut...
        Metistönmäki tai Miilumäki mihin tulee 70 uutta omakotitaloa.
        Noh, se tuo lisää ongelmia ja ruuhkaa ja roskia.
        Kunta yrittää muutenkin poliisin siirtää Klaukkalaan.Kuka täällä valvoo lakia.
        Me kuntalaiset teemme mitä voimme, ainakin jotkut ????????
        Toivottavasti olisi nuoria ketkä ovat kiinnostuneet muustakin kuin omasta pihasta.
        Yhteistyöllä ja lapsia ottamalla mukaan siihen mitä yhteiskunta tarkoittaa ja siisteys, on todella tärkeää.
        Toivottavasti te vanhemmat jaksatte olla mukana kaikessa mikä on todella tärkeää teille ja ympäristölle.

        Ei kai kunta mitään poliisia ole siirtämässä Klaukkalaan? Ei kunta päätä mistään poliisin asioista. Kyllä poliisi päättää ihan itse noista asioista.


    • muutkin ok

      Lapsiperheelle sopivan pieni paikka ja täällä suunnilleen saa kuulla mitä omat/muiden lapset puuhaavat koulun jälkeen. Klaukkala on kuitenkin jo aika iso.

      Rajamäki on ihan ok. Jos työt Helsingin suunnalla niin vähän kaukana.

      Kirkonkylässä on aika turvallinen ympäristö elää. Palveluita voisi olla enemmänkin.

      Ei mun mielestä kirkonkylä ole mikään ruma. Vai onko?

    • Eikö mode hoksaa?

      näitä typeriä aloituksia!

    • kouluainen

      hei. olen itse kyllä vasta 11 vuotias mutta olen asunut rajamäellä koko elämäni.no täällä on ihan hyvä koulu mutta oppilaita on ihan liikaa .hyvää on uimahalli ja sääksjärvi.kauppoja on kyllä aika vähän.me emme asu aivan keskustassa jossa talot ova pieniä ja niitä on tiheästi.asumme n.1,5 km koulusta ja talomme on n.250 neliötä ja pihamme n.1650 neliötä eli aika suuri.täällä on jonkun verran harrastusmahdollisuuksia esim.jalkapallo,hiihto ja joitan taistelulajeja,mutta jäähallia täällä ei ole joten mitään jääkiekkoa tai muuta täällä ei voi harrastaa.talvella on kuitenkin luistelukenttä ja paljon latuja ympäri metsiä.lenkkeilymahdollisuudet ovat aika hyvät.no kannattaa etsiä itse enemmän tietoa.

    • Dansu

      Suosittelisin Klaukkalaa. Rauhallinen paikka ja kivaa seutua. Nyt juuri ollaan rakentamassa Klaukkalan keskustaan Citymarkettia nii se olisi hyvä lähellä oleva kauppa. Klaukkalan seutua ovat mm. Harjula, Syrjälä... Kirkonkylästä eikä Rajamäestä ole kokemusta. Klaukkala kannattaa!

    • Dansu

      Harjula tai Syrjälä (Klaukkalassa) ovat hyviä paikkoja lapsille. Siellä asuu paljon lapsiperheitä ja koulutkin ovat lähellä, ellei ole jo yläaste ikäinen niin joutuu kävelemään keskustaan asti. Mutta Harjula ja Syrjälä on hyvää seutua!

      • Rajamäkeläinen

        Rajamäellä on aika rauhallista jaa paljon omakotitaloja ja luontoa ja paljon mahdollisuuksia eri harrastuksille lapsille hyvä paikka koska täällä ei ole sellaista huonoa seuraa hirveästi toisin kuin muualla...Minun pikkusiskoni ja pikkuveljeni on tykännyt asua rajamäellä ja myös minä ja vanhempani tässä tiellämme on myynnissä omakotitalo jossa on sievä piha jossa on tilaa lapsilla temmeltää..http://www.oikotie.fi/realestlist?exit=aptinfo_fromsearch&id=1673711 tuoossa on kuvia talosta joka on myynnissä tässä rajamäellä siinä meidän naapurissa


      • Rajamäelle?
        Rajamäkeläinen kirjoitti:

        Rajamäellä on aika rauhallista jaa paljon omakotitaloja ja luontoa ja paljon mahdollisuuksia eri harrastuksille lapsille hyvä paikka koska täällä ei ole sellaista huonoa seuraa hirveästi toisin kuin muualla...Minun pikkusiskoni ja pikkuveljeni on tykännyt asua rajamäellä ja myös minä ja vanhempani tässä tiellämme on myynnissä omakotitalo jossa on sievä piha jossa on tilaa lapsilla temmeltää..http://www.oikotie.fi/realestlist?exit=aptinfo_fromsearch&id=1673711 tuoossa on kuvia talosta joka on myynnissä tässä rajamäellä siinä meidän naapurissa

        Katos vaan, olemme käyneet katsomassa tuota linkittämääsi taloa mutta kaupanhieronta kangistelee. Hyvää siinä on se, että on päättyvän tien päässä mutta toisaalta lähellä on vuokrataloja (asuuko niissä millaista porukkaa) ja iso teollisuusalue (haiseeko maalitehtaan höyryt tms). Varmaankin tuo puoli on myös muuten rauhallisempaa aluetta kuin varsinainen keskusta.

        Kerropas ajatuksiasi, kannattaako Artturintien aluetta harkita ja mitkä on hyvät/huonot puolet?


    • Klaukkala, siellä on kaikki K-Citymarketista ihan maatiloihin.

    • Röykkäläinen

      Olen itse asunut ennen Klaukkalassa ja nykyään Röykässä. Rajamäessä kävin yläasteen ja lukion, kirkonkylällä olen töissä ja klaukkalasta on muuten vain paljon kokemuksia joten kerron tässä nyt.

      Klaukkalassa on eniten palveluita. Kuitenkaan ei oikeastaan muuta kuin ruokakauppoja, pari baaria ja pizzeriaa. Kuitenkin Klaukkala on kaikista taajamista selvästi kallein ja myös ruuhkaisin. (klo 16 klaukkalan jonot usein Hämeenlinnan moottoritien rampille asti) Ja loppujen lopuksi siellä on samoja palveluita kuin muissakin taajamissa, mutta enemmissä määrin.

      Kirkonkylästä löytyy näitä perus ruokakauppoja ja pari baaria. Huomattavasti rauhallisempi paikka kuin Klaukkala. Hinnat ovat myös huomattavasti matalemmat asumisessa kun vertaa Klaukkalaan, ja ajoaika esim. Helsinkiin ei kovin paljon pitene.

      Rajamäellä ei oikeastaan muuta ole kuin ruokakauppoja. Luonnonläheinen ja halpa paikka, ja yön tullen spurgumainen nuoriso kömpii ulos keskustaan ryypiskelemään turhankin usein.

      Ei siis mitään ihmeellisyyksiä koko kunnassa, ja jos haluaa että palvelut ovat lähellä niin silloin en suosittele Nurmijärvelle jäämään ylipäätään vaan menee suosiolla Hyvinkäälle tai Vantaalle.
      Ensisijaisesti suosittelisin Kirkonkylää.

      • Muutan löydän uuden

        olen asunut täällä 4 v ja haluaisin muuttaa takaisin Hkiin, nuoriso ryyppää ja rääkyy joka puolella, autoja kolhitaan, ruuhkaa aamuin illoin.
        Taloja nousee kaiken aikaa, rakennustöitä ja hurjia näköaloja.
        Puistoja ei ole ainakaan rauhallisia istutukset teiden varsilla hoitamattomat, pysäköidään miten sattuu.
        Kehottaisin tutkimaan kartan ja tulet ajelemaan tätä ympäristöä parhaiten saat käsitystä.


    • pelastautunut

      Älä muuta koko Nurmijärvelle ollenkaan. Ihan paska paikka.

    • VTUTTAA

      Pysykää siellä missä olettekin, tämä kunta turpoaa kuin pullataikina kaikenmaailman muuttajista! Sitten pitäisi olla enemmän palveluita ja paskakin haisee katos kun ollaan maalla. Sitten nämä laidunalueella eli pellolla asujat ylistävät niitä niiden nippanappa 1000 neliön "puutarhatonttejaan" ;) naurettavaa. Jengi tulee tänne jostain vitun savosta ja luulee asuvansa melkein hesassa tai sitte niitä maalaisia tulee hesasta jotka haluaa asua ns. maalla... EI ENÄÄ MUUTTAJIA TÄHÄN KUNTAA, ALKUPERÄISTÄ VÄESTÖÄ EI KOHTA ENÄÄ OLE!!!!!!!!!

