Helvetin tuli

*Velhotar *

Missä se tuli palaa ja miten? Niin kuuma tuli vaatii paljon happea.
Ja miten henki voi palaa ikuisuuksia. Happikin palaa aika nopeesti.
Eikä ihminen ruumiin kanssa pala kuin hetken ja muuttuu tuhkaksi.

Näkyykö ne liekin tänne Suomeen?

Jos se taas on vertauskuvallista, niin miksi siitä ei sitten puhuta oikeilla sanoilla?

Eiks ookkin hölmöä kuvitella, että jossain toisessa ulottuvuudessa on ikuisen tulen paikka.
Onkohan se syy ilmastomuutoksiin? EU pitäisi puuttua kyllä siihen ja pian. Helvettiin koko helvetti ja äkkiä. Happi loppuu.

28

1159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Horna.

Mutta tietysti jokainen normaali ihminen tietää, ettei mitään helvettiä ole olemassa sen enempää kuin taivastakaan.

• fossiili Haukiputaalta

Miksi elää yli ajan?

Jo 70 v. on joillekin liikaa. Ajatus menee pahasti vikasuuntaan noin kristillisestä vinkkelistä katsottuna.

Jos persoonallisuus elää noinkin isosti, ei staattista pelastettavaa sielua kyllä liene ihmisessä pelastettevissa jälkipolville.

Hyvä että kuollaan. Jos Jumala on olemassa, taivaaseen ei pääse kukaan.

• velhotar

Mielenkiintoista...joku pongaa nimimerkkejä.

• uskoo

>>Missä se tuli palaa ja miten?

• *Eija*

En voisi enää paremmin sanoa, joten veit sanat suustani. :)

• Aritta

rakasta pahuutta.

• uskoo
        Aritta kirjoitti:

rakasta pahuutta.

>>Kukaan ei rakasta pahuutta.

• Aritta
        uskoo kirjoitti:

>>Kukaan ei rakasta pahuutta.

miksi sitä kukaan rakastaisi sen kummemmin kuin mitään muutakaan ominaisuutta.

• uskoo
        Aritta kirjoitti:

miksi sitä kukaan rakastaisi sen kummemmin kuin mitään muutakaan ominaisuutta.

>>miksi sitä kukaan rakastaisi

• uskoo
        *Eija* kirjoitti:

En voisi enää paremmin sanoa, joten veit sanat suustani. :)

>>enää paremmin sanoa

• velhotar
        uskoo kirjoitti:

>>enää paremmin sanoa

Minä en tätä kysynyt, vaan joku muu

• Aritta
        uskoo kirjoitti:

>>miksi sitä kukaan rakastaisi

minämme tosiaan vain rakastaa mutta ei pahuuden tekemistä. Sitä ei rakasta kukaan. Egomme haluaa tehdä sellaista mikä on sille hyväksi ja se voi olla toisille huono asia, mutta ego ei rakasta sen tekemistä.

Rakkaus ei tee mitään pahaa.

• ggllooi
        Aritta kirjoitti:

minämme tosiaan vain rakastaa mutta ei pahuuden tekemistä. Sitä ei rakasta kukaan. Egomme haluaa tehdä sellaista mikä on sille hyväksi ja se voi olla toisille huono asia, mutta ego ei rakasta sen tekemistä.

Helvetin enkelit rakastaa pahuutta, se on nähty.

• Aritta
        ggllooi kirjoitti:

Helvetin enkelit rakastaa pahuutta, se on nähty.

En usko.

• uskoo
        Aritta kirjoitti:

>>Sitä ei rakasta kukaan.

• Aritta
        uskoo kirjoitti:

>>Sitä ei rakasta kukaan.

kirjoittanut niin täälläkään ei kukaan rakasta pahuutta. Rakkaus ja pahuus kun eivät sovi yhteen. Ne ovat kaksi eri asiaa.

