Ducaton ajonesto oikkuilee

sähkövika

Fiat Ducato 2,8 diedeö vm 97 (lyhyt korkea turboton malli), virta-avaimen koodivalo paloi silloin tällöin, moottori kuitenkin kävi. Nyt koodivalo palaa jatkuvasti ja moottori ei käynnisty. Huolto annusti huomattavaa korjauskustannusta. Onko kenelläkään kokemusta vian korjauksesta. Voiko ajoneston jotenkin kokonaan ohittaa, poistaa käytöstä, kun sitä vanhassa autossa ei tarvittaisi. Onko tietoa sähkökaaviosta.

7

12819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ducato 2,8 idtd vm 2000

      Moi! Akun vaihtamisen jälkeen mulla teki saman. Akun vieressä (ylä puolella) on releen näköinen "mutikka" rintapellissä. Sen ylälaita on kumia ja kun painat sitä keskeltä, kuuluu naksahdus ja auto toimii taas, coodivalonkin pitäisi sammua normaalisti. Tämä "rele" katkaisee polttoaineen syötön esim. kolaritilanteessa, mulla akku täräytti sitä vaihdon yhteydessä. Voisit tarkistaa samalla "releen" kumisuojan, ettei vain vesi olisi päässyt sinne. Kokeile!

      • sähkövika

        Tälläinen releen näköinen motikka jossa on yläreunassa pehmeä kuminen osa, kyllä löytyi. Painoin sitä mutta ei kuulunut mitään napsasuta, eikä vika myöskään poistunut. Yksi neuvoi ottamaan akun kengän vähäksi aikaa pois ja panemaan takaisin. Tämäkään temppu ei tähän autoon auttanut. Olisiko lisää neuvoja tai jollain tietoa miten koko ajoneston voisi ohittaa.


      • jackpot-hunter
        sähkövika kirjoitti:

        Tälläinen releen näköinen motikka jossa on yläreunassa pehmeä kuminen osa, kyllä löytyi. Painoin sitä mutta ei kuulunut mitään napsasuta, eikä vika myöskään poistunut. Yksi neuvoi ottamaan akun kengän vähäksi aikaa pois ja panemaan takaisin. Tämäkään temppu ei tähän autoon auttanut. Olisiko lisää neuvoja tai jollain tietoa miten koko ajoneston voisi ohittaa.

        Saahan sen ajonestomötikän syöttöpumpun päästä pois, onhan noita tehty paljonkin. poraa vain ruuvit pois, ja kytkee 15 virran sammutinsolenoidiin.


      • charikka

        Jep, mulla teki saman. Sen nappulan kun painaa alas, niin taas toimii.
        Ajonestoon on oma sulakekin , sen kun ottaa taskuun, niin auto ei käynisty!

        Ja avaimia voi lukkoliikkeessä teettää, ei tarvittu koodeja tai muita, ainakin tääl Tampereella.

        code valo välillä vilkahtaa käynnitettäessä. (ducato vm. 2000 pakettiauto ja 98
        asuntoautokin.


      • JussiJ

        Akun minäkin vaihdoin, ja auto ei käynnistynyt. Vika korjaantui ohjetta noudattamalla. Suuret kiitokset vinkistä.


    • YrjöJurri

      Tarvitset; kärsivällisyyttä, yleismittarin, kapeakärkisen kolvin ja tinaa, pienet sivarit, teräslankaa ja pihdit, akkuporan ja teriä. Se on toki vaikee selittää ilman kuvaa ja jos ei ole tuntemusta autosähköistä voi olla vaikeaa. Homma voi olla parei tehdä nosturilla. Ite otin ruiskutuspumpun irti, mutta alan miehet eivät ota sitäkään pois. Tämä ohje pätee 1,9L koneisiin < 2000 vm ja Boshin jakajapumppuun.

      Siellä ruiskutuspumpunpäässä on sammutusventtiili. Se saa ohjauksen avaintunnistimen ja virtalukon kautta. Siellä pumpun päässä on pieni piirikortti jossa on paikallinen koodin tunnistus. Tuo hökötys on katkokantapulteilla kiinni siellä pumpunpäässä ja vaatiin pirunmoisen työn jyrsiä/porata kannat pois.

      Helpompi tapa on porata se yksikön pohjaan reikä juuri sen sammutusventtiilin kohdalle. Ensi vaikka 5mm poralla ja varovasti avartaa 10...13mm kokoiseksi.Teräslankakoukulla nykäistään venttiilin ohjauspiuha reiästä näkyville. Kuoritaa hieman eristettä ja siihen juotetaan syöttöpiuha.

      Napsaistaan sivarin kärjillä johto sieltä ohjauksen puolelta poikki. Piuhan päälle kutistesukkaa ja toinen pää riviliitimelle, johon tule virtalukosta virtapäällä ollen 12V.

      Tämä sammutusventtiili saa sähkön kun auto käynnistetään ja vastaavasti motti sammuu kun virta käännetään pois. Ajonesto ei häiritse ajamista eikä kukaan ulkopuolinen tiedä, että se ei ole toiminnassa.

    • Hannura

      Sama juttu akunvaihtohommassa ,kyllä se namiskuukkeli löyty lopuksi vaikka oli vähän johtonipun alla,ja sillä korjaantu.
      Vähän huvittaa jälkeenpäin nuo neuvot mitä autohuolloilta ja akun myyjältä sain.
      Puolituntia sinne viisi tännee ,virtaavaimet varmaan vielläkö heittäs vasemman olkapään yli niin kyllä lähtee käyntiin .
      Hyvä homma joka tuon napin ties.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11362
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      100
      5771
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5141
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4009
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3521
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3030
    Aihe