Lisäravinteiden laatu

Lisäravinteiden laatu

kylläpäs on eviran sivuilla ollut "kuhinaa", kun Leaderilla, Forcella ja Wrangella on ollut ongelmia eviran kanssa.

"Erässä Carnitine 3200, sitruuna, rasvanpolttojuomaa saattaa olla hometta tai levää

09.04.2008 - 14:51

Leader Foods on vetänyt pois markkinoilta valmistuttamansa Carnitine 3200 rasvanpolttojuoman, 0,5 l muovipullo, parasta ennen 5.6.2008. Tuote on vedetty pois markkinoilta, koska joissain pakkauksissa on havaittu levä- tai homekasvustoa.

Tuote on ollut markkinoilla Espoon ja Rauman seudulla.

Lisätietoja Leader Foods, Janne Hakala, p. (09) 8364 7310, [email protected]

Asiaa hoitaa Elintarviketurvallisuusvirasto Evirassa
Ylitarkastaja Raija Törmä-Oksanen, p. 020 77 24245, raija.torma-oksanenat-merkki.gifevira.fi"

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/tuotevirheet_ja_takaisinvedot/?a=ViewMessage&id=978

"Arctic Omega-3 kalaöljyvalmisteessa liikaa bentso(a)pyreeniä

25.07.2008 - 13:37

Force Sports Nutrition Ky on vetänyt pois myynnistä erän Force Arctic Omega-3 kalaöljykapseleita 100 kapselin purkeissa.

Tuotteen on valmistanut 13:e Protein Import Self Omninutrition Ruotsissa.

Tuotteen päiväysmerkintä on 04/2010 ja erän LOT-numero 1129.

Tuote sisältää bentso(a)pyreeniä yli sallitun enimmäispitoisuusrajan. Tuotetta on myyty internetmyynnissä yrityksen omilla sivuilla kaikkiaan noin 60 asiakkaalle. Yritys on ilmoittanut asiakkaille henkilökohtaisesti takaisinvedosta. Lisäksi yritys ilmoittaa asiasta omalla internetsivullaan.

Kuluttajakontaktit:
Force Sports Nutrition Ky: Matti Kuusimäki 040 5453503, [email protected]

Asiaa hoitaa Elintarviketurvallisuusvirasto Evirassa Ulla Karlström, puh. 040 487 7798, ulla.karlstromat-merkki.gifevira.fi, 4.8.08 jälkeen.

Ylitarkastaja Minna-Maija Väänänen, puh. 050 434 2203, 020 77 24295, minna-maija.vaananenat-merkki.gifevira.fi"

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/tuotevirheet_ja_takaisinvedot/?a=ViewMessage&id=1276

"Weider Victory Endurance –ravintolisässä ei-sallittua väriainetta

14.07.2008 - 14:21

Oy Wrange Ab on vetänyt pois myynnistä kaksi erää Weider Victory Endurance ALL DAY ENERGY -ravintolisää.

Tuotteen parasta ennen –päivät ovat: 01-2010 ja 03-2010, eränumerot ovat LOT 08031 ja LOT 08070.

Tutkimuksissa on todettu tuotteen sisältävän väriaineena erytrosiinia (E 127), joka ei ole sallittu väriaine ravintolisissä. Tuotetta on myyty postimyynnissä ja Wrangen omassa kaupassa kaikkiaan 30 asiakkaalle. Yritys ilmoittaa itse niille 27 asiakkaille, joiden yhteys¬tiedot sillä on. Lisäksi yritys ilmoittaa asiasta myymälässään ja omalla internetsivullaan.

Kuluttajakontaktit:
Oy Wrange Ab Pekka Nyholm, puhelin (09) 22932225

Asiaa hoitaa Elintarviketurvallisuusvirasto Evirassa
Ylitarkastaja Taina Rautio, puh. 020 77 24289, taina.rautioat-merkki.gifevira.fi"

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/tuotevirheet_ja_takaisinvedot/?a=ViewMessage&id=1234

Ihmeen paljon hässäkkää on laadussa näillä. Kenties yksi osa-alue missä voisi "hieman" parantaa?

4

1159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdasda

No onko ollut ihmisiä sairaana tai hoidossa tämän vuoksi? Ei ole. Ihmeellistä lisäravinnevastaista vouhotusta taas eviralta.

• big muscle jeah

Eihän me sitä voidda tietää, et onko ihmisiä ollut sairaana näitten juttujen osalta. Ihan hyvä et evira on tarkkana, mun mielestä siinä ei ole mitään lisäravinne vastaista, jos puuttuvat esim. leaderin juomiin, joissa on hometta!!

Joisitko sinäkin mielelläsi treenin jälkeen "raikkaan" juoman mikä sisältäisi hometta?

• sdfsfdsfsdfsf
        big muscle jeah kirjoitti:

Eihän me sitä voidda tietää, et onko ihmisiä ollut sairaana näitten juttujen osalta. Ihan hyvä et evira on tarkkana, mun mielestä siinä ei ole mitään lisäravinne vastaista, jos puuttuvat esim. leaderin juomiin, joissa on hometta!!

Joisitko sinäkin mielelläsi treenin jälkeen "raikkaan" juoman mikä sisältäisi hometta?

Jos en tietäisi että siinä on hometta ja siitä ei tulisi huono olo, niin eipä paljon haittaisi vaikka hometta olisikin. Vituttaa kun eviran seuranta tekee lisäravinteista vain entistä kalliimpia.

• Anonyymi

Silti Suomen ehkäpä luetuimmalla bodauspalstalla eli Ylilaudan fitissä moni väittää että lisäravinteissa ei ole mitään laatueroja vaikka eivät asioista mitään tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1380
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109