Pahuutta tekevät ne jotka eivät ymmärrä paremmin jonkin asian takia. He eivät ole kokonaisia. Ehkä he ovat psyykkisesti sairaita tai muuten empatiaa vailla. Ja kun ei ole empatiaa ei ole myöskään rakkautta.

En kirjoittanut taivaasta vaan tästä dimensiosta missä olemme nyt.

• uskoo
        Aritta kirjoitti:

kirjoittanut niin täälläkään ei kukaan rakasta pahuutta. Rakkaus ja pahuus kun eivät sovi yhteen. Ne ovat kaksi eri asiaa.

Pahuutta tekevät ne jotka eivät ymmärrä paremmin jonkin asian takia. He eivät ole kokonaisia. Ehkä he ovat psyykkisesti sairaita tai muuten empatiaa vailla. Ja kun ei ole empatiaa ei ole myöskään rakkautta.

En kirjoittanut taivaasta vaan tästä dimensiosta missä olemme nyt.

>>psyykkisesti sairaita>ei ole myöskään rakkautta.

• Ykstoinenkin

Kuravelliä sun juttusi. Taidat olla pappi Antti Kylliäisen opetuslapsia?
        Jos tänä aikana ihmisille yritettäisiin kuvailla helvettiä, ei siihen vanhaa kaatopaikkaa enää otettaisi vertauskuvaksi. Nykyajan ihminen tuntee jo esim. napalmin ja vetypommin. Revi niistä helvetin tulta niin pääset lähemmäs. Kun taivaat katoavat pauhaten ja alkuaineet kuumuudesta sulavat.

• Aritta
        uskoo kirjoitti:

>>psyykkisesti sairaita>ei ole myöskään rakkautta.

on vähän isompi juttu kuin ihminen voi käsittää. Mihin ihminen on mieltynyt ei tarvitse olla rakkautta ja pahuuteen ei voi mieltyä.

Rakkaus ja pelko ovat toistensa vastakohdat.
        Pahuus kuuluu pelkoon. Hyvyys kuuluu rakkauteen. Ja rakkaudessa ei ole pahuutta.

Ehkä ajattelet rakkautta eri tavalla kuin minä.

• housuissas
        Ykstoinenkin kirjoitti:

Kuravelliä sun juttusi. Taidat olla pappi Antti Kylliäisen opetuslapsia?
        Jos tänä aikana ihmisille yritettäisiin kuvailla helvettiä, ei siihen vanhaa kaatopaikkaa enää otettaisi vertauskuvaksi. Nykyajan ihminen tuntee jo esim. napalmin ja vetypommin. Revi niistä helvetin tulta niin pääset lähemmäs. Kun taivaat katoavat pauhaten ja alkuaineet kuumuudesta sulavat.

http://www.youtube.com/watch?v=bYnqXV17Si8

• hhjjii

Nainen liian vaikeita, et kuitenkaan naisena voi ymmärtää kuin yksinkertaisia maallisia juttuja.

• ole.

nainen

• Miten Sä taukki voit kirjoittaa jollekin ,että se puhuu liian vaikeita asioita,sillä naisena ei voi ymmärtää kuin yksinkertaisia maallisia juttuja.Noi puheet on jo merkki siitä,ett joku luulee olevansa viisas ja sen olemisen ja luulemisen välillä on kyllä tosi suuri ero.Mä olen valmis lähtemään sun kanssa koska vaan mensantesteihin.EI TODELLAKAAN KAIKKI NAISET OLE TYHMIÄ JA SITTEN EI TODELLAKAAN,SIIS TODELLAKAAN KAIKKI MIEHET OLE ÄLYKKÖJÄ!

• miehestä
      • Eräs vaan täältä jostain

Uusimmassa National Geographic´issa oli tutkijoiden tekemä kirjoitus noitavainoista. Ko. tekstissä mainittiin inkvisiittori, joka sai aikaan 200 noidan teloittamisen. Inkvisiittori toimi samoin kuin tuo videon mies: pelotteli ensin helvetillä ja kertoi sitten siihen pelastusratkaisun. Inkvisiittori ei kertonut Jeesuksesta, vaan pyysi ihmisiä kertomaan nimiä noidiksi tuntemistaan ihmisistä. Tuo mies pyysi antamaan elämänsä Jeesukselle.

