Synnin Puolustajat

mutta miksi

Kummallista, että Pääkonferenssin toimesta Ellen White piti säätiöidä (Raamatussa ei kehoiteta tälläiseen) mokomakin valehteleva plagioija ja väärä profeetta jota adventistit puolustavat.

Ensin Ellen WHITE kopioi toisilta, mutta väitti saaneensa Jumalalta näyssä.

Sitten joku huomautti, että hän on jostain kopioinut, hän kiisti sen.

Jos Ellen ei olisi tiennyt tekevänsä väärin, miksi hän ensin piilotteli ja sitten kiisti?

"Nämä kirjat sisältävät selvää, suoraa totuutta, jota ei voi muuttaa ja niitä pitäisi todella pitää arvossa. Niiden sisältämät neuvot eivät ole ihmistuotantoa." (Ellen White, Kirje H-339, joulukuu 26, 1904/Hawley)

14

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuuden valonne

Miten niin ei ihmistuotantoa. Toisilta kopsattua tekstiä, omien apulaisten työstäminä.

"Sisar Marian Davisille uskottiin tehtäväksi Desire of Ages-kirjan (=Aikakausien Toivo) valmistaminen... hän keräsi aineistonsa kaikista mahdollisista lähteistä... Hän oli kovin huolestunut sopivan materiaalin löytämisestä ensimmäiseen lukuun (ja totta puhuen muihinkin kappaleisiin) ja minä tein kaikkeni auttaakseni häntä ja minulla on hyvä syy uskoa, että hän myös pyysi professori Prescottilta säännöllisesti samanlaista apua." Näin kirjoitti H. Camden Lacy LeRoy Froomille 11. elokuuta 1945. (Hawley)

• omapahan on profeettanne

Tämmöistäkin selittelyä löytyy matkan varrelta:

Willie White, Ellenin poika, selitteli 1984 Adventist Review-lehdessä: "Työnsä varhaisina vuosina Äidille (huom. isolla) luvattiin viisaus valita toisten kirjoista, joka teki hänelle mahdolliseksi erottaa totuuden helmet virheellisestä roskasta. Me kaikki olemme nähneet tämän täyttyvän ja kuitenkin, kun hän kertoi minulle tästä, hän varoitti minua kertomasta tästä kenellekään." (Hawley)

• vastaus viisaille

Kirjoitin jo laista, joka oli USA:ssa voimassa ennen Ellenin syntymää. Mutta vaikka mitään lakia ei olisi ollutkaan, niin Ellen sekä seuraajansa väittävät olevansa raamatullisia ja mitä Raamattu sanookaan:

"Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa. Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: ´Se on Herran sana´. Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra." (Jer. 23:30-32)

• esimerkiksi sen, että
        vastaus viisaille kirjoitti:

Kirjoitin jo laista, joka oli USA:ssa voimassa ennen Ellenin syntymää. Mutta vaikka mitään lakia ei olisi ollutkaan, niin Ellen sekä seuraajansa väittävät olevansa raamatullisia ja mitä Raamattu sanookaan:

"Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa. Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: ´Se on Herran sana´. Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra." (Jer. 23:30-32)

jos sinä olet synnitön, niin vasta silloin saat heittää sen ensimäisen kiven, eli syylistää jotakin toista synnin ja vääryyden teoista. No, oletkos synnitön?

• taas kerran!

Eikö kukaan muu enää jaksa jauhaa tuota iänikuista elennistä pahan puhumista? Ellenissä ei ole pelastus edes adventisteillä, joten tyurhaa jauhat. Vaikka olisikin profeetta, niin ei se ketään voisi pelastaa. Turhaa korostusta. Kaksikymmentä vuotta olen ollut adventisti, enkä ole vielä kuullut tähän päivään mennessä elleniä ylistettävän, vaan Jeesusta, niin että turhaa on huolesi.

Adventistit eivät ylistä yhtäkään profeettaa vaan Jumalaa, Jeesuksen kautta. joten yritä jo rauhoittua tuosta älyttömästä mustamaalauksestasi.

• ovat kadoksissa

Onko säätiöity profeetta Ellen White oikea vai väärä profeetta?

VASTAUS ON......?

• älä viitsi kiemurrella
        ovat kadoksissa kirjoitti:

Onko säätiöity profeetta Ellen White oikea vai väärä profeetta?

VASTAUS ON......?

Ellenin näky pelastuneista: "Sapattisinetti" on pelastuksen sinetti.

Ellenin näky helvettiin joutuvista: "Sunnuntaipedonmerkki" vie kadotukseen.

• Se tarkoittaa
        älä viitsi kiemurrella kirjoitti:

Ellenin näky pelastuneista: "Sapattisinetti" on pelastuksen sinetti.

Ellenin näky helvettiin joutuvista: "Sunnuntaipedonmerkki" vie kadotukseen.

ainoastaan sitä, että ne jotka pitävät Jumalan asetukset, myöskin sapatin kunniassa, RAKASTAVAT Jumalaa ja lähimäistään. He elävät muutoinkin omantuntonsa mukaan, tehden sitä, mikä oikein on. Heille Jeesus antaa oman sinettinsä uskollisuuden merkiksi, olivatpa he sitten adventisteja tai eivät.

• tunnettu asia
        Se tarkoittaa kirjoitti:

ainoastaan sitä, että ne jotka pitävät Jumalan asetukset, myöskin sapatin kunniassa, RAKASTAVAT Jumalaa ja lähimäistään. He elävät muutoinkin omantuntonsa mukaan, tehden sitä, mikä oikein on. Heille Jeesus antaa oman sinettinsä uskollisuuden merkiksi, olivatpa he sitten adventisteja tai eivät.

Sunnuntain perusteella ihmisten demonisointi on adventistien omatunto.

• te ootte
        tunnettu asia kirjoitti:

Sunnuntain perusteella ihmisten demonisointi on adventistien omatunto.

hulluja. Täysin sekopäitä! Ettekö voisi ajatella ja suhtautua tähän maailmaan ilman tuollaisia "huru-ukkoja", kuten joku jeesus tai jumala?

Mikä teidät on tuollaisiksi tehnyt?
        Varmaan jotkut sekopäät esi-isänne ja -äitinne.

Säälin teitä!!!

• anti-kristitty

Säätiöiminen ja sitten päälle se asenne, joka valitettavasti liian monella adventistilla on Elluun. Käytännössä se on mennyt siihen, että Ellu on kuin pyhimys ja hänen kirjoituksensa sijoitetaan tärkeydessä ja arvossa raamatun yläpuolelle... niinkuin tunnustuskirjoiksi konsanaan. Adventistit itse eivät tietenkään tätä myönnä (tai varmaan yleensä edes ajattele koko asiaa), mutta jos heidän raamatuntulkintaansa ohjaa se, että tulkinnan pitää olla sopusoinnussa Ellun kirjoitusten kanssa, niin eikö tuollainen harmonisointi johda juuri siihen tulokseen, että Ellun tulkinta määrää sen, miten raamattua voi ja on pakko lukea? Eli käytännössä raamattu ei saa itse ilmaista omaa mielipidettään vaan se on alistettu Ellun tulkinnalle siitä.

On miten on tuon plagioinnin ja muun kanssa... se ei ole olennaista. Olennaista on se, että raamatun pitäisi olla omassa luokassaan ja kaikkien muiden hengellisten kirjojen ja kirjailijoiden yläpuolella. Olkoon vaikka profeetta... toisaalta se, onko joku profeetta, pitää testata raamatulla, joten raamattu on aina nykyprofeettojen yläpuolella. Jos tämä ei toteudu, niin silloin on turha puhua mitään profeetasta ja uskollisuudesta jumalan sanalle. Tämä on armotonta puuhaa... jos Ellun jutut eivät ole olennaisten asioiden suhteen raamatun kanssa samalla linjalla, niin on turha puhua profeetasta...

Minulle ongelmallisinta Ellun jutuissa on aina ollut se, että Ellun jutut sisältävät liian paljon raamatun ulkopuolista materiaalia. Minun mielipide on... että se, mitä raamattu kertoo, riittää. Jos jumala ei nähnyt tarpeelliseksi pistää raamattuun yksityiskohtaista tietoa siitä, mitä tapahtui esimerkiksi ennen luomista, niin se ei voi olla olennaista. Ongelmallista on myös se, että noiden juttujen todenperäisyyttä ei voi tarkistaa mistään.

• EGWsta en välitä sen enempiä kirjoitella... Mutta myönnettäköön, että onhan niitä hurahtaneita adventisteja, joiden elämän todellinen auktoriteetti on EGW eikä Raamattu.

Onneksi kokonaisuutena kirkko on viimeisenä parina, kolmena vuosikymmenenä saanut asioita vähän paremmin perspektiiviin ja uskoisin suurelle enemmistölle kirkon jäsenistä Raamatun olevan ainoa todellinen opin ja uskon perusta.

Sitten vain tiedoksi se, että mitään White säätiötä ei ole olemassa. Kyseessä on käännös sanoista White Estate, eikä sana "estate" tarkoita säätiötä. Kyseessä on yksinkertaisesti rekisteröity toiminimi, "incorporated" eli kaikki säätiö urputus on vain tiedon puutetta.

En nyt sinänsä ymmärrä, mitä kauheata jossakin säätiössä olisi tai onko toiminimi sen hurskaampi, mutta jos joku kirjoja kääntää tai kustantaa niin riippumatta siitä onko teksti pyhää tai pahaa, ihan aitoa Raamattua tai mustaa sellaista, niin joku sen tekstin oikeudet omistaa ja kustantamiseen liittyviä asioita hoitaa.

Eihän EGWn tekstien julkaisemisella nykyään juuri rajoituksia ole, kun osasta kirjoja tekijänoikeudet ovat menneet umpeen, mutta voin taata, jos tässä ei mitään kontrollia olisi ollut niin kaikenlaista Ellen hihhuilua olisi ollut vielä moninverroin enemmän kuin nyt.

Eli parasta vain kiitellä Herraa!

Kai

• Vaan saatanan syvyyksistä

Piru varmaan nauraa, kun tietää, mitä se tarkoittaa
      loppujen lopuksi - - se Ellenin laki, että "nämä
      eivät ole ihmistuotantoa"!

• ihan pötyä

Ellen White sai näyn ja kirjoitti näkemänsä asiat käyttäen hyväksi kirjallisia lähteitä silloin tällöin. Hän itse selittää asian Suuren Taistelun johdannossa eikä kyse ole mistään plagioimisesta. Olette vain väärämielinen suunsoittaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      149
      1777
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1641
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      30
      1232
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1161
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      91
      1113
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1001
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      951
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      839
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      811
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50