Olen aloittanut vastikään tuon cymbaltan, annoksella 30mg.
Otan lääkkeen illansuussa. Nukahdan illalla suht hyvin, mutta yöllä herään tosi ahdistavaan oloon.Ja useaan kertaan yön aikana. Tämä johtuu kaiketi lääkkeestä?!
Lisäksi koen että pääni ei ole kirkkaan oloinen. Sitä on vähän niinkuin jumissa, ja huomaan että esim. keskustelu ei suju normaalisti. En oikein saa sanaa suustani, eikä edes huvita puhua kelleen. sitä on kuin kuoren sisällä. Tosin olen syönyt lääkettä vasta viikon verran. ahdistus tuntuu myös aika ajoin tosi voimakkaalta, sekä mieliala on vain laskenut näin ensialkuun.
Kaipaisin kokemuksia ks. lääkkeestä..Kuinka pian voi odottaa että lääke alkaa purra masennukseen?!
Otan lääkkeen illansuussa. Nukahdan illalla suht hyvin, mutta yöllä herään tosi ahdistavaan oloon.Ja useaan kertaan yön aikana. Tämä johtuu kaiketi lääkkeestä?!
Lisäksi koen että pääni ei ole kirkkaan oloinen. Sitä on vähän niinkuin jumissa, ja huomaan että esim. keskustelu ei suju normaalisti. En oikein saa sanaa suustani, eikä edes huvita puhua kelleen. sitä on kuin kuoren sisällä. Tosin olen syönyt lääkettä vasta viikon verran. ahdistus tuntuu myös aika ajoin tosi voimakkaalta, sekä mieliala on vain laskenut näin ensialkuun.
Kaipaisin kokemuksia ks. lääkkeestä..Kuinka pian voi odottaa että lääke alkaa purra masennukseen?!
Vastaukset 5
Vanhimmat
Aloitin Cymbaltan 2 kk sitten samalla annoksella.Otin kuitenkin sen aamuisin.Käytin 3 vk 30 mg ja siitä lähtien 60 mg.Alussa myös noita yöheräilyjä ahdistuksineen, mutta nyt jääneet pois.En ole saanut lääkkeestä apua masennukseen, mutta pitkään jatkuneisiin sekäkipuihin kyllä.Juuri tämä on syy, miksi käytän sitä edelleenkin, vaikka muuten on niin alakuloinen ja suorastaan paska olo.Ajattelin katsoa vielä yhden kuukauden ja jos ei rupea helpottamaan, niin heitän ne mäkeen.
noin 3viikkoa sitten käyttämään cymbaltaa,2viikkoa 30mg,ja nyt on 60mg.,,tosiaan minäkin nään paljon unia ja painajaisia,kai se johtuu tästä lääkkeestä.Väsymys on ja suun kuivumista,ja huimausta,mutta minulle tämä on tuonut avun kipuihin...lisänä on kyllä triptyl,ja tramal,,,eiköhän nämä sivuvaikutukset pikku hiljaa lopu.
heipsan sinulle:)
olen käyttänyt kyseistä lääkitystä jo kaksi vuotta ja olen enemmän kuin tyytyväinen, sain sen paniikkihäiriöön mutta lääkäri kyllä luetteli kaikki vaivat mihin se tehoaa:)
kyllä se alkaa vaikuttaa aika nopeasti, ehkä noin pari viikkoa ja olo erinomainen!
jaksa vain noudattaa ohjeita tosin minä otan sen aina aamulla kun herään....
joskus päiviä jää väliin etten ole muistanut ottaa, ei siltikään minkäänlaisia oireita ole ilmennyt!!
jaksa ja vielä jaksa kyllä se olo helpottuu ja oireet häviävät:)
tsemiä!!
psykiatrianlääkäreiden tiedossa se tosiasia, että osa ihmisistä ei saa apua masennuslääkkeistä.
Jos ne olisikin ihmepillereitä, niin masentuneita ei olisi ja kaikki voisi hyvin.
Tuosta lääkkeestä, jota koviin kipuihin sain, voin sanoa, että ei ollut apua ja lisäksi huomasin, että tunteet häviää, ei siis mikään tuntunut miltään.
Onneksi ymmärsin lopettaa.
Mutta, kuten tänne kirjoittaneissakin on myös avun saaneita, voinee sanoa lääkkeen sopineen heille.
Kokeilemallahan se selviää, hyötyykö siitä vai ei.
Huonosti menee:=(