Arvot, moraali ja ATEISMI

6

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

      En osaa muuta sanoa, kuin että uskovaiset ovat aina olleet kovia valehtelemaan. Esitetään totena jokin väite, jolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

    • Toivoisinpa,

      että kaikki tiukasti mihin tahansa jumal-uskoon sitoutuneet katsoisivat tämän videon. Se vie vajaan kymmenminuuttisen ihmisen elämästä, mutta saattaa auttaa ymmärtämään kymmenkertaisesti enemmän kuin ennen.

      Edellyttäen tietenkin, että ymmärtää sitä ihmisten käyttämää valtakieltä, mitä videolla puhutaan. -Miksikähän muuten lähestulkoon sata prosenttia suomalaisistakin ateisteista ymmärtää esim. englantia, mutta tosiharva minkä vaan lajin uskis osaa edes suomea kunnolla. Ainakaan oikeinkirjoittaa...

      Tätä en todellakaan tarkoita herjaukseksi kenellekään, mutta lieneekö oikeasti niin, että yleissivistys lisää järjen määrää päässä? Vai niinköpäin se menee, että riittävä järjen määrä edesauttaa irtaantumista (taika)uskoista?

    • A_theist

      Tämä pitäisi suomentaa ja näyttää lapsille jo päiväkodissa.

    • --GG---

      Ei ateismi johda suoraan moraalittomuuteen, mutta ei myöskään suoraan moraaliseen käytökseen. Se on sama asia uskovaisen vinkkelistä.

      Jokainen tekee omat valintansa...

      Suuresta näkökulmasta katsottuna ateistiset valtiot eivät ole sen ihanampia kuin uskonnolliset. Ihminen on ihminen...ateisti tai uskovainen...loppujen lopuksi mikään asia ei muutu.

      Siksi suuresti ihmettelen miksi JOTKUT...siis ei kaikki ateistit tahtoisivat uskontojen ja Suomessa kristinuskon alasajoa...

      • Kössönöm

        "Siksi suuresti ihmettelen miksi JOTKUT...siis ei kaikki ateistit tahtoisivat uskontojen ja Suomessa kristinuskon alasajoa... "

        - Siksi, että sekulaari valtio on kaikkein paras suoja hihhuloimista vastaan.


      • Ei uskontoja alas tarvitse ajaa tai kieltää - tokkopa tuo onnistuisikaan.

        Itselleni riittäisi aidosti sekulaari yhteiskunta, jossa on mahdollisimman laajat perusoikeudet ml. uskonnonvapaus.

        Sekulaarit valtiot ovat muuten hyvinkin monesta vinkkelistä katsottuna paljon mukavampia asuinpaikkoja kuin yksikään teokratia - luultavasti hyvin monien uskovaistenkin mielestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe