Monen

lifestyleen

kuuluu vaalia terveyttään.

Yhteiskunnassa näkyy yhä enenevästi määrin ilmenevän ilmiöitä, joita voi sanoa sairaiksi. Niitä esiintyy niin tiedotusvälineissä kuin täällä netin maailmassakin.

Suomi on sairastunut.

Oletko sinä oikein terve?

19

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoo, etten ihan ole..:DD

      • ne monet

        vetoavat, kun epäilevät terveyttäsi?

        Olen lukenut jostakin, että ne, jotka kokevat joutuneensa kaaostilanteeseen omassa elämässään, yrittävät hallita hermojaan esimerkiksi yltiöpäisesti siivoamalla.

        Jos siivoaminenkaan ei auta selvittämään elämän muuta kaaosta ja hallitsemaan sitä (ja eihän pelkkä siivoaminen sitä todellisuudessa tee), he pyrkivät varmaan oppimaan hallitsemaan jotenkin muuten?

        Miten sinä pyrit hallitsemaan, sitä ainakin oletettua terveyttäsi?


      • ne monet kirjoitti:

        vetoavat, kun epäilevät terveyttäsi?

        Olen lukenut jostakin, että ne, jotka kokevat joutuneensa kaaostilanteeseen omassa elämässään, yrittävät hallita hermojaan esimerkiksi yltiöpäisesti siivoamalla.

        Jos siivoaminenkaan ei auta selvittämään elämän muuta kaaosta ja hallitsemaan sitä (ja eihän pelkkä siivoaminen sitä todellisuudessa tee), he pyrkivät varmaan oppimaan hallitsemaan jotenkin muuten?

        Miten sinä pyrit hallitsemaan, sitä ainakin oletettua terveyttäsi?

        se tulee esille,kun laukasen suustani vähän niinkuin naisen logiikalla juttuja.:))

        Ihan vakavasti sanoen..Sen olen kyllä nähnyt,kun ihminen alkaa siivoamaan hullun lailla,kun jokin asia on krittisessä tilanteessa.
        Siivoaminen rauhoitti kuulemma huomattavasti.Vaikka asiaan ei parannusta tullut,niin kyllähän siitä varmaan hermoille oli hyvä apu :)

        Juoksulenkki on paras lääke.. :)


      • sinäkin
        mii-su kirjoitti:

        se tulee esille,kun laukasen suustani vähän niinkuin naisen logiikalla juttuja.:))

        Ihan vakavasti sanoen..Sen olen kyllä nähnyt,kun ihminen alkaa siivoamaan hullun lailla,kun jokin asia on krittisessä tilanteessa.
        Siivoaminen rauhoitti kuulemma huomattavasti.Vaikka asiaan ei parannusta tullut,niin kyllähän siitä varmaan hermoille oli hyvä apu :)

        Juoksulenkki on paras lääke.. :)

        paljon, esimerkiksi palstojen väliä?

        Niin, että viljeletkö mitään, jotakin itsellesi ominaista ja tarpeellista?

        Näitä palstoja, täällä pitäisi jonkun aivan asiattomienn viestien osalta siivota. En tarkoittanut nyt porkkanoiden siivoamista pois palstoilta.

        Joitakin palstoja tunnutaan siivoavan aivan asiallisten viestien osalta. Ovatkohan ne jotenkin jollekulle arkoja aiheita, vai onkohan siivoajalla menossa jokin "hullun lailla"-terapiajakso?:)

        Oletko sitä mieltä, että siedätyshoidosta on apua yliherkkyyteen?


      • sinäkin kirjoitti:

        paljon, esimerkiksi palstojen väliä?

        Niin, että viljeletkö mitään, jotakin itsellesi ominaista ja tarpeellista?

        Näitä palstoja, täällä pitäisi jonkun aivan asiattomienn viestien osalta siivota. En tarkoittanut nyt porkkanoiden siivoamista pois palstoilta.

        Joitakin palstoja tunnutaan siivoavan aivan asiallisten viestien osalta. Ovatkohan ne jotenkin jollekulle arkoja aiheita, vai onkohan siivoajalla menossa jokin "hullun lailla"-terapiajakso?:)

        Oletko sitä mieltä, että siedätyshoidosta on apua yliherkkyyteen?

        niin että polkuja jo on tullut..:D

        En viljele täällä mitään.Pihassa riittää tekemistä..;)

        Minustakin aika paljon menee asiallisia viestejä,mutta minä kun kestän paljon,nii voi olla ettei joku muu taas kestä.


      • taitaakin olla
        mii-su kirjoitti:

        niin että polkuja jo on tullut..:D

        En viljele täällä mitään.Pihassa riittää tekemistä..;)

        Minustakin aika paljon menee asiallisia viestejä,mutta minä kun kestän paljon,nii voi olla ettei joku muu taas kestä.

        varsinainen kestävyyslaji? Kyllä siinä muut juoksut jää toiseks?

        Ettet ees jonkinlaista huumoria sattuisi viljelemään?

        Jos satut, millaisia siemeniä kylvät? Ja mitä saat niittää?:)


      • taitaakin olla kirjoitti:

        varsinainen kestävyyslaji? Kyllä siinä muut juoksut jää toiseks?

        Ettet ees jonkinlaista huumoria sattuisi viljelemään?

        Jos satut, millaisia siemeniä kylvät? Ja mitä saat niittää?:)

        se vasta kestävyyslaji onkin..Hikee melkein pukkaa ja pulssi nousee,ku ravaa paikasta toiseen..:D

        Tiiä muutes tosta mun huumorista.Mua se ainaski aina naurattaa ja kihitän täällä yksikseni.Välillä tulee mukamas hyväki juttu mieleen ja myöhemmin sit mua nolottaa,ku oon semmosta kirjottanu..:DD
        Ei mun onneks ole ainaskaa sen takia tarvinnu mitään huonoo heinää niittää..;D


      • filtterit
        mii-su kirjoitti:

        se vasta kestävyyslaji onkin..Hikee melkein pukkaa ja pulssi nousee,ku ravaa paikasta toiseen..:D

        Tiiä muutes tosta mun huumorista.Mua se ainaski aina naurattaa ja kihitän täällä yksikseni.Välillä tulee mukamas hyväki juttu mieleen ja myöhemmin sit mua nolottaa,ku oon semmosta kirjottanu..:DD
        Ei mun onneks ole ainaskaa sen takia tarvinnu mitään huonoo heinää niittää..;D

        vielä jotenkin sentään pelaa?

        Olet onnekas, kun ei sinun tarvitse huonoa heinää niittää. Mutta ajattelepa, jos ihminen on ottanut kohtalokseen kirjoittaa valmiiksi homeisia paaleja - tai jotain, puuta ja heinää.

        Miksi kukaan niin tekisi?


    • -maikkuliini-

      pitäisi vaalia omaa terveyttään, eli hyvinvointiaan. Liikunta on parasta lääkettä, vaikkei se poista sairauksia eikä kolotuksia. Esim 30 ikävuoden jälkeen aineenvaihdunta alkaa hidastumaan; eli eikun vaan enemmän tossua toisen eteen, vaikka kuinka tuntuisi takkuiselta.

      • viisas neuvo,

        mutta ei oikein vastannut kysymykseeni -oletko sinä oikein terve-?


      • -maikkuiini-
        viisas neuvo, kirjoitti:

        mutta ei oikein vastannut kysymykseeni -oletko sinä oikein terve-?

        olla oikein terve :)


      • terve!
        -maikkuiini- kirjoitti:

        olla oikein terve :)

        Näen aamutuimaan.


    • yopollo

      monta pilleriä päivässä, mutta lääkäri kuten minäkin pidämme minua työkuntoisena ja siten 'terveenä'. Fyysinen kunto voisi kyllä olla paljonkin parempi.

      • sinulla

        lienee sairaassa suomessa tarjota määritelmä, mikä on tervettä, kun olet noinkin 'terveenä'?
        Miten voit?


      • yopollo
        sinulla kirjoitti:

        lienee sairaassa suomessa tarjota määritelmä, mikä on tervettä, kun olet noinkin 'terveenä'?
        Miten voit?

        Ihminen on terve kun itsensä terveeksi tuntee eivätkä asiantuntijat vastaan väitä.

        Hyvinhän minä, kun mittani tunnen.


      • sanonta,
        yopollo kirjoitti:

        Ihminen on terve kun itsensä terveeksi tuntee eivätkä asiantuntijat vastaan väitä.

        Hyvinhän minä, kun mittani tunnen.

        että mieleltään sairas se vasta itseensä terveeksi tunteekin.

        Suomikin, joka on niin, niin sairas, että sanoo olevansa terve? Muut ne vain sairaita ovat?

        Niin, että vastaisitko viimein kysymykseeni, oletko sinä oikein terve?


      • yopollo
        sanonta, kirjoitti:

        että mieleltään sairas se vasta itseensä terveeksi tunteekin.

        Suomikin, joka on niin, niin sairas, että sanoo olevansa terve? Muut ne vain sairaita ovat?

        Niin, että vastaisitko viimein kysymykseeni, oletko sinä oikein terve?

        vastannut jo kahdesti. Kyllä se useimmille riittää.

        Tuo väite että mieleltään sairas tuntisi itsensä terveeksi on kyllä puppua.


    • Tuuppaa ja lykkää alinomaan sieltä ja täältä.
      Mutta "ken vaivojansa valittaa on vaivojensa vanki".

      • nuo tuppaavat

        tekemään, raastaat ja reppiit joka kohast, niin jotta. Ihan minnuu heittelööp mihi tahojaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe