Jeesus ilmestyy lähimmilleen, Mark.16:9-20

JEESUS ILMESTYY LÄHIMMILLEEN
Mark.16:9-20
(Rinnakkaisteksti: Matt. 28:16-20)
--
16:9 Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.

16:10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.

16:11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.

16:12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.

16:13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä eivät uskoneet heitäkään.

16:14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.

16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.

16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

23

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhjä hauta ja Jeesuksen ilmestyminen useille seuraajilleen, jotka murehtivat ja itkivät Mestarinsa kuolemaa, tekivät varmaksi sen, että Jeesus oli ylösnoussut.

      Ensimmäisenä Jeesus ilmestyi Maria Magdalenalle (9).
      Apostolit saivat olla vielä pitkään epävarmuudessa. He jopa palasivat entiseen ammattiinsa kalastajiksi (Joh. 21.).
      Jeesus näin koetteli heidän uskoaan osoittaen näin heille heidän sydämensä kovuuden ja epäuskon (11,13,14). Se ei kuitenkaan merkinnyt sitä, että apostolit olisivat jääneet syrjään Jumalan suunnitelmista.

      Vihdoin Jeesus ilmestyy niille yhdelletoistakin opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla (14).

      Jeesus antaa heille käskyn mennä kaikkeen maailmaan ja saarnaamaan evankeliumia kaikille luoduille (15).
      Jotka uskovat ja saavat kasteen, ne pelastuvat, mutta jotka eivät usko, joutuvat kadotukseen (16).

      Kristuksen antama lähetyskäsky on tässä samansisältöinen kuin Matt. 28:19,20, vaikka sanat ovat eri muodossa.
      ”Kaikille luoduille” tarkoittaa kaikkia ihmisiä (Kaikki kansat).
      --
      Jotka uskovat, eivät seuraa merkkejä, vaan merkit seuraavat niitä, jotka uskovat (17,18). Esimerkkejä näistä erilaisista voimatöistä sisältyy paljon Apostolien Tekoihin.

      • 1.
        Kunnian Herraa palvelkaa
        kaikille siunaukseksi
        armoa vieden avaraa
        ihmisten vapaudeksi.
        Riemu on suuri taivaassa,
        tuhlaajalasten kotona,
        aina kun syntinen kääntyy.

        2.
        Eloa kypsyy korjuuseen,
        lyhyt on toiminnan hetki.
        Turmion suureen synkkyyteen
        rientävi ihmisten retki.
        Kristusta jos ei tunneta,
        kuljetaan ilman toivoa,
        kolkkoa kuolemaa kohti.

        (Virsi 434:1,2)


      • untuvako?

        Luuk.24:13-15 Kirjoittaa Jeesuksen ilmestyneen ensimmäisen kerran Emmauksen tiellä, peräti 7-mailin päässä Jerusalemista?

        Ensimmäisenä Jeesus näyttäytyi kuitenkin 1.Kor.15:5-8 Keefaalle

        eiku...

        Luuk.24:15-36 Kleopakselle, ja hänen ystävälleen.

        Vai oliskohan sittenkin ollut Maria???!!!

        Mutta nämähän on ristiriitaisuuksia, joita ei saa tonkia?


      • untuvako? kirjoitti:

        Luuk.24:13-15 Kirjoittaa Jeesuksen ilmestyneen ensimmäisen kerran Emmauksen tiellä, peräti 7-mailin päässä Jerusalemista?

        Ensimmäisenä Jeesus näyttäytyi kuitenkin 1.Kor.15:5-8 Keefaalle

        eiku...

        Luuk.24:15-36 Kleopakselle, ja hänen ystävälleen.

        Vai oliskohan sittenkin ollut Maria???!!!

        Mutta nämähän on ristiriitaisuuksia, joita ei saa tonkia?

        untuvako:
        "Luuk.24:13-15 Kirjoittaa Jeesuksen ilmestyneen ensimmäisen kerran Emmauksen tiellä, peräti 7-mailin päässä Jerusalemista?

        Ensimmäisenä Jeesus näyttäytyi kuitenkin 1.Kor.15:5-8 Keefaalle ..

        Tapio522:
        Mielestäni tässä ei ole ristiriitaa.
        --

        Kerrotaanko 1. Kor. 15:5-8, että Jeesus olisi "ensimmäisenä näyttäytynyt Keefaalle"?
        (Missä jakeessa ilmenee "ensimmäisenä"-sana).

        Jeesus ilmestyi ensimmäiseksi Maria Magdaleenalle (Mark.16:9).

        En näe tässä mitään ristiriitaa!


      • untuvako?
        Tapio522 kirjoitti:

        untuvako:
        "Luuk.24:13-15 Kirjoittaa Jeesuksen ilmestyneen ensimmäisen kerran Emmauksen tiellä, peräti 7-mailin päässä Jerusalemista?

        Ensimmäisenä Jeesus näyttäytyi kuitenkin 1.Kor.15:5-8 Keefaalle ..

        Tapio522:
        Mielestäni tässä ei ole ristiriitaa.
        --

        Kerrotaanko 1. Kor. 15:5-8, että Jeesus olisi "ensimmäisenä näyttäytynyt Keefaalle"?
        (Missä jakeessa ilmenee "ensimmäisenä"-sana).

        Jeesus ilmestyi ensimmäiseksi Maria Magdaleenalle (Mark.16:9).

        En näe tässä mitään ristiriitaa!

        "...hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, JA HÄN ILMESTYI KEEFAKSELLE ja sitten niille kahdelletoista"

        (Siitäkin huolimatta että, yksi 12:sta Juudas oli jo kuollut??!
        Hänhän pakahtui pellon laidassa, niin että sisälmykset valui ulos, ja hirttäytyi myös.
        Ap.1:18
        Mat.27:5)

        Voit rauhassa väittää, että tästä on jätetty pois parit ilmestymiset, koska "ensimmäinen" sana ei ole mukana, mutta mehän molemmat tiedämme, sen olevan tosiasioiden kieltämistä.

        Tässä vertailun vuoksi esimerkki.

        ...heräsin aamulla, ja keitin kahvit, sitten luin lehden.

        Esimerkkisi mukaan tapahtui siis tällaista.

        herättyäni kävin naapurissa kylässä, ja keitin kahvit ja luin lehden sen jälkeen. Tämä siksi, koska en kirjoittanut "ensimmäisenä" sanaa, "keitin" ja "kahvit" sanojen väliin. OK?


      • untuvako? kirjoitti:

        "...hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, JA HÄN ILMESTYI KEEFAKSELLE ja sitten niille kahdelletoista"

        (Siitäkin huolimatta että, yksi 12:sta Juudas oli jo kuollut??!
        Hänhän pakahtui pellon laidassa, niin että sisälmykset valui ulos, ja hirttäytyi myös.
        Ap.1:18
        Mat.27:5)

        Voit rauhassa väittää, että tästä on jätetty pois parit ilmestymiset, koska "ensimmäinen" sana ei ole mukana, mutta mehän molemmat tiedämme, sen olevan tosiasioiden kieltämistä.

        Tässä vertailun vuoksi esimerkki.

        ...heräsin aamulla, ja keitin kahvit, sitten luin lehden.

        Esimerkkisi mukaan tapahtui siis tällaista.

        herättyäni kävin naapurissa kylässä, ja keitin kahvit ja luin lehden sen jälkeen. Tämä siksi, koska en kirjoittanut "ensimmäisenä" sanaa, "keitin" ja "kahvit" sanojen väliin. OK?

