Myös kasvit syövät LIHAA !

On mm. kihokkeja, jotak syövät lihaa.
Sitten taas on olemassa eläimiä, jotka eivät
voi liikkua. Eikä asvin ja eläimen solullakaan ole
aivan selvää eroa, vaan kasvi määritellään kasviksi
ja eläin eläimeksi - rajatapauksissa - siitä, voiko
se liikkua vai onko kiinteä kasvualusta.

Näen ellenistisen adventistin tuollaisena kasvina,
kuvakieltä käyttääkseni, joka ei voi liikkua Ellen-
alustaltaan. Evankelinen adventisti sitävastoin voi
toteuttaa Raamaun sanaa vapaasti liikkuen:

Joh. 10:9
Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Jos vertaamme (ei pilkkamielessä) ell. ja ev.
adventistia, niin ei ellenisti (kunnianimi, ei
pilkkaa) ei ole ainakaan kihokki, lihansyöjäkasvi.
Evankelinen (ei pilkkanimi, vaan kunnianimi)
olisi ehkä peura, joka halajaa vesilähteille.

Jes. 35:6
Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.

Nimittäin Raamattu vertaa Herran ja uskovan
suhdetta vapaana iloitsevaan peuraan - profeetoissa ja profeettojen kirjoittamissa
veisuissa.

Ps. 22:1
Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi.(22:2) Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?

Ps. 42:1
Veisuunjohtajalle; koorahilaisten mietevirsi.(42:2) Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala.

Sananl. 5:19
Armas peura, suloinen vuorikauris-hänen rintansa sinua aina riemulla ravitkoot, hurmautuos alati hänen rakkaudestaan.

Laul. l. 2:17
Kunnes päivä viilenee ja varjot pakenevat, kiertele, rakkaani, kuin gaselli, kuin nuori peura tuoksuisilla vuorilla.

Laul. l. 8:14
"Riennä, rakkaani, kuin gaselli, kuin nuori peura balsamivuorille."

Siunaten kaikkia!

7

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liha hedelmällisyyden symboli

Lihaa vilisköön maassa ja lisääntyköön (Jumalan konkreettinen luomisen muistomerkki)

1. Moos. 8:17
      Ja kaikki eläimet, jotka ovat luonasi, kaikki liha, linnut ja karjaeläimet ja kaikki matelijat, jotka maan päällä matelevat, vie ne ulos kanssasi. Niitä vilisköön maassa, ja ne olkoot hedelmälliset ja lisääntykööt maan päällä."

JUMALA EI OLE LUONUT MAAPALLOA VEGE GITARISTI SAPATTIKIIHKOILIJOITA VARTEN.

• Aurinkoa kohti

Jos aurinko olisi sammunut 8 min sitten, me kaikki
        kuolisimme kohta. Joten minä ainakin osoitan suurta
        kunnioita Luojan luomaa aurinkoakin kohtaan.
        Kiitän siitä, enkä kiroa kadotukseen auringonpalvojina mukamas, niitä jotka viettävät
        vaikkapa sunnuntaita lauantain perään, hyppäämättä
        suoraan maanantaihin.

Kaikki ymmärtäväinen liha kunnioittaa Jumalaa.
        Taitaa toteutua vasta tuhatvuotisessa rauhanajassa.

Jesaja 66:23
        Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
        (Lue 66:20-24)

• syö muuta

kuin porsaan pyllyä vain järsii kaiken aikaa, luulisi olevan yksitoikkoista ruokailua, kun aina vaan porsas paisti olis ruokana, kasvis ravinnossa on sentään paljon vaihtelua ja mieli pysyy virkeänä kun syö tuoreita kasviksia,mutta johan se ruumiskin on kuoleman partaalla kun aina on lautasella kuollut sika paisti.Sehän on hyvä että näetkin adventistin kasvina, siitä tietää että ne ovat saanet hyvin voinnin kasviksista.Hyvää ruoka halua vain lihan suöjälle, ja muista jätä kasvikset adventisteille.

• luomisen muistomerkki

Eikö adventistit syö muuta kuin aina vaan hapankaalia?

• vaikka..
        luomisen muistomerkki kirjoitti:

Eikö adventistit syö muuta kuin aina vaan hapankaalia?

Juise Leskinen lauloi aikanaan, "sika" http://www.youtube.com/watch?v=KnE4Jmv8Fto

Kuunnelkaapa hauskaa riimitystä, joulusanomaa, meidän "juhlamme"..

: ))

• Veli..

Mutta Antti, jos se Ellen- "adventisti" syö kuitenkin toisten huomaamatta "lihaa".
      Ehkä se huomataan siellä Vanhurskaan tuomarin edessä., Ehkei meillä ole muuta kuin jakaa Kristuksen rakkautta puolin ja toisin.

Ja tästä lihansyönnistä.

"Tosisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä. Minä olen elämän leipä, .. tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole.
      Minä olen tämä elämän leipä, joka on tullut taivaasta, ja joka syö tätä leipää elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan on minun ruumiini. Jeesus sanoi heille: Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää.
      jakeet Joh.. 6:47-51,53

Mielestäni tuo rampuuden poistuminen tapahtuu vasta lopullisen kilvoitusporttien kotipuolella.
      Siellä ne rampuudet ja mykkyydet poistuu.

Mekin onnumme, varmaan sinäkin Antti toteat meidän matkassa, että rampuuden ajallinen täydellinen parantuminen hengellisessä mielessä, ei toteudu. Se on se lonkkavika, sille ei voi täällä mitään.

Voi olla, että nivelrikko ei kaikilla niin tunnu, mutta uskokaamme Jumalan kaikkivoipaisuuteen.
      Evankeliumiverkko, siinä on kaikenlaisia kaloja.

Tuo ohdakeasia, mitä meille opetettiin, niin mitä se voisi merkitä?
      Ei ehkä sitä nyhtämisoppia, annetaan Pyhälle Hengelle tilaa ja tilan antaminen omaan sydämeen, on paras keino.
      Tässä eritoten itselleni, koska se tuo Kristuskasvoisuuden lähimmäisestä eteeni ja ehkä se lähimmäinen löytäisi sen kohdaltani.
      Mitä se voisi tuoda mukanaan, on varmaan parhain parannuskeino aikaan, siinä kasvaa Kristuksen ruumis ja ehkä parantaa sen eri jäseniä toimimaan nivelrikosta huolimatta. Taivaallinen kipulääke vie huomion omaan vaivaan : ))
      Vai mitä mieltä olet/tte.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      105
      1099
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      61
      1062
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      808
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      103
      601
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      581
    8. 78
      551
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      547
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe