PakanainHuuto kysyykin eräässä viestissään "mihin ovat hävinneet palstalta HYVÄT ja KILTIT uskovat, jotka eivät sorra ihmistä?"
Eihän ne oikeastaan mihinkään ole häipässeet kun ei ne oikeasti ole olleetkaan hyviä eikä kilttejä.
He voivat tuntua hyviltä ja kilteiltä kun on aina samaa mieltä heidän kanssaan ja eduksi on vielä nöyrtyminen heidän edessään.
Helluntailiikkeen syvän kriisin huomaa yhä selkeämmin palstalla kun ovat ilmiriidoissa keskenään.
Tuo riitely on lopulta eduksi jokaiselle ihmisille kun tuo vihan järjestö repeää liitoksistaan.
Mihin on kadonneet?
23
593
Vastaukset
- kuin tauti
Tämä palsta on kuin parantumaton tauti niille kuuluisille kiihkoilijoille jotka mokaavat ja aikansa haavojaan nuoltuaan vaivihkaa hivuttautuvat uudella nimellä taas uhoamaan ja riitaa haastamaan. Onko olemassa palstalta vieroituskursseja? Jos ei niin kannattaa kehitellä sellasia, olis meinaan tarvetta.
Suvaitse syntiä ole Hyvä Raamatun mukaan.
Ja ei Helluntailaiset riitelee keskenään.
Saatan riitelee Helluntailaisuskovan kanssa nimittäin.
Ja haluaa uskonnon avulla tuhoa Uskon Helluntailaisissa Uskovissa jotka astuu siihen ansaan jonka uskonnolliset virittä.
Lopeta provon ! Ole Hyvä !!- Hellarimies
Miksi riitelet kanssa?
"Saatan riitelee Helluntailaisuskovan kanssa"
Uskovissa jotka astuu siihen ansaan jonka uskonnolliset virittä.
Lopeta provon ! Ole Hyvä !!
Miksi provoilet, että Uskovaiset asetttaa ansoja?
Puhutko nyt Lestadiolaisista, jotka varastelevat suuren lapsimääränsä elättämsieksi?
- maalattu punaiseksi?
Siellä Äkväjoen varressa, tiettömän tien päässä, hakkaamattoman halkopinon takana.
- PakanainHuuto
"Eihän ne oikeastaan mihinkään ole häipässeet kun ei ne oikeasti ole olleetkaan hyviä eikä kilttejä."
Rakentavassa hengessä, mihin sinäkin pyrit.) saat myös hyvien ja kilttien uskovien mielipiteitä esille.
Uskovatkin ovat ihmisiä, jos heidän vakaumustaan ärsytetään, niin he muuttuvat ilkeiksi nälvijöiksi.Onhan toki helluntailaisissa joitain poikkeuksia esim. todéltakaan ei kuule pahaa sanaa vaikka sienikastikkeessa keittäis.
Todellinen ihminen ei alennu pilkkaamaan vaikka vakaumustakin loukkaa.Pe.ku kirjoitti:
Onhan toki helluntailaisissa joitain poikkeuksia esim. todéltakaan ei kuule pahaa sanaa vaikka sienikastikkeessa keittäis.
Todellinen ihminen ei alennu pilkkaamaan vaikka vakaumustakin loukkaa.* Mistähän tuollaista olet saanut aiheen päätellä?
* Oli juuri "Elojuhlat" IsossaKirjassa, ja oli tosihyvät hengeltään ja sanomaltaan, yhtenevää opetusta ja veljellistä yhteistyötä.
* Herätys on paremminkin eheytymässä ja selkeytymässä, jos nyt mitään suurempaa hajaannusta on ollutkaan, on vain ollut hämmennystä kirkollistumisen tiimoilta, mutta opillisesti kaikki on palaamassa entiselleen, eli Raamattuun.
* Sinun sensijaan tulisi tehdä parannus, uskoa evankeliumi, ottaa vastaan pelastus Jeesuksessa, saada syntisi/syntisyytesi anteeksi, jos vaikka olet ehkä synnitön, noin tekosynneiltä, mutta syntinen olet Jumalan edessä, ja siksikin tarvitset Jeesuksen anteeksiantoa.- PakanainHuuto
Pe.ku kirjoitti:
Onhan toki helluntailaisissa joitain poikkeuksia esim. todéltakaan ei kuule pahaa sanaa vaikka sienikastikkeessa keittäis.
Todellinen ihminen ei alennu pilkkaamaan vaikka vakaumustakin loukkaa.Hän vissiin tykkää meistä? todé ei pilkkaa ketään ja se on hyvä se.
- PakanainHuuto
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mistähän tuollaista olet saanut aiheen päätellä?
* Oli juuri "Elojuhlat" IsossaKirjassa, ja oli tosihyvät hengeltään ja sanomaltaan, yhtenevää opetusta ja veljellistä yhteistyötä.
* Herätys on paremminkin eheytymässä ja selkeytymässä, jos nyt mitään suurempaa hajaannusta on ollutkaan, on vain ollut hämmennystä kirkollistumisen tiimoilta, mutta opillisesti kaikki on palaamassa entiselleen, eli Raamattuun.
* Sinun sensijaan tulisi tehdä parannus, uskoa evankeliumi, ottaa vastaan pelastus Jeesuksessa, saada syntisi/syntisyytesi anteeksi, jos vaikka olet ehkä synnitön, noin tekosynneiltä, mutta syntinen olet Jumalan edessä, ja siksikin tarvitset Jeesuksen anteeksiantoa.jos on saapuakseen, ennen sitä täytyy tuntea kaipausta Jumalaa kohtaan ja tulla synnintuntoon.
Hyvää elokuista päivän jatkoa. - to...
Pe.ku kirjoitti:
Onhan toki helluntailaisissa joitain poikkeuksia esim. todéltakaan ei kuule pahaa sanaa vaikka sienikastikkeessa keittäis.
Todellinen ihminen ei alennu pilkkaamaan vaikka vakaumustakin loukkaa.on poikkeus,tosin Ekivaarinkaan en muista alentuneen epäasiallisuuksiin.Sekin pitää muistaa että henkisesti epätasapainossa voi olla niin uskova kuin uskomaton eikä ongelmilleen kukaan voi mitään, se sitten vain heijastuu käytökseen ja johtuu muusta kuin vakaumuksesta. Monet pakenevat ongelmiaan uskontoon ja uskonto alibina hutkivat muita.
- todé
to... kirjoitti:
on poikkeus,tosin Ekivaarinkaan en muista alentuneen epäasiallisuuksiin.Sekin pitää muistaa että henkisesti epätasapainossa voi olla niin uskova kuin uskomaton eikä ongelmilleen kukaan voi mitään, se sitten vain heijastuu käytökseen ja johtuu muusta kuin vakaumuksesta. Monet pakenevat ongelmiaan uskontoon ja uskonto alibina hutkivat muita.
Minä olen tuntemistani uskovaisista kaikkein teräväkielisin ja ilkein.
Jotkut tutut uskovat ovat kuulemma vilkaisseen tätä palstaa, mutta katsoneet tämän niin älyttömäksi veivaamiseksi, etteivät ole sen enempää jääneet aikaansa tuhlaamaan.
Mikähän lie, että me jaksetaan täällä pyöriä vuodesta toiseen, sinäkin? - to...
todé kirjoitti:
Minä olen tuntemistani uskovaisista kaikkein teräväkielisin ja ilkein.
Jotkut tutut uskovat ovat kuulemma vilkaisseen tätä palstaa, mutta katsoneet tämän niin älyttömäksi veivaamiseksi, etteivät ole sen enempää jääneet aikaansa tuhlaamaan.
Mikähän lie, että me jaksetaan täällä pyöriä vuodesta toiseen, sinäkin?kieltämättä hyvin omituista. Toisaalta minä pyöräilisin nytkin, ellei minua olisi kielletty liittymästä Helvetin enkeleihin.
- todé
to... kirjoitti:
kieltämättä hyvin omituista. Toisaalta minä pyöräilisin nytkin, ellei minua olisi kielletty liittymästä Helvetin enkeleihin.
Muistanet, että kielto on asetettu sinun parhaaksesi?
Eräs tuttavani on tullut (myös) siihen ikään, että oli ostanut moottoripyörän. Kaveri päristeli muutama viikko sitten kirkkoon, melkein etupenkkiin saakka, uudella älyttömän isolla pyörällään. Nyt sitten pitäisi löytää nahkatakki äijjälle, jottei syysviima herättäisi uinuvaa iskiasta. Minä olisin lahjoittanut hälle oman hirvennahkarotsini, mutta eihän se sille tankille sopinut.
- J.Edgar
kolme erillistä helluntaiseurakuntaa.
Se siitä yhdestä ainoasta Raamatun totuudesta.- todé
niinkään, vaan erilaisesta toimintakulttuureista.
Sama kulttuurinmuutoshakuisuus on nähtävissä kaikkialla Suomen kristillisellä kentällä, eikä kyseessä siis ole erityisesti Helluntaiherätyksen ongelma. Luterilaisuudessa muutosta hillitsee tiukka kattojärjestelmä, kun taas vapaissa suunnissa sellaisen puuttuessa seurakunnat elävät vapaammin "omien mieliensä mukaan". Luterilaisissa kirkoissa Jumalanpalvelusuudistuksen (vuosituhannen vaihteessa) vuoksi (meikäläisittäin katsoen mitään muutosta ei ole tullut, mitä nyt muutama uudempi virsi on otettu käyttöön!) moni aktiivi kirkossakävijä haukkoi henkeään ja taitaa haukkoa vieläkin.
Kristillisellä kentällä toimintatavat ovat jakaantuneet raakasti jaettuna kolmeen erilaiseen tapaan toimia. Tampereella taitaa Aleksanterinkadun srk ja sen ns. tytärseurakunnat taitaa olla se srk, joka sulattaa toiminnassaan uutta ja vanhaa.
Musiikki jakaa mielipiteitä, ja sehän on ollut yksi syy Tampereellakin, jossa perustettiin "Pirkanmaan perinteinen...". Jo nimikin kertoo, että siinä porukassa ei sitten veisata uusien virsien tahdissa Jumalan kunniaa. Aika hassua, vai mitä?
Toinen hajaannusta aiheuttanut asia on rekisteröintikysymys. Em. vanhoillisporukka ei hyväksy alkuunkaan kirkkokunnaksi rekisteröitymistä, pitävät sitä Saatanan tekosina suorastaan.
Kolmas sektori taasen on ominut täysin ns. uuden karismaattisen toimintakulttuurin.
Joh. 17 1- Vähän on huonosti mennyt oppi perille? - pakanainhuuto2
todé kirjoitti:
niinkään, vaan erilaisesta toimintakulttuureista.
Sama kulttuurinmuutoshakuisuus on nähtävissä kaikkialla Suomen kristillisellä kentällä, eikä kyseessä siis ole erityisesti Helluntaiherätyksen ongelma. Luterilaisuudessa muutosta hillitsee tiukka kattojärjestelmä, kun taas vapaissa suunnissa sellaisen puuttuessa seurakunnat elävät vapaammin "omien mieliensä mukaan". Luterilaisissa kirkoissa Jumalanpalvelusuudistuksen (vuosituhannen vaihteessa) vuoksi (meikäläisittäin katsoen mitään muutosta ei ole tullut, mitä nyt muutama uudempi virsi on otettu käyttöön!) moni aktiivi kirkossakävijä haukkoi henkeään ja taitaa haukkoa vieläkin.
Kristillisellä kentällä toimintatavat ovat jakaantuneet raakasti jaettuna kolmeen erilaiseen tapaan toimia. Tampereella taitaa Aleksanterinkadun srk ja sen ns. tytärseurakunnat taitaa olla se srk, joka sulattaa toiminnassaan uutta ja vanhaa.
Musiikki jakaa mielipiteitä, ja sehän on ollut yksi syy Tampereellakin, jossa perustettiin "Pirkanmaan perinteinen...". Jo nimikin kertoo, että siinä porukassa ei sitten veisata uusien virsien tahdissa Jumalan kunniaa. Aika hassua, vai mitä?
Toinen hajaannusta aiheuttanut asia on rekisteröintikysymys. Em. vanhoillisporukka ei hyväksy alkuunkaan kirkkokunnaksi rekisteröitymistä, pitävät sitä Saatanan tekosina suorastaan.
Kolmas sektori taasen on ominut täysin ns. uuden karismaattisen toimintakulttuurin.
Joh. 17 1- Vähän on huonosti mennyt oppi perille?kun yhteiskunta mutkistuu, niin mutkistuu myös hengellinen elämä yhteikunnassa.
"Hän riisuu ja pukee ja ilmestyy taas..." - J.Edgar
todé kirjoitti:
niinkään, vaan erilaisesta toimintakulttuureista.
Sama kulttuurinmuutoshakuisuus on nähtävissä kaikkialla Suomen kristillisellä kentällä, eikä kyseessä siis ole erityisesti Helluntaiherätyksen ongelma. Luterilaisuudessa muutosta hillitsee tiukka kattojärjestelmä, kun taas vapaissa suunnissa sellaisen puuttuessa seurakunnat elävät vapaammin "omien mieliensä mukaan". Luterilaisissa kirkoissa Jumalanpalvelusuudistuksen (vuosituhannen vaihteessa) vuoksi (meikäläisittäin katsoen mitään muutosta ei ole tullut, mitä nyt muutama uudempi virsi on otettu käyttöön!) moni aktiivi kirkossakävijä haukkoi henkeään ja taitaa haukkoa vieläkin.
Kristillisellä kentällä toimintatavat ovat jakaantuneet raakasti jaettuna kolmeen erilaiseen tapaan toimia. Tampereella taitaa Aleksanterinkadun srk ja sen ns. tytärseurakunnat taitaa olla se srk, joka sulattaa toiminnassaan uutta ja vanhaa.
Musiikki jakaa mielipiteitä, ja sehän on ollut yksi syy Tampereellakin, jossa perustettiin "Pirkanmaan perinteinen...". Jo nimikin kertoo, että siinä porukassa ei sitten veisata uusien virsien tahdissa Jumalan kunniaa. Aika hassua, vai mitä?
Toinen hajaannusta aiheuttanut asia on rekisteröintikysymys. Em. vanhoillisporukka ei hyväksy alkuunkaan kirkkokunnaksi rekisteröitymistä, pitävät sitä Saatanan tekosina suorastaan.
Kolmas sektori taasen on ominut täysin ns. uuden karismaattisen toimintakulttuurin.
Joh. 17 1- Vähän on huonosti mennyt oppi perille?mukaan luterilaiset?
Helluntailaiset ainakin täällä mainostavat alinomaan "yhtä ainoaa Raamatun totuutta".
Jos helluntailainen on väärässä, ei se tee asiaa mitenkään oikeammaksi, vaikka luterilainenkin on väärässä.
Voin sitäpaitsi todeta, että hyvin suurella todennäköisyydellä sekä helluntailaiset että luterilaiset ovat väärässä (Jumalan olemassaolon suhteen). Helluntailaiset on niin yhteisöinä kuin yksilöinäkin hanakoita herjaamaan niin omiaan kuin ulkopuolisiakin.
Eiköhän yksi syy sivistymättömään käytökseen ole kasvatuksessa ja toinen syy että ulkopuolisia haalitaan jäseniksi alamaailmasta niin rikollisia, alkoholisteja kuin narkomaanejakin puhumattakaan eräästä muka Israelin valitusta kansasta joka on kotoisin kuitenkin Intiasta.
myös nokiamissiossa suuri porukasta on helluntailaisia aina pastoreita myöten.- todé
J.Edgar kirjoitti:
mukaan luterilaiset?
Helluntailaiset ainakin täällä mainostavat alinomaan "yhtä ainoaa Raamatun totuutta".
Jos helluntailainen on väärässä, ei se tee asiaa mitenkään oikeammaksi, vaikka luterilainenkin on väärässä.
Voin sitäpaitsi todeta, että hyvin suurella todennäköisyydellä sekä helluntailaiset että luterilaiset ovat väärässä (Jumalan olemassaolon suhteen).vertaamalla luterilasten pikkuongelmaan saada sinua ymmärtämään, että 3 erilaisen helluntaiseurakunnan olemassaolossa ei ole kysymys erimielisyydestä Raamatun perustotuuskysymyksestä.
Minulla on sellainen käsitys, ettei yhdelläkään tiedemiehelläkään ole satavarmaa tietoa, ettei Jumalaa ole. Senhän kai mm. Valtaojakin on tunnustanut. Kukaan ei koskaan ole voinut todistaa, ettei Jumalaa ei ole, enkä usko kenenkään koskaan voivan sitä todistaakaan.
Päinvastoin, tiedemaailma törmää tutkimuksissaan yhä enemmän ja enemmän siihen tosiasiaan, että Joku on kaiken tämän takana. Uskoisin Valtaojankin olevan ihmeissään siitä, mikä kumma sai aurinkokuntamme taivaankappaleet tietämäämme järjestykseen, jotta kaikki tämä, missä elämme olisi mahdollista. Kaiketikseen kun asia on niin, että juuri tuolla taivaalla oleva järjestys on tärkeä juttu.
Muuten, Edgar, me kaikki Jeesukseen uskovaiset, niin luterilaiste, kuin helluntailaiset olemme menossa samaan Jumalan taivaaseen. Siellä meillä ei olekaan enää erimielisyyttä siitä, veisataanko kuinka vanhan jumalanpalveluskaavan mukaan. Katsos, kun me kaikki olemme kuitenkin ymmärtäneet, että Ilmestyskirjan kohta 7:9-10 on Raamatun totuus.
Tuota kuvaa vasten Jeesuksen rukous uskovien yhtäolemisesta pitäisi ottaa vakavasti. - todé
Pe.ku kirjoitti:
Helluntailaiset on niin yhteisöinä kuin yksilöinäkin hanakoita herjaamaan niin omiaan kuin ulkopuolisiakin.
Eiköhän yksi syy sivistymättömään käytökseen ole kasvatuksessa ja toinen syy että ulkopuolisia haalitaan jäseniksi alamaailmasta niin rikollisia, alkoholisteja kuin narkomaanejakin puhumattakaan eräästä muka Israelin valitusta kansasta joka on kotoisin kuitenkin Intiasta.
myös nokiamissiossa suuri porukasta on helluntailaisia aina pastoreita myöten.pitäisikö yltiökarismaattiset, kummat ja hengellisesti ja psyykkisesti epäterveet ilmiöt sulattaa sivistyneesti hiljaa olemalla? Minusta ei.
Mitä Intian ihmettä tarkoitat? todé kirjoitti:
pitäisikö yltiökarismaattiset, kummat ja hengellisesti ja psyykkisesti epäterveet ilmiöt sulattaa sivistyneesti hiljaa olemalla? Minusta ei.
Mitä Intian ihmettä tarkoitat?edustettuna vahvasti eräs kansanryhmä joka pitää itseään yhtenä Israelin kadonneena kansana.
http://romanit.net/cms/index.php?page=kadonnut-kansa
Nykyään on kielellisesti ja geeniperimältäänkin heidän olevan intialaisia josta johtuen he nyt yrittävät väittää käyneensä Intiassa vain kääntymässä.
http://romanit.net/cms/index.php?page=uusia-loytoja-israelin-kadonneista
Romanialaiset ei muuten ole ollenkaan Romaneja kuten eräs Amos7 kerran luuli.- todé
Pe.ku kirjoitti:
edustettuna vahvasti eräs kansanryhmä joka pitää itseään yhtenä Israelin kadonneena kansana.
http://romanit.net/cms/index.php?page=kadonnut-kansa
Nykyään on kielellisesti ja geeniperimältäänkin heidän olevan intialaisia josta johtuen he nyt yrittävät väittää käyneensä Intiassa vain kääntymässä.
http://romanit.net/cms/index.php?page=uusia-loytoja-israelin-kadonneista
Romanialaiset ei muuten ole ollenkaan Romaneja kuten eräs Amos7 kerran luuli.Et kai nyt tosissasi ottanut aamoksen juttuja?
Muuten, osaatko kertoa, miksi minun koneellani S24 -sivut aukenevat tosi hitaasti? Tilanne on jatkunut jo parisen viikkoa. Muuten nettiyhteys on normaalia toimintaa, vain S24 mättää. todé kirjoitti:
Et kai nyt tosissasi ottanut aamoksen juttuja?
Muuten, osaatko kertoa, miksi minun koneellani S24 -sivut aukenevat tosi hitaasti? Tilanne on jatkunut jo parisen viikkoa. Muuten nettiyhteys on normaalia toimintaa, vain S24 mättää.itse väittäneet olevansa Israelin kadonnut kansa.
Suomi24 tökkii kaikilla johtuen välinpitämättömästä palveluntarjoajasta.
Mulla tökkii ehkä muita vähemmän kun käytän Firefox selainta ja siinä automaattisesti päivittyvää Adblog-laajennusta joka estää kaikki mainokset ja nettisivustojen laskuriohjelmat eli minun käynneistä Suomi24:n ruotsalainen omistaja tuskin saa mainostajilta rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75670
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372