Pelottelemalla ei koskaan saada oikeita opetuslapsia Jeesukselle. Ne tulevat olemaan niitä siemeniä, jotka tien viereen kylvettiin. Ne eivät tule kestämään koetuksia. Pelottelemalla ei ole ennenkään voitettu mitään, eikä voiteta nytkään.

Jeesukselle saadaan opetuslapsia rakastamalla ne Hänelle. Ei pelottelulla. Vain saatana pelottelee.

• Ykstoinenkin
        Eräs vaan täältä jostain kirjoitti:

Uusimmassa National Geographic´issa oli tutkijoiden tekemä kirjoitus noitavainoista. Ko. tekstissä mainittiin inkvisiittori, joka sai aikaan 200 noidan teloittamisen. Inkvisiittori toimi samoin kuin tuo videon mies: pelotteli ensin helvetillä ja kertoi sitten siihen pelastusratkaisun. Inkvisiittori ei kertonut Jeesuksesta, vaan pyysi ihmisiä kertomaan nimiä noidiksi tuntemistaan ihmisistä. Tuo mies pyysi antamaan elämänsä Jeesukselle.

Pelottelemalla ei koskaan saada oikeita opetuslapsia Jeesukselle. Ne tulevat olemaan niitä siemeniä, jotka tien viereen kylvettiin. Ne eivät tule kestämään koetuksia. Pelottelemalla ei ole ennenkään voitettu mitään, eikä voiteta nytkään.

Jeesukselle saadaan opetuslapsia rakastamalla ne Hänelle. Ei pelottelulla. Vain saatana pelottelee.

Kuka sanoi mm. näin: .."näin on käyvä maailman lopussa, enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys".? Matt.13:49-50
        Tämä henkilö ei kaihtanut puhua helvetistäkään ihmisille, eikä välittänyt siitä loukkaantuivatko nämä hänen puheistaan, mutta välitti kyllä siitä tahtoivatko he silti tulla häntä kuuntelemaan koska hänellä oli kerrottavana myös vaihtoehto helvetille.
        Rakkautta on kertoa ihmiselle häntä uhkaavista vaaroista, jotka ovat olemassa, eikä vain siitä kuinka paljon häntä rakastetaan. Tuo mies kertoi myös miten vaaroista voi pelastua.

Saatana ei enää pelottele ketään vaan "rakastaa".
        Se tuo nyt kaikki noidat ja kummitukset ja helvetin pedot "ystävinä ja auttajina" esiin.
        Elokuvissa ja musiikkivideoilla loimuavat helvetilliset tulenlieskat ja pirulta näyttävät karjuvat hirviöt ovat sankareita ja ihmiset vain nauttivat niiden katselusta.
        Mutta annapa olla kun aletaan puhua helvetistä hengellisessä mielessä ja Jeesuksenkin nimi mainitaan, niin sehän on muka sairasta pelottelua.

• zigi

Näihin kysymyksiin tuli vastaus viestissä Tätä kuoleman jälkeen. Se ei kyllä avaudu enää ainakaan minun koneellani, mutta Googlesta sen saa auki miehen nimellä joka oli 23 minuuttia helvetissä. Hän kertoo siinä kokemuksesta ja se on tulkattu suomeksi.

• zigi

Tähän viestiin on vastaus Tätä kuoleman jälkeen.
      Se ei aukene kylläkään ainakaan minun koneellani enää mutta Googlessa sen saa kun laittaa miehen nimen ja sitten tulee miehestä joka oli helvetissä 23 minuuttia.
      Se on tulkattu suomeksi.
      Jumala siunatkoon sen kuuntelun niin ettei se käänny ihmistä vastaan vaan todistukseksi Jumalan valtavasta rakkaudesta ihmistä kohtaan.
      Mistä Hän on meidät pelastanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe