Ducaton ajonesto oikkuilee

sähkövika

Fiat Ducato 2,8 diedeö vm 97 (lyhyt korkea turboton malli), virta-avaimen koodivalo paloi silloin tällöin, moottori kuitenkin kävi. Nyt koodivalo palaa jatkuvasti ja moottori ei käynnisty. Huolto annusti huomattavaa korjauskustannusta. Onko kenelläkään kokemusta vian korjauksesta. Voiko ajoneston jotenkin kokonaan ohittaa, poistaa käytöstä, kun sitä vanhassa autossa ei tarvittaisi. Onko tietoa sähkökaaviosta.

7

12536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ducato 2,8 idtd vm 2000

      Moi! Akun vaihtamisen jälkeen mulla teki saman. Akun vieressä (ylä puolella) on releen näköinen "mutikka" rintapellissä. Sen ylälaita on kumia ja kun painat sitä keskeltä, kuuluu naksahdus ja auto toimii taas, coodivalonkin pitäisi sammua normaalisti. Tämä "rele" katkaisee polttoaineen syötön esim. kolaritilanteessa, mulla akku täräytti sitä vaihdon yhteydessä. Voisit tarkistaa samalla "releen" kumisuojan, ettei vain vesi olisi päässyt sinne. Kokeile!

      • sähkövika

        Tälläinen releen näköinen motikka jossa on yläreunassa pehmeä kuminen osa, kyllä löytyi. Painoin sitä mutta ei kuulunut mitään napsasuta, eikä vika myöskään poistunut. Yksi neuvoi ottamaan akun kengän vähäksi aikaa pois ja panemaan takaisin. Tämäkään temppu ei tähän autoon auttanut. Olisiko lisää neuvoja tai jollain tietoa miten koko ajoneston voisi ohittaa.


      • jackpot-hunter
        sähkövika kirjoitti:

        Tälläinen releen näköinen motikka jossa on yläreunassa pehmeä kuminen osa, kyllä löytyi. Painoin sitä mutta ei kuulunut mitään napsasuta, eikä vika myöskään poistunut. Yksi neuvoi ottamaan akun kengän vähäksi aikaa pois ja panemaan takaisin. Tämäkään temppu ei tähän autoon auttanut. Olisiko lisää neuvoja tai jollain tietoa miten koko ajoneston voisi ohittaa.

        Saahan sen ajonestomötikän syöttöpumpun päästä pois, onhan noita tehty paljonkin. poraa vain ruuvit pois, ja kytkee 15 virran sammutinsolenoidiin.


      • charikka

        Jep, mulla teki saman. Sen nappulan kun painaa alas, niin taas toimii.
        Ajonestoon on oma sulakekin , sen kun ottaa taskuun, niin auto ei käynisty!

        Ja avaimia voi lukkoliikkeessä teettää, ei tarvittu koodeja tai muita, ainakin tääl Tampereella.

        code valo välillä vilkahtaa käynnitettäessä. (ducato vm. 2000 pakettiauto ja 98
        asuntoautokin.


      • JussiJ

        Akun minäkin vaihdoin, ja auto ei käynnistynyt. Vika korjaantui ohjetta noudattamalla. Suuret kiitokset vinkistä.


    • YrjöJurri

      Tarvitset; kärsivällisyyttä, yleismittarin, kapeakärkisen kolvin ja tinaa, pienet sivarit, teräslankaa ja pihdit, akkuporan ja teriä. Se on toki vaikee selittää ilman kuvaa ja jos ei ole tuntemusta autosähköistä voi olla vaikeaa. Homma voi olla parei tehdä nosturilla. Ite otin ruiskutuspumpun irti, mutta alan miehet eivät ota sitäkään pois. Tämä ohje pätee 1,9L koneisiin < 2000 vm ja Boshin jakajapumppuun.

      Siellä ruiskutuspumpunpäässä on sammutusventtiili. Se saa ohjauksen avaintunnistimen ja virtalukon kautta. Siellä pumpun päässä on pieni piirikortti jossa on paikallinen koodin tunnistus. Tuo hökötys on katkokantapulteilla kiinni siellä pumpunpäässä ja vaatiin pirunmoisen työn jyrsiä/porata kannat pois.

      Helpompi tapa on porata se yksikön pohjaan reikä juuri sen sammutusventtiilin kohdalle. Ensi vaikka 5mm poralla ja varovasti avartaa 10...13mm kokoiseksi.Teräslankakoukulla nykäistään venttiilin ohjauspiuha reiästä näkyville. Kuoritaa hieman eristettä ja siihen juotetaan syöttöpiuha.

      Napsaistaan sivarin kärjillä johto sieltä ohjauksen puolelta poikki. Piuhan päälle kutistesukkaa ja toinen pää riviliitimelle, johon tule virtalukosta virtapäällä ollen 12V.

      Tämä sammutusventtiili saa sähkön kun auto käynnistetään ja vastaavasti motti sammuu kun virta käännetään pois. Ajonesto ei häiritse ajamista eikä kukaan ulkopuolinen tiedä, että se ei ole toiminnassa.

    • Hannura

      Sama juttu akunvaihtohommassa ,kyllä se namiskuukkeli löyty lopuksi vaikka oli vähän johtonipun alla,ja sillä korjaantu.
      Vähän huvittaa jälkeenpäin nuo neuvot mitä autohuolloilta ja akun myyjältä sain.
      Puolituntia sinne viisi tännee ,virtaavaimet varmaan vielläkö heittäs vasemman olkapään yli niin kyllä lähtee käyntiin .
      Hyvä homma joka tuon napin ties.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5121
    2. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2792
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2629
    4. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2418
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      21
      1640
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1540
    8. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1304
    9. Hukkuu hukkuu

      Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      95
      1168
    10. Tänään oli

      Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      35
      1153
    Aihe