        Lue Apt.1:15-26
        --
        Jeesus oli säätänyt apostolien määräksi kaksitoista.
        Yksi heistä, Juudas, hirttäytyi (Matt. 27:5). Luukas kertoo, kuinka Juudas ” suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos” (Apt.1:18).
        Varhaisessa kristikunnassa arveltiin Juudaksen ensin hirttäytyneen, mutta pudonneen alas ja ruhjoutuneen pahoin.

        Juudaksen tilalle tuli siten valita toinen henkilö kaitsijantoimeen (20).
        Henkilön, joka tähän toimeen piti kutsua, tuli olla Pietarin mukaan ”mies” (21), jonka itse Kristus valitsi elämänsä tapahtumien silminnäkijöiksi ja oli ”hänen ylösnousemisensa todistaja” (22).
        Kahdesta sopivasta (23) valittiin tehtävään Mattias arvan langettua hänelle.
        --
        Siteeraat:"...hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, JA HÄN ILMESTYI KEEFAKSELLE ja sitten niille kahdelletoista"

        (Huom! Myös Mattias oli Jeesuksen ylösnousemisen todistajana!)


      • untuvako?
        Tapio522 kirjoitti:

        Lue Apt.1:15-26
        --
        Jeesus oli säätänyt apostolien määräksi kaksitoista.
        Yksi heistä, Juudas, hirttäytyi (Matt. 27:5). Luukas kertoo, kuinka Juudas ” suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos” (Apt.1:18).
        Varhaisessa kristikunnassa arveltiin Juudaksen ensin hirttäytyneen, mutta pudonneen alas ja ruhjoutuneen pahoin.

        Juudaksen tilalle tuli siten valita toinen henkilö kaitsijantoimeen (20).
        Henkilön, joka tähän toimeen piti kutsua, tuli olla Pietarin mukaan ”mies” (21), jonka itse Kristus valitsi elämänsä tapahtumien silminnäkijöiksi ja oli ”hänen ylösnousemisensa todistaja” (22).
        Kahdesta sopivasta (23) valittiin tehtävään Mattias arvan langettua hänelle.
        --
        Siteeraat:"...hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, JA HÄN ILMESTYI KEEFAKSELLE ja sitten niille kahdelletoista"

        (Huom! Myös Mattias oli Jeesuksen ylösnousemisen todistajana!)

        Eipäs aleta valehtelemaan. Eikös se yksi käsky kielläkin sen?

        Ap.1:18 Hän (Judas) hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valui ulos.

        Mat.27:5 Ja hän (Judas) viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi.

        Kun kerran olit lukenut tuon Ap.1:18 niin varmasti huomasit myöskin Judaksen ostaneen pellon noilla hopearahoilla, ja koska luit myöskin Matt.27:5 tuskin jäi huomaamatta, että Judas heittikin rahansa pois, eikä alkanut maakaupoille?

        Siksi on vaikea uskoa varhaisenkaan kristikunnan uskoneen Judaksen hirrestä tippumisen, ja ruhjoutumisen välissä ostaneen maata, jonka ääreen hän sitten juoksi pakahtumaan.

        Sorrut jopa valehtelemaan raamatun sisällöstä, puolustaaksesi sen todenperäisyyttä. Olisiko syytä miettiä onko kaikki keinot sallittua uskonsa tuputtamisessa?

        Hävettääkö edes?


      • untuvako? kirjoitti:

        Eipäs aleta valehtelemaan. Eikös se yksi käsky kielläkin sen?

        Ap.1:18 Hän (Judas) hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valui ulos.

        Mat.27:5 Ja hän (Judas) viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi.

        Kun kerran olit lukenut tuon Ap.1:18 niin varmasti huomasit myöskin Judaksen ostaneen pellon noilla hopearahoilla, ja koska luit myöskin Matt.27:5 tuskin jäi huomaamatta, että Judas heittikin rahansa pois, eikä alkanut maakaupoille?

        Siksi on vaikea uskoa varhaisenkaan kristikunnan uskoneen Judaksen hirrestä tippumisen, ja ruhjoutumisen välissä ostaneen maata, jonka ääreen hän sitten juoksi pakahtumaan.