    • tietoja

      ei kannata, läpeensä mätä kunta

      • Pakeneva

        . Ei tänne takapajulaan todellakaan kannata tulla. Sisäänlämpiävä " sauna " koko kunta. ! Kuvittelee olevansa jotain erikoista jota ei todellakaan ole. Älkää uskoko kaikkea mainostusta kunnasta todellisuudessa ihan paska paikka.


      • Henkka65
        Pakeneva kirjoitti:

        . Ei tänne takapajulaan todellakaan kannata tulla. Sisäänlämpiävä " sauna " koko kunta. ! Kuvittelee olevansa jotain erikoista jota ei todellakaan ole. Älkää uskoko kaikkea mainostusta kunnasta todellisuudessa ihan paska paikka.

        Klaukkalan porukka jakautuu kahtia ns " luulevat olevansa parempia ihmisiä" jotka syövät piilossa masennuslääkkeitä ja ryyppäävät hienostuneesti ja vaativat lapsiaan harrastamaan henkihieveriin, koska se on niin hienoa. Tässä joukossa täytyy osata pilkatakin hienostuneesti. Eli eletään samoin kuin muut, mutta hienostuneesti.

        Jos vain sattuu olemaan yh, työtön, sairaseläkkeellä, asuu vuokra-asunnossa tms, mikä ei tietysti ole kunnon ihmisen merkki näiden mielestä (tosin moni on joutunut myöhemmin samaan tilanteeseen ja romahtanut täysin), on automaattisesti näiden "parempien ihmisten" mielestä heti ongelma ihminen (vaikka olisi 100% raitis, akateemisesti koulutettu ja keskiluokkaiset tulot). Eli täytyy olla normi, omistaa paljon ja iso omakotitalo täytyy olla, muuten ei ole oikeastaan ihminen. Tavalliset keskiverto Klaukkalalaiset ovat mukavia ja rentoja ihmisiä ja jopa avuliaitakin. :)

        Muutoin Klaukkala on siis hyvä ja rauhallinen paikka elää, lehmiäkin ja hevosiakin löytyy ihan keskustasta .. Aamuruuhkat pk seudulle ovat pitkä miinus, mutta niin se taitaa olla joka paikassa pääväylien varrella.


    • J

      Itse Klaukkalassa ja Nurmijärvelä (kk) asuneena voin sanoa, että pidin kummastaki. Nurmijärveltä muuten pääsee nopeammin Kamppiin kuin Klaukkalasta. Joku mainosti Rajamäkeä kauniiksi :) Samanlaista metsää löytyy kirkonkylältä ja Klaukkalastakin. Rajamäen keskustahan on jäänyt johonki 60-luvun asteelle. Tosin sitä uusitaan paraikaa. Klaukkala puolestaan on voittanut joskus 90-luvulla Suomen rumimman kylän tittelin. Kirkonkylä ehkä kaikkiaan nätein paikka.

      • ´dsdsvffdeffew

        miten niin pääsee nopeemmin jos klaukkala on blokissa vantaan ja espoon välissä??


    • Kirkonkylä on mun mielestä paras vaihtoehto. Sielä on hieno kirjasto, sairaala, poliisi, iso S-market ja uusi kauppakeskus tulossa missä on mm. iso K-kauppa.

      Klaukkala on ruma paikka, mutta on enemmän kauppaa kun Kirkonkylässä.

      Räkämäki...... say no more....

    • fdgdfg

      Klaukkala - Espoon ja Vantaan välisille maatilojen päälle rakennettu kaupunkimainen kylä, jossa eniten asukkaita ja palveluja. Löytyy kerrostaloista omakotitaloalueisiin asustusta ja tulevaisuudessa tulossa maanalainen junarata, tornitaloja, uusi bussiasema yms. Täällä on suuri osa asukkaista pääkaupunkiseudun kantaa, ainakin omani ja suurimman osan kavereistani.
      Sijainti: etelä-Nurmijärvi

      Rajamäki - Hiljainen paikka jos todellakin landelle haluaa. Hyvinkää lähellä.
      Sijainti: pohjois-Nurmijärvi

      Nurmijärvi - Näiden väliltä.
      Sijainti: Nurmijärvi

      Jos oikeesti meinaat Nurmijärvelle niin suosittelen etelä-Klaukkalaa! Lahnuksentien varressa olevia asutusalueita.

    • Nurmijärvellä jo 29v

      Jep..
      Saisi jo pikkuhiljaa tulla se maanalainen junarata.. Kirkonkylältä tosiaan pääsee nopeammin Helsinkiin kuin Klaukkalan keskustasta. Täältä Klaukkalan keskustasta joutuu jonottamaan aamuisin välillä puolisen tuntia päästäkseen Hämeenlinnanväylälle, kun taas kirkonkylältä ajettaessa ollaan Hämeenlinnanväylällä Klaukkalan kohdalla 10 minuutissa.

      Klaukkalassa paremmat palvelut, mutta kirkonkylältä löytyy kyllä kaikki tarvittavat paitsi uimahallia, joka on Rajamäellä eli ei sitäkään Klaukkalassa, mutta kirkonkylästä Rajamäkeen vain 8km. Rajamäellä myös talvisin lämmin ulkojalkapallokenttä...kylän ainut..

      Eli onhan näissä kaikissa hyvät ja huonot puolensa. Rajamäelle on kyllä sijoitettu asukaslukuun nähden eniten spurguja...

      Jos tosiaan tosi-landelle haluaa, niin esim. Lepsämä,Nummempää,Perttula ja Nukari ovat hyviä vaihtoehtoja :)

      Lepsämästä löytyy...peltoja yms...Vanhasen Matti.

      Nummempäässä paljon kaalia, etäisyydet joka paikkaan älyttömät.

      Perttulasta löytyy suht iso ja hyvä ammattikoulu, sekä Lestadiolaisten "temppeli" tms.

      Nukarilta löytyy kylän ainut päihdehoitola jossa mm.Matti Nykänen on ollut katkolla ja upeat Nukarinkosket jossa käy paljon mm.perhokalastajia. Mutta matkaa on paljon joka suuntaan. Tosi landea arvostavalle.

      Ainiin..ja Rajamäellä löytyy myös TTS, joka nykyään kouluttaa myös toisen asteen opiskelijoita, sekä Suomen suurimmat Alkon viinatehtaat... ja siellä voi Nurmijärveläinen nähdä junan.

      Eli minneköhän näistä sitten... ehkä sittenkin se kirkonkylä on kaikista kovin, vaikka sisäänpäin lämpiävä onkin. Niin kaikki muutkin näistä "isoista" taajamista ovvat.

    • Nyt oikeasti!

      Nurmijärven on pilannut maahanmuuttajat. Silloin kun noita loisia ei täällä ollut, asiat olivat paljon paremmin! Nyt joutuu pelkäämään että mikä se päivä on, kun tajuaa että maahanmuuttajat on murtautunut kotiin! Nykyään lukee joka päivä, kuinka nämä maahanmuuttajat tehtailevat rikoksiaan! Tehdään jotain! Vaikka oman käden oikeudella, niinkuin minä teen!

    • vänähänen

      Suosittelen Nurmijärvi KK. Kunnan päättäjät tehneet kaikkensa, että Klaukkalassa olisi vittumainen asua.

    • mä xD

      oon vasta lapsi mutta halusin nyt laittaa mun mielipiteen enimmäkseen rajamäestä...en tiedä nurmijärvestä hirveästi enkä klaukkalasta oikeestaan mitään mutta rajamäestä tiedän!,rajamäellä on spurguja aikasen paljon sekä ilalla näkyy niit nuoria jotka ajelee mopoilla ja juo ja niin...En suosittele rajamäkeä vaikka itse asunkin täällä,Täällä on just sellasta jos on erilainen kun muut niin laitetaan katselun kohteeksi, ja täällä on sellaisia ihmisiä aika paljon jotka luulee ittestään liikoja ja luulee olevansa niin täydellisiä!.nurmijärvi on aika rauhallinen itseni mielestä että se vois olla ihan kia paikka,klaukkalassa on sitten eniten palveluita.

    • tehdasalue

      Rajamäen vanha tehdasalue kaipaa uutta eloa. Tämä kylä on riittävän lähellä pääkaupunkiseutua, mutta miksei vanhaa tehdasaluetta saada puhallettua eloon. Kauniiden 1800 luvun tiilitalojen annetaan rapistua, oi miksi. Alue on ehdottomasti Fiskarssin ruukkimiljöön kaltainen mahdollisuuksiltaan. Miksei siitä tehdä vaikka nostalgia viihteen keskusta. Teema tapahtumapaikkaa, 50-luvun vintage gaaloja, hyvää suomi ruokaa, kuljetus hyvinkään rautatieasemalta fiftari autolla, puvustamo kylkeen josta voi vuokrata teemabile vaatteet. Ympäristö olis nostalginen. Vois järjestää huutokauppoja, pitää käsityöläisyrityksiä kuten kierrätysteema liike, verhoomo, kurssikeskus kädentaitojen harjoittamiseen jne... Maailmalla tällaiset tilat on hyödynnetty, ellei monitoimikeskukseksi niin esim. pysyväispienoisrautatiemusdeoksi, leegoteemataloksi jne...,

    • taikasauva jos ois

      Ajatusleikkiä;
      Haluaisin nähdä 20 vuoden päästä Röykän Jugend sairaalan olevan tasokas kunnostettu kartanohotelli,jossa Suomessa konsertoivat megatähdet yöpyvät. Paikan ravintolasali olisi myös elävän svengaavan jatsin keskus mikä vetäisi ajanviettäjiä ympäri Suomen ja ulkomailtakin. Hotelli toimisi myös valtiovieraiden majoituspaikkana. Joulun alla hotellin pihassa olisi joulumarkkinat. Joissa pikkupurtava glögin, hehkuviinin,paahdettujen manteleiden, ryynimakkaran jne kera olis pääroolissa. Siellä olis myös karuselli, kuoroesityksiä, rusettiluistelua. Keväällä puutarhassa kukkisi miljoonat kevätkukat. Paikka olisi suosittu häänviettopaikka ja se olisi kalustettu kuuluisin Suomalaisin huonekaluin esim Eliel Saarisen tuotannolla. Astiat ja tekstiilit olisivat Klaus Haapaniemen käsialaa kuvitukseltaan. Paikassa järjestettäisiin myös eläinaiheisia teatteri illallisia. Paikka olis myös kuuluisa Klaus Haapaniemen kuvittamasta animaatiosadusta joka tapahtuimapaikkana sijoittuisi Jugendkartanohotelliin ja Rajamäen kunnostettuun kyläkeskukseen sekä henkiin heränneeseen Rajamäen tehdaskylään.

      Ulkolaiset turistit saapuisivat Rajamäkeen lentokentältä junalla. Rajamäen kirkko olis kaukomaiden eksotiikkaa hakevien turistien suosima hääkirkko, hääjuhla olis kunnostetussa Viinatehtaan ravintolassa ja yöpyminen Röykän Jugent kartanohotellissa. Hääyön jälkeisenä päivänä hääpari pääsis Ketolan strutsitilalle safariajoon ja sais pysyvää rakkautta ja hedelmällisyyttä symboloivan strutsinmunan kotiin vietäväksi. Myös Aleksis Kiven syntymämökki kuuluisi vierailun kohteisiin ja Kivijuhlapaikalla esitettäisiin kesäisin kaks kertaa viikossa hääpareille tehtyä Kiven musikaalia. Rajamäessä tehdasmiljöössä olis kaikkien Suomalisten brändituotteiteiden tehtaanmyymälät ja Jugendkartamnnohotellissa pienpanimoiden yhteinen myymälä sekä pubi.

    • jsgfw

      Klaukkala paras koska kaikki palvelut lähellä kun asun lähellä niitä.

    • Tervetuloavaan

      Rajamäelle. Tähän kylään tunnutaan nyt panostettavan. Ihan kelvolliset peruspalvelut, uimahalli, koulu, hyvät liikuntamahdollisuudet, sääksin ranta... Hyvinkään palvelut aivan lähellä hyvillä yhteyksillä, eikä ruuhkia. Lisäksi junarata, jota ollaan remontoimassa ja sähköistämässä, joten nopeaa matkustajaliikennettä on odotettavissa kaupungin suuntaan aivan Rajamäen keskuksen nurkilta.
      Kaunis kylämäinen paikka.

    • Anonyymi

      Rajamäki on nykyään ehdottomasti vetovoimaisin taajama. Todella paljon muuttaa lapsiperheitä ja nuoria pareja pk-seudulta, omakotitalonhan saa huomattavasti halvemmalla. Itseasiassa asuntojen hinnat kehittyy rajamäessä oikein mukavasti ylöspäin.

      Uusi Rajamäen kampus ja kauppakeskus Lähde kertoo, että alueeseen panostetaan. Uimahalli on huippu!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe