Tällä palstalla jotkut ovat kertoneet Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä siten, että monet ovat saaneet sen käsityksen että on 3 Jumalaa. Itsekkin jäin kerran miettimmään sitä, kun luin mohikaanin kirjoitusta. Voi olla että ymmärsin asian väärin, mitä hän tarkoitti, sillä minulle sekään ei ole mitään uutta, meinaan se väärin ymmärtäminen.
Itse ymmärrän asian niin, että on Isä Jumala ja Jeesus on Jumalan Poika ja sitten on Pyhä Henki.
Jeesuksen kautta meillä on pelastus, kun uskomme häneen. Eli Jeesus on sovittanut meidän syntimme ja niin erelleen. En sen enenpää tätä selitä, kun varmaan kaikki sen tietävät miten Raamattu opettaa!
Pyhä Henki on meidän yhteuden pito "väline" (jos nyt noin voi sanoa, mutta ymmärrätte mitä tarkoitan) Jeesuksen ja Jumalan välillä. Jos meillä ei ole Pyhää Henkeä ei meillä ole toimivaa "linjaa" Jumalan ja Jeesuksen välillä. Sillä Pyhän Hengen kautta, me keskustelemme Jeesuksen ja Jumalan kanssa. Eli tärkeä asia on olla Pyhällä Hengellä täytetty. Ei Jeesus turhaan sanonut, että täyttykää Hengellä niin olette Jumalan lapsia. ( en nyt muista menikö se ihan noin, mutta kyllä te osaatte ymmärtää mitä tarkoitan, ootte fiksuja!).
Eli yhteenvetona. On yksi Jumala, Yksi Jeesus, ja Pyhä Henki.
Jos olen asiasta väärässä, kertokaa ja perustelkaa missä olen vääräs!
Jumalan Suurta Siunausta jokaiselle!
Kolminaisuusopista
70
1378
Vastaukset
- asia
mielestäni on noin kun kerrot, ainoastaan mohikaanilla on kolme Jumalaa! (Siis ainaki)!!!!
kolinaisuus sinun ironiastasi muutu yhdeksi ainoaksi Jumalaksi, vaikka onkin yksi tosi Jumala kolmessa persoonassaan.
* Lankesit halapamaisuuteen!
* Suurin osa palstan uskovista tunnustaa kolminaisuuden, itse asiassa kaikki uudestisyntyneet, koska juuri siinä PyhäHenki ilmoittaa Jumalan kokonaisuuden kolminaisuudessaan, ja Jeesuksen jumaluuden!
- asiaa voisi
kuvailla siten, että Jumala on kuin appelsiini.
Siinä on kuoret, joka näkyy ulospäin, (Jeesus),
hedelmämehu, joka tekee sen eläväksi (Pyhä-Henki)
ja runkomassa, joka pitää kaiken koossa (Isä).
Sitä voi maistella ja kosketella kokonaisena tai
vain yksi osa kerrallaan!
Oliko liian vaikeaa? - Villehart
Jumala on salaisuus ja Jumalasta voi keskustella koskaan pääsemättä mihinkään lopulliseen lopputulokseen. Itsekin pohdin välillä Jumalan käsittämättömyyttä ja sitä, kuinka hänestä ylipäätään voi sanoa mitään. Pakko on vain tyytyä siihen, mitä Jumala on itse ilmoittanut itsestään, kuka hän on. Käsittämätön mysteeri, yksi Jumala, ykseys, ja samalla kolme, kolme persoonaa. Kolme ja yksi: 1 1 1=1.
Pohdintasi osuu suoraan kristillisen uskon ytimeen: Mitä kristityt kautta maailman uskovat Jumalasta ja tunnustavat hänen teoikseen. Jumala ilmoittaa itsensä tekojensa kautta, suoraan ilmoituksena ja Raamatussa. Luomakuntakin huokaa tekijästään ja lausuu hänestä paljon. Jumalan teot, Jumala on Isä, kaikkivaltias ja Luoja, Jumala on Poika, herramme Jeesus Kristus, Pelastaja, ihminen ja Jumala, Jumala on Pyhä Henki, pyhittäjä, yhdistäjä, selittäjä, eläväksitekijä.
Kysymyksestä Jumalasta käytiin kädenvääntöä varhaisen kirkon ajalla paljon ja usko yhteen kolmiyhteiseen Jumalaan on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa. Ne tiivistävät kristillisten kirkkojen ja yhteisöjen yhteisen apostolisen uskon. Ne kannattaa lukaista, niin saa perusopetusta Jumalasta ja hänen teoistaan.
Kolme vanhan kirkon uskontunnustusta
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ekumeeni.html
Uskontunnusten historiasta kannattaa olla myös perillä: http://www.teolinst.fi/luennot/files/lv030204.html
Pääasiat Jumalan kolmiykseydestä on ilmaistu monella palstalla, tässä niitä joukko:
http://matti.vaisanen.sekl.fi/kirjat/nimensa4.html
http://www.onkosetotta.net/artikkeli/23
http://www.gotquestions.org/Suomi/Raamattu-kolminaisuus.html
http://www.answering-islam.org/suomi/html/kolminaisuus.html
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1b.html
http://hyviauutisia.wordpress.com/jumala-ja-jeesus/pyha-kolminaisuus/
Yksi aika tiivis esitys on tuo kirjoitus muslimeille. Hyvä ja tiivis.
Kolmiyhteisen Jumalan, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen siunausta elämääsi ja kaikille palstan lukijoille!hyvästä ja asiallisesta vastauksesta ja linkeistä joista löysin muunmuossa tämän! "Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra". Siis meillä on yksi Jumala, kuten olen uskonutkin. Aamen!
kirjoitusten mukaan Jumala on YKSI, jossa kaikki muu on, niin näkyväiset kuin näkymättömätkin, eikä vain kolme!
Kolossalaiskirje:
1:16 "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen",
Efesolaiskirje:
1:10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa YHDEKSI KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä".
Jeesuksen ensisijaisena rukouksena Isälle oli, että tämä tekee yhdeksi kaikki ihmiset:
Johanneksen evankeliumi:
17:21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että »hekin meissä olisivat», niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat »täydellisesti yhtä», niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut".* Juuri tuota tarkoitin, kun mainitsin, että en minäkään kaikkea ymmärrä Jumalasta, eikä ymärrä kukaan, Hän on salattua mannaa edelleenkin monessa. Ja ei Hän Jumala olisikaan, jos luotu pieni ihminen tajuaisi kaikki Hänestä.
* Kiitos myös linkeistä, hyvää tietoa, joka meidän kaikkien tulisi lukea. Siunausta sinullekkin!
Isän Jumalan olevan YKSI, joka on kaikki kaikissa eikä vain kolmessa persoonassa.
Jeesuksen oman todistuksen mukaan hän on viinipuun runko, jonka oksia me olemme. Lukekaa ja laskekaa, onko siinä oksalatvan lisäksi vain Pyhä Henki sivuoksana?
Johanneksen evankeliumi:
15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri".
15:5 "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä".en kyllä ymmärrä, mitä oikein tarkoitat tuolla?
"Isän Jumalan olevan YKSI, joka on kaikki kaikissa eikä vain kolmessa persoonassa"
Voisitko selittää ihan itse, ilman Raamatun lauseita, mitä tarkoitat tuolla sanomallasi?- kohta:
" Jeesus todisti Isän Jumalan olevan YKSI, joka on kaikki kaikissa eikä vain kolmessa persoonassa."?
"kohta" nimimerkille, kerron, että Pietari ei kehottanut itse omin sanoin kirjoituksia selittämään, vaan Pyhän Hengen neuvomana!
Markuksen evankeliumi:
12:29 "Jeesus vastasi: »Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa»";
1.Korinttolaiskirje:
15:25 "Sillä hänen pitää hallitseman »siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle.»
15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
15:27 Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle.» Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu», niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA".- kohta,
ekivaari kirjoitti:
"kohta" nimimerkille, kerron, että Pietari ei kehottanut itse omin sanoin kirjoituksia selittämään, vaan Pyhän Hengen neuvomana!
Markuksen evankeliumi:
12:29 "Jeesus vastasi: »Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa»";
1.Korinttolaiskirje:
15:25 "Sillä hänen pitää hallitseman »siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle.»
15:27 Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle.» Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu», niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA".on kyseessä: " Jeesus todisti Isän Jumalan olevan YKSI, joka on kaikki kaikissa eikä vain kolmessa persoonassa."?
Laitoitko nyt sanat Jeesuksen suuhun? ekivaari kirjoitti:
Markuksen evankeliumi:
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA".nyt ekivaari, mutta tunnen itseni tyhmäksi, siksi että en taaskaan ymmärrä sinua! Siis "Ilmarille ja kohta nimimerkille" kerrot? Siis onko Ilmari kohta nimimerkki, en ymmärrä?
Yleensä olen kyllä hyvä ymmärtämaan asioita, mutta ekivaari kirjoittelee niin, että minulla on vaikeuksia ymmärtää sinua. Tässä jälleen nään, että olen kaukana täydellisyydestä.- tarkoittaa
Il-Mari kirjoitti:
nyt ekivaari, mutta tunnen itseni tyhmäksi, siksi että en taaskaan ymmärrä sinua! Siis "Ilmarille ja kohta nimimerkille" kerrot? Siis onko Ilmari kohta nimimerkki, en ymmärrä?
Yleensä olen kyllä hyvä ymmärtämaan asioita, mutta ekivaari kirjoittelee niin, että minulla on vaikeuksia ymmärtää sinua. Tässä jälleen nään, että olen kaukana täydellisyydestä.sitä, että susta ei kohta ole jäljellä muuta kuin nimimerkki! Varo ekivaarii!!!
- minäkin...
tarkoittaa kirjoitti:
sitä, että susta ei kohta ole jäljellä muuta kuin nimimerkki! Varo ekivaarii!!!
sitä pohdein et mitä ekivaari tarkoittaa, mut niinhän se varmaan onkin kuten kerrot. Se uhkailee Il-Maria ihan selvästi.
tarkoittaa kirjoitti:
sitä, että susta ei kohta ole jäljellä muuta kuin nimimerkki! Varo ekivaarii!!!
minulle voi tapahtua mitään pahaa, ellei Jumala salli. Sillä Jumala on minun turvani. Enkä sitä paitsi usko tuohon sinun sanomaasi, että ekivaari juuri tuota tarkoitti. Mutta osuvasti sanottu, sinulta.
Il-Mari kirjoitti:
nyt ekivaari, mutta tunnen itseni tyhmäksi, siksi että en taaskaan ymmärrä sinua! Siis "Ilmarille ja kohta nimimerkille" kerrot? Siis onko Ilmari kohta nimimerkki, en ymmärrä?
Yleensä olen kyllä hyvä ymmärtämaan asioita, mutta ekivaari kirjoittelee niin, että minulla on vaikeuksia ymmärtää sinua. Tässä jälleen nään, että olen kaukana täydellisyydestä.Isän Jumalan yksinkin olevan "totinen Jumala", mutta opetti itsestään, että "ilman Isää en voi mitään tehdä", sillä se on Isä, joka minussa asuu ja tekee teot!
Johanneksen evankeliumi:
17:3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
Raamattu sanoo Jumalan puhuneen jopa Bileamin aasin kautta Bileamille, eikä kukaan kaiketi aasia kumartanut Jumalana?
Samoin Jeesus opetti Isän puhuvan myös opetuslasten kautta:
Matteuksen evankeliumi:
10:20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä".
Eikä se tehnyt opetuslapsista Jumalaa, vaikka hän puhuikin heidän kautansa!
* Läheltä liipaa, sanoisin, pääpiirteittäin Hän toimii juuri noin, jokainen Heistä vaan on myös Jumala, kolminaisuudessaan.
* Ymmärtänet myös, etten minäkään voi kaikkea ymmärtää, varsinkaan sitä salattua Jumalaa, jota ei meidän ole tarvis tunteakkaan.
* Kolminaisuus kuuluu salattuun Jumalaan, koska se ei ole suoraan luettavissa Raamatusta, vaikka se sieltä löytyy kokonaisuudessaan aivan selvänä ja kirkkaana.
* Yksi tärkeä totuus on ensin myönnettävä, ennenkuin voi tulla tuntemaan kolminaisuuden yhdessä Jumalassa ja päinvastoin.
* Jeesuksen jumaluus, Jumalsta lähtöisin oleva ihminen, joka ihmisenä ei ole Jumala, eikä Jumalana ihminen, Jeesuksella on kaksi persoonaa, täydellinen Jumala ja täydellinen Ihminen
* Joita yhdistää Pyhä Henki, Jumalan kolmas persoona, kaikessa saman arvoinen kuin Isä ja Poikakin!
* Poika on aina Isän luona, samoin Pyhä Henki, kukaan ei koskaan irtoa kolmiyksydestään. Pojalle Jeesukselle Jumala, Isä valmisti ruumiin, ja Poika alistui Isän tahtoon. (Joh 1:1-4.)
* Jumala tuli alas ihmisen ominaisuudessa, oli niikuin yksi meistä, kuitenkin ilman syntiä.
* (Matt 1:20-25. ja Luuk 1:31-35.)
* Yleensä asiat menee sekaisin, kun pidetään Jesusta Jumalana, vaikka Hän oli/on ihminen ollessaan maan päällä.
* Raamattu sanoo ihan selvään, "Hän ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen." Ja nimenomaan ihmisenä ollessaan, Hän tarvitsi Jumalan voiman ja siunauksen ja kaiken avun siinä kuin kuka tahansa meistä.
* Synnittömyytensä ja kuuliaisuutensa takia Hän eli lähellä Jumalaa ja voi tehdä kaikki mitä Jumalakin, ja niinhän Hän sanoikin, että Hän tekee mitä Isä Hänen haluaa tekevän, ei Hän omaa tahtoaan vaalinut, vaan yhtyi Isän tahtoon täysillä, ja oli kuuliainen hamaan ristin kuolemaan asti.
* Hänen jumaluutensa Hän ilamaisi mm:ssa, kun Hän Getsemanessa sanoi voivansa kutsua vaikka 12 legioonaa enkeleitä avukseen, mutta ei langennut kiusaukseen kutsua enkeli armeijaansa.
* Samoin kun Hän oli Pilatuksen edessä, Hän tunnusti jumaluutensa, sanoessaan Pilatukselle, "Ellei sinulle olisi annettu taivaasta valtuuksia tuomita Häntä, ei Pilatuksella olisi mitään valtaa Häneen!"
* Kerran kun Hänet aiottiin syöstä jyrkänteeltä alas, Hän kävi heidän keskitsensä ja meni pois, eikä kukaan voinut estää Häntä. Samoin kun Häntä vietiin Golgatalle, Hän meni sinne täydellisesti omasta vapasta tahdostan, koska se oli Isän tahto!
* Hän antoi henkensä, kukaan ei sitä Häneltä olisi voinut ottaa, mutta kuuliaisuutensa loppuun veiden, antoi henkensä, vain Jumala voi antaa henkensä.
* Olemme ihmisiä, koita yrittää antaa henkesi?
* Tunnusta siis, niikuin varmaan uskotkin, että Jeesus on Jumala,
* Pyhä Henki on kolmiyhteisen Jumalan toimiva, ja Jumalan tahdon toteuttava voima, ei mikään palveleva henki, vaan Jumala kolmiyhteisessä Jumalassa.
* Jumala toimii kolminaisuudessaan, ja on eroittamaton toiminnassaan, saumaton yhteistyö, aina missä on Isä, siellä on Poika, ja missä on Isä ja Poika, siellä on aina ,yös Pyhä Henki.
* Jumala toimii kokonaisuudessaan aina, jokainen heistä on tosi Jumala, tämä on Jumalallinen totuus, kun lukee Raamattua Pyhän Hengen alaisuudessa ja rukouksessa, ei niinkään tietosanakirjojen kanssa, vaan Pyhän Hengen opettamana, Raamattu kirkastaa Pyhän Hengen kautta Kristusta ja Hänessä kolmiyhteistä Jumalaa kaikessa voimassaan ja suuruudessaan.
* Älkäämme siis kutistako Jumalaa yhdeksi suureksi ,luoksepääsemättömäksi, vaan rakastavaksi kolmiyhteiseksi ihmisen ystäväksi kolminaisessa ykseydessään.
* Jumala on kuitenkin salattu Jumala, mutta on löydettäväissä, jos ja kun nöyrtyy Sanan opetukseen, ilman omaa inhimillistä osaamista.
* Pitänee selvityksen vuoksi sanoa, että ei tietosanakirjoissa ole mitään pahaa, niitäkin voi käyttä, toki, tärkeysjärjestys vaan pitää olla.
* Samoin kuin kaikki PH:ssä kirjoiteut hyvät hengelliset kirjat, korvaamatonta opetusta, ja Sanan ymmärtämiseen johtavaa tietoa.
* Mutta tärkien on PYHÄ HENKI ja rukous. "Jos joltakulta puuttuu tietoa, viisautta, anokoon uskossa, epäilemättä, ja Jumala antaa soimaamatta jokaiselle anovalle!"kyllä se pääpiirteittäin noin on, kuten kerrot. Ja eikös se niin ole, että Pyhän Hengen kautta me keskustelemme Jumalan ja Jeesuksen kanssa?
eivät tee mitään itsestään vaan ainoastaan sitä, mitä Isä on käskenyt tekemään:
Johanneksen evankeliumi:
5:30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".
8:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut".
Sama on Pyhän Hengen suhteen; se on Pojan kautta Isälle kuuliainen:
Johanneksen evankeliumi:
16:13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan MINKÄ HÄN KUULEE, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa".ekivaari kirjoitti:
eivät tee mitään itsestään vaan ainoastaan sitä, mitä Isä on käskenyt tekemään:
Johanneksen evankeliumi:
5:30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".
8:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut".
Sama on Pyhän Hengen suhteen; se on Pojan kautta Isälle kuuliainen:
Johanneksen evankeliumi:
16:13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan MINKÄ HÄN KUULEE, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa".* "
- oikein..
Il-Mari kirjoitti:
kyllä se pääpiirteittäin noin on, kuten kerrot. Ja eikös se niin ole, että Pyhän Hengen kautta me keskustelemme Jumalan ja Jeesuksen kanssa?
tuolla tavalla se juuri on! Sillä meissä uskovissa asuu Pyhä Henki ja juuri Hän vaikuttaa ja toimiin meidän ja Jumalan välillä.
Pyhällä Hengellä on jumalalliset ominaispiirteet.
Hän on esim. ikuinen, siis kestoltaan ääretön.
Se on Jumalan ominaispiirre.
Hebrealaiskirjeen kirjoittaja ilmoittaa, että Hän on ikuinen Henki.(heb 9:14) Ikuinen on sama sana (aionios, jota käytetään muualla Raamatussa kuvaamaan Isä Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, ikuisuutta.
Muita ominaispiirteitä;
Hän on kaikkialla läsnä.
Minne voisin paeta sinun edestäsi? (ps 139:7)
Hän on kaikki tietävä.
Kun Paavali kuvailee tätä Jumalan ominaispiirrettä, hän huomauttaa: vain Jumalan Henki tietää, mitä Jumalassa on(kor. 2:10-11).
Hän joka tuntee Jumalan ajatukset, tuntee myös Jumalan tahdon ja tekee meidät kykeneviksi rukoilemaan Jumalan tahdon mukaisesti(room. 8:26-27).
Pyhä Henki on kaikkivaltias.
Hänellä on toisin sanoen voima ja kyky toteuttaa rajoituksetta kaiken, mitä Jumala tahtoo(luuk 1:35; apt. 1:8).
Kun Pietari puhutteli petollista Ananiasta, hän sanoi Ananiaan valehdeleen Jumalalle, kun tämä valehteli Pyhälle Hengelle (apt 5:1-4).
Pietari siis piti Pyhää Henkeä Jumalana.
Paavali myös vakuuttaa, että muutumme Kristuksen kaltaiseksi Pyhän Hengen kautta, joka on Herra (2. kor. 3:17-18).
Paavalin aikana vain Jumalaa kutsuttiin Herraksi.
Rooman keisarit ja Egyptin hallitsijat eivät olisi antaneet alammaistensa puhutella itseään arvonimellä Herra ennenkuin olivat julistaneet itsensä jumaliksi.
Paavali siis tunnusti Pyhän Hengen Jumaluuden.
Useissa Raamatun kohdissa näemme, että Pyhä Henki liitetään kolminaisuuden muihin persooniin.
Huomaamme, että persoonat ovat tasa-arvoisia ja että he ovat todelliselta olemukseltaan Jumalia.
Kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Herran Jeesuksen Kristuksen armo, jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys.....
Paavali sanoo, että Pyhä Henki lausui sanat, jotka Jesjan mukaan olivat Jumalan lausumia(jes 6:9-10).
Seurakunnassa vaikuttavat kaikki kolminaisuuden persoonat.
Pyhä Henki jakaa lahjoja niinkuin TAHTOO.
Pyhä Henki on Isän Jumalan edustaja maan päällä.
Hän vetää ihmisiä Kristuksen luokse, ilmoittaa totuuden ja Hän johdattaa.
1 Moos. 1:26 Isän, Pojan ja Pyhän Hengen yhteistyö nähdään.
Jumala sanoo: Tehkäämme ihminen kuvaksemme.
Monikko muoto me osoittaa Jumaluuden persoonien moninaisuuden.
Se viittaa siihen, että kaikki kolme toimivat luomisessa.
Raamattu puhuu myös selvästi Pyhän Hengen persoonallisuudesta.
Paavali viittaa mm. Hengen mieleen, joka osoittaa Hengen älyllisyyden.
Henki kykenee myös tuntemaan Paavali viittaa Hengen kykyyn tuntea rakkautta ja Hänen kykyynsä ilmaista tunteita.
Paavali puhuu myös Hengen suvereenisuudesta, kun Hän osoittaa Hengen kykeneväksi tekemään ratkaisuja antamalla armolahjoja niinkuin tahtoo.
Tutkii, puhuu, todistaa, kutsuu, opastaa, rukoilee, opettaa, nuhtelee, johdataa, uudestisynnyttää, ilmoittaa, motivoi ja tekee kykeneviksi.
Tässä muutamia Pyhän Hengen tehtäviä.
Kun Jeesus kuoli Hän sanoi lähettävänsä opetuslapsille toisen puolustajan.
Tässä käytetään sanaa allos= toinen samanlainen.
On merkittävää, että Johannes käyttää persoonapronomineja korostaakseen Pyhän Hengen persoonallisuutta.
Esimerkiksi maskuliinistä pronominiä ekeinos käytetään viittamaan Pyhään Henkeen.
Samaa pronominia käytetään Jeesuksesta.
Kirjoitukset osoittavat, että Häntä voidaan kiusata tai koetella, murehduttaa, Hänelle voidaan valehdella, pilkata ja puhua Häntä vastaan, vastustaa ja häväistä.
Persoonatonta voimaa ei voida kohdella tuolla tavalla.
Henki myös luo uutta elämää.
Hänen läsnäolonsa voi koskettaa, siunata ja johtaa meitä, ja Hänen voimansa voi tehdä meidät kykeneviksi palvelemaan Jumalaa.
Pyhä Henki esim. todistaa, rukoilee, jakaa armolahjoja, päättää, puhuu, opettaa ja muistuttaa. Tekee siis kaikkea sitä mitä Poika ja Isäkin. Pyhän Hengen ja kahden muun persoonan välillä vallistsee täydellinen ykseys. Pyhä Henki on sekä Jumalan, että Kristuksen Henki samoin, kun Jumalan ja Kristuksen lähettämä, KOR 2:10-12. Mutta samalla Ph toimii täysin itsenäisesti. Hän on toinen Puolustaja.
Hän opettaa opetuslapsille kaiken , johdattaa heidät kaikkeen totuuteen.
Henki kykenee tutkimaan jumalan syvyydetkin, 1KOR 2:10 Henki myös tekee eläviksi Jeesukseen uskovat Room 8:11
Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluus perustuu Raamatusta nousevaan ilmoitukseen.
Mielestäni Raamattu on kirja jota pitää lukea niin kuin se on kirjoitettu.
Olen ennenkin sanonut ja sanon taas, että;
Jos Raamattu ilmoittaa, että Jeesus on ihminen.
Hän silloin on sitä.
Jos sama Raamattu ilmoittaa Hänen olevan Jumala.
Hän silloin on sitä.
Toisin sanoen Raamattu täytyy uskoa sellaisenaan.
Hän on siis Jumalaihminen (inkarnaatio).
Raamattu selvästi käsittelee Pyhää Henkeä tasaveroisena Jumaluuden muiden persoonien kanssa, joten:
Luetaan ja hyväksytään se tosiasia mitä Raamattu Pyhästä Hengestä ilmoittaa.
No tässä tälläinen pintaraapaisu Pyhän Hengen ominaisuuksiin.
Lue ajatuksella ilman ennakko asenteita."""" * Läheltä liipaa, sanoisin, pääpiirteittäin Hän toimii juuri noin, jokainen Heistä vaan on myös Jumala, kolminaisuudessaan.
* Ymmärtänet myös, etten minäkään voi kaikkea ymmärtää, varsinkaan sitä salattua Jumalaa, jota ei meidän ole tarvis tunteakkaan. """"
Ja apostoli Paavali kirjoitti että sellaista asiaa, jota ei ymmärrä itsekään, ei pitäisi opettaa toisillekaan:
1.Timoteuksen kirje:
1:5 "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät."eli voisi lukita keskustelun,kun tuosta ei tuu mitään selvää,samaa vänkäämistä PÄIVÄNSELVÄSTÄ ASISTA,LOPETTEKAA JO!
se Paavalikin ihmetteli tätä Jumalisuuden suurta salaisuutta.
Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.
Koskahan se suuri salaisuus avautuisi ekille?- vastannut
aksu521 kirjoitti:
eli voisi lukita keskustelun,kun tuosta ei tuu mitään selvää,samaa vänkäämistä PÄIVÄNSELVÄSTÄ ASISTA,LOPETTEKAA JO!
Il-Marin kysymykseen, onko hän oikeassa vai vaarässä. Olisi mielenkiintoista tietää myös sinun mielipide. Jos ja kun tämä asia nyt kerrottaisiin tässä kunnolla loppuu, niin voitaisiin keskustella taas muusta. Eikös siin?
Psalmi50.15 kirjoitti:
Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.
Koskahan se suuri salaisuus avautuisi ekille?muuta touhua, mutta teille on täällä näemmä tullut ikävä Netmissionin bannaustouhuja.
Salaisuudet ei ole tarkoitettu loputtomasti selvittämättömiksi salaisuuksiksi, vaan sitä mukaa kuin ylösnousemuksessaan Kristus sai vallan sekä taivaissa, maan päällä, maan alla että että merissä, [Ilm. 5. luku] Karitsalla on ollut siitä lähtien valta avata sinettejä Isän Jumalan käskystä ja salaisuudet sitä mukaa paljastuvat, [Ef.3:3-5] ja tieto lisääntyy, [Dan.12:9,10].
Efesolaiskirje:
3:3 "että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;
3:4 josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen Kristuksen salaisuuteen,
3:5 jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille"täällä pystyisikään siihen virkaan, Ainostaan Camalien tasoiset juutalaiset ehkä!
* Enkä mä yleensäkkään pyri opettamaan, vaan todistan Jeesuksestani sen, mitä olen oppinut Häntä tuntemaan.
* Ensikäsessä Pelastajnani, syntieni Sovittajanani. Sitten Raamattua tutkiessani ja rukouksen kautta Pyhän Hengen opettamana olen varma, että Jeesus on Jumala, samoin Pyhä Henki, ja jokainen joka on kokenut uudestisyntymisen ja sen vahvistamiseksi saanut Pyhän Hengen täyteyden tuntee Herran Jeesuksen Jumalaksi.
* Juuri siitähän Jeesus käskee uskovaisten todistaa, ja juuri siksi Hän antoi Pyhän Hengen voimaksi, ollaksemme kykenenviä todistamaan Jeesus on pelastaja,Kristus Jeeesus on Jumala .
* Sen todistaa Joh 1:1-4. Matteus 1:20-25. sekä Luukas 1:31-35. Näin aluksi, ja sitten on lukemattomia Raamatun kohtia ja asiayhteyksiä mistä selviää Jeesuksen jumaluus, samoin Pyhän Hengen!Mohikaani_27 kirjoitti:
täällä pystyisikään siihen virkaan, Ainostaan Camalien tasoiset juutalaiset ehkä!
* Enkä mä yleensäkkään pyri opettamaan, vaan todistan Jeesuksestani sen, mitä olen oppinut Häntä tuntemaan.
* Ensikäsessä Pelastajnani, syntieni Sovittajanani. Sitten Raamattua tutkiessani ja rukouksen kautta Pyhän Hengen opettamana olen varma, että Jeesus on Jumala, samoin Pyhä Henki, ja jokainen joka on kokenut uudestisyntymisen ja sen vahvistamiseksi saanut Pyhän Hengen täyteyden tuntee Herran Jeesuksen Jumalaksi.
* Juuri siitähän Jeesus käskee uskovaisten todistaa, ja juuri siksi Hän antoi Pyhän Hengen voimaksi, ollaksemme kykenenviä todistamaan Jeesus on pelastaja,Kristus Jeeesus on Jumala .
* Sen todistaa Joh 1:1-4. Matteus 1:20-25. sekä Luukas 1:31-35. Näin aluksi, ja sitten on lukemattomia Raamatun kohtia ja asiayhteyksiä mistä selviää Jeesuksen jumaluus, samoin Pyhän Hengen!"todistan Jeesuksestani"
Kirjoitat Jeesuksesta omistavasti.
Pidätkö tosiaan Jeesusta itsesi alamaisena vai oliko tuo joku lapsus.Mohikaani_27 kirjoitti:
täällä pystyisikään siihen virkaan, Ainostaan Camalien tasoiset juutalaiset ehkä!
* Sen todistaa Joh 1:1-4. Matteus 1:20-25. sekä Luukas 1:31-35. Näin aluksi, ja sitten on lukemattomia Raamatun kohtia ja asiayhteyksiä mistä selviää Jeesuksen jumaluus, samoin Pyhän Hengen!lukuisia kohtia, jotka todistavat, että Jeesus on jumala tässä samassa tarkoituksessa kuin mitä Jeesus tässä opetti:
Johanneksen evankeliumi:
10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Jos Jeesus olisi "totinen Jumala", olisiko hän tällä tavalla opettanut:
Johanneksen evankeliumi:
8:42 "Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt".
Mikä "tosi Jumala" se sellainen on, jonka pitää joka päivä rukoilla sitä Jumalaa, joka hänet lähetti:
Roomalaiskirje:
8:34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme".
Hebrealaiskirje:
7:25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa".
Jumala ei korottanut Jeesusta Jumalaksi vaan välimieheksi Jumalan ja ihmisten välille, ylipapiksi ja Jumalan huoneen huoneenhaltijaksi!Pe.ku kirjoitti:
"todistan Jeesuksestani"
Kirjoitat Jeesuksesta omistavasti.
Pidätkö tosiaan Jeesusta itsesi alamaisena vai oliko tuo joku lapsus.* Jopa Jumala on minun, eikä oo mikään "lapsuksesi!"
* Olen verenkautta saanut syntini anteeksi, uudestisyntynyt, Jeesuksen antaman uskon kautta,tämän perusteella olen Kristuksessa, ja Kristus on Jumalassa, olen siis Kristuksessa kätketty Jumalaan.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jopa Jumala on minun, eikä oo mikään "lapsuksesi!"
* Olen verenkautta saanut syntini anteeksi, uudestisyntynyt, Jeesuksen antaman uskon kautta,tämän perusteella olen Kristuksessa, ja Kristus on Jumalassa, olen siis Kristuksessa kätketty Jumalaan.taasen ole Jumalan palvelija, minä kunnioitan ja palvelen Herraani Jeesusta kristusta! En osaa kuvitella että Jeesuksen tarvitsisi palvella minua, minä olen velvollinen palvelemaan Häntä, sillä Hän on kantanut minun syntini minun erestäni ristinkuolemallaan. Palvelkaa Herraa, kehoitetaan Raamatussa!
- sitten
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jopa Jumala on minun, eikä oo mikään "lapsuksesi!"
* Olen verenkautta saanut syntini anteeksi, uudestisyntynyt, Jeesuksen antaman uskon kautta,tämän perusteella olen Kristuksessa, ja Kristus on Jumalassa, olen siis Kristuksessa kätketty Jumalaan.Jumalaa suurempiarvoinen "Jopa Jumala on minun, eikä oo mikään "lapsuksesi. Siis jopa Jumala on sinun palvelijasi, niinhän sinä sanot. Olet kyllä suuri fakiiri, joten sanoppas sille Jumalalle että lopettaa heti nälänhädän ja sodat maailmasta. Sillä pakko Jumalan on sinua totella, kun Hän on sun alamainen kuten sanot.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sen todistaa Joh 1:1-4. Matteus 1:20-25. sekä Luukas 1:31-35. Näin aluksi, ja sitten on lukemattomia Raamatun kohtia ja asiayhteyksiä mistä selviää Jeesuksen jumaluus, samoin Pyhän Hengen!että samat kriteerit eivät päde evankeliumin julistukseen kuin lakiin? Lähettääkö Herra evankeliumia julistamaan sellaisen, joka ei siitä mitään ymmärrä?
Matteuksen evankeliumi:
15:16 "Mutta Jeesus sanoi: »Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?»"
2.Korinttolaiskirje:
10:12 "Sillä me emme rohkene lukeutua emmekä verrata itseämme eräisiin, jotka itseänsä suosittelevat; mutta he ovat ymmärtämättömiä, kun mittaavat itsensä omalla itsellään ja vertailevat itseään omaan itseensä".- utelen
Psalmi50.15 kirjoitti:
Koskahan se suuri salaisuus avautuisi ekille?Olet kirjoittanut aikaisemmin:
"jos sitten ei ymmärrä mikä on inkarnaatio, niin voi hämääntyä."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000037019076#22000000037019076
Raamatun kohta, jota siteeraat:
"1.Tim.3:16
Me tunnustamme, että meidän uskomme pyhä salaisuus on suuri: Hän ilmestyi ihmisruumiissa, hänet julistettiin vanhurskaaksi Hengen voimasta, enkelit saivat hänet nähdä, hänestä saarnattiin kansoille, häneen uskottiin maailmassa, hänet korotettiin kirkkauteen."
Tekstin sana "ilmestyi" on King James-käännöksessä ilmaistu verbillä "manifest" [God was manifest in the flesh].
Substantiivimuoto on "manifestaatio", joka tarkoittaa ilmenemistä, ilmentymää, ilmenemismuotoa, ilmaisua.
Inkarnaatio kristillisessä kielenkäytössä tarkoittaa Jumalan ihmiseksi tulemista. Se ymmärretään.
Kertoisitko, mikä ero on inkarnaatiolla ja manifestaatiolla? Onko niillä eroa? Psalmi50.15 kirjoitti:
Koskahan se suuri salaisuus avautuisi ekille?kerron, että ymmärrän Jeesuksen Kristuksen jumaluuden osajumaluutena mutta en Jumalana. Poika on Jumalan olemuksen kuva, ei itse Jumala
Hebrealaiskirje:
1:3 "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen OLEMUKSENSA KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",
Poika on siis samaan tapaan osa Jumalaa niin kuin luonnollisessa kehossamme käsi on osa koko kehoa ja ruumista.
Eihän sinustakaan, Psalmi 50.15, otettu kuva ole itse sinä, vaan sinun kuvasi.
Eikä auringon säteily ole itse Aurinko, vaan sen säteilyä!utelen kirjoitti:
Olet kirjoittanut aikaisemmin:
"jos sitten ei ymmärrä mikä on inkarnaatio, niin voi hämääntyä."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000037019076#22000000037019076
Raamatun kohta, jota siteeraat:
"1.Tim.3:16
Me tunnustamme, että meidän uskomme pyhä salaisuus on suuri: Hän ilmestyi ihmisruumiissa, hänet julistettiin vanhurskaaksi Hengen voimasta, enkelit saivat hänet nähdä, hänestä saarnattiin kansoille, häneen uskottiin maailmassa, hänet korotettiin kirkkauteen."
Tekstin sana "ilmestyi" on King James-käännöksessä ilmaistu verbillä "manifest" [God was manifest in the flesh].
Substantiivimuoto on "manifestaatio", joka tarkoittaa ilmenemistä, ilmentymää, ilmenemismuotoa, ilmaisua.
Inkarnaatio kristillisessä kielenkäytössä tarkoittaa Jumalan ihmiseksi tulemista. Se ymmärretään.
Kertoisitko, mikä ero on inkarnaatiolla ja manifestaatiolla? Onko niillä eroa?tämän sanan manifestaatio silleen, että se ilmaisee toimintaa.
Jumalan valtakunnan evankeliumi on lihaksi tullut Jumalan kaltainen elämä. Ei pelkkä sana, vaan sana TOIMINASSA ihmislihassa.
Manifestaation ja inkarnaation ero on siis siinä, että inkarnaatio kuvaa Jumalan lihaksi tulemista käsitteenä.
Siis sitä, että Jumala tuli lihaksi.
Manifestaatio kuvaa taas tätä Jumalan valtakunnan toimintaa eli ilmenemistä lihaksi tuleen Jumalan kautta.
En osaa asiaa paremmin selittää.
Joku voi tietysti rakentaa vaikka ihan oman opin tämän sanan manifestaatio ympärille, mutta itse näen sen tällä tavalla.ekivaari kirjoitti:
kerron, että ymmärrän Jeesuksen Kristuksen jumaluuden osajumaluutena mutta en Jumalana. Poika on Jumalan olemuksen kuva, ei itse Jumala
Hebrealaiskirje:
1:3 "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen OLEMUKSENSA KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",
Poika on siis samaan tapaan osa Jumalaa niin kuin luonnollisessa kehossamme käsi on osa koko kehoa ja ruumista.
Eihän sinustakaan, Psalmi 50.15, otettu kuva ole itse sinä, vaan sinun kuvasi.
Eikä auringon säteily ole itse Aurinko, vaan sen säteilyä!sinulta jo varmaan sata kertaa ja olen asiasta joka kerta ollut eri mieltä.
Niin nytkin.
Minä siis ymmärrän Jeesuksen Jumaluuden juuri niin kuinka Raamattu se ilmoittaa.
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Tässäpä tämä vastaukseni taas kerran.Psalmi50.15 kirjoitti:
sinulta jo varmaan sata kertaa ja olen asiasta joka kerta ollut eri mieltä.
Niin nytkin.
Minä siis ymmärrän Jeesuksen Jumaluuden juuri niin kuinka Raamattu se ilmoittaa.
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Tässäpä tämä vastaukseni taas kerran.on yksi monista jumalista Joh.10.34,35 jakeissa selostamallaan tavalla, mutta ei "yksin totinen Jumala", niin kuin Isä on. Poikajumalan pitää rukoilla Isää tehdäkseen jotakin, mutta Isä, jolta Poikakin on jumaluutensa saanut, ei tarvitse ketään pokkuroida!
Joten:
2.Korinttolaiskirje:
1:3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",
11:31 "Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele".ekivaari kirjoitti:
on yksi monista jumalista Joh.10.34,35 jakeissa selostamallaan tavalla, mutta ei "yksin totinen Jumala", niin kuin Isä on. Poikajumalan pitää rukoilla Isää tehdäkseen jotakin, mutta Isä, jolta Poikakin on jumaluutensa saanut, ei tarvitse ketään pokkuroida!
Joten:
2.Korinttolaiskirje:
1:3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",
11:31 "Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele".ei kai täällä tosiaan kukaan ryhdy tahallaan valehtelemaan.
Et siis varmaan sinäkään.
On se niiiiiin vaikeeta sinun ymmärtää inkarnaatiota.
Kaikki kohdat jotka kuvaavat Jeesuksen rukoilemassa, tai puhuttelemassa Isää Jumalaksi kuvaavat Jeesuksen ihmisyyttä.
Kaikki kohdat joissa Jeesus on Jumalana takoittavat myös juuri sitä mitä niillä sanotaan.
Hän on Jumala ja ihminen.
Ei Raamattu sanoo missään, että Hänen jumaluutensa olisi jotenkin huonompaa kuin Isän Jumaluus.Psalmi50.15 kirjoitti:
ei kai täällä tosiaan kukaan ryhdy tahallaan valehtelemaan.
Kaikki kohdat jotka kuvaavat Jeesuksen rukoilemassa, tai puhuttelemassa Isää Jumalaksi kuvaavat Jeesuksen ihmisyyttä.
Kaikki kohdat joissa Jeesus on Jumalana takoittavat myös juuri sitä mitä niillä sanotaan.
Ei Raamattu sanoo missään, että Hänen jumaluutensa olisi jotenkin huonompaa kuin Isän Jumaluus.yksin sen 'vaikeeta' ymmärrykseni kanssa, sillä vaikeeta sen ymmärtäminen oli Jeesuksellekin, koskapa hän useita kertoja vakuutti Isän olevan häntä itseänsä ja "kaikkia suurempi"!
Johannes:
10:29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä".
14:28 "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi".
Koska Jeesus Kristus on Jumalan huoneenhaltija, ylipappi ja väliMIES, on ihan oikein että "Herrojen Herra", joka on myös Jeesuksen Kristuksen pää sekä Jumala ja Herra, että hän on suurempi kaikkia, niin kuin Herra Jeesus Isästä todisti, ja Poika on siinä Isän Jumalan ja ihmisten välillä ihmisenä ja "väliMIEHENÄ" eikä Jumalana!
Galatalaiskirje:
3:20 "Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi".
1.Timoteuksen kirje:
2:5 "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",Psalmi50.15 kirjoitti:
ei kai täällä tosiaan kukaan ryhdy tahallaan valehtelemaan.
Ei Raamattu sanoo missään, että Hänen jumaluutensa olisi jotenkin huonompaa kuin Isän Jumaluus.se on meilläkin, sillä se on Isältä Jumalalta lähtenyttä kirkkautta, aivan niin kuin Pojankin Jumaluus;
Johanneksen evankeliumi:
17:22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - "
Saadusta jumaluudesta oli apostoli Paavali tätä mieltä:
1.Korinttolaiskirje:
4:7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"
Vain Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, meidän Isämme, voi kerskata tällä tavalla:
Job:
41:2 "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun".ekivaari kirjoitti:
yksin sen 'vaikeeta' ymmärrykseni kanssa, sillä vaikeeta sen ymmärtäminen oli Jeesuksellekin, koskapa hän useita kertoja vakuutti Isän olevan häntä itseänsä ja "kaikkia suurempi"!
Johannes:
10:29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä".
14:28 "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi".
Koska Jeesus Kristus on Jumalan huoneenhaltija, ylipappi ja väliMIES, on ihan oikein että "Herrojen Herra", joka on myös Jeesuksen Kristuksen pää sekä Jumala ja Herra, että hän on suurempi kaikkia, niin kuin Herra Jeesus Isästä todisti, ja Poika on siinä Isän Jumalan ja ihmisten välillä ihmisenä ja "väliMIEHENÄ" eikä Jumalana!
Galatalaiskirje:
3:20 "Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi".
1.Timoteuksen kirje:
2:5 "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",jatkuvasti Isän ja Pojan tehtävät, ja tätäkautta asemalliset erot heidän Jumaluuteensa.
Usko nyt vaan huviksesi se tosiasia, että väljehtynyttä Jumaluutta ei ole.
Jeesus on Jumala Isä on Jumala ja PH on Jumala, vaikka heidän tehtävänsä ja asemansa olisivatkin toisistaan poikkeavat.
Jumala on Jumala eikö niin.
Kukaan ei voi olla melkein Jumala, eikä kukaan voi olla melkein ihminen.
On olemassa tälläistä saatua Jumaluutta josta Raamattu joissain kohdissa puhuu.
Olet sanonut, että Jeesuksen Jumaluus olisi juuri tälläistä saatua Jumaluutta.
Yksi asia vaan on varmaa, jos Jumaluus on saatua ei se silloin oikeuta siihen, että Jumaluuden haltijaa palvottaisiin, rukoiltaisiin, ylistettäisiin tai kutsuttaisiin Herraksi.
Ei missään tapauksessa.
Kyllä kai ekivaarikin tämän myöntää, vai??ekivaari kirjoitti:
se on meilläkin, sillä se on Isältä Jumalalta lähtenyttä kirkkautta, aivan niin kuin Pojankin Jumaluus;
Johanneksen evankeliumi:
17:22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - "
Saadusta jumaluudesta oli apostoli Paavali tätä mieltä:
1.Korinttolaiskirje:
4:7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"
Vain Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, meidän Isämme, voi kerskata tällä tavalla:
Job:
41:2 "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun".tähän jo tuossa edellisessä viestissäni.
Psalmi50.15 kirjoitti:
tähän jo tuossa edellisessä viestissäni.
alkuisin Pojasta vaan Poika on alkuisin Isästä!
Johanneksen evankeliumi:
8:42 "Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt»".
Eikä jumaluushierarkiassa tapahdu sukupolvenvaihdosta niin kuin ihmisten keskuudessa:
1.Korinttolaiskirje:
15:28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".Psalmi50.15 kirjoitti:
tämän sanan manifestaatio silleen, että se ilmaisee toimintaa.
Jumalan valtakunnan evankeliumi on lihaksi tullut Jumalan kaltainen elämä. Ei pelkkä sana, vaan sana TOIMINASSA ihmislihassa.
Manifestaation ja inkarnaation ero on siis siinä, että inkarnaatio kuvaa Jumalan lihaksi tulemista käsitteenä.
Siis sitä, että Jumala tuli lihaksi.
Manifestaatio kuvaa taas tätä Jumalan valtakunnan toimintaa eli ilmenemistä lihaksi tuleen Jumalan kautta.
En osaa asiaa paremmin selittää.
Joku voi tietysti rakentaa vaikka ihan oman opin tämän sanan manifestaatio ympärille, mutta itse näen sen tällä tavalla.ja "Herra on Henki", [2.Kor.3:17] jonka Raamattukin tuntee vain hengen, eikä lihan mukaan:
2.Korinttolaiskirje:
5:16 "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".
Kristus toimi ja toimii lihassa, mutta ei lihana!ekivaari kirjoitti:
alkuisin Pojasta vaan Poika on alkuisin Isästä!
Johanneksen evankeliumi:
8:42 "Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt»".
Eikä jumaluushierarkiassa tapahdu sukupolvenvaihdosta niin kuin ihmisten keskuudessa:
1.Korinttolaiskirje:
15:28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".Jumala on aina ollut kolmiyhteinen.
Isä lähetti poikansa maailmaan.
Siksi Jeesus sanoo olevansa Isästä lähtöisin ja Hänen lähettämä.
Siitä huolimatta Jeesus tuli vapaaehtoisesti.
Ei Jeesusta kukaan pakottanut.
Edes Hänen henkeään ei Häneltä riistetty, vaan Hän luopui siitä ja antoi henkensä.Psalmi50.15 kirjoitti:
Jumala on aina ollut kolmiyhteinen.
Isä lähetti poikansa maailmaan.
Siksi Jeesus sanoo olevansa Isästä lähtöisin ja Hänen lähettämä.
Siitä huolimatta Jeesus tuli vapaaehtoisesti.
Ei Jeesusta kukaan pakottanut.
Edes Hänen henkeään ei Häneltä riistetty, vaan Hän luopui siitä ja antoi henkensä.kerrankin, missä kohti Raamattu todistaa Jumalan aina olleen kolmeyhteinen?
Minun Raamattuni sanoo Jumalan olevan YKSI, joka on KAIKKI KAIKISSA, eikä vain kolmeyhteinen cluster!:
1.Korinttolaiskirje:
12:6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama".
15:28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".
Efesolaiskirje:
1:23 "joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää".
"Kahden tai kolmen todistajan nojalla jokainen asia on vahvistettava", joten:
Roomalaiskirje:
3:30 "koskapa JUMALA ON YKSI, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta."
Galatalaiskirje:
3:20 "Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta JUMALA ON YKSI".
Jaakobin kirje:
2:19 "Sinä uskot, että JUMALA ON YKSI. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat".ekivaari kirjoitti:
kerrankin, missä kohti Raamattu todistaa Jumalan aina olleen kolmeyhteinen?
Minun Raamattuni sanoo Jumalan olevan YKSI, joka on KAIKKI KAIKISSA, eikä vain kolmeyhteinen cluster!:
1.Korinttolaiskirje:
12:6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama".
15:28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".
Efesolaiskirje:
1:23 "joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää".
"Kahden tai kolmen todistajan nojalla jokainen asia on vahvistettava", joten:
Roomalaiskirje:
3:30 "koskapa JUMALA ON YKSI, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta."
Galatalaiskirje:
3:20 "Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta JUMALA ON YKSI".
Jaakobin kirje:
2:19 "Sinä uskot, että JUMALA ON YKSI. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat".Jumalan kolmiyhteys käy ilmi Raamatun kokonaisilmoituksesta.
Lue tässä ketjussa oleva kirjoitukseni nimellä VASTAUS, siitä saat ymmärrystä asian tiimoilta.
En ymmärrä sitäkään miksi olet niin takertunut ja jumiuttunut tähän Raamatun sanaan JUMALA ON YKSI.
Oletko tullut koskaan ajatelleeksi, että tämä yksi voisi tarkoittaa myös sanaa AINUT.
Toisaalta voidaan sanoa yksi, myös rypäletertusta jossa on useita hedelmiä.
Mielestäni tämän sanan yksi ympärille ei voida rakentaa oppia, joka sitten olisi ristiriidassa Raamatun muun ilmoituksen kanssa.
Esille tuomasi Raamtun kohdat eivät mitenkään horjuta Jeesuksen Jumaluutta.
Ne vain kertovat Jeesuksen tehtävistä ja siitä, että Hän on myös ihminen.ekivaari kirjoitti:
ja "Herra on Henki", [2.Kor.3:17] jonka Raamattukin tuntee vain hengen, eikä lihan mukaan:
2.Korinttolaiskirje:
5:16 "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".
Kristus toimi ja toimii lihassa, mutta ei lihana!meinaa ymmärtää sitä, että mihin pyrit tuolla keikuttelulla.
Lihassa/lihana.
Mitä yrität sanoa tällä?
Jumalahan tuli lihaksi Jeesuksessa.
Hän siis omaksui ihmisen olomuodon Jumaluutensa lisäksi.
Kuitenkin niin ettei Hänen Jumaluutensa lakannut olemasta.
Eihän se olisi tietenkään edes mahdollista, mutta Hän ei silti tätä Jumaluuttaan käyttänyt, vaan riisuutui siitä ja tuli lihaksi.Psalmi50.15 kirjoitti:
meinaa ymmärtää sitä, että mihin pyrit tuolla keikuttelulla.
Lihassa/lihana.
Mitä yrität sanoa tällä?
Jumalahan tuli lihaksi Jeesuksessa.
Hän siis omaksui ihmisen olomuodon Jumaluutensa lisäksi.
Kuitenkin niin ettei Hänen Jumaluutensa lakannut olemasta.
Eihän se olisi tietenkään edes mahdollista, mutta Hän ei silti tätä Jumaluuttaan käyttänyt, vaan riisuutui siitä ja tuli lihaksi.että Jeesus eli ja vaikutti eläväksi tekevänä Henkenä lihassa, eikä 'lihana lihassa' niin kuin mulkku pillussa!
Roomalaiskirje:
8:3 "Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihaSSA",
2.Korinttolaiskirje:
4:11 "Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin".
3:3 "Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?"
Efesolaiskirje:
2:15 "kun hän omassa lihaSSAAN teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan",
1.Timoteuksen kirje:
3:16 "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihaSSA, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen".
1.Pietarin kirje:
3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihaSSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
4:1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - "ekivaari kirjoitti:
että Jeesus eli ja vaikutti eläväksi tekevänä Henkenä lihassa, eikä 'lihana lihassa' niin kuin mulkku pillussa!
Roomalaiskirje:
8:3 "Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihaSSA",
2.Korinttolaiskirje:
4:11 "Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin".
3:3 "Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?"
Efesolaiskirje:
2:15 "kun hän omassa lihaSSAAN teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan",
1.Timoteuksen kirje:
3:16 "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihaSSA, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen".
1.Pietarin kirje:
3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihaSSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
4:1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - "Ymmärrän.
Tottakai Pyhä Henki vaikutti Jeesuksessa ja Hänen kauttaan.
Tämä on tietenkin ihan selvä juttu.
Jos nyt oikein ymmärrän, niin sinä yrität tehdä tyhjäksi sen, että Jeesus olisi ollut syntyjään Pyhästä Hengestä.
Olenko oikeassa?
Jos olen, niin silloin olen tietenkin erimieltä.
Se, että Jeesus eli puhtaan ja synnittömän elämän on Raamatun perus totuuksia.
Jeesuksesta sanottiin, että Hän on toinen Aadam.
Jumala loi Aadamin.
Samalla tavalla Hän antoi Jeesuksen ihmisruumiille siemenen.
Jeesus sai alkunsa Pyhästä Hengestä.
Tämä on sellainen totuus eki, että tämän kiistäminen ei sinulta onnistu.
Saatat itsesi vain naurun alaiseksi, jos viitsit tapella tätä tosiasiaa vastaan.
Tietysti minä ymmärrän niitäkin, jotka hylkäävät koko Raamatun ilmoituksen ja sanovat sen olevan satua, mutta sinun kohdallasi lähtökohta on toinen.
Sinä kiistelet Raamatun pohjalta.
Jeesus sai alkunsa Pyhästä Hengestä eikä Joosefista, vaikka Raamatussa sanottaisiinkin, että Joosef oli Hänen isänsä.
Jos näin ei olisi Jeesus ei olisi pystynyt elämään täysin puhdasta elämää, koska Hänen lähtökohtansa olisivat olleet huonommat kuin Aadamilla.
Hänessä olisi vaikuttanut perisynti.
Jeesus sai moraali ominaisuutensa Jumalalta.Psalmi50.15 kirjoitti:
Ymmärrän.
Tottakai Pyhä Henki vaikutti Jeesuksessa ja Hänen kauttaan.
Tämä on tietenkin ihan selvä juttu.
Jos nyt oikein ymmärrän, niin sinä yrität tehdä tyhjäksi sen, että Jeesus olisi ollut syntyjään Pyhästä Hengestä.
Olenko oikeassa?
Jos olen, niin silloin olen tietenkin erimieltä.
Se, että Jeesus eli puhtaan ja synnittömän elämän on Raamatun perus totuuksia.
Jeesuksesta sanottiin, että Hän on toinen Aadam.
Jumala loi Aadamin.
Samalla tavalla Hän antoi Jeesuksen ihmisruumiille siemenen.
Jeesus sai alkunsa Pyhästä Hengestä.
Tämä on sellainen totuus eki, että tämän kiistäminen ei sinulta onnistu.
Saatat itsesi vain naurun alaiseksi, jos viitsit tapella tätä tosiasiaa vastaan.
Tietysti minä ymmärrän niitäkin, jotka hylkäävät koko Raamatun ilmoituksen ja sanovat sen olevan satua, mutta sinun kohdallasi lähtökohta on toinen.
Sinä kiistelet Raamatun pohjalta.
Jeesus sai alkunsa Pyhästä Hengestä eikä Joosefista, vaikka Raamatussa sanottaisiinkin, että Joosef oli Hänen isänsä.
Jos näin ei olisi Jeesus ei olisi pystynyt elämään täysin puhdasta elämää, koska Hänen lähtökohtansa olisivat olleet huonommat kuin Aadamilla.
Hänessä olisi vaikuttanut perisynti.
Jeesus sai moraali ominaisuutensa Jumalalta.kaikki mitä Kristuksessa Jeesuksessa oli hengellistä, oli Pyhästä Hengestä, ja kaikki mikä oli Jeesuksessa lihallista, se oli lihasta syntynyt, sillä lihan puolesta Jeesus oli Marian lihasta syntynyt:
Joh. 3:6
"Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
[1. Kor. 15:50; Ef. 2:3].
yhtikäs mitään kolminaisuudesta eikä kolminaisuusopista, mutta sen sijaan se puhuu paljonkin Isästä Isänä, Pojasta Poikana ja Pyhästä Hengestä Pyhänä Henkenä, ja että Jumala on tekevä kaikki yhdeksi Kristuksessa Jeesuksessa.
Ja Johannes 17:21-23 jakeissa Jeesus rukoili Isää, että kaikki hänen omansa olisivat samalla tavalla yhtä sekä Isässä että Pojassa, niin kuin Poika on Isässä ja Isä on Pojassa, että myös kaikki hänen omansa olisivat heissä samalla tavalla!
Jumala on YKSI ja on selvästi ilmoittanut sanassaan, että myös me olemme alkuisin yhdestä samasta kuin meidän lunastamme pyhittäjämme ja lunastajamme, Jeesus Kristus:
Hebrealaiskirje:
2:11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, OVAT KAIKKI ALKUISIN YHDESTÄ. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",kaikki uudestisyntyneet Jeesuksen elävän ja pysyvän Sanan ja elämänveden, Pyhän Hengen peson, ja uudistuksen kautta yhdeksi ruumiiksi Kristuksessa Jeesuksessa,HÄNESSÄ JUMALAN HENGEN KAUTTA KASTETTU KRISTUKSEEN.
* Mutta ei tämä sulje mitenkään pois sitä, että Jeesus on Jumala, päinvastoin, vahvistaa vaan Hänen jumaluuttaan Pyhän Hengen kautta.
* Jeesus on Jumalsta lähtöisin. Lue: Matt 1:20-25, sekä Luuk 1:31-35, ja aivan aluksi voit lukea Joh 1.1-4, miten Sana oli Jumala, ja tässä puhutaan juuri Jumalan pojasta Jeesuskesta, eli Kristuksesta, joka oli jo Israelin erämaataipaleella mukana, "Hän oli se KALLIO, joka seurasi israelilaisten vaelluksessa mukana.sinä ekivaari täyttynyt Pyhällä Hengellä? Eli asuuko sinussa Pyhä Henki? Suoraan ja rehellisesti asetetuun kysymykseen, sinun nyt pitäisi vastata ihan itse, ilman Raamatun jakeita!
on määrännyt minun kuulustelijakseni? Pitäisihän minun ensin tietää, mistä asiasta minua syytetään ja mitä varten kuulustellaan?
Tuollaisille kuulustelijoilleni olen yleensä vastannut, että jos kuka ei osaa päätellä kirjoitusteni sisällöstä, olenko täyttynyt Pyhällä Hengellä vai en, niin hän itse on vain sielullinen, jotka ...
Juudaan kirje:
1:19 "Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole."ekivaari kirjoitti:
on määrännyt minun kuulustelijakseni? Pitäisihän minun ensin tietää, mistä asiasta minua syytetään ja mitä varten kuulustellaan?
Tuollaisille kuulustelijoilleni olen yleensä vastannut, että jos kuka ei osaa päätellä kirjoitusteni sisällöstä, olenko täyttynyt Pyhällä Hengellä vai en, niin hän itse on vain sielullinen, jotka ...
Juudaan kirje:
1:19 "Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole."kyllä itsellesi! Mutta ymmärsin niin, että tarkoituksesi oli asettaa kysymyksesi minulle? Minua ei ole kukaan määrännyt ketään kuulustelemaan, mutta mitä pahaa siinä on jos sinulta kysyn että oletko uudesti syntynyt? Mutta nyt kun tuollatavalla minulle vastasit, niin siinä jo vastauksen sinulta sainkin. Eli et ole uudesti syntynyt, ja sitä kyllä arvelinkin, kun olen noita sinun tarinoitasi lukenut. Toivon että sinäkin saat ottaa Jeesuksen vastaan ja uudestisyntyä Pyhän Hengen kautta!
Siunausta sinulle ekivaari!Il-Mari kirjoitti:
kyllä itsellesi! Mutta ymmärsin niin, että tarkoituksesi oli asettaa kysymyksesi minulle? Minua ei ole kukaan määrännyt ketään kuulustelemaan, mutta mitä pahaa siinä on jos sinulta kysyn että oletko uudesti syntynyt? Mutta nyt kun tuollatavalla minulle vastasit, niin siinä jo vastauksen sinulta sainkin. Eli et ole uudesti syntynyt, ja sitä kyllä arvelinkin, kun olen noita sinun tarinoitasi lukenut. Toivon että sinäkin saat ottaa Jeesuksen vastaan ja uudestisyntyä Pyhän Hengen kautta!
Siunausta sinulle ekivaari!toivotuksestasi, mutta yritän pysytellä käsiteltävässä asiassa enkä lähde vastakuulustelua tekemään. Koska Herra on minut hyväksynyt, niin se on samantekemvää minulle, myönnätkö sinä vai kiellätkö uudestisyntymiseni!
- anti-kristitty
Juuri näin se on.
- anti-kristitty
Mohikaani_27 kirjoitti:
kaikki uudestisyntyneet Jeesuksen elävän ja pysyvän Sanan ja elämänveden, Pyhän Hengen peson, ja uudistuksen kautta yhdeksi ruumiiksi Kristuksessa Jeesuksessa,HÄNESSÄ JUMALAN HENGEN KAUTTA KASTETTU KRISTUKSEEN.
* Mutta ei tämä sulje mitenkään pois sitä, että Jeesus on Jumala, päinvastoin, vahvistaa vaan Hänen jumaluuttaan Pyhän Hengen kautta.
* Jeesus on Jumalsta lähtöisin. Lue: Matt 1:20-25, sekä Luuk 1:31-35, ja aivan aluksi voit lukea Joh 1.1-4, miten Sana oli Jumala, ja tässä puhutaan juuri Jumalan pojasta Jeesuskesta, eli Kristuksesta, joka oli jo Israelin erämaataipaleella mukana, "Hän oli se KALLIO, joka seurasi israelilaisten vaelluksessa mukana.Jos se on niin varma raamatullinen totuus, että Jeesus on jumala, niin miksi se oli niin kiistanalainen asia ennen kuin "totuus" asian suhteen vahvistettiin kirkolliskokouksen päätöksellä?
Jos se on niin selkeästi raamatussa, niin miksi raamatunkääntäjistä lähes kaikki selkeyttävät asiaa vääristämällä raamatuntekstejä, jotka eivät mitenkään liity Jeesuksen jumaluuteen, sen tukipilareiksi?
Matt.1:20-25 kertoo Jumalan lähettämän messiaan syntymästä. Mikä siinä, että Jeesus on Jumalan lähettämä, tekee Jeesuksesta itsestään tuon saman Jumalan?
Luuk.1:31-35 kertoo, että Jeesus on jumalan poika. So what? Ei Jeesus ollut ainoa, jota jumalan pojaksi tuohon aikaan kutsuttiin, eikä silti ketään noista, joita tuolla arvonimellä kutsuttiin, pidetty Israelin jumalana.
Joh.1:1-4
en arche en o logos kai o logos en pros ton theon kai theos en o logos
Huomaa, miten tämä eroaa esimerkiksi suomenkielisistä kirkkoraamatuista. "ja jumala oli (se) sana." Perustuuko uskosi käännökseen vai raamattuun?
Millä perusteella väität sanan olleen Jeesus ennen kuin sana tuli lihaksi? Ymmärrätkö, mihin kaikkiin vähintäänkin ongelmallisiin väitteisiin sitoudut väittämällä, että Jeesus oli persoonallinen olento ennenkuin tuli lihaksi? Mohikaani_27 kirjoitti:
kaikki uudestisyntyneet Jeesuksen elävän ja pysyvän Sanan ja elämänveden, Pyhän Hengen peson, ja uudistuksen kautta yhdeksi ruumiiksi Kristuksessa Jeesuksessa,HÄNESSÄ JUMALAN HENGEN KAUTTA KASTETTU KRISTUKSEEN.
* Jeesus on Jumalsta lähtöisin. Lue: Matt 1:20-25, sekä Luuk 1:31-35, ja aivan aluksi voit lukea Joh 1.1-4, miten Sana oli Jumala, ja tässä puhutaan juuri Jumalan pojasta Jeesuskesta, eli Kristuksesta, joka oli jo Israelin erämaataipaleella mukana, "Hän oli se KALLIO, joka seurasi israelilaisten vaelluksessa mukana.samasta hengellisestä kalliosta lohkaistuja, sillä se kallio erämaassa oli hengellinen kallio:
1.Korinttolaiskirje:
10:4 "ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus".
Jesaja:
51:1 "Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauteen pyritte, te jotka Herraa etsitte. Katsokaa kalliota, josta olette lohkaistut, ja kaivos-onkaloa, josta olette kaivetut".
Hebrealaiskirje:
2:11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",- salomon
ekivaari kirjoitti:
Juudaan kirje:
1:19 "Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole."tulee tässä: Perehdyin kysymykseen syvällisesti Raamattua lukien ja eri tulkintoja vertaillen. Lopputulemana julistan: ekivaari ON oikeassa.
"Miksi sanot minua hyväksi. Yksin Isä Jumala on hyvä." -Jeesus
- olet.
asiasta aivan oikeassa. Eli on todella yksi Jumala, yksi Jeesus ja yksi Pyhä Henki ja he kaikki ovat yhtä.
Tuossa kun luin äsken nämä viestit läpi, silmääni "pisti" Mohikaanin kirjoitus, jossa hän väittää Jumalan olevan hänen alamaisenaan. Eli Mohikaani on Jumalaa suurempi. Tuli mieleeni että joka itsensä ylentää niin se alennetaan, voi kuinka alas Mohikaani onkaan vajonnut?
Rukoilkaamme kaikki Mohikaanin ja ekivaarin puolesta, jotta he löytävät pelastuksen Jeesuksesta!
Terveisin Herran palvelija!se on, että kyllä rukousaiheita piisaa. Itselläni on tapana aika useinkin sanoa, että jos mun kerskata täytyy, niin kerskaan kuinka suuri Herra minulla on Jeesus Kristus. Toisinaan sanon että jos mun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani. Sanon kumman vaan noista, niin totta se on kohdallani! Minä myös haluan olla Herran palvelija! Sillä, Herraa minun tulee palvella ylikaiken!
- turhamainen
Il-Mari kirjoitti:
se on, että kyllä rukousaiheita piisaa. Itselläni on tapana aika useinkin sanoa, että jos mun kerskata täytyy, niin kerskaan kuinka suuri Herra minulla on Jeesus Kristus. Toisinaan sanon että jos mun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani. Sanon kumman vaan noista, niin totta se on kohdallani! Minä myös haluan olla Herran palvelija! Sillä, Herraa minun tulee palvella ylikaiken!
olet, nostaisit nyt itsesi Mohikaanin yläpuolelle. Silloin olisit ylenpi arvoinen kuin Mohikaani, Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki!
turhamainen kirjoitti:
olet, nostaisit nyt itsesi Mohikaanin yläpuolelle. Silloin olisit ylenpi arvoinen kuin Mohikaani, Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki!
minun täytyisi itseni ylentää? Toiseksi minä en voi itse itseäni ylentää. Kolmanneksi minulla ei ole siihen mitään tarvettakaan!
- turhamainen
Il-Mari kirjoitti:
minun täytyisi itseni ylentää? Toiseksi minä en voi itse itseäni ylentää. Kolmanneksi minulla ei ole siihen mitään tarvettakaan!
Pyydän sinulta anteeksi tuota eilen illalla tekemmääni surkeaa kysymystä, pirin sitä hauskana heittona, mutta kaduin sitä sitten jo melkein heti kun olin sen kirjoittanut. Toivottavasti annat anteeksi?
turhamainen kirjoitti:
Pyydän sinulta anteeksi tuota eilen illalla tekemmääni surkeaa kysymystä, pirin sitä hauskana heittona, mutta kaduin sitä sitten jo melkein heti kun olin sen kirjoittanut. Toivottavasti annat anteeksi?
Saat anteeksi, eikä siinä nyt ,mitään anteeksi pyytämistä ollutkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695900Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1181395- 121231
- 1831064
- 59887