        Sorrut jopa valehtelemaan raamatun sisällöstä, puolustaaksesi sen todenperäisyyttä. Olisiko syytä miettiä onko kaikki keinot sallittua uskonsa tuputtamisessa?

        Hävettääkö edes?

        Ylipapit ottivat Juudakselta hopearahat ja ostivat niillä savenvalajan pellon (Matt.27:3-10).

        Luukas ilmaisee asian näin:
        "Hän (Juudas) hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkaksi, ja hän suistui alas..." (Apt.1:18).

        Eikö asian ydin ole tämä: Juudaksen rahoilla ostettiin savenvalajan pelto.
        ---
        Yksi selitys tälle- ehkä näennäiselle- "ristiriidalle":
        Juudas oli ostanut pellon väärintekonsa palkalla (Apt.1:18).
        Kun hän oli katunut tekoaan, hän nähtävästi perui peltokauppansa.
        Saatuaan rahat takaisin hän heitti ne temppeliin ja ylipapit ottivat ne (Matt.27:6-10).
        Kun savenvalajan pelto oli taas myytävänä, ylipapit ostivat sen niillä rahoilla.

        Kysymys ei siis ole välttämättä ristiriidoista, vaan toisiaan täydentävistä tiedoista.
        ---
        Luukas kirjoittaa evankeliuminsa alussa
        Lk. 1:1-4
        --
        1:1 Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista,

        1:2 sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita,

        1:3 niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,

        1:4 että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu.
        --
        Minusta Evankeliumien opetukset Jeesuksesta Kristuksesta, hänen kuolemastaan ja ylösnousemuksestaan ja taivaaseenastumisestaan ovat varsin yhtenevät ja toisiaan täydentävät.

        En rohkeneisi väittää evankeliumin kirjoittajia valehtelijoiksi.


      • untuvako?
        Tapio522 kirjoitti:

        Ylipapit ottivat Juudakselta hopearahat ja ostivat niillä savenvalajan pellon (Matt.27:3-10).

        Luukas ilmaisee asian näin:
        "Hän (Juudas) hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkaksi, ja hän suistui alas..." (Apt.1:18).

        Eikö asian ydin ole tämä: Juudaksen rahoilla ostettiin savenvalajan pelto.
        ---
        Yksi selitys tälle- ehkä näennäiselle- "ristiriidalle":
        Juudas oli ostanut pellon väärintekonsa palkalla (Apt.1:18).
        Kun hän oli katunut tekoaan, hän nähtävästi perui peltokauppansa.
        Saatuaan rahat takaisin hän heitti ne temppeliin ja ylipapit ottivat ne (Matt.27:6-10).
        Kun savenvalajan pelto oli taas myytävänä, ylipapit ostivat sen niillä rahoilla.

        Kysymys ei siis ole välttämättä ristiriidoista, vaan toisiaan täydentävistä tiedoista.
        ---
        Luukas kirjoittaa evankeliuminsa alussa
        Lk. 1:1-4
        --
        1:1 Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista,

        1:2 sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita,

        1:3 niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,

        1:4 että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu.
        --
        Minusta Evankeliumien opetukset Jeesuksesta Kristuksesta, hänen kuolemastaan ja ylösnousemuksestaan ja taivaaseenastumisestaan ovat varsin yhtenevät ja toisiaan täydentävät.

        En rohkeneisi väittää evankeliumin kirjoittajia valehtelijoiksi.

        Minusta ei asian ydin ole kuitenkaan, että JOKU osti pellon, jonka raamatun mukaan JUDAS osti itselleen?

        Asian ydin on mielestäni se, että raamatussa tästäkin asiasta löytyy kaksi eri versiota.

        Eikä sitä tosiasiaa muuta miksikään esittämäsi teoria että Judas osti pellon, ja möi sen takaisin saaden samat hopearahat takaisin (hopearahat oli muuten syrjäyttänyt kupariraha maksuvälineenä jo ennen ajanlaskun alkua) ja käynyt heittelemässä ne temppeliin.

        Yleensäkin kun puhutaan faktoista, ei todistelut voi sisältää käyttämiäsi käsitteitä "nähtävästi" tai "yksi selitys"

        Loppu kirjoituksestasi olikin sitten tuota "raamattu todistaa itsensä oikeaksi" liirunlaarumia.


    • untuvako?

      Matteuksen mukaan, he uskoivat kuitenkin heti naisten puheisiin.

      Mat.28:10

      Tästä voi lukea että,
      Opetuslapset menevät heti Galileaan, jossa he näkevät Jeesuksen, kuten hän oli ilmoittanut naisille käyvän.

      • untuvako? "Matteuksen mukaan, he uskoivat kuitenkin heti naisten puheisiin".
        --
        Ei Matteus väitä, että opetuslapset olisivat "heti" uskoneet naisten puheisiin, vaikka menivätkin Galileaan.


      • untuvako?
        Tapio522 kirjoitti:

        untuvako? "Matteuksen mukaan, he uskoivat kuitenkin heti naisten puheisiin".
        --
        Ei Matteus väitä, että opetuslapset olisivat "heti" uskoneet naisten puheisiin, vaikka menivätkin Galileaan.

        Eli väität, ettei opetuslapset uskoneet naisia, mutta menivät kuitenkin Galileaan?

        Jos oikeudessa väität "kuulleesi rahakätkön olevan eräässä toisessa kaupungissa, mutta menneesi sinne ihan muuten vain," taitaa tuomari hieman epäillä sanomaasi, varsinkin jos sinne täytyisi mennä aasikyydillä tms.?


      • untuvako? kirjoitti:

        Eli väität, ettei opetuslapset uskoneet naisia, mutta menivät kuitenkin Galileaan?

        Jos oikeudessa väität "kuulleesi rahakätkön olevan eräässä toisessa kaupungissa, mutta menneesi sinne ihan muuten vain," taitaa tuomari hieman epäillä sanomaasi, varsinkin jos sinne täytyisi mennä aasikyydillä tms.?

        Opetuslapsethan palasivat kotipuoleensa Galileaan.
        Jeesuksen tyhjä hauta ei pidätellyt heitä enää Jerusalemissa.


      • untuvako?
        Tapio522 kirjoitti:

        Opetuslapsethan palasivat kotipuoleensa Galileaan.
        Jeesuksen tyhjä hauta ei pidätellyt heitä enää Jerusalemissa.

        Matt.28:10 Älkää peljätkö menkää sanomaan minun veljilleni, että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä...ja ne yksitoista (Huom. nyt vain 11.) opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli heidän käskenyt mennä...

        He siis mukaasi vaelsivat vuorelle, koska Jeesuksen hauta oli tyhjä? Jeesuksen lähettämät terveiset, siis ei ollut lähdön syy? Miksi he muuten menivät vuorelle, eikä vaikka kotiinsa?

        Tapio Tapio... tuhmaa valehdella, ei pidä olla sitten myrtsinä, jos pukki ei tuo lahjoja jouluna.


      • ilmestyi
        untuvako? kirjoitti:

        Matt.28:10 Älkää peljätkö menkää sanomaan minun veljilleni, että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä...ja ne yksitoista (Huom. nyt vain 11.) opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli heidän käskenyt mennä...

        He siis mukaasi vaelsivat vuorelle, koska Jeesuksen hauta oli tyhjä? Jeesuksen lähettämät terveiset, siis ei ollut lähdön syy? Miksi he muuten menivät vuorelle, eikä vaikka kotiinsa?

        Tapio Tapio... tuhmaa valehdella, ei pidä olla sitten myrtsinä, jos pukki ei tuo lahjoja jouluna.

        Minun ystävän mies sairastui vakavasti,
        tuo ystäväni kertoi murheissaan minulle;
        kun oli ollut kävelyllä ja istahtanut levähtään,
        hän oli nähnyt Jeesuksen kasvot jonkin matkan päässä,
        ja hän ymmärsi tästä että hänen miehensä ei palaa sairaala reissulta,
        ja jonkin ajan kuluttua tuo ystäväni mies kuoli.

        Mutta tuo ystäväni sai lohtua tuosta näystä.


      • ilmestyi kirjoitti:

        Minun ystävän mies sairastui vakavasti,
        tuo ystäväni kertoi murheissaan minulle;
        kun oli ollut kävelyllä ja istahtanut levähtään,
        hän oli nähnyt Jeesuksen kasvot jonkin matkan päässä,
        ja hän ymmärsi tästä että hänen miehensä ei palaa sairaala reissulta,
        ja jonkin ajan kuluttua tuo ystäväni mies kuoli.

        Mutta tuo ystäväni sai lohtua tuosta näystä.

        Job 33:14
        Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        --
        Virsi 370
        -
        3.
        Parempi vähän vaivaa kantaa
        ja luottaa Herran hyvyyteen
        tyytyen siihen, mitä antaa
        hän laupiaasti lapsilleen.
        Ei isältämme taivaassa
        tarpeemme ole salassa.

        4.
        Hän aina meille lohdutuksen
        tuo oikealla hetkellä.
        Hän kuulee hartaan kaipauksen
        ja pysyy meitä lähellä.
        Hän ehtii kyllä auttamaan,
        yllättää meidät armollaan.


      • Sillä Jumala puhuu
        Tapio522 kirjoitti:

        Job 33:14
        Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        --
        Virsi 370
        -
        3.
        Parempi vähän vaivaa kantaa
        ja luottaa Herran hyvyyteen
        tyytyen siihen, mitä antaa
        hän laupiaasti lapsilleen.
        Ei isältämme taivaassa
        tarpeemme ole salassa.

        4.
        Hän aina meille lohdutuksen
        tuo oikealla hetkellä.
        Hän kuulee hartaan kaipauksen
        ja pysyy meitä lähellä.
        Hän ehtii kyllä auttamaan,
        yllättää meidät armollaan.

        Huomenta.

        Job 33:14
        Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.

        Onko kaiken
        Kirjoittanut: loppu. 10.8.2008 klo 07.01


        Onko kaiken loppu käsillä,
        vai uuden alku.
        Kun pitää tulla, ja on jo tullut,
        sen joka on alistanut kaiken Jeesuksen jalkojen alle,
        ja Jeesus on alistunut jo.
        (Poika, alistuu sen valtaan),

        1. Korinttolaiskirje 15

        25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]

        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. [Ilm. 20:14, 21:4]

        27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]

        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 11:3]


      • Sillä Jumala puhuu kirjoitti:

        Huomenta.

        Job 33:14
        Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.

        Onko kaiken
        Kirjoittanut: loppu. 10.8.2008 klo 07.01


        Onko kaiken loppu käsillä,
        vai uuden alku.
        Kun pitää tulla, ja on jo tullut,
        sen joka on alistanut kaiken Jeesuksen jalkojen alle,
        ja Jeesus on alistunut jo.
        (Poika, alistuu sen valtaan),

        1. Korinttolaiskirje 15

        25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]

        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. [Ilm. 20:14, 21:4]

        27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]

        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 11:3]

        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/ut3g.html

        Lainaus rov. Olavi Peltolan kotisivuilta:
        ”Kristus Jeesus on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala (Room 9:5).

        -Hän oli olemassa ennen ihmiseksi tuloa (Kol 1:17).

        -Hänellä oli Jumalan muoto ja hän oli Jumalan vertainen (Fil 2:6).

        -Hän on Jumalan olemuksen kuva (Hepr 1:3).

        -Hän on Sana ja Sana oli Jumala ja oli Jumalan luona (Joh 1:1-2).

        -Kristus ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan kanssa tasa-arvoinen (Fil 2:6; Room 1:4; 8:3).

        -Hän luopui kaikesta, rikas tuli köyhäksi (2 Kor 8:9; Matt 8:20).

        -Hän tuli ihmiseksi (Hepr 2:14; Joh 1:14; 1 Joh 1:2-3). Se merkitsi alentumista ja orjan muodon ottamista (Hepr 2:17,18; 4:15; Jes 53:2-3). -Jumalan Poika tuli nyt ihmisen pojaksi (Gal 4:4).

        -Hän luopui omasta tahdostaan (Matt 26:39; Hepr 10:9) ja oli kuuliainen Isälle. Se merkitsi heikkoutta (2 Kor 13:4) ja ristinkuolemaa (Hepr 12:2). Kuolema on täysin vastakkaista iankaikkiselle Jumalalle (Room 6:23; Hepr 2:9; 5:7).

        -Kristus ei kuollut omien syntiensä tähden, vaan Isän tahdosta meidän syntiemme tähden (1 Kor 15:3; Jes 53:5).

        Jeesus Kristus nousi kuolleista. Siinä riemullinen pääuutinen, jota julistetaan kaikkialla UT:ssa.
        Nyt Jumala on hänet korottanut yli kaiken (Fil 2:9).

        Emme vielä näe jokaisen notkistavan polviaan kunnioittamaan hänen nimeään.
        Kerran tulee se hetki. Silloin jokainen kieli tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra (Jahve) ja Isä Jumala saa kaikessa kunnian ja ylistyksen (2:10-11).

        Tässä on suurin ja väkevin voima maailmassa, rakkauden voima. Tämän Jumala on tehnyt rakkaudesta tätä maailmaa kohtaan (Joh 3:16). Siinä on seurakunnan täysin riittävä ja alati tyydyttävä voiman lähde”.
        (Olavi Peltola)


      • ?????
        Tapio522 kirjoitti:

        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/ut3g.html

        Lainaus rov. Olavi Peltolan kotisivuilta:
        ”Kristus Jeesus on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala (Room 9:5).

        -Hän oli olemassa ennen ihmiseksi tuloa (Kol 1:17).

        -Hänellä oli Jumalan muoto ja hän oli Jumalan vertainen (Fil 2:6).

        -Hän on Jumalan olemuksen kuva (Hepr 1:3).

        -Hän on Sana ja Sana oli Jumala ja oli Jumalan luona (Joh 1:1-2).

        -Kristus ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan kanssa tasa-arvoinen (Fil 2:6; Room 1:4; 8:3).

        -Hän luopui kaikesta, rikas tuli köyhäksi (2 Kor 8:9; Matt 8:20).

        -Hän tuli ihmiseksi (Hepr 2:14; Joh 1:14; 1 Joh 1:2-3). Se merkitsi alentumista ja orjan muodon ottamista (Hepr 2:17,18; 4:15; Jes 53:2-3). -Jumalan Poika tuli nyt ihmisen pojaksi (Gal 4:4).

        -Hän luopui omasta tahdostaan (Matt 26:39; Hepr 10:9) ja oli kuuliainen Isälle. Se merkitsi heikkoutta (2 Kor 13:4) ja ristinkuolemaa (Hepr 12:2). Kuolema on täysin vastakkaista iankaikkiselle Jumalalle (Room 6:23; Hepr 2:9; 5:7).

        -Kristus ei kuollut omien syntiensä tähden, vaan Isän tahdosta meidän syntiemme tähden (1 Kor 15:3; Jes 53:5).

        Jeesus Kristus nousi kuolleista. Siinä riemullinen pääuutinen, jota julistetaan kaikkialla UT:ssa.
        Nyt Jumala on hänet korottanut yli kaiken (Fil 2:9).

