..kysyisin, että onko teillä muillakin Cerazetten käyttäjillä ajoittain ns."äklö"olo..siis sellanen jokseenki huono olo, mut ei okseta kuitenkaan tai mitn..
Itelläni esiintyy tällasta "äklöä" oloa ajoittain (oon siis syöny tuota Cerazette minipilleriä reilut puoli vuotta), ja sit sitä tulee heti mieleen et onkohan sitä raskaana tms..
Ja toisekseen..mulla tuli jonku aikaa menkat melko säännöllisesti tätä Cerazetteakin syödessä..tai no,säännöllisesti ja säännöllisesti, 2-3 viikon välein, mutta nyt edellisistä menkoista alkaa olla n.5 viikkoa..Pitäiskö mun olla huolissani vai onko tämäkin täysin normaalia? Pilleri ei kyllä ole "myöhästynyt" kertaakaan..
Itelläni esiintyy tällasta "äklöä" oloa ajoittain (oon siis syöny tuota Cerazette minipilleriä reilut puoli vuotta), ja sit sitä tulee heti mieleen et onkohan sitä raskaana tms..
Ja toisekseen..mulla tuli jonku aikaa menkat melko säännöllisesti tätä Cerazetteakin syödessä..tai no,säännöllisesti ja säännöllisesti, 2-3 viikon välein, mutta nyt edellisistä menkoista alkaa olla n.5 viikkoa..Pitäiskö mun olla huolissani vai onko tämäkin täysin normaalia? Pilleri ei kyllä ole "myöhästynyt" kertaakaan..
Vastaukset 4
Vanhimmat
moi!
nyt kun kysyit, niin itsekkin kiinnitin huomiota siihen että mulla on ollut huono olo melkein joka päivä noin kuukauden ajan...just sellanen äklö olo vaan, ei okseta, mutta mahassa jotenkin vääntää jne... :)
menkat mullakin tuli jonkin aikaa suht' säännöllisesti...nyt tän vuoden puolella ei oo "kunnon" menkkoja ollu lainkaan...vaan sellasta ruskeeta tiputteluvuotoo...nää pillerit alotin viime vuoden kesäkuussa... :)
Jouduin lopettamaan cerazette-pillerien syönnin, ku vuoto ei loppunu lainkaan. Pari kuukautta lääkäri sanoi, että voi mennä ennen kuin kierto tasaantuu. No, popsittuani 3kk pillereitä ilman ainuttakaan kokonaista välipäivää vuodosta, marssin lääkäriin ja sanoin tahtovani vaihtaa merkkiä. Lääkäri tuumi, että harvemmin moista tiputtelua tapahtuu noin kauan pilleristä johtuen, ja ehdotti kaikenmaailman tautien testaamista, mutta pidin pintani ja halusin uuden reseptin. Sain sen. Nykyään syön yhdistelmiä, eikä mitään välivuotoja ole ollut.
Myös pahoinvointia ja masennusta oli cerazetten aikana enemmän.
Ei mulla ole kyllä mitään äklö olo koskaan ollu.
Eikä sun kannata olla huolissan menkoista, toi on ihan normaalia. Mulla oli tossa puolikin vuotta poissa menkat ja sitten ne taas palasivat kauheiden kipujen kera :(
Mutta kannattaa silti tehdä raskaustesti, jos epäilet vähääkään että olisit raskaana.
Minä olen syönyt Cerazette-pillereitä yli vuoden ja olen positiivisesti yllättynyt; menkat jäivät kokonaan pois, mitään sivuoireita ei ole ollut. Ts. ei ole paha olo, ei turvotusta tm. Alussa rinnat olivat aika ajoin kosketusarat mutta sekin jäi pois. Lääkärin mukaan menkkojen poisjäänti on normaalia eikä vaarallista ollenkaan.
Ainut huono puoli ajoittainen miettiminen mahdollisesta raskaudesta...