Montakö yötä vuodessa?

JÄTTIGALLUP

Terve taas.
Varmaan monia kiinnostaisi että montako yöpymistä kenelläkin tulee vuoden mittaan.
Laittaisitteko öitten lukumäärän ja jos vielä että kummassa, asuntoautossa vai -vaunussa?
Kiitos.

12

1935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös päivät

Vietän n. 30 vrk asuntoautossani/vuosi, tuleehan niistä aika kalliita yöpymisiä, mutta mitäpä ihminen ei olisi valmis maksamaan VAPAUDESTA liikkua minne haluaa ja vapaudesta yöpyä milloin ja missä haluaa.
      Halvintahan olisi pysytellä kotosalla, mutta elämysten hankkiminen ja rikas elämänsisältö vaativat taloudellisia uhrauksia, on arvostuskysymys,mihin rahansa tuhlaa.
      Käärinliinassahan ei tunnetusti ole taskuja!

• olemma...

vaunussa kesällä n. 8 viikkoa plus talvilomalla viikko ja viikonloppuja muina aikoina eli lähelle 100 lienee tuo luku.

• Karavaanari malli 1975.

yötä tule nukuttua. Kesälomareissu ylensä 3 viikkoa ja sitten päälle muutama viikonloppu ja sitten syksyllä Lahden messut.
      Yhteensä noin 40 nukuttu yötä.

• solikkalikka

Olemme kausipaikalla niin kesät kuin talvetkin, ja vielä niin lähellä työpaikkoja, että asumme vaunulla reilut 300 vrk vuodessa.
      Kesällä tulee oltua enemmän kotosalla mutta talven (syys-toukokuu) asumme vallan vaunussa.

• kautta...........

niitä kertyy, eikä tarvi muuta asuntoa.

• en ymmärrä
        kautta........... kirjoitti:

niitä kertyy, eikä tarvi muuta asuntoa.

se on kun ihminen suljetaan yöksi siihen pieneen putkaan mitä vaunut on? Kyllä siinä on vapaus viimeinen tunne.

• ymmärtänyt
        en ymmärrä kirjoitti:

se on kun ihminen suljetaan yöksi siihen pieneen putkaan mitä vaunut on? Kyllä siinä on vapaus viimeinen tunne.

karavaanielämän oikein. Jos sinne "putkaan" joku "suljetaan", niin silloin se tapahtuu varmasti vastoin asianosaisen tahtoa, jolloin kyseessä on ihmisen kaappaus. Varmasti suurin osa itse lukitsee oven yöksi. Ja vieläpä sisäpuolelta, jolloin kyse on sulkeutumisesta. Ei sulkemisesta.

• Kulkuriksi syntynyt

Itse asun asuntoautossani läpi vuoden ja aina. Mulla ei siis ole mitään ns tukikohtaa minne menen "sitten kun tarve vaatii" vaan yksinkertaisesti kaikki kamani kulkevat mukanani. Ainoa "kiinteä" omaisuus on vuokrattu pieni 7m2 varasto, jossa pidän talvirenkaita ja suksia yms.
      Kun illalla pääsen töistä niin hyppään autooni ja ajan sen jonnekin hyvään paikkaan parkkiin. Teen ruokaa ja käyn suihkussa. (rakennetut 200 l vesitankit takaa kevyen suihkun) Sen jälkeen katselen tv:tä varsinkin nyt kun on olumpialaiset. Tai kuuntelen radiota... tai mitä sitä nyt ihminen tekee vapaa-aikana... juo kännin joskus.
      Viikonloppuna saatan ajella jonnekin mukavalle paikalle parkkiin ja ihan vaan olla. Otan relax ja ei muuta. Paistelen kesällä grilliruokaa ja pesen pyykkiä. Mulla on sellainen 12 voltilla toimiva saksasta ostettu pyykinpesukone juuri asuntoautoon sopiva.

En siis ole koskaan lomalla vaan asun autossani läpi vuodena ja aina. Mulla on Fiat Liberte ja olen tyytyväinen elämääni.

• Hammajainenn

Ehkä 20 yötä vuodessa keskimäärin, omassa vaunussa.

• höh

Pidemmällä ajanjaksolla katsottaessa, nukun vuosittain keskimäärin joka 3-4 yön matka-autossa. Vuosittaiset yöpymismäärät ovat vaihdelleet 91-112 yön välillä. Ääripäät poikkeusvuosina ovat olleet, yhtenä vuotena vain 36 yötä ja samoin kerran 128 yötä vuoden aikana.

• öitä

2 reissua eurooppaan kesällä yöpymiset Suomessa yhteensä n.80

• vastaus galluppiin

tulee asuttua n. 170-180 vrk vuodessa. Siinä on talven etelän reissu mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      302
      7661
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5989
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3548
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2007
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1885
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      20
      1733
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1599
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      66
      1406
    Aihe