        Emme vielä näe jokaisen notkistavan polviaan kunnioittamaan hänen nimeään.
        Kerran tulee se hetki. Silloin jokainen kieli tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra (Jahve) ja Isä Jumala saa kaikessa kunnian ja ylistyksen (2:10-11).

        Tässä on suurin ja väkevin voima maailmassa, rakkauden voima. Tämän Jumala on tehnyt rakkaudesta tätä maailmaa kohtaan (Joh 3:16). Siinä on seurakunnan täysin riittävä ja alati tyydyttävä voiman lähde”.
        (Olavi Peltola)

        on ?
        "Kristus ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan kanssa tasa-arvoinen" kuka tuo Jumala on jonka kanssa Kristus olisi voinut olla tasa-arvoinen?
        "Hän on Sana ja Sana oli Jumala ja oli Jumalan luona " Jumala oli Jumalan luona ?

        "Hän on Jumalan olemuksen kuva" kenen Jumalan ja miten jumalan olemuksesta voi olla kuva?

        "Hän luopui kaikesta, rikas tuli köyhäksi" millä lailla jumala voi luopua kaikesta?
        "Kristus ei kuollut omien syntiensä tähden, vaan Isän tahdosta meidän syntiemme tähden " kuka on tuo Isä, ei kai Jumala voi olla oma isänsä?
        "Nyt Jumala on hänet korottanut yli kaiken" kuka Jumala, tuskin jumala korottaa itsensä
        ja miksi jumala lopuksi muuttaa mieltään : "Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea."

        "Kerran tulee se hetki. Silloin jokainen kieli tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra (Jahve) ja Isä Jumala saa kaikessa kunnian ja ylistyksen " Jahve onkin siis Davidin jälkeläinen ja Moseksen kaltainen, itse itsensä omaksi voidellukseen voitelema, asunut pikuvesselinä Galileassa,opetellut kävelemään ja siistiksi, antanut leikata elimensä ja lopulta tapattanut itsensä maansa miehittäjillä ja ristillä huutanut avukseen itseään. Ei ole kaikkivaltiaallakaan helppoa.


    • Jakeeseen 8 päättyy Markuksen varsinainen evankeliumi.
      Jakeet 9-20 puuttuvat kokonaan vanhimmista Uuden Testamentin käsikirjoituksista.

      Käsikirjoitukset vaihtelevat.

      • Jos kuitenkin

        Älä kuitenkaan nosta Jeesusta Jumalaksi, Jeesuksen kautta pelastumme,
        Jos kuitenkin nostat Jeesuksen Jumalaksi, olet Lusiferin sylissä.


      • Jos kuitenkin kirjoitti:

        Älä kuitenkaan nosta Jeesusta Jumalaksi, Jeesuksen kautta pelastumme,
        Jos kuitenkin nostat Jeesuksen Jumalaksi, olet Lusiferin sylissä.

        Tuomaskin tunnusti kohdattuaan ylösnousseen Jeesuksen(Joh. 20:24-29):
        "Minun Herrani ja minun JUMALANI!" (Joh. 20:28)


      • pelastumme,
        Tapio522 kirjoitti:

        Tuomaskin tunnusti kohdattuaan ylösnousseen Jeesuksen(Joh. 20:24-29):
        "Minun Herrani ja minun JUMALANI!" (Joh. 20:28)

        Jeesuksen kautta pelastumme, ei muuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

      Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3634
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

      https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      447
      3340
    3. Kiitos rakastamani,

      tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      2959
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

      Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      85
      2013
    5. Ollaanko me päästy

      Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      103
      1642
    6. Mikä siinä naisessa

      Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      146
      1579
    7. Kello käy ja ilta pimenee

      Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1400
    8. Miksi et lähesty

      kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      114
      1374
    9. Ruumisvaunut

      Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      36
      1113
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

      Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      6
      1035
    Aihe