EI OLE MITÄÄN KADOTUSTUOMIOTA
Perin outoa, että adventti"totuus" tuomitsee kaiken kristikansan kadotukseen.
Sillä eihän niille, "jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat", ole mitään kadotustuomiota.
En tarkoita, että Adventtikirkon johtaja sekä kaikenkaikkiaan karismaatikkojen
puhetta johtava Atte Helminen lausuisi kadotustuomion kollegojensa ylle.
Puhumattakaan että Adventtikirkon kotisivut tuomitsisivat kristikansan.
Tarkoitan tälle palstalle pesiytyneitä ellenistejä (=hengellisiä terroristeja).
Kristittyä ei kukaan tai mikään voi uhata helvetillä, sillä kirjoitettu on:
"Niin ei nyt siis ole MITÄÄN kadotustuomiota .... niille, jotka Jeesuksessa
Kristuksessa ovat.
Mutta jumalattomat ovat jumalattomia eli eivät ole kiinnostuneet yhteydestä
Kristuksen kanssa. Heille täytyy muistuttaa siitä, mistä heidän on pelastauduttava!
Jotta heräisi tahto ja halu Jumalan yhteyteen Kristuksen kautta. Että pelastuksen
tarve kirkastuisi.
SUNNUNTAIN HYLKÄÄMINEN VARMISTAA PELASTUKSEN?
Kristinusko-adventismi palstalla esiin nostettu adventtitotuus todellakin tuomitsee
kadotukseen sunnuntain perusteella. Mutta jumalallisen luonteensa kehittämisen
ohella adventistin täytyisi kehittää myös opiaan. Pitäisi mainita jumalankieltäjät
JA sunnuntain viettäjät, mikäli jumalankeltäjäkin adventtitotuuden mukaan joutuu
kadotukseen. Vaihtoehtoinen Ellen-opin selkiytys olisi se, että aivan suoraan
sanottisiin, viralisissa puitteissa: lauantain tunnsutaminen ainoaksi oikeaksi
lepopäiväksi on pelastuksen EDELLYTYS!
Nimittäin jumalankieltäjä ei mitenkään hyväksy sunnuntaita, vaan moni jumalankieltäjä
pyhittää koko viikonlopun - alkoholille, mitenkään sunnuntaita erittelemättä.
Tai lauantaitakaan halveksimatta. Lauantain pyhyyttä ylitse mudien päivien täytyy
kylläkin jokaisen todellisuuden kanssa sujut olevan epäillä. Sillä lauantaina
käydään kauppaa enemmän kuin sunnuntaina ja juhlitaan väärämielisesti enemmän
kuin sunnuntaina.
VOIKO SUNNUNTAI EROTTAA KRISTUKSESTA?
Rooman kansalaisille ja suomalaisillekin - 8:1-6
1
Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4
että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
Ja tuota Paavalin päätöslauselmaa edeltää seuraavanlainen pohdinta ja kysely - Room 7:18-25
18
Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21
Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22
sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23
mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24
Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Olkoon sapattinne ja lauantainne siunattu aivan viimeisiä hetkiä myöden!
Roomassa ei tuomita helvettiin !
8
153
Vastaukset
- on katolisen kirkon
vallan merkki ja pedon merkki. Katolinen kirkko on peto ja paavi antikristus. Yksikään todellinen kristitty ei ole tekemisissä noiden kanssa ollenkaan. Kaikki yhteistyö paavin kanssa on sotaa Jumalaa vastaan.
- helvutin robotti
Adventtikirkko ja Katolinen kirkko on ihan samaa kakkaa.
- krisittyjä, joten
Paavalin teksti ei koske teitä.
- Veli Herrassa
Ei kukaan sunnuntaita edes voi pyhittää tai
lauantaita, vaan itsensä pyhittävät niin sapattina
kuin sunnuntaina ja kaikkina päivinä.
Tarkoittaa että erottavat elämänsä Jumalan käyttöön.
Että Jeesuksen orjia vapaasta tahdostaan kernaasti
ovat.
Tuhlaajapojan veli orjaili isänsä käskyjä totellen
vastetahtoisesti ja oli sitten kare sille, joka
tuli ja omasta halustaan palveli isäänsä.
Lainkuuliainen veli ei tiennyt, että hauskaakin
saa pitää. Ja käyttää kaikkea mitä talosta
löytyy. Sapattiopeilla ei ole mitään tekemistä
tosielämän kanssa. Kadehdittava vapautemme saa
toiset vihastumaan ja toiset janoamaan Jumalaa!
Luukas 15. Tuhlaajaisä ...
27 Tämä sanoi hänelle: 'Sinun veljesi on tullut, ja isäsi teurastutti syötetyn vasikan, kun sai hänet terveenä takaisin'.
28 Niin hän vihastui eikä tahtonut mennä sisälle; mutta hänen isänsä tuli ulos ja puhutteli häntä leppeästi.
29 Mutta hän vastasi ja sanoi isälleen: 'Katso, niin monta vuotta minä olen sinua palvellut enkä ole milloinkaan sinun käskyäsi laiminlyönyt, ja kuitenkaan et ole minulle koskaan antanut vohlaakaan, pitääkseni iloa ystävieni kanssa.
30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'" - pyhittämistä
Veli Herrassa kirjoitti:
Ei kukaan sunnuntaita edes voi pyhittää tai
lauantaita, vaan itsensä pyhittävät niin sapattina
kuin sunnuntaina ja kaikkina päivinä.
Tarkoittaa että erottavat elämänsä Jumalan käyttöön.
Että Jeesuksen orjia vapaasta tahdostaan kernaasti
ovat.
Tuhlaajapojan veli orjaili isänsä käskyjä totellen
vastetahtoisesti ja oli sitten kare sille, joka
tuli ja omasta halustaan palveli isäänsä.
Lainkuuliainen veli ei tiennyt, että hauskaakin
saa pitää. Ja käyttää kaikkea mitä talosta
löytyy. Sapattiopeilla ei ole mitään tekemistä
tosielämän kanssa. Kadehdittava vapautemme saa
toiset vihastumaan ja toiset janoamaan Jumalaa!
Luukas 15. Tuhlaajaisä ...
27 Tämä sanoi hänelle: 'Sinun veljesi on tullut, ja isäsi teurastutti syötetyn vasikan, kun sai hänet terveenä takaisin'.
28 Niin hän vihastui eikä tahtonut mennä sisälle; mutta hänen isänsä tuli ulos ja puhutteli häntä leppeästi.
29 Mutta hän vastasi ja sanoi isälleen: 'Katso, niin monta vuotta minä olen sinua palvellut enkä ole milloinkaan sinun käskyäsi laiminlyönyt, ja kuitenkaan et ole minulle koskaan antanut vohlaakaan, pitääkseni iloa ystävieni kanssa.
30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"joten se siitä.
- Lausuntataide kielletty ...
Luuk. 6:37
Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko,
niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta.
Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
Mitäs sitten loihen lausumaan
millä pelon aikaan saan
millä aikani kulutan, turhat päiväni
jos lopullista tuomiota en lausahtaa saa
vaikka nuo sunnuntailapset petomaiset
- - niin, vihamiehiä ne on, kun eivät
anna kunniaa minulle, mielipiteilleni
mieluusti kadotuksen suohon ne laulaisin
Ois aivan kauheeta jos he ikuisuudessa
seisoisivat samalla puolella kanssani
eikä niinkuin lausuttu on:
"häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä",
"aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä".
Miks jumalalliseen ilmestykseen on lausuttu
kolmannen enkelin oppi, jos sitä ei lausua saa?
Mutta ... se on siinä
Hämärä ajatukseni virkoo ... eihän Miikaelkaan
voinut tuomita, vaikka tuomiosta julisti:
"Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" (Juud 1:9)
Miepäs kuitenki laulan
laulan nyt suosta takasin
mulla on valta vaan nostaa
laulaa ylös laulaa elämää
Jättää Herralle Herran päivään
kaikki kadotustuomion sanat
Vaikka ne sanat on
Virteni viritän uuteen uskoon
mut senki vielä sanon että
kunhan se pedon aikakausi saa
älä vatsaasi ja elämääsi niin rakasta
että ostovaltamerkin pedolta ottaisit
Jos tahdot elämän puusta kerran syödä- Mistä hän meidät pelastaa?
alexin jumala ei rankaise
Kirjoittanut: Mutta rajan tuolla puolen 9.8.2008 klo 18.11
Olemme Karitsan silmäin alla kaikki, vaikka
moni toivoo silloin, että Raamattu sittenkin
olisi rauennut tyhjiin !!!
Joh.Ilm on myös Jumalan sanaa ja yhtäpitävä
evankeliumin sekä apostolien kirjeiden kanssa.
Ilm. 1:4
Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
Ilm. 3:2
Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
Ilm. 3:5
Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
Ilm. 4:5
Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
Ilm. 4:6
Ja valtaistuimen edessä oli ikäänkuin lasinen meri, kristallin näköinen; ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä.
Ilm. 7:9
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
Ilm. 7:15
Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
Miksi tämä jae Jumalan "edessä" olisi Jumalan edessä valhetta???
Ilm. 14:10
niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan,
ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman
pyhien enkelien edessä
ja Karitsan edessä.
Uskon Raamatun Jumalaan!
- Rakakutta vailla vertaa
### Hyviä hedelmiä profetian hengessä
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 9.8.2008 klo 19.22
Seuraavassa Ellen White kehottaa jokaista arvostelemaan itse hänen työtään sen hedelmien mukaan! ###
Mutta kolme-enkeliä on petturi vailla vertaa...
Innolla luin, missä kohdin pitkää sepustusta
enkelit tuovat esiin egw:n kehotuksen arvostella
hänen profetioitaan ja oppiaan, sitä "todistuksen
ketjua" - turhaan laitoin toivoni enkeleihin!!!
Niinpää jää tietoisuuteeni egw:n varoitus, ettei
hänen "todistustensa ketjusta" saa yhtäkään palaa
ottaa pois. Arviointi ja oma ajattelu kielletty!
Enkeleihin ei pidä luottaa ...
Todistusten ketju on tietysti katkeaakin ja
raukeaa tyhjiin, jos yksi lenkki alkaa murtua.
Riitan luonnehdinta, "tilkkutäkki", on sekin
osuva ilmaisu. Siksi että Jeesus on toisenlainen
kuin egw. Jeesuksella oli arvokas, SAUMATON puku!
JEESUKSEN SAUMATONTA VAATETTA EI SAANUT RIKKOA
JA SE KUVAA HYVIN KRISTUKSEN OPIN SAUMATTOMUUTTA!
Joh. 19:23
Kun sotamiehet olivat ristiinnaulinneet Jeesuksen, ottivat he hänen vaatteensa ja jakoivat ne neljään osaan, kullekin sotamiehelle osansa, sekä ihokkaan.
Mutta ihokas oli saumaton,
kauttaaltaan ylhäältä asti kudottu.
Joh 19:24
Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa". Ja sotamiehet tekivät niin.
Jeesuksen harjoittama VERTAISTUKI on saumatonta,
ihan Hänen kriisinsäkin keskellä! Pari jaetta
eteenpäin äskeisestä ...
Joh 19:25
Mutta Jeesuksen ristin ääressä seisoivat hänen äitinsä ja hänen äitinsä sisar ja Maria, Kloopaan vaimo, ja Maria Magdaleena.
26
Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
27
Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa.
Armoa ja rauhaa ja rakkautta kaikille ja kaikkiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5922058- 1021030
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18977Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki4837Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101835Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50749- 70747
- 63715
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74678- 65563