Terve! Mitä mieltä olette aerobisesta treenistä, kuten hölkkäämisestä ja juoksusta? Onko siitä hyötyä kehonrakennukseen ja voimailuun yleensäkin, vai estääkö se jopa lihasten kasvua? Harrastatteko itse aerobista liikuntaa? Itse olen kuullut tästä todella paljon eriäviä mielipiteitä. Osa väittää, että siitä on hyötyä hengityselimistölle, mikä auttaa parantamaan sarjakestävyyttä ja lisää näin lihaksia, kun taas osan mielestä se estää kokonaan massan kehittymisen. Toivon vastauksia kaikilta asiaa vähänkin tietäviltä!!!
Aerobinen treeni
3
903
Vastaukset
- Juha
Kehonrakentajat monesti unohtavat aerobisen harjoittelun merkityksen. Painonnostajat harjoittavat paljon hengitys ja verenkierto elimistöään, koska se nopeuttaa palautumista, lisää harjoituskestävyyttä ja luo tietysti hyvän yleiskunnon. Ongelma on aerobisen ja voimaharjoittelun oikea suhde. Aerobinen harjoittelu ei saa haitata voimaharjoittelusta palautumista. Kehonrakentajien tulisi harjoittaa aerobista kestävyyttä erityisesti peruskuntokaudella jolloin voimaharjoittelun teho on alhainen, peruskuntokaudella luodaan pohjakunto. Heittolajien edustajat harjoittelevat aerobista erityisesti peruskuntokaudella 2-3 kertaa viikossa. Tätä voitaisiin soveltaa myös kehonrakennukseen siis 1-3 kertaa viikossa, juoksua, pyöräilyä uintia 140-160 sykkeellä 20-60 min. Kun voimaharjoittelun teho ja määrä lisääntyy tulee aerobista vähentää, jolloin se ei haittaa palautumista. Tällöin määrä voisi olla 1-2 aerobista, lisäksi voidaan harjoittaa myös peruskuntoa kävelemällä 120-140 sykkeellä 1-2 kertaa viikossa. Perus-ja aerobinen harjoittelu voidaan yhdistää tämä on hyvä tapa: esim. 1 aerobinen ja 2 peruskuntoa. Kun voimaharjoittelu on tehollisesti ja määrällisesti korkeaa aerobista harjoittelua tulee vähentää 1-2 kertaa viikossa riittää myös dietin aikana ei saa tehdä liika aerobista. On tärkeää, että kehonrakentaja harjoittelee hengitys ja verekierto elimistöään, tästä on suuri hyöty mutta pääpaino on tietysti painoharjoittelussa eikä aerobinen harjoittelu saa haitata siitä palautumista.
- suhteuttaja
kevyt aerobinen treeni auttaa palautumaan kovasta voimaharjoittelusta. Samoin kuin kevyt voimaharjoittelu auttaa palautumaan kovasta aerobisesta harjoittelusta. Muistetaan, että ihminen on luotu liikkumaan monipuolisesti!
- riku
Aerobinen treeni jossa syke pysyy em.rajoissa on ok mun mielestäni,toimii myös rasvanpolttajana dieetillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735