Mulla aloitettiin muutama viikko sitten Cerazette e-pilleri liaan ongelmallisiin kuukautisiin, joita ei nyt sitten pitäisi tulla enää ollenkaan. Olemme vielä käyttäneet myös muuta ehkäisyä lisänä ennenkuin pillerit toimivat täydellä teholla. Myöhemmin käytän sitten pelkkää e-pilleriä. Mutta... mistä tiedän jos tulenkin raskaaksi ja kun menkkoja ei oo enää ollenkaan muutenkaan? Mulla on masennuslääkitys, joka kuulemma saattaa vaikuttaa pillerien tehoon. Täytyykö mun vähän väliä tehdä raskaustesti? Ei kai sentään... Mut tietäisikö joku tästä enemmän?
Cerazette
6
891
Vastaukset
- annettu ......
moinen yhdistelmä?! Syöt depressiolääkkeitä jotka vaikuttavat pillereiden tehoon!! Mitä gynekologi oikein on tässä kohden ajatellut....Määrännyt minipillerit joiden teho heikkenee toisen lääkityksen myötä.
Niin, kondomi sitten jatkossakin, koska pillereiden teho heikkenee.
Mikä depressiolääke sinulla on? Eikö sitä voida vaihtaa toiseen? Tai sitten nuo minipillerit sellaisiksi jotka sopivat sen depressiolääkityksen kanssa?!
Minä en luottaisi missään tapauksessa tuollaisessa tilanteessa pelkkiin minipillereihin, en todellakaan, kun on jo nyt tiedossa että vaikutus saattaa heiketä... - kerropa
Olisi tärkeä tietää, mikä lääke sinulle on masennukseen määrätty. Kaikki masennuslääkkeet eivät välttämättä heikennä e-pillereiden tehoa.
Normaaleissa olosuhteissa raskaustestin tekeminen "varmuuden vuoksi" on turhaa. Ehkä siinä tapauksessa testin voi tehdä, että alkaa tulla muita raskauteen viittaavia oireita, jotka tosin yleensä voivat nekin olla pillereistä lähtöisin.- ko pillereitä käyttävä
tai sitten tulee edelleen normaalisti ja kestävät noin 2 viikkoa kerrallaan.... että näinkin voi sit käydä
- ja muut...
Mulla on masennuslääkkeenä Seronil ja sitten mieltä tasaavana lääkkeenä pienellä annoksella Lamictal, jota tosiaan käytetään myös epilepsiaan. Mutta ennemmin luovun kuukautisista kuin että ottaisin toisenlaiset pillerit. Olin välillä niin kipeä, että jouduin olemaan pois töistä jopa 2 päivää kuukaudessa.
Täytyy sit vaan käyttää toistakin ehkäisyä. - jatkoa...
ja muut... kirjoitti:
Mulla on masennuslääkkeenä Seronil ja sitten mieltä tasaavana lääkkeenä pienellä annoksella Lamictal, jota tosiaan käytetään myös epilepsiaan. Mutta ennemmin luovun kuukautisista kuin että ottaisin toisenlaiset pillerit. Olin välillä niin kipeä, että jouduin olemaan pois töistä jopa 2 päivää kuukaudessa.
Täytyy sit vaan käyttää toistakin ehkäisyä.Mulla on myös perinnöllinen verenpainetauti. Olen syönyt verenpainelääkettä 16-vuotiaasta lähtien. Johtuisiko sitten tästä, että olen saanut nuo kyseiset pillerit.
- Maanis-depressiivinen
pari vuotta, ja minulla on ollut enimmillään 4 psyykenlääkettä yhtäaikaa käytössä: masennuslääke, mielialantasaaja, psykoosilääke ja rauhoittava. Minulle ei ole KOSKAAN sanottu, että mikään nykyaikaisista psyykenlääkkeistä heikentäisi ehkäisyn tehoa. Syötkö kenties jotain, jota käytetään myös epilepsiaan, sellaisista olen kuullut?
Itselläni muuten häipyi luonnollinen kierto kokonaan minipillerien aikana ja oli jatkuvasti tiputteluvuotoa. Onko jokin syy, mikseivät yhdistelmäpillerit sovi sinulle? (Minulla on perinnöllinen verenpainetauti)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2636366Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne573004Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä662804- 1562272
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161789Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1651465- 821444
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o261372Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351321Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091027