Olen ajatellut ottaa ateistisen tatuoinnin. Mielessä vilahti heti se natsipropaganda kuva missa isketään veitsi raamatun lävitse ja jossa lukee "this is the real enemy".
Oletko ajatellut mikä olisi hyvä ja säilyvä ateismin symboli? Kerro mulle :D
Ateistinen tatuointi
15
1158
Vastaukset
Raamatun häväistys tatuoinnissa on pikemminkin antiteistinen kuin ateistinen. Ehkä mielekkäämpää olisi kuvata ihollaan jotain mitä arvostaa ja rakastaa, pikemminkin kuin sitä mitä vihaa. Esim. ihmisen käsi tervehtimässä tai kädet kättelemässä. En tiedä onko mitään hirveän yleistä ja tunnettua ateismin symbolia. Ateismi ei juurikaan perustu symboliikkaan ja sellaiseen, mutta ymmärrän toki mitä tarkoitat. Joskus olen nähnyt "Darwin-kalaa" käytettävän ateismia symboloimaan. Eli perinteinen kristinuskon kalasymboli jolle on laitettu jalat evoluution merkiksi.
Mulla on selässä jotain ei-ihan-kamalan ateistista, nimittäin eräänlainen tyylitelty Yin-Yang symboli. Minusta se kuvaa niin hyvin elämän dualismia, tasapainoa, harmoniaa kaaoksessa ja jatkuvuutta. En koe sitä uskonnollisena symbolina, sillä sillä ei ole itselleni mitään uskonnollista merkitystä, en ole buddhisti. Mutta voin sanoa vaan että tytöt on tykänny. ;P- Bubastis.tm
vaikka huumorimielessä laittaisi jotain antiteististä, se on kuitenkin vihamielistä eikä pidemmän päälle ehkä viihdytä.
Darwinin kala jaloilla sopisi mulle kyllä oikein hyvin, kun olen kala muutenkin. Kiitos vinkistä :D
- A_theist
En missään tapauksessa halua saarnata tai muuttaa mielipidettäsi, joten älä käsitä väärin. Olen helvetinmoinen antiteisti ja omistan useita tatuointeja. Olen kuitenkin valinnut kuvani ensisijaisesti sen perusteella, että ne olisivat kauniita katsella. Olen välttänyt ottamasta vahvasti symbolisia tatuointeja, koska ne ovat mielestäni aina hieman riskisijoitus. En haluaisi kantaa ihollani uskontoihin kohdistuvaa vihaani. Olen ateismin lisäksi myös esimerkiksi ns. streittari, mutta en usko, että ottaisin X-tatsaa. Tuollaisiin kuviin on helppo kyllästyä, siitäkin huolimatta, että aatteensa kantaisikin ylpeänä vuodesta toiseen.
Miten olisi esim. juuri joku edellisen kirjoittajan ehdottama luonto/evoluutioaiheinen kuva; sellainen, joka symbolisoisi ihmistä eläimenä, osana luontoa? Tai sitten jotakin mitä yleensä pidät positiivisena. Itse näen ateismin jonkinlaisena positiivisena humanismina, koska mielestäni uskonnot ovat lähtökohtaisesti pahoja. Ehkä jotakin ihmistä/rauhaa kuvaavaa?
Mutta nämä siis vain minun ajatuksiani. Lopulta sinun täytyy itse päättää mitä haluat.- BBob
Kun ateismiin ei saa liittää mitään negatiivisia konnotaatioita, ei siihen pitäisi myöskään positiivisia liittää. Se on vain jumaliin uskomattomuutta kuten täällä aina hoetaan.
- Bubastis.tm
tatuointini on juuri kehittynyt tähän muotoon.
Kala jolla on sekä jalat että siivet ja sen selässä istuu pieni musta kissa. Yläpuolelle iso pöllö jonka siivet levittyvät kalan ja kissan ympärille. - A_theist
BBob kirjoitti:
Kun ateismiin ei saa liittää mitään negatiivisia konnotaatioita, ei siihen pitäisi myöskään positiivisia liittää. Se on vain jumaliin uskomattomuutta kuten täällä aina hoetaan.
"Kun ateismiin ei saa liittää mitään negatiivisia konnotaatioita, ei siihen pitäisi myöskään positiivisia liittää. Se on vain jumaliin uskomattomuutta kuten täällä aina hoetaan."
Mutta kun minä liitin. En kysynyt lupaa. - A_theist
Bubastis.tm kirjoitti:
tatuointini on juuri kehittynyt tähän muotoon.
Kala jolla on sekä jalat että siivet ja sen selässä istuu pieni musta kissa. Yläpuolelle iso pöllö jonka siivet levittyvät kalan ja kissan ympärille.Kuulostaa hyvältä. Kyllä tatuointeja aina kannattaa ottaa! Pidä vain huoli siitä, että menet jollekin hyvälle artistille, joka osaa tuon toteuttaa.
- BBob
A_theist kirjoitti:
"Kun ateismiin ei saa liittää mitään negatiivisia konnotaatioita, ei siihen pitäisi myöskään positiivisia liittää. Se on vain jumaliin uskomattomuutta kuten täällä aina hoetaan."
Mutta kun minä liitin. En kysynyt lupaa.No olkoon sitten ateismi humanismia. Siitä ne dogmit alkaa kehittyä.
A_theist kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Kyllä tatuointeja aina kannattaa ottaa! Pidä vain huoli siitä, että menet jollekin hyvälle artistille, joka osaa tuon toteuttaa.
Jep, muistelen että Buba oli stadilaisia, joten rohkenen suositella Duck's Tattoota itiksessä, ja sieltä Diegoa. On meinaan pätevä kaveri. Omanikin teki.
http://www.duckstattoo.fi/- Bubastis.tm
Whitewash kirjoitti:
Jep, muistelen että Buba oli stadilaisia, joten rohkenen suositella Duck's Tattoota itiksessä, ja sieltä Diegoa. On meinaan pätevä kaveri. Omanikin teki.
http://www.duckstattoo.fi/Olipas ilmeikkäitä tatskoja :D Sinne täytyy suunnistaa kun kuva on hahmoteltu loppuun, eihän sitä mitään pientä kun kerran aloitetaan :D
- Naapurin Eukot
No miten olisi tämä kala teemasta jatkettu kaksi kalapuikkoa? Eikös ne ole vähän niin kuin nykyaikaa. ;-D
- Bubastis.tm
nyt olen päätynyt kalaan jolla on jalat ja siivet ja pieni musta kissa selässä. Yläpuolelle iso pöllö jonka siivet levittyvät edellämainittujen ympärille.
- Naapurin Eukot
Bubastis.tm kirjoitti:
nyt olen päätynyt kalaan jolla on jalat ja siivet ja pieni musta kissa selässä. Yläpuolelle iso pöllö jonka siivet levittyvät edellämainittujen ympärille.
No tuo kuullostaa kyllä paremmalle. Siinä onkin vähän tatsapajalla laittamista.
Lähetä kuva, kun on valmis.
- olis idea
Ota sellainen missä kuva helvetistä, jossa sen asukkeja poltetaan tulella.
Hitlerhän oli tavallistakin perusteellisemman kristillisen koulutuksen saanut kristitty ja hänen sankarinsa oli Luther vaikka katolinen olikin.
Lutherin kirjaa "Juutalaisista ja heidän valheistaan" Hitler painatti vihaa lietsoakseen ja kansanmurhankin teki Lutherin opeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293095- 1191255
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61097- 58971
- 68937
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26907Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38881Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu163858Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65844Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75794